Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Viprøver skrev:

Joa, men usikker på styrken på streken🤔

Strek er strek. Men det skal være farge i den 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.8.2017 den 21.11, AnonymBruker skrev:

fingers krossed! kjekt med samme syklus. når hadde dere sex? vi hadde 5 og 6, vet ikke helt om det klaffer, skjønner ikke så godt forklaringene på eggløsning, prøver med app.

symptomer: ja, jeg føler det stikker godt i høyresiden. mye luft i magen. var på tur i ste, syntes det var tungt, men ikke veeldig. tror jeg leiter litt etter symptomer. tror jeg kommer til å bli sykt skuffa om mensen kommer. kjipt at det skal være sånn. 

du da?

Anonymkode: 22d26...1ee

Vi hadde sex fra 2.08 tom 08.08 :P , samme her har også en app som følges litt . 

 Mine symptomer er også stikking på høyre side , mye sulten og trøtt . ( jeg klarte ikke å la være , testet i dag med billig test :/ skulle aldri gjort det skuffelsen er så dtor alltid når det lyses negativt :( ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mellia skrev:

Vi hadde sex fra 2.08 tom 08.08 :P , samme her har også en app som følges litt . 

 Mine symptomer er også stikking på høyre side , mye sulten og trøtt . ( jeg klarte ikke å la være , testet i dag med billig test :/ skulle aldri gjort det skuffelsen er så dtor alltid når det lyses negativt :( ) 

testa i gårkveld i skrivende stund. blendahvit! nå tror jeg at jeg bare venter på mensen. har 3 tester liggende, fint om en av de får bruke fargestoffet sitt med 2 streker :P 

merka forresten i dag at jeg har en ekkel følelse i halsen, føles ut som jeg har dritdårlig ånde, men tror ikke jeg har det. ikke type "halsebrann", men noe som ligner. hmm. 

det er ingen grunn til å stole på den negative, vent på mens :P

Anonymkode: 22d26...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som ser strek på denne? Lettere å se det i virkeligheten enn å ta bilde føler jeg.. 

 

Endret av Smacky87
Nytt bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Smacky87 skrev:

Er det noen som ser strek på denne? Lettere å se det i virkeligheten enn å ta bilde føler jeg.. 

IMG_20170815_083954.jpg

IMG_20170815_083825.jpg

Jeg ser en tynn, svak strek. Bare å følge med om den blir sterkere i dagene fremover - jeg tror den har potensiale. Hvor lenge til ikm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Smacky87 skrev:

Er det noen som ser strek på denne? Lettere å se det i virkeligheten enn å ta bilde føler jeg.. 

IMG_20170815_083954.jpg

IMG_20170815_083825.jpg

Ser en strek! Rosa og 😁

Anonymkode: e1202...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Jeg ser en tynn, svak strek. Bare å følge med om den blir sterkere i dagene fremover - jeg tror den har potensiale. Hvor lenge til ikm?

Hele 10 dager til (om jeg har regnet rett). Er PP1, og har egentlig aldri fulgt med på syklusen. Hadde 3 dagers mensen 28-30. juli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Smacky87 skrev:

Hele 10 dager til (om jeg har regnet rett). Er PP1, og har egentlig aldri fulgt med på syklusen. Hadde 3 dagers mensen 28-30. juli. 

Wow, da har egget festet seg fort, i så tilfelle! Spennende, oppdater gjerne på hvordan det utvikler seg :) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Smacky87 skrev:

Har vært ekstremt kvalm den siste uka, og veldig trøtt.. men, kan jo hende kroppen lurer meg :dry:

Jeg er i akkuratt samme båt som deg! Hadde en kortvarig mensen 30 juni - 1 august. Får også svaaak strek på tester! Blir spennende å se. Lykke til:) 

Anonymkode: e3e7f...519

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke fått mens, (har en normal syklus på ca 35 dager) og tok en test i dag som var negativ:-(  

i dag skulle egentlig være første mensdag forøvrig.

