Gå til innhold

Så levde de lykkelig alle sine dager...


Lillemilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Toria: Du er så søt!!! :D Herved utnevnes du til Æresmedlem av dagboken min for ditt engasjement!! :klem:

En liten liste for oversiktens skyld:

Kirke: Bestilt kirke til 3 juni 2006 kl. 14.00

Prest: Vår egen prest, J's morfar.

Lokaler: Innhentet tilbud på festlokaler, middagslokaler skal ringes imorgen.

Fotograf: Kommer an på hvor bryllupet holdes, avventer til imorgen.

Forlovere: Brudens forlovere er valgt, avventer forlover nr. 2. Brudgommens er ikke valgt enda.

Toastmaster: Valgt, men ikke spurt enda. J's onkel.

Brudepiker/svenner: Valgt. Datteren vår + min lillesøster på 10, J's lillesøster på 10, J's lillebror på 12.

Brudebukett: Har funnet utgangspunktet, avventer hvem som skal lage den.

Kjolen: Siste nytt er at jeg kanskje skal få den sydd av en bekjent. Kjolesnitt skal prøves i brudesalongene.

Bryllupskake: Har tegnet den, avventer svar på om konditordamen til kameraten min kan lage den.

Invitasjoner: Dersom bryllupskaken min blir en realitet skal jeg lage invitasjoner som passer til den.

Har jeg glemt å føre på noe nå tro?

Det begynner å komme ting på plass nå etterhvert!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toria: Du er så søt!!! :D Herved utnevnes du til Æresmedlem av dagboken min for ditt engasjement!! :klem:

Takk... :oops:  

Skal bære min rolle med stolthet og følge godt opp!  :sjarmor:  

:kose:

En liten liste for oversiktens skyld:

Kirke: Bestilt kirke til 3 juni 2006 kl. 14.00

Prest: Vår egen prest, J's morfar.

Lokaler: Innhentet tilbud på festlokaler, middagslokaler skal ringes imorgen.

Fotograf: Kommer an på hvor bryllupet holdes, avventer til imorgen.

Forlovere: Brudens forlovere er valgt, avventer forlover nr. 2. Brudgommens er ikke valgt enda.

Toastmaster: Valgt, men ikke spurt enda. J's onkel.

Brudepiker/svenner: Valgt. Datteren vår + min lillesøster på 10, J's lillesøster på 10, J's lillebror på 12.

Brudebukett: Har funnet utgangspunktet, avventer hvem som skal lage den.

Kjolen: Siste nytt er at jeg kanskje skal få den sydd av en bekjent. Kjolesnitt skal prøves i brudesalongene.

Bryllupskake: Har tegnet den, avventer svar på om konditordamen til kameraten min kan lage den.

Invitasjoner: Dersom bryllupskaken min blir en realitet skal jeg lage invitasjoner som passer til den.

Har jeg glemt å føre på noe nå tro?

Det begynner å komme ting på plass nå etterhvert!!! :D

Tror ikke du har glemt det, men det var jo dette med sminke og frisør da...og tøy til han, sko og undertøy!?

Men det kommer seg vel, er ikke klar på de områdene der jeg engang!  :o  Så jeg skal ikke mase på deg!  :ler:  :tunge1:  

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Selfølgelig er det flere ting som gjenstår, jeg tenkte bare å oppsummere det jeg har tenkt på foreløpig. :D

Antrekk til mannen ja... det blir spennende å se, han er ikke av de høyeste (175) så det er viktig å finne noe som ikke får han til å se kort ut. ;)

Sko: Jeg må ha relativt lav hæl på skoene, vil jo ikke være høyere enn min kjære! Jeg er 174 nemlig...

Tenker skoene blir kjøpt når kjolen er bestemt.

Undertøy: Kommer an på kjolen da, men jeg tror jeg vil ha et fint korsett/torselette på hvis det passer til.

Vi har en Netty undertøysalong her i Bergen, så den kommer nok til å bli besøkt etterhvert! :sjarmor:

Sminke og hår: Hvem er det egentlig som sminker tro? Frisøren? Vil ha noen som er dyktig og får fremhevet det som er bra, men sminken må være ganske naturlig. Frisyren vet jeg sånn ca hvordan jeg vil ha. Lett oppsatt bak, en tiara med liten spiss i midten (ikke for stor, må være litt enkel) og langt slør med spredte små glitreting i dersom det passer til kjolen. Sløret skal være ett lag, ikke to, da ser man kjolen best!

Jeg hadde i utgangspunktet funnet frisør her i Bergen, men det blir jo kanskje litt vanskelig dersom vi skal ha bryllupet 3 timer herfra og evt reiser inn dagen før. Har de flinke frisører i små tettsteder tro? (Med fare for å høres ut som en by-soss) ;)

Denne frisyren minner litt om den jeg vil ha:

http://www.bryllupsguiden.no/bergen/imgBil...4/brud_sort.jpg

Nærbilder:

http://www.bryllupsguiden.no/bergen/imgBil...6/Frisyre17.jpg

http://www.bryllupsguiden.no/bergen/imgBil...6/frisyre19.jpg

http://www.bryllupsguiden.no/bergen/imgBil...frisyre_bak.jpg

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, må notere til meg selv:

Klovnekakene ble fantastiske, og der har jeg funnet det perfekte fyllet til bryllupskaken! :D

Jeg er ikke noe videre begeistret for de bløtekake-marsinpankake-hvite damene som man kjøper til store anledninger fra bakeriene, de er ALTFOR mye krem og søte ingredienser i. :-?

