Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kvakkekyllingen
Cid skrev (4 minutter siden):

Haha for en underholdende tråd 😅

Enig! Så mye rart folk gjør. For lite mat går igjen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakkekyllingen skrev (1 time siden):

Enig! Så mye rart folk gjør. For lite mat går igjen 😂

Jeg elsker mat så jeg vil heller ha for mye 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvakkekyllingen skrev (17 timer siden):

Enig! Så mye rart folk gjør. For lite mat går igjen 😂

Jeg merker jeg stadig blir fasinert over de som serverer alt alt for lite mat. Til hverdags kan jeg selv lage bare akkurat passe mengde mat til en grei porsjon til meg, mannen og guttungen, men da vet jeg akkurat hvor mye vi trenger.  Har jeg derimot gjester har jeg med meg fra både mor og bestemor at det skal være rikelig med mat. Så da spiser vi heller rester en dag eller to etterpå. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kvakkekyllingen
KristineS skrev (11 minutter siden):

Jeg merker jeg stadig blir fasinert over de som serverer alt alt for lite mat. Til hverdags kan jeg selv lage bare akkurat passe mengde mat til en grei porsjon til meg, mannen og guttungen, men da vet jeg akkurat hvor mye vi trenger.  Har jeg derimot gjester har jeg med meg fra både mor og bestemor at det skal være rikelig med mat. Så da spiser vi heller rester en dag eller to etterpå. 

Det er faktisk det jeg også tenker. Rester er jo helt supert. Rett og slett flaut å be folk på mat og ha for lite å servere. Eller ha knapt med mat. Det er egentlig ikke så vanskelig. Klarer nesten ikke skjønne hva som er så vanskelig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristineS skrev (2 timer siden):

Jeg merker jeg stadig blir fasinert over de som serverer alt alt for lite mat. Til hverdags kan jeg selv lage bare akkurat passe mengde mat til en grei porsjon til meg, mannen og guttungen, men da vet jeg akkurat hvor mye vi trenger.  Har jeg derimot gjester har jeg med meg fra både mor og bestemor at det skal være rikelig med mat. Så da spiser vi heller rester en dag eller to etterpå. 

Alltids best å lage for mye for da har man middag til dagen etter 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KristineS skrev (3 timer siden):

Jeg merker jeg stadig blir fasinert over de som serverer alt alt for lite mat. Til hverdags kan jeg selv lage bare akkurat passe mengde mat til en grei porsjon til meg, mannen og guttungen, men da vet jeg akkurat hvor mye vi trenger.  Har jeg derimot gjester har jeg med meg fra både mor og bestemor at det skal være rikelig med mat. Så da spiser vi heller rester en dag eller to etterpå. 

Folk som serverer en pakke kjøttdeig er ikke bare ekstremt dårlige verter, der er også gnitne som faen. Er det mulig.  Man regner 2-3 stykk pr pakke. Kjøper du nok koster det 100 kr mer.  Gjør 100 kr virkelig et så stort innhogg i budsjettet ditt at du ikke har råd ja så la vær å inviter!!  

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var invitert i bryllupet til en venninne av meg. Hadde inntrykk av at de ikke hadde spart på noe ut fra hvordan hun fortalte om i forkant, den fancy invitasjonen og lokalet de hadde valgt (et av områdets dyreste). Overraskelsen var stor da det viste seg at middagen var koldtbord av kjipeste type. Ikke akkurat det man forventer seg i et bryllup...

Anonymkode: 7430d...e2c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt og avsporing og siteringer av slettede innlegg. I tillegg er tråden ryddet for kommentarer til moderasjon, ved kommentarer eller tilbakemeldinger sendes disse i PM til moderator eller postes i Ris, ros og spørsmål.

- Rhodiola, mod.

Endret av Rhodiola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var invitert i bryllupet til en venninne av meg. Hadde inntrykk av at de ikke hadde spart på noe ut fra hvordan hun fortalte om i forkant, den fancy invitasjonen og lokalet de hadde valgt (et av områdets dyreste). Overraskelsen var stor da det viste seg at middagen var koldtbord av kjipeste type. Ikke akkurat det man forventer seg i et bryllup...

Anonymkode: 7430d...e2c

Da lurer jeg på hva koldtbord av kjipeste type innebærer? 

Anonymkode: d9f40...133

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 19.20):

Sånn var min mor også, bare med riskaker og knekkebrød. Vi to ungene spiste middag med far på kjøkkenet, mor kom inn og smurte de to-tre riskakene sine som var sin middag og tuslet ut i stua foran tven.

Hun har vært spiseforstyrret hele livet og er sånn fremdeles.

Anonymkode: af384...54e

Tviler på at det egentlig var "spiseforstyrrelser" med den personen jeg kjenner. Hun var faktisk sånn angående mange andre hendelser også. 

