Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei, det er jo livsfarlig å ikke være konstant mett...

Anonymkode: 8ebc1...0b5

men kjipt å fortsatt være sulten etter middag da.  

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ichiko skrev (På 2.5.2018 den 17.31):

Har opplevd at ingen får forsyne seg mer enn én gang, selv om det er mye mat på bordet. Vertinnen følger nøye med, og kan si "så mye du tar!"; når alle har fått en liten porsjon, blir maten båret ut igjen. Samme med drikke, bortsett fra vann.

noen som ikke gidder å lage middag neste dag og vil ha restene for seg selv?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2018 den 13.16):

Min samboer og jeg ble invitert på middag en lørdagskveld hos en av hans kompiser og samboeren. Da vi kom var bordet dekket på til to, de satte seg og spiste alene. Vi satt i sofaen og ble ikke bedt til bords og fikk ingenting. Kompisen var tydelig ubekvem, men ingen sa noe. Vi gikk ganske raskt. Det var ganske tydelig at samboeren hans ikke ville ha middagsgjester. :fnise:

Anonymkode: f41a4...b10

spesielt. Inviterte han dere uten å informere henne? Uansett sykt frekt å ikke tilby noe til gjester da men lar de sitte å se på at de spiser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud. Dere er jo helt besatt av å stappe i dere. Hva er problemet med å ikke bli stappmett ved hvert måltid?

Anonymkode: 8ebc1...0b5

Hvorfor invitere på middag?

Anonymkode: ab5d0...19f

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.5.2018 den 20.08):

Jeg var i et selskap hvor jeg hadde drukket opp glasset mitt med rødvin.  Verten spurte om jeg ville ha påfyll og jeg takket ja. Da ble hun plutselig kjempe snurt og sa at jeg ikke burde drikke så mye, tok med seg flaska og satte den på kjøkkenet. Jeg hadde kun hatt det ene glasset så jeg aner ikke hvor den kom fra. 

Anonymkode: 737c1...3bf

herregud hvorfor spurte hun da?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (7 timer siden):

føler det der er så typisk eldre folk 🤣. Det er nå litt herlig og da. De mener det så godt. Og så den typiske kommentaren. Nei guri du er så tynn. Du må spise litt til

Det er veldig søtt, men det er absolutt en merkelig ting å gjøre :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en slektning som er litt spesiell. Når det er familieselskap hos henne serveres det alltid first price taco, pasta med bokseskinke eller annet som er billigste utgave. Samtidig er hun veldig opptatt av å sitte ved bordet og legge ut om hva hun har servert eller skal servere venner av mat og vin. Mens vi tygde billigtaco med kjøttdeig og "ost", la hun ut om den fantastiske indrefileten hun hadde liggende i rødvinsmarinade som skulle serveres til noen venner dagen etter. Tilslutt ble svigerfar litt syrlig mellom to biter av pølse med lompe og pepsi max og sa at det en gang hadde vært hyggelig å få smake på all den gode maten og ikke bare høre om den. Da ble hun faktisk stille og litt flau. Neste gang fikk vi pizza på ferdigbunn, så det stakk ikke så dypt. Må bare presisere at det ikke er noen små barn i familien lenger, så det er ikke barneselskap det er snakk om. 

Vi har også et vennepar. De er berykta for å servere altfor lite mat. En gang leide vi hytte en langhelg sammen med dem, la oss kalle dem Hansen, og et vennepar, Olsen, til. 6 voksne og 7 store unger (11-17). Vi ble enige om at alle tok med brødmat, pålegg og drikke mm. til egen familie, og at hver familie skulle stå for en middag hver. Vi hadde med to digre former lasagne, salat og loff, Olsen hadde med ei diger gryte lapskaus og så skulle Hansens diske opp med mat. De hadde med to pakker wienerpølser og to pakker lompe. Altså 20 pølser og 20 lomper til 13 mennesker. Det rare er at de er langtfra småspiste. De skuffer gjerne innpå når andre serverer. Det var godt vi andre hadde rikelig med sånn at det var rester, og de ble jo ikke mette på 1,5 pølse de heller, og la innpå av restene vi fant fram. Helt uten å la seg merke med at de ikke hadde stilt med nok mat. Jeg spurte fru Hansen en gang hvordan det kunne ha seg at de alltid beregnet for lite, for de kan faktisk finne på å diske opp med 5 burgere til 6 mennesker og bli overraska når det ikke er nok, og da sa hun at når de sto i butikken så syntes de at 20 pølser hørtes mye ut. Når jeg da spurte hvor mange pølser hun selv spiste, så svarte hun 3. Om du da ganger 3 med 13...., nei, da datt hun av, for 39 pølser til 13 mennesker måtte da være aaaaaltfor mye. Jeg ga opp. Vi spiser før vi drar dit, og tar det som underholdning. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AuroraB skrev (12 timer siden):

Jeg har en slektning som er litt spesiell. Når det er familieselskap hos henne serveres det alltid first price taco, pasta med bokseskinke eller annet som er billigste utgave. Samtidig er hun veldig opptatt av å sitte ved bordet og legge ut om hva hun har servert eller skal servere venner av mat og vin. Mens vi tygde billigtaco med kjøttdeig og "ost", la hun ut om den fantastiske indrefileten hun hadde liggende i rødvinsmarinade som skulle serveres til noen venner dagen etter. Tilslutt ble svigerfar litt syrlig mellom to biter av pølse med lompe og pepsi max og sa at det en gang hadde vært hyggelig å få smake på all den gode maten og ikke bare høre om den. Da ble hun faktisk stille og litt flau. Neste gang fikk vi pizza på ferdigbunn, så det stakk ikke så dypt. Må bare presisere at det ikke er noen små barn i familien lenger, så det er ikke barneselskap det er snakk om. 

