Gå til innhold

Så levde de lykkelig alle sine dager...


Lillemilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har lyst til å reise langt bort sammen med min kjære, så kan vi gifte oss uten alt styret og stresset som bryllupsfesten krever...  :unsure:  :(

Hmpf!

:blink:

Hvor ble det av innlegget med den klemmen som jeg sendte deg tidlig i dag da!?? :huh: Forumet ikke helt friskt!?? :unsure:

Samme det, får gi deg den klemmen nå da! *mose*

Forresten, jeg tør å påstå at du ikke er alene med disse tankene dine - har tenkt det samme selv, særlig i det siste ettersom det legger opp til å bli et sant h****te å sette opp bordplasseringen... :( Tenk å bare kunne reise laaaangt bort, gifte seg på en kritthvit strand, kanskje på Maui, og bare nyyyyte livet og kjærligheten med den kjæreste man har! *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg håper det bare er startvansker, for dette forumet suger.... :sprettoy:

Nå har vi ihvertfall fått nye smileyer igjen, og da blir det bare rot bakover i innleggene siden jeg begynte å bruke de nye tidligere denne uken... :fy_fy:

Jaja...

Godt med en kos!! :enig_anim:

Jeg tror størsteparten av grunnene til at jeg vil reise bort er at:

1. Det er 10 mnd til vi gifter oss og vi har enda ikke lokale på plass!!

2. Etterhvert som alle disse tingene tuller seg så får jeg litt "redd for at det aldri blir noe av-følelse", og da klarer jeg ikke å glede meg.. :tristbla:

3. Tenk å bare slippe alt maset og bare være sammen oss to!!! :tommelsmil:

Men, vi har vært igjennom denne tanken før og kommet frem til at for vår del hadde det vært glimrende, men vi vil ikke skuffe familien som gleder seg sånn..

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke glem å tenke på dere selv da, det er jo tross alt DERES dag!!!

Dere kunne jo gjort som dere drømmer om, reist bort... Så kunne dere heller tatt en venne- og familiefest når dere kom hjem!??

Bare en tanke, for jeg skjønner jo at dere ikke vil "skuffe", på samme tid som det aller viktigste jo er at DERE får drømmedagen DERES... Tror du ikke familie og venner ville ha forståelse for det, dersom dere la det frem på en grei måte!?

Uansett, bryllup blir det da! Det er jeg sikker på! Dere får bare jakte videre på lokale og kjøre bånn pine - så skal du se du er blitt fru idet vi går over til 4. juni 2006! :tommel:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Toria!! Så koselig at du husker på meg! :D

NÅ begynner ting å falle på plass, endelig! :klappe:

Mannen og jeg ønsker oss egentlig et slottsbryllup i Skottland, skikkelig romantisk og spesielt! Familien ønsker å delta på dagen vår, og vi har lyst til å ha dem der.

Vi har funnet en genial løsning på dette (synes ihvertfall vi) hvor vi kan kombinere dette uten å ruinere oss totalt. Slottsbryllup er nemlig ikke det billigste alternativet, og skulle vi tatt med oss over 65 gjester dit måtte vi vel vært millionærer... :ler:

SÅ, det vi har bestemt oss for er at vi feirer dagen vår her i Bergen, sammen med hele familien og venner 3. juni 2006 og fornyer løftene våre noen år (feks 5 år) etter bryllupet på et nydelig slott i Skottland! Dermed får vi feiret dagen sammen med familie og venner uten å måtte gi slipp på vår felles drøm om å si ja til hverandre i superromantiske omgivelser i det skotske høyland! :kline:

Vi har også fått lokaler i Bergen! :klappe::klappe::klappe:

Lokalene er så pass nye at de aldri har hatt bryllup der, så vi fikk beskjed om å sette oss ned og beskrive hvordan vi ville ha det og hvilken type mat vi ønsker, så setter vi sammen en pakke ut i fra det!

Når det kommer til mat kan vi ordne ALT, sa de, så da gjelder det å bestemme seg for om det skal være bordservering, tallerkenservering eller buffet.

SÅ GØY!!!

Endelig skjer det ting igjen, og jeg slipper å sitte å bekymre meg for tiden som går og manglende lokaler! For ikke å snakke om sitte med en trist følelse av å gi slipp på drømmen om slottsbryllup/spesielt-sted-bryllup!

Det er ca 10 mnd igjen til bryllupet, og den tiden kan vi bruke til planleggingen, da rekker vi det nok! ;)

HERRRRRRRRRRLIG!!!!

Endret av Lillemilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tommelsmil:

Så flott at det er gått i orden med lokalet - og at dere kan styre det litt selv, alt ettersom! ;)

Ikke minst var det herlig å lese at du føler det flyter litt mer som på noter igjen, og jeg likte veldig godt tanken om å fornye løftene i Skottland om noen år! Høres helt tipp topp ut!

