Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kun hatt sex en gang med utløsning. Dette var den 5. juli. (Det er første prøveperiode og vi prøver ikke kjempehardt). Ellers hopper han av i svingen.

Jeg mener jeg hadde eggløsning rundt den 7. juli. 

Venter mensen på fredag eller lørdag. 21.juli eller 22.juli.

Jeg tok en negativ graviditetstest i går den 18.juli. Morgenurin, rfsu test ofte.

Er håpet ute for denne syklusen da? Jeg tenker at egget burde ha festet seg og begynt å produsere hcg om det ble suksess den 5 juli. 

Skal jeg kaste bort penger på enda en test og ta i morgen? 

Anonymkode: d2e66...123

Hei AnonymBruker 😊 

Håpet er ikke ute enda. Jeg ville kjøpt en A1 test på apotek 1 og ventet med å teste til 22. juli 😉😊 

Krysser fingrene for deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kun hatt sex en gang med utløsning. Dette var den 5. juli. (Det er første prøveperiode og vi prøver ikke kjempehardt). Ellers hopper han av i svingen.

Jeg mener jeg hadde eggløsning rundt den 7. juli. 

Venter mensen på fredag eller lørdag. 21.juli eller 22.juli.

Jeg tok en negativ graviditetstest i går den 18.juli. Morgenurin, rfsu test ofte.

Er håpet ute for denne syklusen da? Jeg tenker at egget burde ha festet seg og begynt å produsere hcg om det ble suksess den 5 juli. 

Skal jeg kaste bort penger på enda en test og ta i morgen? 

Anonymkode: d2e66...123

Ikke at jeg kan noe om dette, men jeg tror jeg ville ha ventet med ny test til over helgen, hvis du ikke får mensen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis synes jeg tida flyr av sted, men nå går aaalt i sneglefart... Jeg har ikke eggløsning før om 14 dager, og mannen er bortreist....så jeg er litt alene om alle tankene mine. Vil komme igang ordentlig med prøvingen, blir jo så utålmodig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lønner det seg å ha samleie annen hver dag eller hver dag egentlig? Vi hadde tenkt hver dag, men så leser jeg at det er lurt at spermen får samlet seg også 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Rubinen skrev:

Lønner det seg å ha samleie annen hver dag eller hver dag egentlig? Vi hadde tenkt hver dag, men så leser jeg at det er lurt at spermen får samlet seg også 🤔

Jeg er ingen ekspert, men vi som slet så lenge sist fikk beskjed om at det var lurt annenhver dag pga spermen som du skriver ☺ men prøve å time det slik at man har sex akkurat den dagen el er og en dag over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rubinen skrev:

Lønner det seg å ha samleie annen hver dag eller hver dag egentlig? Vi hadde tenkt hver dag, men så leser jeg at det er lurt at spermen får samlet seg også 🤔

Jeg har også hørt at det kan være lurt å ikke ha sex hver dag, og så lever jo spermen i opp til 4-5 dager så i teorien burde annenhver dag holde i massevis.

Vi hadde sex annenhver dag uken før og litt etter el (eller dagen jeg tror el var, ustabil syklus etter mange år med p-piller). Vi hadde ikke planlagt å gjøre det sånn, det var egentlig helt tilfeldig. Nå holder jeg på å bli gal av å vente, ikm er neste torsdag/fredag så da skal jeg ta en test. På den ene siden vil jeg så gjerne at det skal klaffe nå, men på den andre siden er det litt dårlig timing for månedene fremover er fulle av ferieturer, utdrikkningslag, bryllup, jobbfester++ Jeg har ikke sjans til å holde en evt graviditet hemmelig lenge :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns tiden går såå sakte nå, i følge appen skal jeg få eggløsning om 6 dager, men jeg slutta jo nettopp på pillene, så har mine tvil, men samtidig så går man jo og håper :fnise:  Hadde også sex i går, og syns det er litt spennende nå, selv om det helt sikkert ikke skjer med en gang :fnise:  Venter på eggløsningstester i posten da, så da får man ihvertfall testa seg :fnise:  Vente vente vente

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått noe positivt utslag på mine el tester. Lasta ned appen Flo, og den stod det at jeg hadde el 18. Dette kan stemme med både smerter og slim. Hadde sist samleie morningen 17 🙄 Håper selvsagt jeg har truffet selv om vi ikke fikk gjort noe på det som antageligvis var eggløsningsdagen. 

Håpe håpe håpe 🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lene25 skrev:

Har ikke fått noe positivt utslag på mine el tester. Lasta ned appen Flo, og den stod det at jeg hadde el 18. Dette kan stemme med både smerter og slim. Hadde sist samleie morningen 17 🙄 Håper selvsagt jeg har truffet selv om vi ikke fikk gjort noe på det som antageligvis var eggløsningsdagen. 