Hmm, så hun er egentlig ikke interessert i å invitere familie på middag, hvorfor gjør hun det da mon tro...

AuroraB skrev (12 timer siden):

 

Vi har også et vennepar. De er berykta for å servere altfor lite mat. En gang leide vi hytte en langhelg sammen med dem, la oss kalle dem Hansen, og et vennepar, Olsen, til. 6 voksne og 7 store unger (11-17). Vi ble enige om at alle tok med brødmat, pålegg og drikke mm. til egen familie, og at hver familie skulle stå for en middag hver. Vi hadde med to digre former lasagne, salat og loff, Olsen hadde med ei diger gryte lapskaus og så skulle Hansens diske opp med mat. De hadde med to pakker wienerpølser og to pakker lompe. Altså 20 pølser og 20 lomper til 13 mennesker. Det rare er at de er langtfra småspiste. De skuffer gjerne innpå når andre serverer. Det var godt vi andre hadde rikelig med sånn at det var rester, og de ble jo ikke mette på 1,5 pølse de heller, og la innpå av restene vi fant fram. Helt uten å la seg merke med at de ikke hadde stilt med nok mat. Jeg spurte fru Hansen en gang hvordan det kunne ha seg at de alltid beregnet for lite, for de kan faktisk finne på å diske opp med 5 burgere til 6 mennesker og bli overraska når det ikke er nok, og da sa hun at når de sto i butikken så syntes de at 20 pølser hørtes mye ut. Når jeg da spurte hvor mange pølser hun selv spiste, så svarte hun 3. Om du da ganger 3 med 13...., nei, da datt hun av, for 39 pølser til 13 mennesker måtte da være aaaaaltfor mye. Jeg ga opp. Vi spiser før vi drar dit, og tar det som underholdning. 

Ikke tro annet enn at Hansen gjør dette med vilje, de vil ikke bruke penger på å mate andre, selv i settinger de selv har invitert til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ggia skrev (På 24.3.2022 den 10.41):

Jeg hadde en av mine rareste middagsopplevesler for noen helger siden. Jeg ble invitert på tacokveld fra en jeg kjenner fra studiet, vi var ganske mange som skulle dra (10+). 
 

Som student er «regelen» for middagsbesøk at vert handler inn ingrediensene og alle vipser penger for det, også tar man med drikke selv. Vel når vi skulle starte å lage tacoen var både det ene og andre glemt. Ting jeg ser på som essensielt for taco (ost, rømme, saus, mais etc) hadde han helt glemt av. Og det han hadde kjøpt var det sykt lite av, typ 1 pakke kjøttdeig til 10 personer! Det endte med at folk som hadde forsynt seg først måtte skrape fyll over til de som forsynte seg sist..

 

Det absolutt værste var at dagen etter sendte han vips forespørsel til alle på 150 kr! Det var først når en forsiktig spurte om han hadde kvitteringen, at han plutselig kom på at han hadde klusset litt og det var «bare» 50 kr pr pers.

Det er absolutt siste gang jeg kommer på middag til han

Må innrømme at hvis han hadde så kjøpt inn så lite som det du sier, og dere var så mange som du sier, hadde jeg faktisk reagert på 50 kr også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien til mannen min spiser veldig fort. Når vi er på middag der så har alle spist to digre porsjoner før jeg er ferdig med første porsjon. Opplever ofte at de går fra bordet når de er ferdige, så sitter jeg og mannen min igjen, han holder meg med selskap mens jeg spiser opp😂 

Anonymkode: d9f40...133

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AuroraB skrev (På 25.3.2022 den 23.16):

Jeg har en slektning som er litt spesiell. Når det er familieselskap hos henne serveres det alltid first price taco, pasta med bokseskinke eller annet som er billigste utgave. Samtidig er hun veldig opptatt av å sitte ved bordet og legge ut om hva hun har servert eller skal servere venner av mat og vin. Mens vi tygde billigtaco med kjøttdeig og "ost", la hun ut om den fantastiske indrefileten hun hadde liggende i rødvinsmarinade som skulle serveres til noen venner dagen etter. Tilslutt ble svigerfar litt syrlig mellom to biter av pølse med lompe og pepsi max og sa at det en gang hadde vært hyggelig å få smake på all den gode maten og ikke bare høre om den. Da ble hun faktisk stille og litt flau. Neste gang fikk vi pizza på ferdigbunn, så det stakk ikke så dypt. Må bare presisere at det ikke er noen små barn i familien lenger, så det er ikke barneselskap det er snakk om. 