Blir noe av det samme som oss det, hadde ikke råd til de ringene vi virkelig ønsker oss nå, men tenkte vi skulle unne oss det som en gave senere, under en fornøyelse av løftene vi også, om 3 - 5 år...kanskje på en strand på Maldivene eller Hawaii! :hjerte:

Stor helge- :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt å gjøre det på den måten med ringene istedenfor å blakke seg med dyre ringer nå! Maldivene eller Hawaii høres jo fantastisk ut! :tommel:

Mannen og jeg diskuterte litt igår og her er noe av det vi kom frem til:

1. Type middag: Vi ønsker Buffetmiddag for å gi gjestene muligheter til å strekke på bena og prate litt mellom matøktene. Forhåpentligvis klarer vi å gjøre det litt billigere også. Med tanke på type mat så vil vi høre med cateringfolkene om de kan lage forskjellige retter som er relativt rimelige, men litt spesielle, feks retter fra andre land som man gjerne ikke spiser så mye av til vanlig. Vi kom frem til at det ikke er nødvendig med eksklusive retter. Da vil vi heller ha flere gjester til middagen. Eksklusive retter kan de bestille på dyre restauranter! :enig::ler:

2. Slik som det ser ut nå så ønsker vi å invitere rundt 50 stk til middag. Da er nærmeste familie (foreldre, søsken, besteforeldre, tanter og onkler) pluss noen barndomsvenner av J inkludert. En eller to av disse skal også være forlover/e for han.

Fettere og kusiner tror jeg blir nedprioritert på middagslisten, så jeg regner med at de som vil komme får komme til kaffe og fest. Det samme med resten av vennene våre.

Hvis de har lyst så kan vi jo arrangere feks Peppestur eller noe for kaffegjestene slik at de får seg noe spiselig etter kirken og har det sosialt før de skal på festen.

Hva vi gjør med alle barna som er blant fettere og kusiner har vi ikke funnet ut enda. Vi bør vel kanskje ha en eller to barnepassere som kan ta seg litt av de utover kvelden så foreldrene får litt fri. I og med at festlokalene er 2 minutter med bil fra leiligheten vår, så har vi store muligheter for å kjøre bort med TV, playstation/Xbox, DVDer og diverse annet som sysselsetter barn. Vi kan til og med skaffe reisesenger og feltsenger for de barna som trenger å legge seg i løpet av kvelden. Det er mange rom i samme bygning som festlokalene som egner seg til soverom for barna.

Ellers så kjøper vi inn litt snacks og godteri, så har de vel det de trenger. Utenfor lokalene er det også fotballbaner, basketbaner og lekeplass som de kan leke seg på, så det skal være lagt til rette for at også barna kan ha det bra. Kanskje noen venninner av lillesøs på 18 har lyst til å stille opp.

3. Jeg har tenkt litt på fargevalget. Nå husker jeg ikke hvilke farger som er i festlokalene, så det har jo litt og si for hvilke temafarger vi bør velge, men dersom fargene er nøytrale nok kunne jeg tenke meg å ha temafarger i hvitt og grønn (mørk grønn, som de mest fargesterke Eføyene). Da vil også brudebuketten være bundet av hvite blomster og kanskje litt eføy. Det er så rent, vakkert og naturlig. Har også ideer til invitasjoner dersom vi går for disse fargene.

Jeg får ta en tur ned å se på lokalene etter spaniaturen i august. Håper fargene er nøytrale nok!

Nå må jeg få i meg noe mat! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har funnet en fin plan for dagen! Gjennomtenkt, og det sprudler litt mer av deg igjen nå! ;) Så herlig bra!!!

Eføy og en mørk grønn farge, kanskje sammen med det off-white, høres nydelig ut! :tommelsmil:

Også er det lett å matche med både duker, blomster og det hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt ordner seg for dere!!!!!! :klappe: Må si at å fornye løftene i Skottland høres så flott ut da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Teddy og Miori!

Ja, jeg føler meg i mye bedre humør nå, det er ikke likt meg å være så nedfor og deppa som jeg var. Jeg har mine mistanker om at en god del av det skyldes hormonene i p-pillene jeg begynte på for noen mnd siden, og etter at jeg sluttet med de pga alle bivirkningene var det akkurat som om en tåke lettet. Jeg føler meg SÅ mye bedre nå, så det er skremmende å se hvordan disse hormonene kan påvirke oss..

På torsdag er begge søstrene mine i Bergen, og jeg har allerede "booket" meg inn på overnatting hos de fra torsdag til fredag. Hun ene søsteren min flytter til et annet fylke for å studere nå, så det er siste sjanse før jul at begge er samlet her.

