Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jo for normale mennesker er det nok det

Anonymkode: 1b896...6e2

Er jo ikke hyggelig om man er sulten? 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jo for normale mennesker er det nok det

Anonymkode: 1b896...6e2

Da kan man like bare invitere til snacks/kaffe da- du inviterer ikke til middag og deretter oppfører deg som en gjerrig drittsekk.  Man må ikke ha 10 retters middager, men selvfølgelig skal ikke folk dra derfra sulten. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (På 12.1.2022 den 18.05):

Har en til hvor jeg var en dårlig vertinne....

Inviterte til overraskelsesfest for mannen som hadde rund bursdag. De inviterte var i hovedsak hans venner med partnere. 

Hadde velkomsdrink som var punsj (skrives det slik?), som bestod av diverse brus, juice, frukt og alkohol. 

Han ene forsynte seg flere ganger. Syntes ikke det var noe galt med det, hadde mye. Så hvisker kona hans  meg i øret 'er det alkohol i den?' Det viste seg at han var helt avholds. Det visste ikke jeg.... så ble de begge litt sure, og følte seg lurt. Det var absolutt ikke meningen å lure dem altså. 

Tenkte vel ikke over det i det hele tatt på forhånd, for meg var det naturlig at det var alkohol i punsj. 

 

Det tenker jeg man bør opplyse om ingrunn

Anonymkode: 1b896...6e2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (På 15.1.2022 den 16.40):

Folk som serverer en pakke kjøttdeig er ikke bare ekstremt dårlige verter, der er også gnitne som faen. Er det mulig.  Man regner 2-3 stykk pr pakke. Kjøper du nok koster det 100 kr mer.  Gjør 100 kr virkelig et så stort innhogg i budsjettet ditt at du ikke har råd ja så la vær å inviter!!  

Virkelig? For en trist tankegang , jeg håper virkelig ikke mine venner lar være å invitere fordi de har dårlig råd. Man må ikke spise seg stappmett liksom 

Anonymkode: 1b896...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.1.2022 den 23.15):

På nyttårsaften skulle vi bli servert pinnekjøtt, jeg gledet meg helt sykt. Fikk tatt en pølsebit og en tynn pinne før vertinnen rev fatet ut av hendene mine og satte det på kjøkkenet. Ble ikke tilbudt mer. 

Anonymkode: 4b94d...84c

Så merkelig og sært

Anonymkode: 1b896...6e2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 14.38):

stakkars, kanskje det var det de hadde råd til? 

Anonymkode: 75d9b...b50

 

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 11.09):

Jeg var i en dåp engang. Ca 50 gjester. Moren hadde laget 100 grove brødskiver med ost/skinke og en agurkbit på. Det var en muffins og en liten brownie til hver. Super stusselig. 

Anonymkode: 0dc2b...f89

Jeg har vært på dåp og flere ganger fått servert noe som er minst like ille. Det heter sodd og er Trøndelag sin nasjonalrett. Derfor får man på enhver dåp servert dette ramsalte, uspiselige svipet kokt på eldgammel sjøldaua dau.  Det er kanskje den største ulempen med å være trønder. Man slipper ikke unna sodd UANSETT

INGEN liker sodd, men alle spiser det i ren høflighet fordi det er tradisjon og ikke minst sparer de som holder selskapet massevis av penger siden sodd koster rundt 50 kroner pr spann

 

Anonymkode: fe8f0...b01

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antoinette skrev (På 2.5.2018 den 13.21):

Vi har et vennepar som lager alt for lite mat. Typ tre kyllingfileter til 8 pers. Når vi er der blir det alltid en burger på vei hjem. 

Dette er ikke ALTFOR lite mat. Det er EN kyllingfilet for lite.

En halv kyllingfilet per pers er standard.

Anonymkode: 9cb52...ab0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

 

Jeg har vært på dåp og flere ganger fått servert noe som er minst like ille. Det heter sodd og er Trøndelag sin nasjonalrett. Derfor får man på enhver dåp servert dette ramsalte, uspiselige svipet kokt på eldgammel sjøldaua dau.  Det er kanskje den største ulempen med å være trønder. Man slipper ikke unna sodd UANSETT

INGEN liker sodd, men alle spiser det i ren høflighet fordi det er tradisjon og ikke minst sparer de som holder selskapet massevis av penger siden sodd koster rundt 50 kroner pr spann

 

Anonymkode: fe8f0...b01

Sodd er jo dritgodt!

