Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ja, synes også det var rart. Brødskive/yoghurt med müsli eller frokostblanding for den slags skyld. Vi fikk en kaffekopp hver etter å ha hvert våkne i halvannen time..

Uten å bli gjenkjent her, så var det en ordentlig middag som ble servert, bare ekstremt dårlig gjennomført og merkelig tilbehør. Desserten var lignende sjokoladepudding med vaniljesaus servert rett fra boksen.

Anonymkode: e39cc...056

Om du har vært hos dem siden da så håper jeg at du har hatt en bedre opplevelse😊 Eller i hvertfall at du fikk en unnskyldning.

 

Anonymkode: 37c09...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Om du har vært hos dem siden da så håper jeg at du har hatt en bedre opplevelse😊 Eller i hvertfall at du fikk en unnskyldning.

 

Anonymkode: 37c09...18e

Dette er litt over et år siden og vi har ikke vært der igjen, heller ikke fått noe unnskyldning😅

Anonymkode: e39cc...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva i alle dager! Hun kunne i det minste tilbudt deg å ta med restene hjem, om hun ikke sparer dem selv...

Anonymkode: 37c09...18e

Ja eller venta til alle var ferdig å spise. Merkelig å frata muligheten til å forsyne seg flere ganger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne inviterte ca. 8 jenter til å feire bursdagen hennes hjemme hos seg selv. Alle ble bedt om å ta med noe, samtidig som det ikke ble kommunisert ut (fra hennes side) at det ikke skulle kjøpes inn bursdagsgave i tillegg. Selv hadde hun ikke laget mat i det hele tatt.

Anonymkode: a03c0...749

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (6 timer siden):

Ja eller venta til alle var ferdig å spise. Merkelig å frata muligheten til å forsyne seg flere ganger. 

Ja, jeg gikk sulten hjem 😅 ble i tillegg sendt vippskrav for halvparten av «regninga»

Anonymkode: e20c7...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja, jeg gikk sulten hjem 😅 ble i tillegg sendt vippskrav for halvparten av «regninga»

Anonymkode: e20c7...32a

Fy faen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 21.52):

Rar, jo! Flytende på flytende. Og begge er billigmat.

Anonymkode: 895b7...0a8

Trenger da absolutt ikke være billigmat?? Jeg har laget flere gryter og supper som koster noen hundrelapper per porsjon. En ting er at du er misfornøyd med dobbelt flytende (som er noe du lett kunne vendt det andre kinnet til med, er ikke  farlig), men er veldig smålig av deg å si at suppe og gryter er billigmat. Har hatt suppe på veldig fine og dyrere restauranter. Og et vanlig middagsselskap trenger ikke alltid være de dyreste heller, selv om man selvfølgelig helst ikke skal servere fullt Toro / fjordland heller akkurat. Hadde nok stusset litt om jeg fikk servert det etter å ha blitt invitert i et selskap.

Og selv om både suppe og gryterett kan lages både billig og dyrt så handler det ikke heller alltids om pris, men smak og evne. Om noen har en veldig god oppskrift på en suppe som bruker ferske ingredienser, gode kryddere og tar lang tid å lage, skal de ikke lage det fordi det ikke er dyrt og fint nok for deg? Er mulig med mat i alle prisklasser. Handler om hva verten legger i det og serverer det, ikke hvor mye det koster. At noen tar seg bryet å invitere til middag, har nok mat til at alle blir mette, bruker tid og penger og passer på at det er sunt og smaker godt, så hadde ikke jeg først begynt å tenkt "oi, hvorfor serverer de oss billigmat?" 

 

 

Hva forventer du å få servert, og hva serverer du på middagsselskap (og hvor mye koster det)?

Anonymkode: 37c09...18e

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, jeg gikk sulten hjem 😅 ble i tillegg sendt vippskrav for halvparten av «regninga»

Anonymkode: e20c7...32a

Betalte du??

Anonymkode: 37c09...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2024 den 21.52):

Rar, jo! Flytende på flytende. Og begge er billigmat.

Anonymkode: 895b7...0a8

Det er ikke nødvendigvis Toro tomatsuppe og pølsegryte med makaroni som serveres når det er suppe og gryte. Ikke alle gryter er mer flytende en stek og saus.

Anonymkode: d3074...70c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2024 den 11.27):

Det er ikke nødvendigvis Toro tomatsuppe og pølsegryte med makaroni som serveres når det er suppe og gryte. Ikke alle gryter er mer flytende en stek og saus.

Anonymkode: d3074...70c

Enig!

Anonymkode: 37c09...18e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke fin på det og forventer ikke å bli stappmett eller få veldig god mat på besøk, men har et par vi drar til innimellom der han er kollegaen til min samboer og kona hans konsekvent serverer mye mindre til meg enn samboer, fordi damer tydeligvis skal spise mindre enn menn.
(Jeg spiser forøvrig alltid samme mengd eller mer enn min mann, bortsett fra hos de da tydeligvis, og er slank om det er relevant.)