Planen min er egentlig å kjøpe med meg et eksemplar av Hakkespettbok for forloveren til hver av dem og skrive noen ord i permen. Blir sikkert tidig å se ansiktene deres når de åpner gaven og skjønner hva jeg vil frem til! Det kommer nok totalt overraskende på ihvertfall hun yngste, så dette blir spennende! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søt idé med de bøkene til dine søstre! ;)

...ellers er jeg veldig enig med deg ang. hormoner, som forøvrig ikke har noe med bryllup å gjøre, men jeg skriver allikevel! Jeg ble helt satt ut av enkelte meker, og skjønner veldig godt hva du vil frem til. Husker når jeg sluttet også, tok meg 1.5 år før jeg fikk mensen tilbake, så om det er så bra for kroppen, annet enn at det visstnok skal minske sjansen for ev.t brystkreft, vet jeg ikke om jeg tror noe på... :roll:

Men godt at tåken har lettet og solen titter frem igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toria: Ja, tenkte det kunne være litt gøy for de å få en Hakkespettbok om forloveren, de har aldri vært i bryllup før og heller aldri holdt taler, så de er sikkert glade for de tipsene de kan få.. :ler:

Men det er mest på "spøk" da, en måte å fortelle det uten å si det rett ut liksom. :)

Mtp på hormondiskusjonen så er jeg rett og slett lei av å tilføre kroppen hormoner. Nå har jeg prøvd forskjellige typer p-piller og alle har bivirkninger.. Det du slipper på de ene merket kan du banne på at du får på det neste, og hele personligheten forandrer seg, uansett hvilket merke man bruker. For ikke å snakke om manglende sexlyst.. Jeg leste faktisk en artikkel fra forskere som hadde funnet ut at p-piller kan gi langtidsvirkninger som vi ikke har vært klar over tidligere. Det ene var at sexlysten kunne forsvinne/reduseres på permanent basis!! :overrasket: Nei, nå må alternativer prøves, og foreløpig står personal computers av typen ladycomp/babycomp høyt på ønskelisten. Regntøy er ikke så populært her i gården, men det skal visst ha kommet en ny type som er varmeledende og temmelig tynn + latexfri, så den skal i alle fall få en liten sjanse.. :ler: Ulempen med p-pilleslutt og ikke klar ny prevensjon er jo at man lett blir distrahert nok til å glemme at man ikke lenger er på pillen, så jeg må innrømme at angsten for utsatt bryllup og stor mage nok en gang er temmelig tilstedeværende..:klaske: :hår:

Jeg har begynt å tenke litt mer seriøst på bordkortene. Bestemte meg tidlig for å lage til små esker med en hvit hjertesjokolade oppi, pluss en personlig hilsen til hver og en av gjestene, for siden familien min er like nyskjerrig og glad i smågaver som jeg er må jo dette bli en slager!

Går det etter planen med fargetemaet og eføyen, så vil jeg gjerne lage eskene i hvitt eller offwhite, gjerne med litt eføypynt på lokket og så navnet skrevet eller på annen måte puttet på lokket.

Tror jeg skal lage sjokoladene selv, og sannsynligvis også lage eskene fra bunnen av med litt vennehjelp. Klarer nok ikke å få alt ferdig hvis jeg skal lage invitasjoner, bordkort, andre trykksaker og bordpynten helt alene.

Bordkortene er ihvertfall bestemt, uansett hvilket fargetema/trykksaktema vi ender opp med så skal bordkortene være slike småesker. Hvordan eskene blir pyntet kan heller tilpasses resten. :danse:

Endret av Lillemilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i kirken og så på en venninne som giftet seg i helgen, og de var så SØTE!!! Kjolen var veldig spesiell også, lys-lys blå og skikkelig tyllskjørt, MEN den passet godt på henne! :klappe:

Jeg plukket opp et tips eller to når jeg først var der, og her er noen av de:

I utgangspunktet tenkte vi å sitte på siden slik at "publikum" kan se ansiktene våre, men det er herved revurdert da det blir mye mer intimt og koselig når det bare er mannen og jeg der fremme. Vi kan liksom stenge ute alt det andre da, og bare konsentrere oss om hverandre. Et annet pluss er jo at tårer kan tørkes fort bort i hemmelighet dersom det skulle være ønskelig! ;)

Husk å gå saaaaakte nedover midtgangen etter vielsen, det var vanskelig for fotografene å knipse bra bilder av paret da de skyndte seg ut.

Brudeparet stilte seg opp og hilste på alle som hadde overvært vielsen i "gangen" før de stilte seg opp på kirketrappen. Genialt, da får man oversikt over hvem som er der.

Endret av Lillemilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Då var eg tilbake frå ferie og KG-fri og er endeleg klar for å planlegge eige bryllup og følge med på andre si planlegging att!!! :) Har nett skrive ei halv avhandling i mi eiga dagbok! Hehe.... Har det skjedd mykje på din front i det siste eller? Gledar meg til oppdatering!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

Jeg er ganske ny her, og tok en tur innom for å kikke. Høres ut som planene deres har kommet langt, synes jeg. Det er jo enda en god stund igjen.

Helt enig ang p-piller forresten. De hadde mye rare virkninger på meg, og jeg er utrolig glad for å ikke putte dem i meg lenger. Plutselig ble humøret langt mer stabilt og jeg er ikke kvalm lenger. Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...