Gå til innhold

Så levde de lykkelig alle sine dager...


Lillemilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant: Phui, det var flott! :D

Vi har jo allerede vært en tur i området med kirken som du sikkert vet, og ut i fra det forrige referatet skal det ikke være så vanskelig å se hva jeg mente om DET stedet!! :hoppe:

Gleder meg til å se det andre stedet også, og håper inderlig du ikke har skrytt det "way over" hvordan det egentlig er, for nå satser jeg mye på at dette er Lokalet! ;)

Neida, skal ikke erte deg! Ut i fra bildene er det ihvertfall superflott! :ler:

Referat kommer selvsagt! :D

Chacha: Jess!!!! :hoppe: Takk det samme!! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toria: Ja, det synes jeg også! :D

Var vi ikke enig om at du var æresmedlem her da? :tunge1:

Den er supergrei - rollen som æresmedlem tas herved på strak arm! :-)

Var ikke så flink i dag akkurat, men kommer sterkere tilbake!

God natt, og :sove: godt så lenge!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! :D

Takk for treff ja, kjempekoselig!! Jeg har foreslått nytt treff i bergenstreff-tråden.

Toria: :tommelsmil::klem:

Veslo: Takk for link! Da jeg kom hjem fra treffet søkte jeg faktisk på fotografer i området der, og eneste treffet jeg fikk var denne fotografen.

Er det flere?

Jeg har fått mail tilbake fra han, men jeg er usikker på om han kanskje er veldig dyr?!

Har sendt noen spørsmål til prisene, så får vi se.

Bildene hans likte jeg derimot veldig godt! :D

Søren at jeg kunne fått så billig og bra fotograf i Bergen da.. da sammenligner jeg alt med han... *snufs*

Og videre..

Da var det avtalt at vi skal besøke lillebygda på lørdag! Nå gjelder det bare å finne fergetider og tidspunkter (og ikke minst få penger på konto), så gleder vi oss til å dra!

Håper så inderlig, inderlig, inderlig at lokalene er så bra eller bedre enn vi har forestilt oss!! Nå er jeg temmelig redd for å bli skuffet da, så jeg tror jeg heller vil legge lista lavt så jeg ikke risikerer å bli skuffet uansett så bra det skulle vise seg å være. :ler:

Jeg har så lyst å begynne skikkelig med planleggingen, men blir litt tilbakeholden så lenge vi ikke engang vet hvilken by/bygd vi skal ha det i..

Lillebygda er verdens nydeligste, og der kan vi samle alle gjestene til en "feriehelg" sammen og gi gjestene en litt annerledes opplevelse enn at de besøker hjembyen som de har vært så mange ganger i. Ulempen er at det er vanskelig å organisere bryllupet herfra, og tilgangen på servicetilbud som vi er bortskjemt med her i byen er mindre der.. Der kan ikke alle gamle venner bare droppe innom på vielsen heller.

Bergen er hjemstedet vårt, og vi er ekte bergensere begge to! ;) Fordelen her er at vi har alle vennene, kontaktene (som kanskje hjelper med de nevnte servicetilbud for en rimelig penge) og vi er på stedet vi planlegger. Ulempen er at alle har vært her før, gjestene kommer garantert til å spre seg hos familie og venner for overnatting og man vil ikke få det "samholdet" som når alle er på et sted hele helgen. Dessuten sliter jeg med å finne et lokale som tilfredstiller ønskene, og de jeg allerede hadde funnet var enten stengt siden det er pinsen, eller så måtte jeg si det fra meg da vi ikke hadde funnet ut om det skulle være i lillebygda eller her.. Så nå er jeg redd alle de beste lokalene her er tatt, og vi har satset mye på å ha det i lillebygden.. Håper vi har gjort det rette valget, og at jeg kommer hjem fra lillebygden på lørdag med et stort smil om munnen! :sjenert:

Har dere noen tanker eller innspill på dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er ein fotograf til i Odda, men dei har ikkje nettside. Kan sjekke opp tlf-nummer og slikt når eg kjem heim neste helg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter:

Det høres jo bare sååå fint ut med bryllup og fest i lillebygda da - skikkelig intimt og minneverdig, noe eget! :wink:

