Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ggia skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde en av mine rareste middagsopplevesler for noen helger siden. Jeg ble invitert på tacokveld fra en jeg kjenner fra studiet, vi var ganske mange som skulle dra (10+). 
 

som student er «regelen» for middagsbesøk at vert handler inn ingrediensene og alle vipser 

Hva var rart?

Anonymkode: 7a86b...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva var rart?

Anonymkode: 7a86b...0d1

Redigerte, trykket publiser for tidlig😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ggia skrev (5 minutter siden):

Redigerte, trykket publiser for tidlig😅

Aha 😄

Anonymkode: 7a86b...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Virkelig? For en trist tankegang , jeg håper virkelig ikke mine venner lar være å invitere fordi de har dårlig råd. Man må ikke spise seg stappmett liksom 

Anonymkode: 1b896...6e2

Ok.  Men da er det på sin plass å si fra om at du ikke vil få nok mat når du kommer og at du bør spise noe før du drar.  Siden du ikke kan spise deg mett.  Det er jo greit å få beskjed så man slipper å sitte på fest å være sulten. 

Jeg inviterer ikke til middag hvis jeg ikke har råd til å brødfø de, da inviterer jeg heller bare til vanlig fest også spiser de heller før de kommer.   Man må ikke servere mat fordi man er sosial. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min farmor er en veldig søt dame, som har vartet opp og arrangert sammenkomster i alle år.

Uten unntak lager hun ekstreme mengder mat, spesielt i selskap. Eksempelvis beregner hun 8 poteter per person i et selskap på 14 stk - godt over 100 poteter. Måltidet går sin gang: forrett - middag - dessert - kaker - godteri. Uten opphold! Til slutt er man ganske uvel, da rettene kommer for tett oppi hverandre.

Det komiske er at hun oppfordrer folk til å forsyne seg mer på en svært insisterende måte, som etter hvert grenser til å bli litt aggressiv. "Du er vel ikke ferdig nå? Hva? Kom igjen. Spis mer. Forsyn deg litt til. Skal du ikke ha mer? Kom igjen da. Ta en potet. Bare en." Også begynner hun å komme mot deg med fatet, til tross for at du har sagt at maten var nydelig men at du er forsynt. Sånn holder hun på! Selv er hun forsynt med sin ene porsjon :fnise:

Hun er også av gamleskolen som mener at matvarer sjeldent blir dårlig, og at det går helt fint å lage mat med det til tross for at det er lenge siden det gikk ut på dato. Noe jeg er helt enig i på mange måter, men hun tar ikke smak/lukt-testen så alvorlig. Det har derfor vært mer enn én gang hvor bløtekaka har vært en antydning sur..

  • Liker 13
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nuttery skrev (23 timer siden):

Min farmor er en veldig søt dame, som har vartet opp og arrangert sammenkomster i alle år.

Uten unntak lager hun ekstreme mengder mat, spesielt i selskap. Eksempelvis beregner hun 8 poteter per person i et selskap på 14 stk - godt over 100 poteter. 

😂🤣😂🤣

Ser for meg lille farmor på butikken med 25 kg sekk med poteter 😂 Handlevognen stappfull av poteter. 
Må gå tre turer til butikken med trillebagen sin 🤣

Utrolig morsomt! (Og søt farmor)

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (23 timer siden):

Min farmor er en veldig søt dame, som har vartet opp og arrangert sammenkomster i alle år.

Uten unntak lager hun ekstreme mengder mat, spesielt i selskap. Eksempelvis beregner hun 8 poteter per person i et selskap på 14 stk - godt over 100 poteter. Måltidet går sin gang: forrett - middag - dessert - kaker - godteri. Uten opphold! Til slutt er man ganske uvel, da rettene kommer for tett oppi hverandre.

Det komiske er at hun oppfordrer folk til å forsyne seg mer på en svært insisterende måte, som etter hvert grenser til å bli litt aggressiv. "Du er vel ikke ferdig nå? Hva? Kom igjen. Spis mer. Forsyn deg litt til. Skal du ikke ha mer? Kom igjen da. Ta en potet. Bare en." Også begynner hun å komme mot deg med fatet, til tross for at du har sagt at maten var nydelig men at du er forsynt. Sånn holder hun på! Selv er hun forsynt med sin ene porsjon :fnise:

Hun er også av gamleskolen som mener at matvarer sjeldent blir dårlig, og at det går helt fint å lage mat med det til tross for at det er lenge siden det gikk ut på dato. Noe jeg er helt enig i på mange måter, men hun tar ikke smak/lukt-testen så alvorlig. Det har derfor vært mer enn én gang hvor bløtekaka har vært en antydning sur..

