Gå til innhold

Så levde de lykkelig alle sine dager...


Lillemilla

Anbefalte innlegg

Ionaa: Da har vi en plan, jeg har sofa, film og håndjern! :b

Og du, vi får heller dele på Phantom tror jeg! ;)

Du kan få brudekjolen, den var litt for heavy utringet for min del.. *ler*

Tihi... kanskje vi er litt gal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gal, bare veldig facinert. Og det er ikke så rart :sjarmor: Skal ikke overta hele dagboka di med Phantom-snakk. Jeg har jo et helt eget Phantom-forum for det (og der er jeg bare for å bevise at jeg ikke er besatt bare betatt...for de på det forumet er virkelig gale)

Syns mannen din skal gifte seg i Erik sine klær jeg (så er vi inne på bryllup igjen). Hadde vært konge på den plassen din. Og så kan du få Carlotta hår.

Jeg har masse nye idèer..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

veslo: Det er såååå digg! Rett og slett helt genialt! :D

Forresten.. Du må gjerne være med når vi skal ha verksted. Jo flere, jo bedre!

Åh, det vil eg svært gjerne!!!! :hoppe: Har de tenkt noko på når og slikt enno, eller? Syns det er så utrolig gøy at det endeleg kom nokon Bergens-brurer her inne eg!!! Hihi... De er forresten flinke til å planlegge!!! *imponert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IIIK!! Side 2!! Dette kan vi ikke ha noe av! ;)

Riktignok helt øverst, men likevel....

Jeg har ringt lokalet vi tenkte å ha middagen på... det var skikkelig nedtur, de skulle nemlig ha 15 000 kr!! Kun for lokalet, og det kunne ikke brukes til annet enn middagen til ca 40 personer..

Er det mulig??

Riktignok er det et uendelig flott, historisk sted, og veldig spesielt, men likevel.. 15 000? *dåne*

Da måtte vi betalt tilsammen 20 000 bare i lokalleie, og med budsjettet vårt ville det vært utelukket.

Hva gjør jeg da tro??

Alternative løsninger må diskuteres, men mannen køyet kl. 20.00 så det ble ikke noe fornuftig prat så lenge han var så sliten idag.

Får tusle i seng selv også og tenke mer over dette imorgen. Kl. er jo 2 allerede... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... flottere enn Baroniet?

Det skal litt til! ;)

Middagen blir ikke der, nå er det bestemt! Aaaaltfor dyrt, og de hadde visst dessuten internt arrangement den helgen, men vi kunne få til noe likevel som ikke kostet alt vi eier. :b

Feks aperitiff og omvisning for gjestene mens vi tar bilder, eller noe i den duren!

Noe skal vi klare å ordne!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare tipse...

Sminke: id. vettu....de sminker folk med id.sminke på wha wha. Helt herlig!!!! (yupp..jeg har fått sminka meg der og det anbefales).....men det er helst dersom det blir i Bergen....ellers så påstår de at den er så ren at den kan soves i :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare tipse...

Sminke: id. vettu....de sminker folk med id.sminke på wha wha. Helt herlig!!!! (yupp..jeg har fått sminka meg der og det anbefales).....men det er helst dersom det blir i Bergen....ellers så påstår de at den er så ren at den kan soves i :ler::ler:

Jeg prøvde å bli sminka med den sminka på Brudemessen, og den var skikkelig digg å ha på... Hadde ikke maske-følelsen jeg gjerne får når jeg bruker annen sminke (så da ender jeg som regel opp med null sminke)....

Sminka var litt dyr, men den er visst veldig drøy. Jeg skal kjøpe sminke der! Og det syns jeg du skal også, Lillemilla :wink:

Husker du ikke hvor fin jeg var med ID-sminke? *Blafre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det vil eg svært gjerne!!!! :hoppe: Har de tenkt noko på når og slikt enno, eller?

Nei... Har vi egentlig tenkt noe på det, Lillemilla?

Jeg tror ikke jeg vil drøye altfor lenge...

Syns det er så utrolig gøy at det endeleg kom nokon Bergens-brurer her inne eg!!! Hihi... De er forresten flinke til å planlegge!!! *imponert*

Ja, ikke sant! *Stolt*

Her går det unna, og det er jo såååå gøy!

Og det er så morsomt at Lillemilla og jeg skal gifte oss sånn ca samtidig, for det er mye morsommere å planlegge sammen enn alene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ID sminke ja.. ikke dumt!

