Gå til innhold

Så levde de lykkelig alle sine dager...


Lillemilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legger inn nødpakke-ingrediensene, men kommer nok til å korte ned på den, da jeg ikke synes alt her er like interessant..

Kontaktlinser

Linsevæske

Bind/tamponger/truseinnlegg

Ekstra truse

Flekkfjerner

Sminke

Speil

Neglelakk

Neglesaks (nyttig til mye!)

Neglefil

Pinsett

Ekstra strømper/strømpebukse

Hårspray

Pastiller

Vann

Sugerør (for å unngå å ødelegge leppestift)

Kjeks (for å unngå lavt blodsukker)

Immodium/Ido-form (for magetrøbbel)

Papirlommetørklær

Våtservietter

Q-tips

Smertestillende

Sikkerhetsnåler

Superlim (for skohæler etc)

Mobiltelefon

Kontanter

Fyrstikker

Parfyme/deodorant

"Feste" til øredobber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslo:

Tja, si det... Jeg sliter litt med depresjon om dagen.. Venter på resultater fra undersøkelsen, venter på svar om lokale her i Bergen, venter på svar fra kirken om det er mulig å få kl. 14 istedenfor kl. 15, venter på svar på jobbsøknader, venter på svar ang. barnepass...

I det hele tatt.. fellesnevneren er jo som du ser "venting".

Jeg er inne i en periode hvor alt virker som om det står helt stille og jeg kommer ingen vei før svarene foreligger.

Så dagene bare går og jeg prøver å gjøre det jeg kan for å ta vare på lillejenta mi til ting begynner å skje. Samtidig er formen vekslende, men jeg er ulidelig trøtt hele tiden.

I og med at jeg er så nedfor er det heller ikke lett å planlegge bryllupet, da jeg ikke klarer å se noe positivt i det om dagen.

Jaja, litt nedslående nyheter fra denne kanten...

:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veslo: Du er skikkelig herlig altså!! :klem: Tusen takk for støtten!! :blomst_opp:

Jeg hadde det mye bedre igår!

Kveld/natt til igår satt jeg flere timer og pratet med kommende svigermor. Hun er et så uendelig herlig menneske og vi har fått god kontakt på de 7 årene vi har kjent hverandre.. Jeg er så glad og stolt over å ha fått en så flott (kommende) svigermor!

I løpet av praten så hjalp hun meg (indirekte) med å sortere en del tanker og følelser, og jeg begynte å få til å se litt mer positivt på ting igjen. Jeg er i utgangspunktet en veldig positiv person og ganske optimistisk, så det har vært tungt å befinne seg i en depresjon uten å helt vite hvordan jeg skulle komme meg ut av den igjen. Nå virker det ihvertfall som at humøret har begynt å ta seg opp igjen og jeg har fått tiltakslyst igjen. Herrrrlig!!

Jeg var litt stresset pga at kirken hadde rotet med bestillingen min og satt oss opp kl. 15 istedenfor 14, og vi hadde planer om å begynne dagen tidlig (egentlig 12, men de hadde ikke vielser så tidlig) for at middagen ikke skulle bli så sen. Men etter å ha hørt svigers mening så er det ikke like stor krise som jeg inbildte meg likevel. Hun var vant med brylluper som starter kl. 16 og som hun sa med et glimt i øyet "det er jo bare å holde på til langt på natt det vel?!" Jeg måtte le litt da, og ble nesten litt flau over å ha tatt sånn på vei for det tidspunktet. Men er man i en periode hvor alt virker negativt, så skal det vel ikke mer til en en times forskjell på vielsen for å ønske å utsette hele greien.. :roll:

Igår satt jeg og Kali og fikset på Bryllupsplanleggings-hjemmesidene våre, og jeg er SÅ fornøyd!!