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dette er ikke ALTFOR lite mat. Det er EN kyllingfilet for lite.

En halv kyllingfilet per pers er standard.

Anonymkode: 9cb52...ab0

En gjennomsnittlige størrelse på kyllingfilet er 150 gram og også hva tabellene sier man skal beregne per person. Altså er det 5 kyllingfileter for lite til 8 personer. Jeg hadde regnet mer slik at de gjestene kunne spise seg mette.

Anonymkode: f617d...16f

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke ALTFOR lite mat. Det er EN kyllingfilet for lite.

En halv kyllingfilet per pers er standard.

Anonymkode: 9cb52...ab0

Nei det er det ikke, minimum 1 kyllingfilet pr pers!!

Anonymkode: 1990a...28a

  • Liker 39
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er ikke ALTFOR lite mat. Det er EN kyllingfilet for lite.

En halv kyllingfilet per pers er standard.

Anonymkode: 9cb52...ab0

Hvilken standard er det du går utifra? Din egen? En halv kyllingfilet pr per er for lite.

Anonymkode: ab5d0...19f

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 

Jeg har vært på dåp og flere ganger fått servert noe som er minst like ille. Det heter sodd og er Trøndelag sin nasjonalrett. Derfor får man på enhver dåp servert dette ramsalte, uspiselige svipet kokt på eldgammel sjøldaua dau.  Det er kanskje den største ulempen med å være trønder. Man slipper ikke unna sodd UANSETT

INGEN liker sodd, men alle spiser det i ren høflighet fordi det er tradisjon og ikke minst sparer de som holder selskapet massevis av penger siden sodd koster rundt 50 kroner pr spann

 

Anonymkode: fe8f0...b01

Jeg liker sodd, men ser ikke på det som festmat, sinnsykt stusselig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 17.58):

Når jeg var ungdom, så ble jeg og familien invitert hjem til min tante, ektemannen hennes, og deres barn. Men det var stort sett ektemannen i familien som lagde felles middag (til oss alle sammen) og det var bare han (og barna deres) som spiste middag ved middagsbordet, sammen med oss.

Min tante fant seg heller en boks tunfisk, stekte ett par speilegg, og kanskje ett par andre ting, som hun bare lagde til henne selv. I tillegg foretrakk hun heller å sitte i lenestolen hennes foran TV-apparatet, i steden for å sitte sammen med resten av familien vår.           

Anonymkode: c6572...836

Hvis man opplever slikt kan man tenke at vedkommende er spiseforstyrret, og heller tillate oppførselen. Tanta har det nok kjempevanskelig. Leste at hun ikke var det og jeg er enig i at oppførselen hennes ellers er rar. 
 

Men dette ER klassisk spiseforstyrret oppførsel. Man kan jo være både rar og spiseforstyrret. Jeg har vært spiseforstyrret og selskaper med middag er KJEMPEVANSKELIG for meg - spesielt "spis litt mer nå da!"-kommentarer. Det ble enklere å delta når jeg fikk lov til å styre selv hvor mye jeg ønsket å spise og hva. Da endte jeg ofte opp med å spise mer/bedre og. 
 

Prøver bare å informere her. Kan godt hende tanten bare er rar. Men vit at bak "rar" oppførsel kan det ligge MYE smerte. Og med sf trenger man støtte og omsorg, ikke pekefingre og hevete øyenbryn.

  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

 

Jeg har vært på dåp og flere ganger fått servert noe som er minst like ille. Det heter sodd og er Trøndelag sin nasjonalrett. Derfor får man på enhver dåp servert dette ramsalte, uspiselige svipet kokt på eldgammel sjøldaua dau.  Det er kanskje den største ulempen med å være trønder. Man slipper ikke unna sodd UANSETT

INGEN liker sodd, men alle spiser det i ren høflighet fordi det er tradisjon og ikke minst sparer de som holder selskapet massevis av penger siden sodd koster rundt 50 kroner pr spann

 

Anonymkode: fe8f0...b01

Man serverer ikke bøttesodd i dåp…da bestiller man festsodd fra Inderøy slakteri eller lager selv. Inderøysodd i bøtte koster 129/spann, vil gjerne vite hvor du får kjøpt sodd til 50 kr spannet. Jepp, er trønder og elsker sodd så lenge det er kvalitetssodd. 

