Gå til innhold

Så levde de lykkelig alle sine dager...


Lillemilla

Anbefalte innlegg

Jeg lager ille go`e sveler altså. Etter oppskrift fra sunnmørs-farmor og jeg har steketakke og greier :briller:

Onde fristerinne!

:tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Izaria! Koselig du stakk innom igjen! :D

It is 424 days, 1 hour, 55 minutes and 29 seconds until June 3, 2006, at 2:00:00 PM(UTC time)

Altså 1 år og 59 dager!!!

JIPPI!!!!!!!! :D Det nærmer seg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sikkert hemmelig!! :D

De er så knallgode!!!! Namnam!!

Jeg skal kjøpe et lager med kefir å ha i kjøleskapet, så kan Ionaa lage så mye sveler hun bare orker! Da drypper det kanskje litt på meg også!! :P:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superduperhemmelig oppskrift!!!!! :tunge1:

Jeg kan steke masse sveler jeg, åpne stuevinduet og sette på en vifte sånn at duften siver inn gjennom vinduene til Lillemilla :ler:

Neida...klart jeg kan legge ut oppskriften. Men de må stekes på takke altså, ingen stekepannejuksing. Jeg fikk forresten selv oppskriften i en kokebok mamma og svigermor gikk sammen og lagde til bryllupet vårt. Der skreiv de alle oppskriftene de brukte da vi var små, våre favorittkaker og sånn, oppskrifter fra våre oldemødre og andre spesielle oppskrifter. Bare et tips til alle mødre og svigermødre der ute, for jeg skal love dere at det er den mest brukte kokeboka :P

Sveleoppskrift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(...) Jeg fikk forresten selv oppskriften i en kokebok mamma og svigermor gikk sammen og lagde til bryllupet vårt. Der skreiv de alle oppskriftene de brukte da vi var små' date=' våre favorittkaker og sånn, oppskrifter fra våre oldemødre og andre spesielle oppskrifter. Bare et tips til alle mødre og svigermødre der ute, for jeg skal love dere at det er den mest brukte kokeboka :P[/quote']

Oi! Så lurt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et bra tips!! :D

Jeg har kommet et skritt nærmere Kjolen nå!

For et par uker siden bestemte jeg meg for at jeg var lei av stroppeløse kjoler, og da utelukker jeg 90% av utvalget i butikkene! :hoho:

Jeg er fremdeles usikker på om jeg skal få kjolen sydd eller kjøpe en selv, men her er de to kjoletypene jeg har falt for hittil:

1. Denne kjolen liker jeg snittet på. Jeg tror også at den vil sitte veldig bra på meg, da jeg har prøvd en kjole som kan minne noe i snittet om denne. Jeg vil gjerne ha litt mønster/pynt/et eller annet på brystpartiet, men det skal ikke være en så mørk farge og heller ikke så mye som på denne. Jeg vil ikke ha mønster på skjørtet tror jeg. Ihvertfall ikke som her.

Kjole nummer 1

2. Denne kjolen har jeg sett på lenge, men var temmelig fast bestemt på at Kjolen skulle ha A-form. Jeg var også usikker på om den ville blir for utringet, men når jeg kikker nærmere på bildet så ser det ut til at hun har sminket kløften med mørkt pudder og sitter fremoverlent, så da kan det hende den ikke er så ille likevel! ;)

Kjole nummer 2

Så.. da gjelder det å finne en salong som har prøvekjolene inne da! Det er sikkert ikke like lett som å finne en stroppeløs en.... :-?

It is 423 days, 0 hours, 34 minutes and 47 seconds until June 3, 2006, at 2:00:00 PM(UTC time) :danse:

:hoppe::hoppe::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du er et skritt nærmere!

Synes personlig den kjole nr. 2 var den peneste av de to, så enkel og klassisk elegant! :wink: Men den første re jo også flott altså, det bare blir (som du jo selv skriver) for dominerende med det svarte, og ikke noe fint med så kontrastfylt broderi bare foran på skjørtet... Men hadde den vært brodert kanskje i offwhite eller samme farge som kjolestoffet, ville den jo vært nydelig! :) Du kommer jo til å få en flott kjole om du kanskje kombinerer disse to på en måte og får den sydd! :-)

Jeg skal i alle fall følge spent med videre for å se utviklingen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles usikker på om jeg skal få kjolen sydd eller kjøpe en selv

Hvor i Bergensområdet finne man "bryllupsskreddere", og vet du hvilket prisområdet det ligger på??? Er det noen du kan andbefale?