Håpe håpe håpe 🙏🏻

Spennende 😀😀 krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan holder dere ut ventetiden egentlig?😂 Jeg har ikke forventet mens før 9 august og det er jammen en liten evighet til 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rubinen skrev:

Hvordan holder dere ut ventetiden egentlig?😂 Jeg har ikke forventet mens før 9 august og det er jammen en liten evighet til 😅 

Hehehe jeg vet! Det er helt grusomt å vente, og dette er bare første måneden vi prøver :fnise: Mannen er bortreist en uke på en hytte uten strøm så mobilen hans er død, og ingen andre vet at vi prøver så jeg har ingen jeg kan snakke med om alle tankene som plutselig dukker opp. Blir bare paranoid av å sitte for mye på forum og google😅

Selv forventer jeg mensen om 5-6 dager og jeg håper virkelig at jeg er gravid nå. I morges kom det bittelitt blod på papiret da jeg tørket meg, og jeg ble dritstressa. Jeg har aldri hatt småblødninger mellom mensen, men blod er vel ikke det beste tegnet🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rubinen skrev:

Hvordan holder dere ut ventetiden egentlig?😂 Jeg har ikke forventet mens før 9 august og det er jammen en liten evighet til 😅 

Det eneste som får meg til å vente til mens dag er at jeg ikke orker å teste for å få den negative testen 😜 Prøver å vente til mens dag for å enten få mensen eller positiv test 👏🏻😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2017 den 20.39, Rubinen skrev:

Hvordan holder dere ut ventetiden egentlig?😂 Jeg har ikke forventet mens før 9 august og det er jammen en liten evighet til 😅 

Det kan du si 😱 Og bare tanken på at dette kan ta forferdelig lang tid også! Mannen er helt overbevist om at det kommer til å gå på første forsøk, jeg er nok ikke like sikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, pippip skrev:

Hehehe jeg vet! Det er helt grusomt å vente, og dette er bare første måneden vi prøver :fnise: Mannen er bortreist en uke på en hytte uten strøm så mobilen hans er død, og ingen andre vet at vi prøver så jeg har ingen jeg kan snakke med om alle tankene som plutselig dukker opp. Blir bare paranoid av å sitte for mye på forum og google😅

Selv forventer jeg mensen om 5-6 dager og jeg håper virkelig at jeg er gravid nå. I morges kom det bittelitt blod på papiret da jeg tørket meg, og jeg ble dritstressa. Jeg har aldri hatt småblødninger mellom mensen, men blod er vel ikke det beste tegnet🙁

Kanskje det er festeblødning? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Selma1984 skrev:

Det kan du si 😱 Og bare tanken på at dette kan ta forferdelig lang tid også! Mannen er helt overbevist om at det kommer til å gå på første forsøk, jeg er nok ikke like sikker...

Her var det motsatt 😂 mannen var sikker på at det ikke var og jeg var sikker på at det var, men han endte med å ha rett 😣 

Tankene mine går til de som har prøvd veldig lenge. Vi er på andre forsøks-måned nå, og jeg kjenner allerede på utålmodigheten 😌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så vondt i nedre del av magen i dag, kjennes øm ut på begge sidene, kan det være eggstokkene? Symptomer på eggløsning kanskje? Er forventet eggløsning på onsdag om jeg skulle hatt 28 dagers syklus, men slutta på pillene for bare 15 dager siden, så forventer ikke eggløsning slik egentlig heller da det kan ta litt tid før eggløsning og mensen er på plass etter p-pillebruk.. Men ikke vet jeg... Noen her som fikk eggløsning raskt etter p-pille slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Rubinen skrev:

Kanskje det er festeblødning? 🤔

Jeg hadde et håp om at det var festeblødning etter å ha søkt litt rundt på nett. Men i dag begynte jeg å blø mer så dessverre ser det ut som jeg har fått mensen allerede, 5 dager for tidlig :(

Endret av pippip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22, mannen 29, han har ett barn fra før. vi har prøvd i straks ett år... jeg begynner å bli mer og mer depresiv over at det ikke går...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, pippip skrev:

Jeg hadde et håp om at det var festeblødning etter å ha søkt litt rundt på nett. Men i dag begynte jeg å blø mer så dessverre ser det ut som jeg har fått mensen allerede, 5 dager for tidlig :(

Så kjedelig... Krysser fingrene for deg at det fungerer neste periode 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter råd og tips så skulle vi ha samleie annen hver dag, men stakkars mannen min som ikke har hatt problemer før fikk ikke utløsning i dag. Vi kunne jo ikke annet enn å le av det, men tror han er mer stressa enn meg 😂 

Hvis vi hadde samleie annen hver dag så traff vi rett på eggløsningsdagen, så burde vi nå avstå fra i morgen eller hvordan fungerer det egentlig? Den ene appen mener jeg har eggløsning på tirsdag og den andre mener onsdag, så jeg har ikke peiling på hva som lønner seg 😅 Vi vil helst ha jente, men jeg skjønner jo at jeg kommer til å bli superglad uansett når man først får spiren til å sitte da det er så man som sliter. Noen som har tips?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...