Derimot fant jeg på å lage sukkerbrød med vaniljesaus tilsatt ørlite krem og blåbær (usukrede) inni kaken. Brukte også mel da jeg lagde marsipanlokket istedenfor melis og de kakene ble NAMNAM!! Både voksne og barn i bursdagsbesøket gikk flere runder bortom den delen av kakebordet, så jeg tror jeg kan si det var en knallsuksess!

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker å feste sløret under frisyren bak dersom det lar seg gjøre. :)

Vi tenker i samme baner der... Utrolig mange fine frisyrer, men selv vil jeg ikke ha det for stivt og stramt, men litt lett og ledig! Og slør under frisyren der ville sikkert blitt flott!

Selv vet jeg ikke helt om jeg skal ha slør enda, siden kjolen min har dette laget av chiffon over satinen, og det kan bli litt mye florlett på én gang... Men det må jeg se, enten skal jeg ha en slik frisyre og slør, eller jeg skal ha enda litt løsere hår med blomster i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det må jeg se, enten skal jeg ha en slik frisyre og slør, eller jeg skal ha enda litt løsere hår med blomster i!

Åh, det høres flott ut.. det er så pent med litt mer naturlig look isteden for de stive frisyrene og mye sminke. Blomster i håret er skikkelig romantisk da! :hjerter2:

Hva skjedde egentlig med kjolen din tilslutt? Fikk med meg at det var mye styr med en du bestilte i USA?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!!!!!

Har hatt fanakirken lenge da, men fikk jo den andre idag!!! Det er FANTASTISK deilig!! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for kirker!!! :hoppe::ler:

Apropo den USA-kjolen, så ble den for kort for meg...slik at den har jeg solgt videre. Derimot skal jeg ha en som er veldig lik, nemlig denne! (i en litt hvitere utgave) :sjarmor:Hvis jeg bare kunne bli klok på meg selv og ikke tvile sånn på mitt eget valg... Vil jo så gjerne det skal bli perfekt, og da blir jeg helt kokko her! :sur:

Som jeg har skrevet til flere her, så kunne jeg sikkert giftet meg 100 ganger, i 100 ulike kjoler...vel og merke med samme mann! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TeddyToria: Den kjolen var fin, altså! :D

veslo: Det er såååå digg! Rett og slett helt genialt! :D

Forresten.. Du må gjerne være med når vi skal ha verksted. Jo flere, jo bedre!

(Lillemilla: Kanskje vi må leie et eget lokale bare for å lage invitasjoner og menyer og bordkort og greier? Sånn at alle som vil være med kan få plass? *Fnise*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toria: Så nydelig kjole!! *sukk* Den blir du nok fantastisk vakker i!!! :D

Hvem har sagt vi ikke kan gifte oss flere ganger med samme mann! ;)

Kali: Leie lokale? Hmm... *føre opp på planleggingslisten og inn i budsjettet* :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR FUNNET DRØMMEUNDERTØYET TIL BRYLLUPSNATTEN!!!! :D :D :D

Har noen av dere sett Phantom of the Opera? Filmen altså?

Scenen der Christine blir ført ned i Eriks verden iført "nattkjole" og strømper!!! OH MY GOD!!!

Tenk hadde jeg funnet tegningen av undertøyet og fått noen til å sy det!!! *drømmemeglangtinnievigheten* :wow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG HAR FUNNET DRØMMEUNDERTØYET TIL BRYLLUPSNATTEN!!!! :D :D :D

Har noen av dere sett Phantom of the Opera? Filmen altså?

Scenen der Christine blir ført ned i Eriks verden iført "nattkjole" og strømper!!! OH MY GOD!!!

Tenk hadde jeg funnet tegningen av undertøyet og fått noen til å sy det!!! *drømmemeglangtinnievigheten* :wow:

JEG har sett Phantom of the opera. Og jeg trenger ikke undertøyet jeg, bare Eriks verden...så da kan du få undertøyet og jeg resten :ler::ler:

Grattis med dagbok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ionaa: Det er helt greit!! Det var litt for skummelt der for min del! :P

Men han der Erik-Gerarden burde jo følge med i dealen da! Selvfølgelig med sort hår og maske uten det groteske under, det var vi jo enig i...

Tenk å bli sunget til på den måten da!! *sukk*

Åh, MÅ finne skikkelig bilde av natt-tøyet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnhild: Takker og bukker!

Vi er ikke rare, bare engasjerte!!

Kom ikke her og si at musikken ikke ga deg frysninger! :roll:

:wink:

Nå nærmer det seg Dagen for dere, hvordan går planleggingen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll: Og jeg som trodde det bare var Ionaa som var rar... :tunge1:

Grattis med dagbok!

Næhæhæi så blæh! (Jeg har jo vist deg masse folk som er galere enn meg) :tunge1:

Lillemilla: Erik-Gerarden var med i min deal, sant? Ikke med undertøyet. Ellers blir det stusselig der nede i Lair`en. Thihi. Magnhild kommer aldri til å forstå oss....med mindre vi lenker ho fast i sofaen din med lyden på fullt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...