Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

På 4. august 2017 den 17.21, Kaiaermeg skrev:

Hvor mange dpo er du da? :) Hadde det vært meg ville jeg sikkert tatt enda en test om et par-tre dager bare for å se at hcg'en fortsetter å stige, og deretter slått meg til ro med tanken om at jeg var gravid og ventet på legetimen :)

Er 1-2 uker! 😊 

Anonymkode: 0a560...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Mellia skrev:

Så gøy 💕😍, gratulerer så samme , hbor mange dpo er du ? Vist du feks er 10 dpo 12 dpo ville jeg nok tatt 1 til , men er du feks over mensen osv tror jeg det er ok :)

Tusen takk😄💗 er 1-2 uker, menser har jeg ikke hatt siden i juni. Men tenker at jeg skal ta en test til bare for sikkerhetsskyld😄

Anonymkode: 0a560...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom mensen hos meg gitt... Vi har nå prøvd aktivt i 11 måneder og jeg har vært av pillen i nesten 3 år. Dette er tøft og utrolig kjipt. Gråt masse i går da jeg tok en test, men i dag går det faktisk bedre. 

 

Fikk anbefaling fra ei venninne om å lese en blogg. Den er utrolig fin og jeg ville dele den med dere. 

 

http://minalunde.no/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk blødning på fredag, akkurat som mensen, de ømme puppene og såre nipplene ble borte også, slik det pleier når jeg fikk mensen. Men mensen forsvant igjen på lørdag :P Er jeg på ny syklus nå?? :klo:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Popkorn skrev:

Der kom mensen hos meg gitt... Vi har nå prøvd aktivt i 11 måneder og jeg har vært av pillen i nesten 3 år. Dette er tøft og utrolig kjipt. Gråt masse i går da jeg tok en test, men i dag går det faktisk bedre. 

 

Fikk anbefaling fra ei venninne om å lese en blogg. Den er utrolig fin og jeg ville dele den med dere. 

 

http://minalunde.no/

Skjønner deg utrolig godt! Jeg er nå i pp12, vært uten prevensjon i ca 3 år, men forrige mnd var jeg så sikker på at det hadde klaffet at når tegnene på tr kom falt jeg helt sammen. I to/tre dager var det ingenting som skulle til før tårene kom og jeg følte meg rævva! Skulle tro man lærer å ikke få forhåpningene opp etter så pass mange pp'er, men slik er det ikke. Denne gangen prøver jeg å blåse i alt som kan tenkes er symptomer på det ene eller det andre og tenke at tr kommer uansett, så får det bli en hyggelig overraskelse om det går andre veien. Statistikken tilsier jo at tr skal komme, gjentar jeg for meg selv😊

Lykke til videre og håper inderlig at det klaffer for dere snart! 

Takk for linken, kommer til å følge med på den bloggen😄

Endret av Somre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sitronmelis skrev:

Fikk blødning på fredag, akkurat som mensen, de ømme puppene og såre nipplene ble borte også, slik det pleier når jeg fikk mensen. Men mensen forsvant igjen på lørdag :P Er jeg på ny syklus nå?? :klo:  

Har du tatt graviditetstest? Tenker det er en mulighet, hvis det ikke er noe annet som kan forstyrre syklusen din litt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Somre skrev:

Har du tatt graviditetstest? Tenker det er en mulighet, hvis det ikke er noe annet som kan forstyrre syklusen din litt😊

Nei har ikke tatt det.. Slutta på pillen for 1 måned siden så mulig syklusen er litt ustabil pga det tenker jeg da men.. Kan det være en mulighet for graviditet tror du? Men de ømme puppene forsvant jo når jeg fikk blødning.. så rart de ikke vedvarer hvis jeg kunne vært gravid.. eller? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Nei har ikke tatt det.. Slutta på pillen for 1 måned siden så mulig syklusen er litt ustabil pga det tenker jeg da men.. Kan det være en mulighet for graviditet tror du? Men de ømme puppene forsvant jo når jeg fikk blødning.. så rart de ikke vedvarer hvis jeg kunne vært gravid.. eller? :klo:

Det er aldri noen fasit på symptomer eller fravær av de. Etter ett år med prøving så vet jeg at man kan ha forskjellige symptomer fra mnd til mnd uten å være gravid, men man kan ha de samme symptomene ved graviditet :)

Med tanke på nylig p-pille slutt ser jeg at flere opplever en tullete syklus en stund etter, så godt mulig det er grunnen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri lurt å starte for seint med barn.   Det er nemlig ikke sikkert at kroppen greier mer da.