Men om jeg skal ha det kommer jeg nok til å bestille over nett fra utlandet! B-b-billig! ;)

Nei, det med sminken er et åpent spørsmål foreløpig. Samme med frisør og fotograf.. Jeg sendte avgårde en PM til en jente fra Kvinnherad med spørsmål om blant annet dette, men har ikke fått svar enda. *håper det kommer snart!*

Invitasjonene kan vi egentlig begynne på når som helst tenker jeg.. Jeg hadde egentlig tenkt å vente til lokalene og stedet var i boks da, så.. Om litt? ;)

Vi kan godt ha bryllupsverksted enten hos meg eller et annet sted hvis dere har noe forslag, og selvfølgelig får andre Bergen/Omegn bruder henge seg på om de er interessert i det! Jo flere, jo bedre, er det ikke det de sier? :ler:

Jeg snakket med lokaler og kirke idag, og vi føler nesten vi ikke kan bestemme oss for noe før vi har sett stedet (og ikke minst bygden) med egne øyne. MEN, de skal ha en guidet omvisning imorgen tidlig, og tilbød oss å henge oss på de!! De kunne også klare å få låst oss inn i kirken i samme slengen, så det var jo kjempeflott!!!

Fælt at det skal være så uendelig tidlig den omvisningen er da, vi må nemlig kjøre en 3 timers biltur for å komme dit, og oppdaget i tillegg at første ferge går for sent til at vi rekker omvisningen...

SÅ, da blir det omkjøring og opp "midt på natta", med en forhåpentligvis rolig ettåring!! :o

Jaja, hva gjør man ikke for bryllupsplanleggingen! ;) ;)

GLEDER MEG TIL Å SE!!!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ' date=' da blir det omkjøring og opp "midt på natta", med en forhåpentligvis rolig ettåring!! :o [/quote']

Hva med å kjøre denne forhåpentligvis rolige ettåringen til den ikke fullt så rolige bestevenninnen sin i løpet av dagen?

Hun kan - hvis jeg bare får det igjennom hos B - sove over her og være her til dere kommer hjem igjen...

Jeg skal snakke med B når han kommer hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbudet, men jeg tror vi tar tøtta med oss. Det er sikkert koselig å ha henne med! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var vi på besøk i bygda "vår"!! :D

Vi dro gruelig tidlig (var oppe i 5 tiden) siden det ikke gikk ferge tidlig nok, og vi kjørte dermed rundt for å rekke ferge nummer to..

Naboene våre med en sønn på samme alder som vår datter ville være med, og de skaffet en stor Caravelle slik at vi fikk plass til fire voksne og to ettåringer. Vi fikk til og med vognene inn i bilen UTEN å legge de sammen eller ta av hjulene som vi pleier å måtte gjøre i bilen vår!! Juhu!! :D

Vel fremme på fergekaien oppdager vi at vi har feilberegnet med et halvt minutt (!!!) og fergen svinger seg utover i fjorden med et sabla glis.. (syns bommen så ut som et evil glis) :evil:

Javel, da kommer vi 1 time for sent til omvisningen vi med nød og neppe fikk lov å henge oss på..

Jeg var litt småirritert, men de andre var avslappet og ungene koste seg, så jeg slappet av etterhvert!

Vel fremme på kaien fikk jeg en telefon fra guiden som tilbød oss å få en omvisning likevel. Men da måtte vi betale litt og bare J og jeg gikk inn, mens naboene var ute i den nydelige hagen med ungene.

Det var kjempeflott der!!! Men, det blir altfor dyrt å ha middagen der, så det er utelukket. Vi lurer likevel på å ha en aperitiff med guidet omvisning til gjestene våre der, mens vi tar bilder hos fotografen.

Kirken!!! Den var nyyyyyydelig! Akkurat sånn som jeg liker, og veldig gammel og spesiell! Området rundt kirken var fantastisk flott også, og å se kirken stå der så staselig med høye fjell og en fantastisk natur i bakgrunnen.... I'm out of words! :wow:

Det er nok mange flotte steder å ta bilder ute hvis været blir fint!

Hotellet.. Vi kommer ikke til å ha middag og fest her... Ikke misforstå, det er et veldig flott hotell, men stemningen vi er på jakt etter var ikke helt forenelig med et hotell. Og skal vi ha et hotell-bryllup kan vi likesågodt ta det i Bergen og ikke dra langt avgårde for det liksom...