Anonymkode: 96f96...228

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

 

Jeg har vært på dåp og flere ganger fått servert noe som er minst like ille. Det heter sodd og er Trøndelag sin nasjonalrett. Derfor får man på enhver dåp servert dette ramsalte, uspiselige svipet kokt på eldgammel sjøldaua dau.  Det er kanskje den største ulempen med å være trønder. Man slipper ikke unna sodd UANSETT

INGEN liker sodd, men alle spiser det i ren høflighet fordi det er tradisjon og ikke minst sparer de som holder selskapet massevis av penger siden sodd koster rundt 50 kroner pr spann

 

Anonymkode: fe8f0...b01

Sodd er 💕

Anonymkode: 09621...974

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er ikke ALTFOR lite mat. Det er EN kyllingfilet for lite.

En halv kyllingfilet per pers er standard.

Anonymkode: 9cb52...ab0

En halv kyllingfilet per person er standard? 
Stakkars dine gjester i såfall. Det er grov feilberegning. 

Anonymkode: d9f40...133

  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

 

Jeg har vært på dåp og flere ganger fått servert noe som er minst like ille. Det heter sodd og er Trøndelag sin nasjonalrett. Derfor får man på enhver dåp servert dette ramsalte, uspiselige svipet kokt på eldgammel sjøldaua dau.  Det er kanskje den største ulempen med å være trønder. Man slipper ikke unna sodd UANSETT

INGEN liker sodd, men alle spiser det i ren høflighet fordi det er tradisjon og ikke minst sparer de som holder selskapet massevis av penger siden sodd koster rundt 50 kroner pr spann

 

Anonymkode: fe8f0...b01

Enig i at sodd er grusomt. Hadde en sjef på jobb tidligere som alltid skulle servere sodd på alle tilstellinger. Huff. Skjønner virkelig ikke hvordan dette kan serveres som festmat. 

Anonymkode: d9f40...133

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er ikke ALTFOR lite mat. Det er EN kyllingfilet for lite.

En halv kyllingfilet per pers er standard.

Anonymkode: 9cb52...ab0

Nei? 1 filet er standard. En halv vil passe til unger (og meg som gjerne velger fra barnemeny når jeg er ute og spiser)

Anonymkode: 854e1...8a9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette er ikke ALTFOR lite mat. Det er EN kyllingfilet for lite.

En halv kyllingfilet per pers er standard.

Anonymkode: 9cb52...ab0

Her tror jeg vi har gått besøk av den opprinnelige omralte verten.

Kan da ikke finnes flere som tror at mindre enn 1 kyllinfilet pr voksen er nok.

Anonymkode: 19aa0...156

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en av mine rareste middagsopplevesler for noen helger siden. Jeg ble invitert på tacokveld fra en jeg kjenner fra studiet, vi var ganske mange som skulle dra (10+). 
 

Som student er «regelen» for middagsbesøk at vert handler inn ingrediensene og alle vipser penger for det, også tar man med drikke selv. Vel når vi skulle starte å lage tacoen var både det ene og andre glemt. Ting jeg ser på som essensielt for taco (ost, rømme, saus, mais etc) hadde han helt glemt av. Og det han hadde kjøpt var det sykt lite av, typ 1 pakke kjøttdeig til 10 personer! Det endte med at folk som hadde forsynt seg først måtte skrape fyll over til de som forsynte seg sist..

 

Det absolutt værste var at dagen etter sendte han vips forespørsel til alle på 150 kr! Det var først når en forsiktig spurte om han hadde kvitteringen, at han plutselig kom på at han hadde klusset litt og det var «bare» 50 kr pr pers.

Det er absolutt siste gang jeg kommer på middag til han

Endret av Ggia
Publiserte for tidlig hehe
  • Liker 25
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...