Vi har også et vennepar. De er berykta for å servere altfor lite mat. En gang leide vi hytte en langhelg sammen med dem, la oss kalle dem Hansen, og et vennepar, Olsen, til. 6 voksne og 7 store unger (11-17). Vi ble enige om at alle tok med brødmat, pålegg og drikke mm. til egen familie, og at hver familie skulle stå for en middag hver. Vi hadde med to digre former lasagne, salat og loff, Olsen hadde med ei diger gryte lapskaus og så skulle Hansens diske opp med mat. De hadde med to pakker wienerpølser og to pakker lompe. Altså 20 pølser og 20 lomper til 13 mennesker. Det rare er at de er langtfra småspiste. De skuffer gjerne innpå når andre serverer. Det var godt vi andre hadde rikelig med sånn at det var rester, og de ble jo ikke mette på 1,5 pølse de heller, og la innpå av restene vi fant fram. Helt uten å la seg merke med at de ikke hadde stilt med nok mat. Jeg spurte fru Hansen en gang hvordan det kunne ha seg at de alltid beregnet for lite, for de kan faktisk finne på å diske opp med 5 burgere til 6 mennesker og bli overraska når det ikke er nok, og da sa hun at når de sto i butikken så syntes de at 20 pølser hørtes mye ut. Når jeg da spurte hvor mange pølser hun selv spiste, så svarte hun 3. Om du da ganger 3 med 13...., nei, da datt hun av, for 39 pølser til 13 mennesker måtte da være aaaaaltfor mye. Jeg ga opp. Vi spiser før vi drar dit, og tar det som underholdning. 

Da hadde jeg faktisk blitt skeptisk til om denne slektningen virkelig serverer så mye god mat til andre. Tenker at hun av en eller annen grunn vil fremstå som bedre enn hun er, kanskje har hun dårlig økonomi eller bare er gjerrig, ev. kan hun ikke lage noe mer avansert, så skal hun prøve å skjule det ved å fortelle om deilige retter dere aldri ser noe til. Kanskje hun gjør det samme overfor vennene sine, bare at da er det familien som skal få disket opp med den ene lekkerbiskenen etter den andre .. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Familien til mannen min spiser veldig fort. Når vi er på middag der så har alle spist to digre porsjoner før jeg er ferdig med første porsjon. Opplever ofte at de går fra bordet når de er ferdige, så sitter jeg og mannen min igjen, han holder meg med selskap mens jeg spiser opp😂 

Anonymkode: d9f40...133

så uhøflig. Har alltid lært at man sitter ved bordet til alle er ferdige. Er bare små utålmodoge unger som bare stikker fra bordet når de er mette

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (45 minutter siden):

så uhøflig. Har alltid lært at man sitter ved bordet til alle er ferdige. Er bare små utålmodoge unger som bare stikker fra bordet når de er mette

Haha ja, det har jeg lært også. Ble derfor ganske overrasket første gang jeg spiste middag der. Turte heller ikke forsyne meg med mer mat når alle andre var ferdige og gikk fra bordet. 
Nå, etter 15 år, forsyner jeg meg med porsjon nummer to og nyter den i fred og ro😁😆 

Anonymkode: d9f40...133

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ti10 skrev (22 timer siden):

Da hadde jeg faktisk blitt skeptisk til om denne slektningen virkelig serverer så mye god mat til andre. Tenker at hun av en eller annen grunn vil fremstå som bedre enn hun er, kanskje har hun dårlig økonomi eller bare er gjerrig, ev. kan hun ikke lage noe mer avansert, så skal hun prøve å skjule det ved å fortelle om deilige retter dere aldri ser noe til. Kanskje hun gjør det samme overfor vennene sine, bare at da er det familien som skal få disket opp med den ene lekkerbiskenen etter den andre .. ;) 

Hun gjør faktisk det. Hun legger nemlig gjerne ut bilder på some. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AuroraB skrev (13 timer siden):

Hun gjør faktisk det. Hun legger nemlig gjerne ut bilder på some. 

Hvem vet hvor hun har fått bildene fra ..? ;) 

Da hadde jeg spurt direkte, " Den xxxx du la ut bilde av her om dagen, så så utrolig god ut, kan du ikke lage det til oss neste gang? Si fra hvis du trenger hjelp!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AuroraB skrev (På 29.3.2022 den 21.00):

Hun gjør faktisk det. Hun legger nemlig gjerne ut bilder på some. 

Hvordan klarer du å la være og spørre henne om hvorfor hun gjør sånn forskjell på hva hun serverer hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 6 måneder senere...

Kom på denne tråden igjen og dytter. Har noen fler noen gode historier?

Anonymkode: 58d13...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det noen som har noe å dele?

Anonymkode: 713f7...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Min brors ekssvigermor hadde invitert til middag og sa: Nå må dere spise! Alt var gratis fordi det er utgått på dato! 
 

🙈😳 

Anonymkode: d9f40...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...