 

hvorfor er syklusen så sykt lang? Lurer på om det er vanskeligere å bli gravid:(

IMG_3497.PNG

Endret av miamia23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok en test i dag 3 dager før IKM fordi jeg skal reise bort, men den var negativ uten noen antydning til svak strek :( Så nå håper jeg bare at jeg kan få mensen så fort som mulig så vi kan begynne på nye runde. Kjedelig :icon_frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i akkuratt samme båt som deg! Hadde en kortvarig mensen 30 juni - 1 august. Får også svaaak strek på tester! Blir spennende å se. Lykke til:) 

Anonymkode: e3e7f...519

Lykke til til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i akkuratt samme båt som deg! Hadde en kortvarig mensen 30 juni - 1 august. Får også svaaak strek på tester! Blir spennende å se. Lykke til:) 

Anonymkode: e3e7f...519

Jeg hadde også en kortvarig mensen 4.-5.august. Tok test senere den uka etter att noen inne her mente det kunne være festeblødning, men den var negativ. Kan jo ha vært for tidlig.. Men tviler.. men når jeg leser inne her igjen så får jeg og lyst til å teste 😂 bare sånn i tiillfelle.. Men bruker jo opp alle testene med en gang.. og det er dyrt😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8/10/2017 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Er 17 år,snart 18. vi har prøvd siden Mai 

jeg vet jeg er ung, så dere trenger ikke si noe om det.

dette er noe jeg har veldig lyst til og håper på å lykkes veldig, jeg og kjæresten har vært sammen i over 2 år. 

Anonymkode: 18f8f...f5c

Hei du!

Du klarer helt sikkert å ta deg av et barn, det går nok bra, spesielt siden det høres ut som at dere er to om det. Noen synes dette med barn er meningen med livet og det kan det være. Folk må få ta sine egne valg og høre på råd fra dem de ønsker å høre på. 

Jeg vil bare si at det beste valget jeg tok i hele MITT liv (jeg sier ikke ditt her), det var å vente med barn til jeg er godt over 20. Jeg ventet med prøving til jeg var 28 faktisk, 11 år eldre enn det du er. På den tiden har jeg bodd i 3 land, hatt flere forhold, funnet ut hva jeg vil ha i et forhold, funnet ut hva jeg er flink til, dyrket flere hobbyer lidenskapelig, fått meg utdanning, hatt en minnerik studietid, møtt folk fra hele verden, tatt et år på folkehøyskole, reist til 26 land, tatt kurs og studieår utenlands, jeg har jobbet i ulike yrker, jeg har forelsket meg i folk, i steder, i land, i strender ved middelhavet, i språk og sett så utrolig mange ulike måter å leve livet på. 

Den måten du vil velge bruker også å gå greit, men det vil gi et enormt ansvar uhyrlig tidlig og det vil hindre deg i å kunne velge en god del andre ting, som ung. Det er unikt å være ung, man blir aldri ung igjen, så hvorfor bytte det bort med et voksenliv med en gang? Voksenliv med våkenetter, barnegråt, syke barn midt på natten, ammestyr, det å aldri kunne dusje alene mer, glem festing, ikke kunne slappe av foran TV, ikke kunne sove lenge om morgenen utgifter til barnehage, barneutstyr, barnevogn, bil, barnesete, bleier, barnemat, aktiviteter til barnet, SFO og ENDA et par nye sko. Det er ikke utrolig mange 40-årige utvekslingsstudenter heller akkurat. Eller 40-åringer på folkehøyskoler. Eller 40-åringer som er ute til 4 om morgenen, går hjem fra fest og ser solen stå opp over fjellet imens de sitter sammenslynget på en benk med en de elsker. De andre 40-åringene, vennene deres, er nemlig opptatt med ganske små barn, så det blir ikke så mange fester. Eller kaffekopper på cafeen etter en senvakt med venner fra jobben. Eller utallige muligheter, valg man kan ta og retninger å gå i som bare finnes for unge, med et barn og tenke på blir det færre av dem. 

Jeg har null tvil om at dere vil klare det. Jeg hadde klart det jeg også. Men du og du så glad jeg er for at prevensjonen holdt hele veien, ungdomslivet er bare EN gang, om man velger det bort får man det aldri tilbake. 

Lykke til med dine valg i ditt liv :) 

Anonymkode: 5f929...47f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei du!

Du klarer helt sikkert å ta deg av et barn, det går nok bra, spesielt siden det høres ut som at dere er to om det. Noen synes dette med barn er meningen med livet og det kan det være. Folk må få ta sine egne valg og høre på råd fra dem de ønsker å høre på. 