Ett av barna deres har bursdag i sommerferien, og en av de andre barna feiret bursdag i løpet av påske-ferien. Derfor hadde vi i familien muligheten til å reise på besøk til dem, og feire bursdagen deres. Hvis bursdagene deres hadde midt i uken (når det ikke var ferie) så ville vi aldri fått denne  muligheten til å reise så lang for å besøke dem, bare for å delta i en bursdag.                                 

I tillegg inviterer faren deres en haug av unger fra nabolaget, fra barnets skole eller hva det nå var. Men akkurat den dagen hvor bursdagen skulle feire så velger moren deres å reise til for eksempel en liten hytte de hadde som ligger kanskje en times tid unna hjemmet deres. Kanskje en eller to timer før selve bursdagen skulle avholdes, så var hun plutselig borte vekk. Så dukket hun opp igjen ett par timer etter at "festen" var over og alle de andre gjestene hadde reist hjem igjen. Da hadde hun reist til hytta, og der hadde hun bare gått seg en tur og kanskje tatt seg en liten dupp. Deretter kommer hun hjem igjen, og klager og sutrer over at det var så rotete hjemme på grunn av så mange barn som hadde spist pizza eller sjokolade og så videre, i tillegg til å leke rundt. Ikke gadd hun å hjelpe til med ryddingen heller. Da satte hun seg heller foran TV-skjermen, eller for å lese en avis. 

Anonymkode: c6572...836

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da lurer jeg på hva koldtbord av kjipeste type innebærer? 

Anonymkode: d9f40...133

Kanskje noe tilsvarende som hun som skulle servere koldtbord på julaften (eller hverdagsfrokost som det egentlig var)

Anonymkode: a733d...9b8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da lurer jeg på hva koldtbord av kjipeste type innebærer? 

Anonymkode: d9f40...133

Burde kanskje ikke brukt ordet kjipeste, men det var det rimeligste og enkleste koldbordet fra en lokal cateringleverandør. Bestod av kun kalde retter; roastbiff, potetsalat, spekeskinke, røkelaks, eggerøre, waldorfsalat, salat, brød og smør.  De kunne i alle fall spandert noen varme karbonader synes nå jeg.

Ikke noe galt med koldtbord, men fleste gjestene hadde sett for seg en helt annen servering  ut fra rammene rundt bryllupet og forventingene brudeparet la opp til i forkant.

Anonymkode: 7430d...e2c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tviler på at det egentlig var "spiseforstyrrelser" med den personen jeg kjenner. Hun var faktisk sånn angående mange andre hendelser også. 

Ett av barna deres har bursdag i sommerferien, og en av de andre barna feiret bursdag i løpet av påske-ferien. Derfor hadde vi i familien muligheten til å reise på besøk til dem, og feire bursdagen deres. Hvis bursdagene deres hadde midt i uken (når det ikke var ferie) så ville vi aldri fått denne  muligheten til å reise så lang for å besøke dem, bare for å delta i en bursdag.                                 

I tillegg inviterer faren deres en haug av unger fra nabolaget, fra barnets skole eller hva det nå var. Men akkurat den dagen hvor bursdagen skulle feire så velger moren deres å reise til for eksempel en liten hytte de hadde som ligger kanskje en times tid unna hjemmet deres. Kanskje en eller to timer før selve bursdagen skulle avholdes, så var hun plutselig borte vekk. Så dukket hun opp igjen ett par timer etter at "festen" var over og alle de andre gjestene hadde reist hjem igjen. Da hadde hun reist til hytta, og der hadde hun bare gått seg en tur og kanskje tatt seg en liten dupp. Deretter kommer hun hjem igjen, og klager og sutrer over at det var så rotete hjemme på grunn av så mange barn som hadde spist pizza eller sjokolade og så videre, i tillegg til å leke rundt. Ikke gadd hun å hjelpe til med ryddingen heller. Da satte hun seg heller foran TV-skjermen, eller for å lese en avis. 

Anonymkode: c6572...836

Herregud, ekstremt spesiell oppførsel! Hadde ikke godtatt det av partner. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til, eller en gjenganger. 

Hva er det med de som lager aaaaaalt for sterk mat? Og at på til ikke har rømme eller noe for å redusere det sterke. Typisk de også har drikken i kjøleskapet og glemmer å fylle på! Hva med å heller sette sterkt krydder på bordet og kutte opp den sterkeste chillien og servere ved siden av? Det verste er de som vet at barn kommer, og ikke har alternativer.

Også må jeg nevne de som ikke har gode ekstrastoler. Var i en middag (de har ofte mange på besøk, så de burde jo kjøpe ekstrastoler) og noen Stoler var ja, spesielle. Den ene var en veldig lav rottingstol (utemøbel), en annen verden høy krakk (knærne kom ikke under bordet og ubehagelig), og den tredje en lav gjyngestol. Hvorfor ikke kjøpe klappstoler i stedet? 

