Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

16 timer siden, PrøveSola skrev:

Veldig fornuftig innstilling da ☺ Da var dere heldige! Da kan dere nyte den spennende tiden fremover uten å stresse 😍 oppdater oss på hvor du er da. 

Prøver å få litt oversikt over syklusen og alt som hører med nå, men det er ikke bare bare🙈 TR kom i går, og syklusen begynner å stabilisere seg etter fødsel, håper jeg😃

Anonymkode: ce95e...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, watermeloon skrev:

Tok en CB test i dag likevel og den var negativ. Er ut i fra eggutaksdagen 14 dpo i dag så da ble det jo ikke noe denne gangen heller.. :unsure:

Men kan det være at det er for tidlig for kroppen din da? Om syklusen din er lenger enn "standard"? Jeg har denne mnd 17 dpo før tanta. 

Håper det bare er for tidlig ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å få litt oversikt over syklusen og alt som hører med nå, men det er ikke bare bare🙈 TR kom i går, og syklusen begynner å stabilisere seg etter fødsel, håper jeg😃

Anonymkode: ce95e...472

Så bra ☺ Da er det bare å begynne da 😀👍 fortsett å oppdater oss 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kaseni skrev:

Jeg er 28 år, nygift og vi har en sønn på snart 3 år :) Vi giftet oss for en måned siden og startet prøvingen da, spent på når det klaffer denne gangen. Jeg ble gravide etter 3 pp forrige gang :)

Hei Kaseni☺

Gratulerer som nygift ❤

Da går det sikkert raskt denne gangen også ☺ du må oppdatere oss. Hvor er du i syklusen din nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, PrøveSola skrev:

Hei Kaseni☺

Gratulerer som nygift ❤

Da går det sikkert raskt denne gangen også ☺ du må oppdatere oss. Hvor er du i syklusen din nå?

Takk 😊

Skal få mensen i dag, faktisk! Hadde litt lyserosa og noen blodflekker på papiret for 2-3 dager siden.. Spent på om det betyr noe eller om det var et mensen-forvarsel 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, PrøveSola skrev:

Ja da skulle man tro at prøven til kjæresten din er normal når de ikke sier noe mer. Men dårlig av de å ikke forklare det ordentlig til dere. 

Ja men det høres lurt ut med en legetime over sommeren da ☺ så kan du spørre om hva nå med pcos og sånn også. Ja jeg fikk i hvertfall beskjed at alle som sliter over lengre tid vil måtte gå på pergo i minst 3 sykluser uansett. De sa at siden jeg hadde helt vanlige og tydelige el så var det ikke sånn super god grunn til å sette meg på det, men at det var Standard for å komme videre til ivf. Og at det ikke var noe vi hadde å tape. Nei jeg fikk ikke noe særlig bivirkninger av pillene. Leste mye om de her inne og ble nesten skremt. Men man hører jo bare om de børste tilfellene som egentlig er mye mer sjeldent enn de gode. Hehe. Jeg pleier ikke å bli noe særlig humørsyk, men merket at jeg ble raskt sint for ingen ting også ble jeg ganske trøtt. Ikke noe ellers. Jeg ble gravid på første runde mer pergo, så jeg skal begynne på pergo neste syklus for å se om det kan booste prøvetiden litt 😉 

Jaaa det hadde vært så koselig ❤

Kommer nok til å spørre om den prøven også for å forsikre meg om at alt er I orden med den også, når jeg får legetime. 

Så spennende,  da håper jeg på at jeg får prøve pergotime og er like heldig som deg😊  Oppdater gjerne når du har begynt på pergotime neste syklus, og om du merker noe spesielt til forandringer denne gangen😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Vi sluttet med prevensjon for et par måneder siden for å bli klar til bryllypsnatten og venter spent på å ta første test, men tviler sterkt på at den satt på første forsøk:fnise:

Vi har ingen barn fra før, så det venter oss en helt ny hverdag om vi får det til. Jeg har muligens både pcos og endometriose,men legen ville vente med å finne det ut til vi fikk vanskeligheter med å få barn, så har ikke peiling...

Jeg er 28 og mannen 27. Jeg føler meg allerede gravid, så blir spennende å finne ut om det denne gangen bare er innbilt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, kaseni skrev:

Takk 😊

Skal få mensen i dag, faktisk! Hadde litt lyserosa og noen blodflekker på papiret for 2-3 dager siden.. Spent på om det betyr noe eller om det var et mensen-forvarsel 😉

Å kanskje det er en spire der om det ikke er tanta 😄 har du tatt en test enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lemenet skrev:

Kommer nok til å spørre om den prøven også for å forsikre meg om at alt er I orden med den også, når jeg får legetime. 

Så spennende,  da håper jeg på at jeg får prøve pergotime og er like heldig som deg😊  Oppdater gjerne når du har begynt på pergotime neste syklus, og om du merker noe spesielt til forandringer denne gangen😀

Ja det er lurt ☺☺

Ja håpet det! Jeg skal oppdatere dere jeg. Husker ikke om det er dag 5 man starter på pergo, men det sier i fra. Må vente å se om mensen kommer til helga. Har veldig ustabil syklus så får se når den kommer. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rubinen skrev:

Hei. Vi sluttet med prevensjon for et par måneder siden for å bli klar til bryllypsnatten og venter spent på å ta første test, men tviler sterkt på at den satt på første forsøk:fnise:

Vi har ingen barn fra før, så det venter oss en helt ny hverdag om vi får det til. Jeg har muligens både pcos og endometriose,men legen ville vente med å finne det ut til vi fikk vanskeligheter med å få barn, så har ikke peiling...