Anonymkode: 66542...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Somre skrev:

Skjønner deg utrolig godt! Jeg er nå i pp12, vært uten prevensjon i ca 3 år, men forrige mnd var jeg så sikker på at det hadde klaffet at når tegnene på tr kom falt jeg helt sammen. I to/tre dager var det ingenting som skulle til før tårene kom og jeg følte meg rævva! Skulle tro man lærer å ikke få forhåpningene opp etter så pass mange pp'er, men slik er det ikke. Denne gangen prøver jeg å blåse i alt som kan tenkes er symptomer på det ene eller det andre og tenke at tr kommer uansett, så får det bli en hyggelig overraskelse om det går andre veien. Statistikken tilsier jo at tr skal komme, gjentar jeg for meg selv😊

Lykke til videre og håper inderlig at det klaffer for dere snart! 

Takk for linken, kommer til å følge med på den bloggen😄

Takk for noen fine ord og støtte. Det er utrolig hvor mye det hjelper å høre at andre også er i samme situasjon. Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 21.26, VeronicaAmanda skrev:

Åja. Trodde "strek var strek"😂😂😂 jaja. Får vente noen dager til da å ta en skikkelig test!👍🏻🙄

Hvordan går det med deg :) har du fått testet :)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mellia skrev:

Hvordan går det med deg :) har du fått testet :)? 

Negativ😔 Fikk mensen nå på lørdag. Er faktisk på dag 2 med Femar dobbel-kur🤞🏻 Så tvi tvi for denne syklusen🙏🏻❤️ Takk for at du spurte❤️

Endret av VeronicaAmanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM kom i går. Helt greit, forventet overhodet ikke at spiren skulle sitte på første forsøk denne måneden. Neste EL-testing begynner neste lørdag👏🏼☺️

Anonymkode: ce95e...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, 

Jeg skal ta preggo testen i morgen! hjelpes! men lurer på- har noen prøvde clearblue early detection? har det funket? eller dvs, viste den riktig første gang? søsteren min fikk negativt svar første gang hun testet men så en uke senere fant hun ut hun var gravid. men hun brukte ikke early detection da.. noen andre med erfaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... Da har jeg bestilt meg legetime på mandag. Hatt normal syklus nå i 2 måneder etter at jeg gikk ned i vekt. Gikk privat tidligere i år å fikk vite der at jeg hadde PCO. De tok blodprøver også men, disse var visst helt fine. Nå får jeg se hva fastlegen sier på mandag. Blir ganske frustrert og oppgitt. Sluttet med pillen i juli i fjor og vi har ikke brukt prevensjon siden. 

Anonymkode: ac359...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, 

jeg tok early detection i dag, negativ- hvilket er helt Ok. Men jeg skal til syden på lørdag med venninner og da blir det litt vin- er alikevel redd for at testen kan ha vært feil. Forventet mens er onsdag 16.august.

hva hadde dere gjort i denne situasjonen? Ikke drukket vin? Eller skal man leve normalt og vanlig? Blir så stresset av det her😕 Hater at jeg begynte å teste altfor tidlig! Er så dumt å leke sånn med forventninger osv! Har liksom ingen andre symptomer enn økt utflød, og stikkende følelse i nedre del av magen og til dels øm også. Men jeg har vært gravid før (ab) og da hadde jeg ekstremt ømme bryster. Og det har jeg ikke nå. 

Åh What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, August 08, 2017 den 22.37, VeronicaAmanda skrev:

Negativ😔 Fikk mensen nå på lørdag. Er faktisk på dag 2 med Femar dobbel-kur🤞🏻 Så tvi tvi for denne syklusen🙏🏻❤️ Takk for at du spurte❤️

:( kjipt, håper pp2 med femar er det som skal til for oss , jeg er på dpo2 i dag men har lovet meg selv å ikke teste før etter IKM denne mnd . 

 

Håper så utrolig mye at det klaffer denne mnd , ellers må vi vente til nærmere jul siden mannen er reist pga jobb :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette er så flaut å spørre om at jeg er nødt til å ta på anonymknappen... hvor lenge ligger dere med spermen innvendig før dere tørker/dusjer? Selv ligger jeg ikke så lenge, pga det er litt ubehagelig, men har hvertfall en pute under rompa som "dytter" det opp. 

Anonymkode: 1fb45...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 22.53, Popkorn skrev:

Der kom mensen hos meg gitt... Vi har nå prøvd aktivt i 11 måneder og jeg har vært av pillen i nesten 3 år. Dette er tøft og utrolig kjipt. Gråt masse i går da jeg tok en test, men i dag går det faktisk bedre. 

 

Fikk anbefaling fra ei venninne om å lese en blogg. Den er utrolig fin og jeg ville dele den med dere. 

 

http://minalunde.no/

Ååh så kjipt! :( Har du regelmessige blødninger? Siden dere har vært prøvere i 11 måneder kan det vel være greit å få utredning (er vel ved 1 år?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...