Bløtkaka er æsj. Det er liksom ikke sjarmerende engang 🙈 

 

men det å bli pressa på mat av eldre syntes jeg er bare er koselig! Også elsker jeg når det er meeer enn nok mat 😁 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (På 2.5.2018 den 16.29):

Høres ut som du har opplevd det flere ganger. Er det virkelig mange som gjør det? Eller noen som alltid gjør det?

Jeg hadde syntes det var ekstremt rart og hadde tenkt meg godt om før jeg svarte på neste invitasjon.

er mange som gjør det ja. Opplevd det flere ganger. Føler det er en sånn uting som har kommet med min generasjon. Helt greit med spleisefest altså, men greit å avtale det på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (23 timer siden):

Min farmor er en veldig søt dame, som har vartet opp og arrangert sammenkomster i alle år.

Uten unntak lager hun ekstreme mengder mat, spesielt i selskap. Eksempelvis beregner hun 8 poteter per person i et selskap på 14 stk - godt over 100 poteter. Måltidet går sin gang: forrett - middag - dessert - kaker - godteri. Uten opphold! Til slutt er man ganske uvel, da rettene kommer for tett oppi hverandre.

Det komiske er at hun oppfordrer folk til å forsyne seg mer på en svært insisterende måte, som etter hvert grenser til å bli litt aggressiv. "Du er vel ikke ferdig nå? Hva? Kom igjen. Spis mer. Forsyn deg litt til. Skal du ikke ha mer? Kom igjen da. Ta en potet. Bare en." Også begynner hun å komme mot deg med fatet, til tross for at du har sagt at maten var nydelig men at du er forsynt. Sånn holder hun på! Selv er hun forsynt med sin ene porsjon :fnise:

Hun er også av gamleskolen som mener at matvarer sjeldent blir dårlig, og at det går helt fint å lage mat med det til tross for at det er lenge siden det gikk ut på dato. Noe jeg er helt enig i på mange måter, men hun tar ikke smak/lukt-testen så alvorlig. Det har derfor vært mer enn én gang hvor bløtekaka har vært en antydning sur..

føler det der er så typisk eldre folk 🤣. Det er nå litt herlig og da. De mener det så godt. Og så den typiske kommentaren. Nei guri du er så tynn. Du må spise litt til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en motsatt opplevelse, altså som vert. Kommunen ( i en av Norges største byer) arrangerer en gang i året økologisk frokostbuffet i parken til alle innbyggere. Jeg meldte meg som frivillig bak disken. 

Det ble betegnet nok mat for kontinuerlig utdeling i 4 timer og det var en ENORM mengde mat beregnet på flere tusen folk og mange frivillige. 

Men hva skjedde? Folk brukte albuer for å snike seg fram og oppførte seg fullstendig primitivt. Fikk et helt vilt blikk og dyttet hverandre til sides og spurte om kapp: er dette gratis, enn dette og dette gratis, gratis, gratis???? Er alt gratis?  Folk tok 10 brødskiver og to skål havregrøt, la det deretter til sides  for å frigjøre hender og å kunne forsyne seg med flere flasker juice og smoothie og tok med seg hele oster og skinkepakker.  Vi prøve å få folk til å roe seg, men de var ikke mentalt tilstede og det som var ment til å vare i flere timer var tømt på en og halv time. 

En annen frivillig sa at dette er det verste hun har sett. "Jeg har jobbet med matutdeling for FN i Mosambik og har sett med egne øyne at folk i hungersnød har bedre bordskikk en nordmenn på gratis buffet

  • Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (1 time siden):

Har en motsatt opplevelse, altså som vert. Kommunen ( i en av Norges største byer) arrangerer en gang i året økologisk frokostbuffet i parken til alle innbyggere. Jeg meldte meg som frivillig bak disken. 

Det ble betegnet nok mat for kontinuerlig utdeling i 4 timer og det var en ENORM mengde mat beregnet på flere tusen folk og mange frivillige. 

Men hva skjedde? Folk brukte albuer for å snike seg fram og oppførte seg fullstendig primitivt. Fikk et helt vilt blikk og dyttet hverandre til sides og spurte om kapp: er dette gratis, enn dette og dette gratis, gratis, gratis???? Er alt gratis?  Folk tok 10 brødskiver og to skål havregrøt, la det deretter til sides  for å frigjøre hender og å kunne forsyne seg med flere flasker juice og smoothie og tok med seg hele oster og skinkepakker.  Vi prøve å få folk til å roe seg, men de var ikke mentalt tilstede og det som var ment til å vare i flere timer var tømt på en og halv time. 