Vi fant et gjestgiveri som så flott og koselig ut, flere hyttetun og et motell, så det er gode overnattingsmuligheter for gjestene ihvertfall.

Det var strålende sol og helt blå himmel idag, og vi satt bilen fra oss i "sentrum" og ruslet rundt og kikket. Sentrum lå helt nede ved sjøen, så vi koste oss på brygga med medbragte sveler og boller. Mens vi satt der kom et følge med hester og flere vogner kjørende. Tenk å bli hentet utenfor kirken av en staselig hest og vogn!! :D *drømme*

Vi fant ut at vi likesågodt kunne spise på hotellet, og havnet dermed midt i en fylkeskonferanse for et eller annet, og hørte på både taler, sanger og ønsker om fest! På en søndag formiddag... jaja.. hehe

Vi var så dum å ikke sjekke menyen før vi satte oss ned, og fikk litt bakoversveis av å se det lille utvalget og det stive prisene!

Ville vært for teit å reise seg igjen etter å ha kjørt slalom mellom bordene med barnevogner og fått mast oss til 2 barnestoler.. Så da bestilte hele gjengen det billigste på menyen - en karbonade på en loffskive til 89 kr. stk!! *iiik* Det var riktignok litt salat og karrimajoneslignende greier til da... :hoho:

Da vi vendte nesen hjemover var det en del trøtte tryner i bilen.. Nabodamen og J sovnet i baksetet da vi satt på fergen, og Nabomannen og jeg hadde det litt gøy med å ta bilder av de. Små barn, store gleder! :b

Trøtte og sultne barn fikk oss til å stoppe i en busslomme på veien, og hive innpå enda flere sveler og litt barnegrøt, og etter en stund var det stille i baksetet igjen. Det er litt langt for to småtroll på en dag tenker jeg....

Jaja, jeg gir meg nå.... hehe.. Vi hadde en utrolig flott dag, koste oss masse og fikk sett stedet for første gang (jeg så det en gang som barn da). Nå gjenstår det bare å finne lokalene med stor L! :D

Har faktisk fått et tips fra en engel her på forumet, som kommer fra et sted nær denne lille bygden, om et lokale som kanskje kan være aktuelt!! Jeg sendte avgårde en mail isted, og ventet ikke å få svar på en dag eller to, men jammen jeg kom svaret etter 20 minutter!!! På en søndag kveld!!! *imponert*

Der er det ledig på denne datoen, og jeg skal få et tilbud fra de på slutten av neste uke (de har ferie nå)!! JIPPI!!! *krysse fingrene*

Da legger jeg meg, er blitt litt syk idag med vondt i halsen og trøtt og sliten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vært med!!! :grine:

Det hørtes jo utrolig fantastisk ut! Lokale med stor L finner dere også! Det er jeg sikker på!

Fint å lese at dere hadde en såpass fin tur, da...

(Og du? Prøv Askøy - Lørenskog i én vending, du :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte at jeg nesten var med på turen når jeg leste det koselige og vittige refferatet ditt :vinke:

Jeg er helt enig at når en har kjørt langt og lengre enn langt, da er det utrolig :evil: :evil: å se rompa på ferja svinge ut fra kai.Vi har opplevd det en del ganger når vi har fartet fra østland til vestland og omvendt.

Ha en super dag, gleder meg til å lese videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel fremme på kaien fikk jeg en telefon fra guiden som tilbød oss å få en omvisning likevel. Men da måtte vi betale litt og bare J og jeg gikk inn, mens naboene var ute i den nydelige hagen med ungene.

Det var en utrolig kul hage...full av "labyrinter" så jeg så for meg jenta di og evt andre barn løpe rundt og rundt der i finstasen sin. Og stakar...ho syns det var litt skummelt å gå under de store trærne og gjennom en "port" skåret ut i hekken. Da gjemte ho seg i halsgropen sin..nusselig!!