Dette var også en middag i julen hvor vi satt lenge til bords. Vertinnen og verten hadde "faste" plasser. Der var selvsagt to gide spisesteder plassert. Merkelig de ikke satt i dårlige Stoler selv.

Jeg har gjort samme tabbe en gang, men det var fordi det kom flere enn antatt. Noen meldte avbud to dager før, men så kunne de likevel. Så jeg kjøpte ikke/lånte ikke stoler. 

Anonymkode: 9f48d...020

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kom på en til, eller en gjenganger. 

Hva er det med de som lager aaaaaalt for sterk mat? Og at på til ikke har rømme eller noe for å redusere det sterke. Typisk de også har drikken i kjøleskapet og glemmer å fylle på! Hva med å heller sette sterkt krydder på bordet og kutte opp den sterkeste chillien og servere ved siden av? Det verste er de som vet at barn kommer, og ikke har alternativer.

Også må jeg nevne de som ikke har gode ekstrastoler. Var i en middag (de har ofte mange på besøk, så de burde jo kjøpe ekstrastoler) og noen Stoler var ja, spesielle. Den ene var en veldig lav rottingstol (utemøbel), en annen verden høy krakk (knærne kom ikke under bordet og ubehagelig), og den tredje en lav gjyngestol. Hvorfor ikke kjøpe klappstoler i stedet? 

Dette var også en middag i julen hvor vi satt lenge til bords. Vertinnen og verten hadde "faste" plasser. Der var selvsagt to gide spisesteder plassert. Merkelig de ikke satt i dårlige Stoler selv.

Jeg har gjort samme tabbe en gang, men det var fordi det kom flere enn antatt. Noen meldte avbud to dager før, men så kunne de likevel. Så jeg kjøpte ikke/lånte ikke stoler. 

Anonymkode: 9f48d...020 

Vi har 4 slike.  400 kr stykk er vel noe de fleste har råd til. De står i kjelleren også tar vi de opp om vi blir mange. Gode å sitte på og solide.  Frekt å la gjester sitte dårlig.

https://jysk.no/spisestue/spisestoler/stol-jonstrup-gra-eikefarget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peonjenta skrev (1 minutt siden):

Vi har 4 slike.  400 kr stykk er vel noe de fleste har råd til. De står i kjelleren også tar vi de opp om vi blir mange. Gode å sitte på og solide.  Frekt å la gjester sitte dårlig.

https://jysk.no/spisestue/spisestoler/stol-jonstrup-gra-eikefarget

Er akkurat samme stoler jeg har 😄 Gode å sitte på ja :)

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Burde kanskje ikke brukt ordet kjipeste, men det var det rimeligste og enkleste koldbordet fra en lokal cateringleverandør. Bestod av kun kalde retter; roastbiff, potetsalat, spekeskinke, røkelaks, eggerøre, waldorfsalat, salat, brød og smør.  De kunne i alle fall spandert noen varme karbonader synes nå jeg.

Ikke noe galt med koldtbord, men fleste gjestene hadde sett for seg en helt annen servering  ut fra rammene rundt bryllupet og forventingene brudeparet la opp til i forkant.

Anonymkode: 7430d...e2c

Koldtbord er kalde retter og praktisk når man har flere gjester som ikke spiser all type mat. Små barn, ett par vegetarianere og en med cøliaki.

Anonymkode: 8ac0d...366

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Burde kanskje ikke brukt ordet kjipeste, men det var det rimeligste og enkleste koldbordet fra en lokal cateringleverandør. Bestod av kun kalde retter; roastbiff, potetsalat, spekeskinke, røkelaks, eggerøre, waldorfsalat, salat, brød og smør.  De kunne i alle fall spandert noen varme karbonader synes nå jeg.

Karbonader er jo den kjipe delen av koldtbordet. Det som man har med for å mette folk fortere, slik at de spiser mindre av de godere men dyrere produktene.

Anonymkode: 19aa0...156

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på et par rare vi også..

- Ble invitert på pizza. Når vi kom spurte de oss om vi ville sette fyllet i kjøleskapet først.. Vi bare HÆ? De hadde bare deig og mente de hadde gitt beskjed til alle om å ta med topping og ost. Viste til og med melding med "Vil dere komme på pizza her på fredag" men de mente fremdeles at da hadde noe av meldingen gått tapt.... Og i tillegg sendte de vippskrav på ingredienser til deig i ettertid. 

- Invitert på middag med barna. Hva de serverte? Kamskjell med sitron 🤣 Deres barn var så glad i det at de aldri hadde tenkt over at andre sine barn ikke var

- Brent risgrøt (Butikken lå rett borti gata og tilbød meg å kjøre bort for å kjøpe ferdiggrøt, men de mente det ikke var så ille så lenge man ikke skrapte til bunns. 

Anonymkode: 6053e...102

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...