Gå til innhold

Så levde de lykkelig alle sine dager...


Lillemilla

Anbefalte innlegg

Næmmen!! Genialt!! Da blir dere med oss i Desember neste år da!! :hoppe:;)

Og hvis vi ikke klarer å skaffe barnevakt til verdens nydeligste lille 15 måneders jente, så har vi jo dere!! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

*kryssar fingrane for at det ordnar seg med reise for dykk* Har det blitt noko meir bryllups-planlegging på deg i det siste, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. lite annet enn å sitte å surfe på forskjellig på nett. ;)

Venter egentlig på "selskapsdamen" på lokalene og cateringen vi ønsker å bruke, hun er på ferie og tilbake om en stund. Muligens en uke til. :)

Ellers så tar vi bryllupsplanleggingen mye mer "easy" nå, sitter ikke å bekymrer oss for alt og ingenting og gleder oss egentlig mest til å feire dagen og forhåpentligvis få en flott reise etterpå!

Jeg tror det er veldig riktig for oss å ha bryllupet på den måten at vi velger det alternativet som er minst kostnader med (det blir jo ikke akkurat billig det heller) og heller kan legge opp på en sånn måte at vi kan ha alle vi vil der og slipper å legge på gjestene at de må være med å betale.

Jeg tror vi kan få en fantastisk dag, selv om vi ikke får den "herskapelige" rammen rundt det som vi drømte om.

Da blir det en litt mer "uformell" fest, men masse gode venner og større anledning til å legge det opp som vi ønsker + at vi kanskje får råd til en kanonfin bryllupsreise etterpå, noe vi garantert ikke hadde kunnet dersom vi hadde valgt det andre alternativet.

Jeg har bestemt meg for at vi "beholder" fotografen vi har bestilt, jeg har egentlig bare hørt om positive erfaringer med han. Kanskje vi kan ha han der hele dagen også, men jeg må finne ut hva det koster først.

Når det gjelder kirken er vi oppført på vielse kl. 15, og i utgangspunktet synes jeg dette er litt sent, så jeg har satt oss på venteliste på kl. 14 i dåpskirken min. Tviler egentlig litt på at vi får det, for det er prioritert vielse for de innad i kirkesognet, og vi bor utenfor dette. Men dersom det ikke skulle finnes noen tilhørende menigheten som vil gifte seg 3 juni 2006 kl. 14 innen utgangen av februar neste år, så får vi plass der! Kan jo alltids håpe da! ;)

Min kjære og jeg hadde en fantastisk herlig dag igår!

Lillejenta var på overnatting hos svigers og vi dro inn til sentrum og kikket litt i butikker, dro på kino og flirte litt av Mr. and Mrs. smith (det var merkelig nok litt inspirerende for vårt forhold også, med tanke på "psykologseansene" og hvor lett det er å gå i hver vår retning uten å være klar over det. Det ble mye nussing og sussing og varme ord etter filmen!!), og etter kinoen dro vi på Tapasrestaurant og koooooste oss med god mat og litt vin. Dette må vi jammen gjøre oftere!!

:sjarmor:

Idag er jeg helt slakt.. vil bare slappe av hjemme og lage noe god mat! Pcen er god å ha til surfing av bryllupstråder og annet knask! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, forresten!

Vi har et alternativ til bryllupsbil i sikte, dersom det ikke dukker noe annet spennende opp. Og det beste av det hele, det er GRATIS!!!! :D

Faren til kompisen til min kjære kjøpte seg nettopp en splitter ny SAAB 9-3 Cabriolet, og det må da være en stilig bil å bruke?! Jeg tror vi satser på det, hvis det ikke dukker opp noe enda mer interessant senere.

Skulle jo egentlig ha hest og vogn vi, men siden vi ikke skal ha den "settingen" på bryllupet, så tror jeg vi dropper akkurat det ja.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å lage minst en glutenfri/allergivennlig kake og ha frukt/fruktsalat/annet som allergikerne kan spise istedenfor kaker dersom de ikke tåler disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleskode: For ikke å skape usikkerhet rundt kleskodene ser vi an våre egne antrekk og velger kleskode ut i fra disse. Jeg har familiemedlemmer med smoking som sikkert ønsker å benytte anledningen til å bruke denne, og jeg har familie og venner som absolutt ikke har smoking og jeg ønsker ikke at de skal måtte skaffe det for denne dagen.

Kanskje det blir smoking/mørk dress vi velger, men kan brudgommen ha sjakett hvis det er det han passer best med da tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har funnet et tema for innbydelsene, så nå må jeg bare tenke ut hvordan og om det er mulig å lage de! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmer:

Jeg tror vi skal ha 2 salmer under vielsen, da jeg håper på å få til et par soloinnslag også.

Disse salmene ønsker vi å synge:

Inngangssalme - S97 98: Gud godhet sang i sinnet.

NoS 223: Kjærlighet er lysets kilde og LR 844: Det er så yndig å følges ad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått svar fra flere av reisebyråene jeg mailet, og det virker som været og forholdene for reisen er best i slutten av november/begynnelsen av desember for vår del.