Jeg er 28 og mannen 27. Jeg føler meg allerede gravid, så blir spennende å finne ut om det denne gangen bare er innbilt 😅

Hei Rubinen☺

Å så spennende da!! Kanskje det har gått på første forsøk ❤ så romantisk om det hadde blitt baby av bryllupsnatta.

Hvor lenge er det til at du skal teste? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, PrøveSola skrev:

Hei Rubinen☺

Å så spennende da!! Kanskje det har gått på første forsøk ❤ så romantisk om det hadde blitt baby av bryllupsnatta.

Hvor lenge er det til at du skal teste? 

Er i tilfelle 4+0 på søndag, så skal prøve å holde ut til da😅 Det hjalp ikke akkurat at det står på testen at man kan teste noen dager før, men jeg skal prøve å vente til søndag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vi er på første pp nå, jeg er 22 og typen 23, vært sammen i nesten 2 år. Har vært gravid en gang før men valgte da og ta abort. Jeg har en ganske stabil syklus og har ikm i morgen, tok en test i går mårest og en i dag, begge negative :(

Men har hatt mange symptomer som taler for at det er en liten spire der :)

 

Anonymkode: 872e3...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2017 den 16.23, Rubinen skrev:

Er i tilfelle 4+0 på søndag, så skal prøve å holde ut til da😅 Det hjalp ikke akkurat at det står på testen at man kan teste noen dager før, men jeg skal prøve å vente til søndag 😊

Venter spent på resultatet, krysser fingrene :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

44 minutter siden, Nikkan skrev:

Venter spent på resultatet, krysser fingrene :) 

Tusen takk 😊 Vi er så spente begge to her 😍😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2017 den 18.53, PrøveSola skrev:

Men kan det være at det er for tidlig for kroppen din da? Om syklusen din er lenger enn "standard"? Jeg har denne mnd 17 dpo før tanta. 

Håper det bare er for tidlig ❤

TR har kommet på besøk så da satser vi alt på det ene egget vi har på frys. Litt skummelt om det ikke fungerer med det for da har vi brukt opp den 3 forsøkspakka vi har kjøpt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2017 den 14.13, PrøveSola skrev:

Hei Mellia☺ 

Oi første forsøk med nr 1 :nori: da var dere veldig heldige da.  Og da regner man sikkert med at det skal gå like raskt når man begynner å prøve på barn nr 2. Femar har ikke jeg hørt om jeg. Er det hormontabletter det også eller? (Sikkert dunt spørsmål hehe).

Hehe ja men nå som aksjene er lagt går det helt sikkert raskt 😁 da må du oppdatere oss om hvordan det går de neste uke 😀

Ja det var vi virkelig :) , femar er noen tabletter gynokologen min annbefalte som skal hjelpe meg å få eggløsning , pga mye uregelmessig mens og spotting har jeg nok ikke hatt el :( . 

 Men en ting jeg har stusse litt på er at da jeg var hos henne sa hun ( så mannen din kommer hjem den 5 juli ja da rekker han det heldigvis akkuratt. ( altså mente hun da at jeg mest sannsynelig kom til å ha en El rundt den daton? I såfall så er jeg da allerde 8dpo imorgen ??  Er det Noen som kan tolke det  ? Og en ting til da jeg spurte om når neste mens burde komme sa hun du burde ha fått mens mellom 22-26 juli vist du ikke er gravid da. ( 22- 14 dager = 8 juli = El ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 7/12/2017 den 16.23, Rubinen skrev:

Er i tilfelle 4+0 på søndag, så skal prøve å holde ut til da😅 Det hjalp ikke akkurat at det står på testen at man kan teste noen dager før, men jeg skal prøve å vente til søndag 😊

Å så spennende 😀 da skal vi teste samme dag da 😁 krysser fingrene for oss 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, vi er på første pp nå, jeg er 22 og typen 23, vært sammen i nesten 2 år. Har vært gravid en gang før men valgte da og ta abort. Jeg har en ganske stabil syklus og har ikm i morgen, tok en test i går mårest og en i dag, begge negative :(

Men har hatt mange symptomer som taler for at det er en liten spire der :)

 

Anonymkode: 872e3...ab6

Hei 😊 

Ååå så spennende 😀 da går det forhåpentligvis raskt for deg å bli gravid da. Oppdater oss om noen dager når du har testet igjen da 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, watermeloon skrev:

TR har kommet på besøk så da satser vi alt på det ene egget vi har på frys. Litt skummelt om det ikke fungerer med det for da har vi brukt opp den 3 forsøkspakka vi har kjøpt. 

Så synd 😔 Men alle gode ting er 3 så da er det nok meningen at det er det ene egget som blir riktig for dere 😘 krysser fingrene 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mellia skrev:

Ja det var vi virkelig :) , femar er noen tabletter gynokologen min annbefalte som skal hjelpe meg å få eggløsning , pga mye uregelmessig mens og spotting har jeg nok ikke hatt el :( . 

 Men en ting jeg har stusse litt på er at da jeg var hos henne sa hun ( så mannen din kommer hjem den 5 juli ja da rekker han det heldigvis akkuratt. ( altså mente hun da at jeg mest sannsynelig kom til å ha en El rundt den daton? I såfall så er jeg da allerde 8dpo imorgen ??  Er det Noen som kan tolke det  ? Og en ting til da jeg spurte om når neste mens burde komme sa hun du burde ha fått mens mellom 22-26 juli vist du ikke er gravid da. ( 22- 14 dager = 8 juli = El ?? 

Åja 😊 da får du kanskje en mer forutsigbar syklus nå da 😀 

Ja jeg ville absolutt tolket det som at du har en mellom 5 og 8. juli 😁😀 så hvis dere hadde sex før det og da så er det stor sjanse for at du er gravid da. 

Men lurt å ta el tester så vet du enda bedre når det er perfect time 😎 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...