En annen frivillig sa at dette er det verste hun har sett. "Jeg har jobbet med matutdeling for FN i Mosambik og har sett med egne øyne at folk i hungersnød har bedre bordskikk en nordmenn på gratis buffet

Nordmenn er helt ekstreme til tider. Det er ikke rart det blir kastet mye mat. Jeg jobber i en kantine og noen ganger når vi har servert mat til en bestilling, men ikke rekker å rydde opp umiddelbart, så går folk å forsyner seg av restene.. Alt for å få noe gratis.

Anonymkode: 84671...c91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laraa skrev (1 time siden):

Har en motsatt opplevelse, altså som vert. Kommunen ( i en av Norges største byer) arrangerer en gang i året økologisk frokostbuffet i parken til alle innbyggere. Jeg meldte meg som frivillig bak disken. 

Det ble betegnet nok mat for kontinuerlig utdeling i 4 timer og det var en ENORM mengde mat beregnet på flere tusen folk og mange frivillige. 

Men hva skjedde? Folk brukte albuer for å snike seg fram og oppførte seg fullstendig primitivt. Fikk et helt vilt blikk og dyttet hverandre til sides og spurte om kapp: er dette gratis, enn dette og dette gratis, gratis, gratis???? Er alt gratis?  Folk tok 10 brødskiver og to skål havregrøt, la det deretter til sides  for å frigjøre hender og å kunne forsyne seg med flere flasker juice og smoothie og tok med seg hele oster og skinkepakker.  Vi prøve å få folk til å roe seg, men de var ikke mentalt tilstede og det som var ment til å vare i flere timer var tømt på en og halv time. 

En annen frivillig sa at dette er det verste hun har sett. "Jeg har jobbet med matutdeling for FN i Mosambik og har sett med egne øyne at folk i hungersnød har bedre bordskikk en nordmenn på gratis buffet

Høres mer ut som dårlig planlegging.

Anonymkode: 9cb52...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. Dere er jo helt besatt av å stappe i dere. Hva er problemet med å ikke bli stappmett ved hvert måltid?

Anonymkode: 8ebc1...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud. Dere er jo helt besatt av å stappe i dere. Hva er problemet med å ikke bli stappmett ved hvert måltid?

Anonymkode: 8ebc1...0b5

😂 sitte sultne resten av kvelden da? Det skal jo ikke være sånn heller. Jeg lager alltid for mye enn for lite, jeg har panikk for å lage for lite. Skal ikke gå sultne hjem hos meg😂

Anonymkode: 5fdc1...6d9

  • Liker 5
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

😂 sitte sultne resten av kvelden da? Det skal jo ikke være sånn heller. Jeg lager alltid for mye enn for lite, jeg har panikk for å lage for lite. Skal ikke gå sultne hjem hos meg😂

Anonymkode: 5fdc1...6d9

Hjem fra meg*

Anonymkode: 5fdc1...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😂 sitte sultne resten av kvelden da? Det skal jo ikke være sånn heller. Jeg lager alltid for mye enn for lite, jeg har panikk for å lage for lite. Skal ikke gå sultne hjem hos meg😂

Anonymkode: 5fdc1...6d9

Nei, det er jo livsfarlig å ikke være konstant mett...

Anonymkode: 8ebc1...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, det er jo livsfarlig å ikke være konstant mett...

Anonymkode: 8ebc1...0b5

Da må du bli litt flinkere å verte opp gjestene dine da du er sikkert en av de mange her snakker om lol. 

Anonymkode: 195ab...0f2

  • Liker 16
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Herregud. Dere er jo helt besatt av å stappe i dere. Hva er problemet med å ikke bli stappmett ved hvert måltid?

Anonymkode: 8ebc1...0b5

Er du en av de som mener 400 gr kjøttdeig holder til 10 personer?   Hvis ja, er det ikke noe poeng i å diskutere med deg. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

😂 sitte sultne resten av kvelden da? Det skal jo ikke være sånn heller. Jeg lager alltid for mye enn for lite, jeg har panikk for å lage for lite. Skal ikke gå sultne hjem hos meg😂

Anonymkode: 5fdc1...6d9

Det er vel hovedpoenget med å ha gjester på middag, er det ikke?   Gjøre stas på de og ha god mat og nok mat.   Sende gjester sultne hjem?  Gud så flaut og respektløst. 🤣

  • Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...