Jeg vil bare si at det beste valget jeg tok i hele MITT liv (jeg sier ikke ditt her), det var å vente med barn til jeg er godt over 20. Jeg ventet med prøving til jeg var 28 faktisk, 11 år eldre enn det du er. På den tiden har jeg bodd i 3 land, hatt flere forhold, funnet ut hva jeg vil ha i et forhold, funnet ut hva jeg er flink til, dyrket flere hobbyer lidenskapelig, fått meg utdanning, hatt en minnerik studietid, møtt folk fra hele verden, tatt et år på folkehøyskole, reist til 26 land, tatt kurs og studieår utenlands, jeg har jobbet i ulike yrker, jeg har forelsket meg i folk, i steder, i land, i strender ved middelhavet, i språk og sett så utrolig mange ulike måter å leve livet på. 

Den måten du vil velge bruker også å gå greit, men det vil gi et enormt ansvar uhyrlig tidlig og det vil hindre deg i å kunne velge en god del andre ting, som ung. Det er unikt å være ung, man blir aldri ung igjen, så hvorfor bytte det bort med et voksenliv med en gang? Voksenliv med våkenetter, barnegråt, syke barn midt på natten, ammestyr, det å aldri kunne dusje alene mer, glem festing, ikke kunne slappe av foran TV, ikke kunne sove lenge om morgenen utgifter til barnehage, barneutstyr, barnevogn, bil, barnesete, bleier, barnemat, aktiviteter til barnet, SFO og ENDA et par nye sko. Det er ikke utrolig mange 40-årige utvekslingsstudenter heller akkurat. Eller 40-åringer på folkehøyskoler. Eller 40-åringer som er ute til 4 om morgenen, går hjem fra fest og ser solen stå opp over fjellet imens de sitter sammenslynget på en benk med en de elsker. De andre 40-åringene, vennene deres, er nemlig opptatt med ganske små barn, så det blir ikke så mange fester. Eller kaffekopper på cafeen etter en senvakt med venner fra jobben. Eller utallige muligheter, valg man kan ta og retninger å gå i som bare finnes for unge, med et barn og tenke på blir det færre av dem. 

Jeg har null tvil om at dere vil klare det. Jeg hadde klart det jeg også. Men du og du så glad jeg er for at prevensjonen holdt hele veien, ungdomslivet er bare EN gang, om man velger det bort får man det aldri tilbake. 

Lykke til med dine valg i ditt liv :) 

Anonymkode: 5f929...47f

Så utrolig perfekt og rett beskrevet! Signerer denne, jeg satt det også på vent av samme grunner som du i fin detalj skriver om over, og jeg angrer ikke. Men jeg ønsker alle prøvere (uansett alder) lykke til! Heldigvis har vi hovedrollen i våre egne liv og kan bestemme selv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle bli med i denne tråden ☺️

Jeg er 20, snart 21! Har vært sammen med kjæresten min i et år, og skal gifte oss neste måned ❤️

Han er endel eldre enn meg, men vi har begge to like mye lyst på barn! Nå så bor han dessverre ufrivillig i hjemlandet sitt, og har bodd der siden mai. Så vi prøver ikke akkurat nå :/ 

Jeg sluttet på prevensjon i oktober 16, fikk første mens i desember. Og fra desember til april så prøvde vi, uten at det klaffet. 

Vi brukte ikke noen EL test eller lignende, hadde veldig ustabil syklus etter 3 år på mini pille. Men nå er den veldig regelmessig og kjenner EL veldig tydelig! 

Håper på å begynne å prøve igjen så fort han kommer tilbake hit❤️ 

Noen av dere som har kjøpt EL tester og graviditets tester på EBay som dere er fornøyd med? :-) Skal teste med El tester, og vil ikke kjøpe disse på apoteket, syns de er så dyre 🙊

Anonymkode: 1cb37...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2017 den 9.38, Mellia skrev:

:( kjipt, håper pp2 med femar er det som skal til for oss , jeg er på dpo2 i dag men har lovet meg selv å ikke teste før etter IKM denne mnd . 

 

Håper så utrolig mye at det klaffer denne mnd , ellers må vi vente til nærmere jul siden mannen er reist pga jobb :(

Tvi tvi❤️❤️❤️🙂 Håper det lykkes. 

Jeg har ikke orket å stridd med EL-testing denne syklusen. Prøver å legge inn aksjer annenhver dag fremover😂 da må vi vel treffe riktig uansett👍🏻 

Reiser på ferie førstkommende fredag, så denne syklusen kommer til å fly avgårde!🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...