Ikke misforstå, vi får jo noe eget alle og enhver, nemlig VÅR dag...men jeg ser for meg at det blir mye mer bonderomantikk og idyllisk med bryllup i lillebydgda, enn f.eks midt i Oslo by! :-) Selv om det jo er noe eget det også... :ler: Hmmm, ikke helt lett å forklare det her! :klø:

Så koselig at dere skal på tur til lillebygda i helgen da - dere må ha en kjempefin tur!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Slikt idè-verksted, kunne du tenkt deg det i nær framtid, eller er det noko som vi skal vente med til etter sommaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toria: Ja! Jeg håper inderlig alt går i orden så vi kan feire i lillebygda!! :hoppe:

Veslo: Så snart vi har fått ting litt på plass med hensyn til lokaler og sånt, så er jeg egentlig med når som helst! Alt blir liksom litt mer "virkelig'" når dato/sted/lokaler er på plass! ;)

Vi reiser til lillebygda imorgen! :hoppe::danse::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1
Toria: Ja! Jeg håper inderlig alt går i orden så vi kan feire i lillebygda!! :hoppe:

Veslo: Så snart vi har fått ting litt på plass med hensyn til lokaler og sånt, så er jeg egentlig med når som helst! Alt blir liksom litt mer "virkelig'" når dato/sted/lokaler er på plass! ;)

Vi reiser til lillebygda imorgen! :hoppe::danse::hoppe:

Gi ein lyd når du er klar då, så skla eg sjå korleis eg greier å trikse ting til innimellom eksamenslesning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse: :danse:

Jeg regner med at det var et perfekt lokale?? :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Referat:

Igår i 7 tiden dro vi avgårde på tur nummer 2 til lillebygda.

Denne gangen reiste vi alene, og vi har hatt barnevakt fra torsdag til lørdag for å kunne være "bare kjærester" et par dager. Det har vært helt fantastisk!!! :hjerter2: :klem2:

Vi tok fergen som gikk 1,5 time tidligere enn nødvendig for å kunne kjøre litt rundt og kikke på egenhånd. Været vekslet mellom lett overskyet og sol, fuglene kvitret og det var grønt og fint.. Vår!! :hoppe:

Vi kjørte gjennom tettstedet hvor kirken "vår" ligger og den er så flott!! :D

Deretter kjørte vi forbi et lite tettsted til og vi så kirken hvor Fant skal gifte seg! (Mannen er fullt oppdatert! ;) )

På veien kjørte vi innom et sted hvor de har kjøpesenter og hotell for å sjekke ut servicetilbud og muligheten for å benytte hotellet til noen av gjestene. Jeg kan si med en gang at hvis vi finner andre muligheter kommer vi garantert ikke til å sende gjestene våre til dette shabby hotellet. Det var jo den mest slitte og kjipeste bygningen jeg har sett i hele området. Nei, da får vi heller finne alternativer der.

Litt kjøring til og DER lå Lokalet!!!! :hoppe::danse::hoppe:

Det var ikke vanskelig å finne, der det lå staselig til oppå en høyde ovenfor veien. Vi kjørte opp veien som ledet til tunet og jeg var himla spent på hvordan det ville se ut. Bygget var stort og hvitt, og det hadde et "uthus" og tre låvelignende bygninger til på tunet. Låvebygningene er enda ikke tatt i bruk, da det kun er ett år siden eierne gjorde det om til gjestegård og de ikke har fått tid og penger til å gjøre noe med de enda. De var noe slitt, men det spiller forsåvidt ingen rolle.

Vi var en halvtime for tidlig ute, så vi bestemte oss for å gå en tur langs en tursti oppover i terrenget bak gjestegården. Der var det NYYYYYYDELIG!!!!! :hjerte:

Vi ruslet avgårde og tok en masse flotte bilder av små fosser, elver og bekker, gangbroer i tre som var bygget av elever fra den videregående skolen i området, blikkstille og klart vann med fantastisk flott natur rundt... Vi koste oss i skogen og fant mange gjemmesteder som småbarn ville elsket!! Ved enden av turstien fant vi en "hytte" med peisgrill, masse benker og bord og en utedo. Da vi nevnte den for folkene på gjestegården senere fikk vi vite at her kunne vi ta med oss gjestene dagen derpå og grille!! Det kostet kun en symbolsk sum for bruk av veden til grillen. SÅ FLOTT!!!! Og det var så herlig og vakkert der.... *sukk*

Allerede før vi kom innenfor døren var vi helt forelsket i stedet. :ler:

Nede på gjestegården igjen fikk vi komme inn og se lokalene. De var pyntet til konfirmasjon samme dagen, og vi fikk et godt inntrykk av hvordan det kunne legges opp. Det viste seg at det faktisk er plass til 150 middagsgjester der, så vi kan enten "stenge" av det ene rommet og ha 40 gjester der, åpne to deler av det å ha 65 gjester, eller ha hele etasjen åpen og ha 150 gjester tilbords. Herlig å vite at vi kan ta med så mange vi vil uten å bekymre oss for plassen.