Planen min er at jeg skal ha en "Gjeste-bryllupsside" hvor bare den informasjonen som gjestene trenger ligger, og en "Planleggings-bryllupshjemmeside" hvor jeg legger alle planer og organiseringen. Alt det som er viktig for meg å ha oversikt over, men som jeg ikke ønsker at gjestene skal lese. De må jo få NOEN overraskelser! ;)

Vi har kjøpt eget domene, så etterhvert kommer jeg nok til å flytte de over der, så legger jeg planleggeren med passordbeskyttelse for at de ikke skal gå inn på feil. ;)

Jeg smiler for første gang på lenge, og det føles så DEILIG!!!! :D

Nå har jeg sendt avgårde mail til lokalene her i Bergen. De har brukt noe vanvittig lang tid, men jeg forstår jo at det er mye som må legges til rette da de flyttet inn i de nybygde lokalene i begynnelsen av juni og de ikke har fått definert hvordan de skal drive selskapene og lokalene der enda. Men nå MÅ jeg få noen svar, så jeg kan finne ut om det er aktuelt for oss, så kan vi jo ta detaljene senere! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og da har jeg fått svar.

Hun som har med selskapene å gjøre er på ferie og kommer tilbake om 14 dager, så detaljene kan ikke gås inn på før det.

Men jeg fikk en liten indikasjon da.. Siterer: "...Men det er helt i orden å ha det her, vi har relativt rimelig mat, og jeg er sikker på at totalprisen med å ha det her vil bli lavere enn de aller fleste andre steder.."

Regner med at dette stemmer, da jeg som nevnt har en onkel i firmaet der, og han ville forhåpentligvis ikke sagt det om det ikke var sant. ;)

Da planlegger vi bryllup igjen, og bryllupet skal stå i Bergen!!! :hoppe::danse::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede booket en fotograf for dagen i forbindelse med lillebygda, og han holder til i nærheten av Bergen, men jeg må innrømme at jeg har sendt et par mailer til andre fotografer også nå... :oops:

Så lenge de slipper å dra langt avgårde kan det jo hende vi får bra og interessante tilbud her også! ;)

Jeg pratet med min bekjente som er fotterapaut/negledesigner/kroppsterapaut(nesten ferdig utdanning innen det)/og u name it, og hun har planlagt å starte stylist utdanningen nå og tror og håper hun er ferdig til jeg skal gifte meg!!!! Tenk da!!!!! :D :D :D

Kan jo ha en hel SPAdag og alt på forhånd, og få fikset negler og alt hos henne!! *drømmedrømme* :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt mail til de som lager denne brudebuketten, og fikk til svar at slike og lignende buketter ligger på rundt 2500,- alt ettersom hvilke blomster som velges.

Jeg må prate litt mer med hun som ville hjelpe oss med blomstene, jeg har nemlig fått vite at hun venter barn igjen og skal ha rundt februar neste år. Jeg VET selv hvor mye tid og energi småtrollene krever, og skal gi henne mulighet til å backe ut dersom hun ønsker det. Kanskje jeg skal satse på å kjøpe akkurat brudebuketten hos et firma, slik at hun ikke blir sittende fra langt på natt med buketten min i tillegg til resten av pynten. Da er jeg også sikker på at jeg får den når jeg skal. Så kan hun konsentrere seg om resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nyyyyyyydeleg bukett!!! Du, har du heimeside, seier du? Hadde det kanskje vore mogleg å få sett den, kanskje? Kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg snakket med blomsterdamen, og hun mente også at det var best å bestille brudebukett og evt. knapphullsblomstene hos et firma, så hjelper hun meg med blomsterpynt til kirken og lokalene. :)

Det har vært fryktelig mye frem og tilbake idag, for jeg skulle egentlig til Oslo med nattoget, men så ble det så mye rot og folkene vi kjenner i Oslo skulle plutselig til Bergen, så vi bestemte oss for at mannen heller kommer hjem imorgen (han har vært på seminaruke der borte) så koser vi oss med st.hans feiring, restaurantmiddag og barnefri helg her hjemme! Det eneste jeg føler jeg går glipp av da er sol hver dag, men det er ihvertfall meldt 1 dag med sol i løpet av helgen her i Bergen, så den skal nytes for fullt!!!

Jeg gleder meg masse til bryllupet nå, tenk at vi skal gifte oss!!! :kline::bryllup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Har dere flyttet bryllupet til byen nå altså!? Har ikke fått med meg det jeg... :oops:

Men så fint at dere har funnet rimeligere lokaler, og at det ordner seg med middag i forhold til vielsestidspunktet! :wink: Ikke minst, så godt at du og svigermoren din har så fint forhold - det er jo kjempepluss!