Da løser det seg jo med pengene også, for vi trenger ikke å bestille før vi er sikre på at vi klarer å betale for reisen.

Mauritius er destinasjonen!! :hoppe:

En av reisebyrådamene anbefalte også Maldivene, så jeg må sjekke nærmere opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket med hun som skal sy brudepikekjolene idag, og hun har klar tegninger til meg!! :danse:

Hun foreslo at vi tar mål av barna til sommeren, så lager hun prøvekjoler i bomull til de så vi kan se om det blir fint.

De virkelige kjolene ville hun begynne på rett over nyttår.

Det betyr at vi må spørre barna snart om de vil være brudebarna våre! :D

Og selvfølgelig forloverne også!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi satser på å ha forsangere til salmene.

Det kan bli stusselig med salmesang når gjestene ikke er kirkegjengere som har pugget salmene på rams, så enten har vi en forsanger i mikrofon fremme, eller så satser vi på å ha flere forsangere spredt blant gjestene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, se det - du har fått skrevet og gjort / tenkt igjennom mye i dag!!!

Jeg tenkte på det med kleskode... Vi har skrevet mørk dress / smoking på invitasjonene, slik at den som ikke har smoking kan bruke sin vanlige dress. Men gommen, han skal ha sjakett - synes igrunnen bare det er fint at han skiller seg litt ut, akkurat som bruden! :wink: Så det synes jeg absolutt dere kan gjøre også, dersom det er det mannen din har lyst på!

Hadde du hatt bry til å sende en PM med liste over noen av de mest aktuelle reisebyråene for reiser til Mauritius og Maldivene? Jeg har hatt en liten runde selv, men har ikke funnet så mange med gode tilbud, slik du nevnte her om dagen... Så er du en :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei !!

Ser du er i gang med planleggingen... så deilig med bryllupsreise da !!! Vi må nok ta igjen det senere en gang...

Å ha bryllupet i Bergen høres ut som en god ide.. faktisk så angrer jeg litt på at vi ikke tok det i Bergen vi også, men skal ha det i hjem bygda...

Det hadde vært veldig praktisk å hatt det her, spesielt med tanke på overnatting og transport av gjester.. men men nå har vi skiftet dato en gang, så kan ikke begynne å skifte sted nå noen måneder før...

Har eg forresten vært innom her å fortalt at brudebuketten din er helt nydelig... ?? Det er den hvertfall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt bry til å sende en PM med liste over noen av de mest aktuelle reisebyråene for reiser til Mauritius og Maldivene? Jeg har hatt en liten runde selv, men har ikke funnet så mange med gode tilbud, slik du nevnte her om dagen... Så er du en :gullengel:

God ide det med sjaketten! :D

Jeg tror det beste er om vi finner et par av de reisebyråene som har de beste tilbudene, så kan du og jeg prates når jeg har oversikt over prisene og tilbudene. Jeg har så innmari mange "jern i ilden" på reisebyråsiden, og har en dialog gående med de nå, så det er ikke lett å holde tunga beint i munnen!

Hvis ikke kan jeg selvsagt lage en liste til deg, så kan du prate med alle selv! ;)

Opp til deg vennen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miaen: Flott du likte buketten! Det er ikke sikkert det blir den, men fin er den ihvertfall!!

J sitter og ergrer seg over at han ikke husker om han har truffet deg! Var du på produktkurset i Oslo nå nylig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått vite hvor mye kjolen min koster i Spania nå, og ble temmelig skuffet..

Hadde håpet den var mye billigere der, men prisen både i Spania og Danmark ligger mellom 9000 og 10 500 kr. Husker ikke akkurat hva den koster i Norge da.. Må ta en telefon å høre, men det gjør jeg ikke med mannen i huset.

Driver nå å sjekker med USA, det er siste sjanse..

*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa da...ikke mye og hente skjønner jeg... Selv betaler jeg jo 12 300,- for min egen Pronovias her hjemme. Det er sinnsykt mange penger :o , men kjolen - joda, jeg må si den er verdt det! Pronovias-design er jo bare så flott!

:tommelsmil:

Håper du får rimelig napp i USA! :wink:

Forresten, høres kjempefint ut det du skriver...hvis du altså gidder å gi meg tilbakemelding på et par byråer med priser etterhvert, så hadde jo det vært helt utrolig flott! TUUUUSEN TAKK!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte brudebutikken og fikk vite at prisen på kjolen i Norge er 11 800! De skal selge ut "prøvekjolen" i oktober, og den er tilfeldigvis akkurat min størrelse, men jeg er litt småskeptisk til å kjøpe en kjole som har vært utstilt og av og på så mange ganger..

Uansett så avtalte jeg med de at jeg tar med meg mannen og bestiller en time til oss i september/oktober, slik at vi kan finne antrekk til han også som står bra til kjolen min. :D

Mannen gleder seg litt til å prøve han også, jeg tror endelig han begynner å slappe av såpass at bryllupsplanleggingen ikke bare er et ork og mas. :D

Har du Pronoviaskjole også?? Det har jeg ikke fått med meg!! Det var jo så mye frem og tilbake med disse kjolene dine! ;)

*inn å sjekke i dagboken din*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...