I etasjen under var det en kjempeflott bar og stilig innredet. Det var stor plass og flere sittegrupper.. Her er vanligvis åpent for lokalbefolkningen, men siden de regner med litt omsetning i baren så får vi stenge det av gratis. :D

Ovenpå hadde de pr dags dato 13 rom og 28 sengeplasser. De planlegger å bygge like mange rom i etasjen over det igjen, men kunne ikke si nøyaktig når de står ferdig. Jeg håper så inderlig de blir klar til vi skal inn der neste år!!! :Nikke:

Ute på tunet ligger et helt nyoppusset lite "hus", hvor brudeparet bor. Ved andre arrangementer enn bryllup kan man ha 6 sengeplasser her, og leie hele huset. Det er et lite kjøkken, en liten stue + en flott stue med originale tømmervegger og det er lavt under taket i første etasje, en superkoselig og fin gammel ovn/peisovn, og et flott nytt bad med badekar til 2!! :Hehe:

Huset står ikke klart før om en ukes tid, men de skal møblere det med møbler som passer stilen og det virker som om folka har skikkelig god smak! Gleder meg!!!

I etasjen over er det et bittelite soverom pluss et stort, flott soverom med stilig himling i taket, vindu opp mot himmelen og midt i rommet en nydelig stor smijernsseng som var redd opp med deilig sengetøy som passer stilen!! De var heller ikke ferdig å innrede der, men de hadde hatt en avis på besøk samme helgen for å lage en artikkel om noen som skal gifte seg der snart, så på sengen var det både champagne, glass og flotte blomster!! Rrrrrrrromantisk!! :kline:

På vei hjemover igjen var begge enige i at dette er Lokalet! Stemingen, stedet, naturen, folkene.... Selv om det ikke var 100% superperfekt pga låvebygningene som var litt småshabby, så er vi ikke i tvil om at vi vil ha bryllupet der!!! :tommelsmil:

Så, da har vi funnet Lokalet!! JIPPI!!!!!!!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nok en oppdatering på bryllupsfronten, for det er nå den virkelige planleggingen begynner! ;)

Vi har vært temmelig bekymret for hvordan vi skal klare å legge av nok penger til bryllupet neste år, da vi kjøpte ny leilighet ifjor og fremdeles trenger penger til å innrede der. Jeg har også vært hjemme med lillesnuppa en stund, så det har ikke vært store summene på konto hver måned om dagene...

Da vi dro til mine foreldre for å hente lillesnuppa (og vi ble invitert på biffmiddagen mens vi likevel var der YUMMI!!) så kom pappa med et godt forslag.

Istedenfor å ønske oss gaver til bryllupet (mine foreldre har fremdeles garasjen full av gaver de fikk til bryllupet som de enda ikke har tatt i bruk, og de har sølvbryllup iår... :roll: ) så kan gjestene heller betale sin kuvertpris + overnattingen for seg og sine. Dermed vil vi "kun" betale for det som kommer utenom middagen, og mulighetene for å klare å betale er dermed store.

For de av gjestene som ønsker å gi litt utover dette vil vi opprette en sparekonto til bryllupsreisen. Vi drømmer nemlig om en flott bryllupsreise til Mauritius, Kenya/Zanzibar eller noe i den duren og håper vi klarer å spare nok penger til å reise i desember neste år.

Der ble en tung bør løftet fra skuldrene mine, og vi kan gå i gang med planlegging for fullt!!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh!

:hjerter:

Så herlig - det høres jo ut som om dere har hatt en helt fantastisk helg og at alt faller på plass som best det kan! :tommelsmil:

Og ingenting er bedre enn at tunge bører forsvinner og man kan puste litt lettere ut! :-)

Høres helt topp ut, og takk for lykkeønskninger i min dagbok!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...