Nydelig bukett du har sett på, minner litt om en jeg falt pladask for, og jeg kommer til å gå i noe alla den samme retningen (vi har nokså like, helt nyyydelige kjoler) som deg! :-)

Og nå er det jo snart bare 11 måneder igjen nå jo!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vi skal også feire sankhans, på fredag, når vi har minus ett års bryllups dag... Hihi.... Kos dokke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Toria::klem: Så koselig at du kom innom da!! :D

Veslo: Det stemmer, dere har jo 1 års førbryllupsdag idag!!! :hoppe:

Igår satt jeg og mannen og surfet på forskjellige reisemål for å finne ut hvor vi har lyst til å reise på bryllupsreise! :hoppe:

Vi har veldig lyst til å reise mandagen etter bryllupshelgen, men så er det det med å vite at vi har råd til da... Håper jo på å få "litt i reisekassen" til bryllupet! ;)

Det er så utrolig mange steder jeg har lyst til å reise, men akkurat bryllupsreisen tror jeg at jeg har lyst til å nyte livet på en sydhavsøy helt "alene" sammen med pusen min! :kul:

Jeg tror nemlig at reisemål som Island, Irland, Skottland, Praha, Kroatia og sånt er så "lett" tilgjengelig at det kan vi gjøre ved en annen anledning, men å reise langt avgårde til stillhavet eller i Afrikaområdet blir nok sikkert ikke like aktuelt senere. Men det er jo selvfølgelig litt mer kostbart enn nevnte land, så da er vi avhengige av litt "hjelp" fra bryllupsgjestene.. Kinkig situasjon dette ja.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som oss det...må vente med å bestille noen reise til vi vet om vi får råd...ønsker oss "bidrag" i gave og satser på at vi kan reise langt avsted en gang til neste sommer! :wink: Kjekt å ha noe å se frem til også da, selv om jeg mer enn gjerne kunne reist med én gang - selvsagt! :-)

Jeg er forresten helt enig med deg i at det kanskje er lettere å finne en "unnskyldning" for å reise langt avsted til eksotiske strøk på bryllupsreise, for til Praha og Paris kan man jo bare ta en langhelg ved andre anledninger, men ja, det er akkurat det med pengene! Afrika er forresten storslagent, og trenger ikke bli så dyrt, hvis man kanskje flyr til UK først med Ryan Air, og videre derfra, da kan flyreisen fort komme ned i 5000,- t/r pr. person til Sør-Afrika og videre opp mot Zimbabwe m.fl. steder...så det er jo ikke SÅ ille! :wink: Billig og bo er det som regel også, heldigvis! Mauritsius derimot - DET svir i lommeboken det! :roll: Men jeg vil til Mauritius! :sur::ler:

*drømme drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at Mauritius er så dyr?

Jeg synes det var ganske rimelig i forhold til mange av de andre "sydhavsøyene" jeg har sett på. Man får ofte 50% rabatt for bruden på hotellene og på noen hotell kan man betale for 7 netter og få ekstra 7 netter gratis.

Vi har faktisk lagt vår elsk på Mauritius (etter at jeg fant ut hvor ufattelig svinedyrt det var til Bora Bora (Tahiti).

Jeg tror vi kommer til å dra til Mauritius, evt. i desember neste år istedenfor i juni. Da får vi spart opp litt til, pluss at vi vet hvor mye penger vi har til å reise for.

Jeg har hørt at desember er en veldig bra måned værmessig sett også, så da slår vi to fluer i ett smekk! ;)

Dessuten har jo jeg bursdag 22 desember, vi forlovet oss 23 desember og vi har årsdag 24 desember (eller julaften på godt norsk!), så vi har mye å feire da også! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kanskje det ikke er så galt da!

Har lagt min elsk på Maritius selv nemlig, og sist vi sjekket priser, kom turen på 59 000,- for begge to, 7 dager og DET synes jeg var sinnsykt! :o Men det finnes sikkert mange smutthull osv. Det kan man jo sjekke opp i nærmere selvsagt! Bora Bora er jo også en drøm ingen tvil, og Gollien har Maui som sin drøm, men også det ble kostbart gitt! Så det er vel baaare å spare ja!

Moro da, å kunne feire alt samtidig omtrent! :-)

...blir ikke noen reise på oss heller før til neste år, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...