Da vi vendte nesen hjemover var det en del trøtte tryner i bilen.. Nabodamen og J sovnet i baksetet da vi satt på fergen, og Nabomannen og jeg hadde det litt gøy med å ta bilder av de. Små barn, store gleder! :b

:Gjesp: Det er slitsomt å dra på tur med dere...:ler: vi var jo oppe midt i natta. Vi andre var jo klar ved bilen 20 minutter før du kom. :tunge1:lurer på hvorfor vi ikke rakk ferja jeg...hahaha

Alt i alt en kanonflott tur. Naturer i "bygda deres" var helt fantastisk. Vi kunne ikke fått bedre vær i nyte den i heller. Så om dere giftere dere der dere få samme været. Dere kan jo ha bryllupet på det store, flotte stedet med den fine hagen dersom dere serverer karbonader på loff :ler: Vi hadde fin utsikt til karbonaden da...i det minste.

Bygda var råflott og man blir reint romantisk bare av å være der. Jeg tror alle gjestene deres vil bli overveldet og huske bryllupet i lang lang tid om dere får den rammen rundt det (de vil nok huske det uansett...men høye fjell og dype fjorder gjør noe med følelsene til en nordmann..lol). Om dere får hesteskyss også :hjerte:

Håper tilbudet du kommer til å få fra det andre stedet er det helt rette stedet med overkommelige priser. *krysser fingrene*

Men nå, etter et par innlegg på KG så er jeg gjennomsvett......det er noe herk å være sjuk ja. Forresten, jenta di GÅR. Og småen min klappa når ho gikk :klappe::klappe::klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en utrolig kul hage...full av "labyrinter" så jeg så for meg jenta di og evt andre barn løpe rundt og rundt der i finstasen sin. Og stakar...ho syns det var litt skummelt å gå under de store trærne og gjennom en "port" skåret ut i hekken. Da gjemte ho seg i halsgropen sin..nusselig!!

Åh.. så herlig!! Hørte hun var redd for blomstene også.. *ler* Hun må jammen trene dersom hun skal være blomsterpike neste år!

:Gjesp: Det er slitsomt å dra på tur med dere...:ler: vi var jo oppe midt i natta. Vi andre var jo klar ved bilen 20 minutter før du kom. :tunge1:lurer på hvorfor vi ikke rakk ferja jeg...hahaha

Åkai, jeg var ikke den raskeste denne morgenen... men det er ikke så lett å pakke for baby, meg og min kjære mens du vrir deg i kvalme etter å ha sovet tilsammen 3 timer på nesten 3 døgn! Og det VAR midt på natten! ;)

Men så var det jeg som irriterte meg da, så det gikk jo utover meg til syvende og sist! :)

Alt i alt en kanonflott tur. Naturer i "bygda deres" var helt fantastisk. Vi kunne ikke fått bedre vær i nyte den i heller. Så om dere giftere dere der dere få samme været. Dere kan jo ha bryllupet på det store, flotte stedet med den fine hagen dersom dere serverer karbonader på loff :ler:

Bygda var råflott og man blir reint romantisk bare av å være der. Jeg tror alle gjestene deres vil bli overveldet og huske bryllupet i lang lang tid om dere får den rammen rundt det (de vil nok huske det uansett...men høye fjell og dype fjorder gjør noe med følelsene til en nordmann..lol). Om dere får hesteskyss også :hjerte:

JA!! Er helt forelsket jeg nå... :hjerter:

Vi hadde fin utsikt til karbonaden da...i det minste.

Hehehee.... Vi hadde flott utsikt MENS VI SPISTE karbonaden ja!! Ser for meg den flotte utsikten bestående av 4 karbonader på loff... :hoho:

Håper tilbudet du kommer til å få fra det andre stedet er det helt rette stedet med overkommelige priser. *krysser fingrene*

Me too!!! :tommelsmil:

Men nå, etter et par innlegg på KG så er jeg gjennomsvett......det er noe herk å være sjuk ja. Forresten, jenta di GÅR. Og småen min klappa når ho gikk :klappe::klappe::klappe:

Ja... god bedring til deg også... og stor kos til mannen din som tok seg av begge rakkerungene idag mens du og jeg lå syke!! :dagensrose:

Jeg SÅ det!!! Hun gikk 12 skritt på det meste!!! Måtte jo bare sjekke når hun kom opp igjen da, og jammen gikk hun med rimelig stødige skritt!! wooooo!! Flinke lillejenta mi!! Og skjønne K som klappet da!!! Nå kan de snart løpe om kapp! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle:

Jeg vil og ha svele....

Jeg lager ille go`e sveler altså. Etter oppskrift fra sunnmørs-farmor og jeg har steketakke og greier :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...