Stilige kjoler begge to, men nr to var bare SÅ elegant og nydelig da..... :hjerter:

En riktig god helg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i Bergensområdet finne man "bryllupsskreddere", og vet du hvilket prisområdet det ligger på??? Er det noen du kan andbefale?

Stilige kjoler begge to, men nr to var bare SÅ elegant og nydelig da..... :hjerter:

En riktig god helg :hoppe:

Jeg veit at Belle Amie på Sotra har folk som syr, men jeg veit ikke om de syr på bestilling eller om de er sånne folk som tilpasser og greier. Ellers var Lillemilla og jeg på Atelier V ved Marken og der hadde de også noen symaskiner og greier, så det letteste er vel bare å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling på syersker i Bergen jeg..

Det jeg siktet til var damen til en kamerat som syr på fritiden og som har tilbudt seg å sy en prøvekjole til meg i bomull for å se om jeg liker den. Dersom den faller i smak kan hun sy kjolen min.

Jeg vet enda ikke hvor seriøst dette er siden jeg ikke har snakket med henne om det enda..

Forresten, når jeg tenker meg om så vet jeg at det er en syerske i Kong Oscarsgate som noen skrøt av, men om de syr brudekjoler vet jeg ikke. Du kan jo sjekke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, forresten! Det er en eldre dame på Sotra et sted som også har brudekjoler... Og brudepikekjoler og dåpskjoler... Altså alle sånne stor-anledning-kjoler... Men jeg husker ikke hvor hun holder til, hva hun tar for det eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikker på kjoler på nett igjen, og noterer her så jeg ikke glemmer det!

Jeg fant en lignende kjole til "Kjole nr 1" på bridesave. Den var ensfarget i hvit og den var ikke fin.. Mønsteret på toppdelen er hele identiteten til kjolen, og dersom jeg skal ha en sånn kjole må det være en form for mønster med litt farge i på toppdelen.. Evt champagnefarge/oyster?

Denne likte jeg snittet på, men ikke mønsteret... http://www.maggiesottero.com/catalog/image...ig/Eleganza.jpg

Denne er nydelig! Men finere i farge som er på bildet på Pronovias hjemmeside http://www.pronovias.com under kolleksjonen "Dreams"...

http://www.brautmoden-karben.de/trono.jpg

Må se videre imorgen... jeg er trøtt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fytti! Den Pronovias-kjolen var bare herlig lekker!!! :tommelsmil:

Snittet på Elgeganza til MS er jo også fint, er en pen kjole det også...men den ville jeg kanskje hatt i helt hvitt tror jeg...hvis ikke ble det mønsteret så "kladdete"... Men jeg er enig tanken din, om at mønsteret gjerne kan fremheves ved å være i en litt dypere nøyanse enn selve kjolestoffet! :wink:

Natta, :sove: godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den pronovias kjolen er bare dødslekker... har siklet litt på den selv! :-)

Blir spennende å følge med på valget ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIPPI!!! Jeg trodde jeg måtte helt til Stavanger for å prøve Pronovias kjoler, men de har det på den ene brudesalongen her også!! Tenk om de har kjolen jeg vil prøve da!!! :hoppe::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på treningen igjen etter en måneds pause mens lillesnuppa og jeg har vært syk, og gud så deilig det var!!

Hadde aldri trodd det, men jeg savnet virkelig treningen...

Det er så utrolig deilig å være i form og virkelig føle seg stram og fin... ;)

Jeg begynte på et treningsprogram for noen måneder siden, og da hadde jeg ikke trent på maaange år. Det føles godt å være inne i en god sirkel med regelmessig aktivitet igjen!

Også er det jo ikke å forakte å være i fin form til bryllup og brudekjoler da selvsagt! En ukes tid nå, så er musklene "blåst opp igjen" etter å ha hvilt litt disse ukene! :P:kul:

Denne må jeg huske å se tilbake på i tider hvor treningen føles som et ork! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...