Anonymkode: 3956d...158

  • Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden serverte min farmor Grandiosa til kaffen når vi kom på besøk. Hun hadde hørt at «sånn pizza var så populært». 

Anonymkode: d9f40...133

  • Liker 1
  • Hjerte 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For mange år siden serverte min farmor Grandiosa til kaffen når vi kom på besøk. Hun hadde hørt at «sånn pizza var så populært». 

Anonymkode: d9f40...133

Dette var jo bare søtt :ler: 

Anonymkode: 9b973...769

  • Liker 17
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

For mange år siden serverte min farmor Grandiosa til kaffen når vi kom på besøk. Hun hadde hørt at «sånn pizza var så populært». 

Anonymkode: d9f40...133

Hahaha aww. Det var jo så hyggelig tenkt da☺️

Anonymkode: 37c09...18e

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 15.35):

Dette var jo bare søtt :ler: 

Anonymkode: 9b973...769

 

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hahaha aww. Det var jo så hyggelig tenkt da☺️

Anonymkode: 37c09...18e

Ja det var artig🥰 

Anonymkode: d9f40...133

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.4.2024 den 11.59):

For mange år siden serverte min farmor Grandiosa til kaffen når vi kom på besøk. Hun hadde hørt at «sånn pizza var så populært». 

Anonymkode: d9f40...133

Litt som min gammeltante som ville invitere meg og mannen på middag som takk for at hun hadde fått sitte på med oss på en lengre tur en gang; vi gledet oss til skikkelig tradisjonsmat, type kjøttkaker elns, men " jeg har laget taco, for det er jo dere ungdommer så glad i". :hjerter_rundt: På det tidspunktet var vi begge godt over 30. :fnise: 

Anonymkode: 4960c...6ff

  • Liker 3
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 23.4.2024 den 10.08):

Litt som min gammeltante som ville invitere meg og mannen på middag som takk for at hun hadde fått sitte på med oss på en lengre tur en gang; vi gledet oss til skikkelig tradisjonsmat, type kjøttkaker elns, men " jeg har laget taco, for det er jo dere ungdommer så glad i". :hjerter_rundt: På det tidspunktet var vi begge godt over 30. :fnise: 

Anonymkode: 4960c...6ff

😍

Anonymkode: e96e4...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsjonsberegning er ikke min venninnnes sterke side. Alltid koselig å bli invitert på middag, men vi vet aldri om vi går derfra stappmette eller sultne. 

Første gangen vi reagerte hadde de invitert på viltsteik.  Da var det ca 3 kg kjøtt til 4 personer  og to kokte gulrøtter og 4 poteter på deling og ikke noe saus annet enn litt sky fra forma.  Det var den største steika jeg har sett i mitt liv. Vi ble jo stappmette på kjøtt, så sånn sett ikke noe problem. Likevel litt rart at det eneste tilbehøret var de to gulrøttene som steika hadde ligget på i ovnen. 

En annen gang var vi invitert middag var selve middagen helt normal. Da fikk vi gløgg etter maten i lag med til kake og kaffe.  min venninne gikk på kjøkkenet for å varme gløgg og hakke mandler.  Hun ble borte, etter ca 15 minutter gikk jeg ut på kjøkkenet for å spørre om hun trengte noe hjelp. Da sa hun jeg kunne hjelpe henne å hakke mandler.  Viste seg hun hakket en og en mandel😲 

Anonymkode: 0154b...f6e

  • Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.4.2024 den 13.04):

Porsjonsberegning er ikke min venninnnes sterke side. Alltid koselig å bli invitert på middag, men vi vet aldri om vi går derfra stappmette eller sultne. 

Første gangen vi reagerte hadde de invitert på viltsteik.  Da var det ca 3 kg kjøtt til 4 personer  og to kokte gulrøtter og 4 poteter på deling og ikke noe saus annet enn litt sky fra forma.  Det var den største steika jeg har sett i mitt liv. Vi ble jo stappmette på kjøtt, så sånn sett ikke noe problem. Likevel litt rart at det eneste tilbehøret var de to gulrøttene som steika hadde ligget på i ovnen. 

En annen gang var vi invitert middag var selve middagen helt normal. Da fikk vi gløgg etter maten i lag med til kake og kaffe.  min venninne gikk på kjøkkenet for å varme gløgg og hakke mandler.  Hun ble borte, etter ca 15 minutter gikk jeg ut på kjøkkenet for å spørre om hun trengte noe hjelp. Da sa hun jeg kunne hjelpe henne å hakke mandler.  Viste seg hun hakket en og en mandel😲 

Anonymkode: 0154b...f6e

Det siste var litt artig å lese😄

Anonymkode: 37c09...18e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Dytt*

Anonymkode: 37c09...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...