Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

Vi har liksom ikke hatt mulighet til å ha samleie når vi hadde tenkt denne perioden, så nå skal jeg definitivt klare å vente til riktig dag med å teste for satt den på dette forsøket er det rein flaks 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, pippip skrev:

Jeg ble faktisk overrasket over hvor trist jeg ble da jeg fikk mensen forrige uke. Var så sikker på at jeg var gravid, men jeg må ha innbilt meg alle symptomene. Håper det blir litt lettere etterhvert, utrolig kjipt hvis jeg skal bli like skuffet hver eneste måned hvis dette tar lenger tid enn jeg har regnet med. Hvordan er det for dere som har prøvd noen måneder?

Jeg er i pp3 nå. Ble kjempelei meg når jeg fikk mensen de to forrige pp. Føler meg så teit for at jeg er lei meg siden det er helt normalt at det ikke går så kjapt. Jeg blir mest lei meg fordi dette er noe vi har ventet lenge på (vært sammen i 10 år) og vi bestemte oss i fjor høst at vi skulle begynne å prøve i år. Nå skulle vi helst vært gravide igår. Skuffelsen går heldigvis ganske fort over og jeg begynner å tenke fremover på neste EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Blådiamant skrev:

Jeg er i pp3 nå. Ble kjempelei meg når jeg fikk mensen de to forrige pp. Føler meg så teit for at jeg er lei meg siden det er helt normalt at det ikke går så kjapt. Jeg blir mest lei meg fordi dette er noe vi har ventet lenge på (vært sammen i 10 år) og vi bestemte oss i fjor høst at vi skulle begynne å prøve i år. Nå skulle vi helst vært gravide igår. Skuffelsen går heldigvis ganske fort over og jeg begynner å tenke fremover på neste EL.

Ja nå er tankene over på neste el igjen😅 August får bli vår måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pippip skrev:

Ja nå er tankene over på neste el igjen😅 August får bli vår måned. 

Krysser fingrene for oss :nori:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde mest sannsynlig EL for et par dager siden, og har hatt samleie både før og etter. Så 11/12.august blir det forhåpentligvis en graviditetstest, om mensen ikke har kommet😁

Anonymkode: ce95e...472

Åååå så spennende 😀😀 får håpe de to ukene går fort 😍 lykke til!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmf.. hatt vært så øm nederst i magen i forrige uke. Begynte vel forrige helg. Har roet seg nå, men kjenner det litt enda. Såre nippler har jeg også, og i går ømme bryster. Kan vel ikke være gravid alt nå? 😂 Slutta på pillen for 3 uker siden. Ferdig mens forrige tirsdag. Hatt sex 6 ganger siden da😂 Så fort kan det vel ikke ha skjedd? Merker man symtomer på graviditet så fort? Men kan jo kanskje være symtomer på eggløsning og? Bare fått negative tester på eggløsning denne uka.. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sitronmelis skrev:

Hmf.. hatt vært så øm nederst i magen i forrige uke. Begynte vel forrige helg. Har roet seg nå, men kjenner det litt enda. Såre nippler har jeg også, og i går ømme bryster. Kan vel ikke være gravid alt nå? 😂 Slutta på pillen for 3 uker siden. Ferdig mens forrige tirsdag. Hatt sex 6 ganger siden da😂 Så fort kan det vel ikke ha skjedd? Merker man symtomer på graviditet så fort? Men kan jo kanskje være symtomer på eggløsning og? Bare fått negative tester på eggløsning denne uka.. hmm

Det høres ut som det er for tidlig for graviditet. Det kan jo ta ganske lang tid før syklusen har stabilisert seg etter å ha slutta på pillen :) kanskje det er andre årsaker til symptomene du kjenner? Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Selma1984 skrev:

Det høres ut som det er for tidlig for graviditet. Det kan jo ta ganske lang tid før syklusen har stabilisert seg etter å ha slutta på pillen :) kanskje det er andre årsaker til symptomene du kjenner? Lykke til :)

Ja det tenker jeg og.. 🤔 Er nok noe annet sikkert.. kanskje mensen kommer allerede om 1 uke? Pleier å få ømme pupper ca en uke før mens.. men skal jo egentlig være lenger til mens... meen så går jeg jo ikke på pillen lenger så.. kan jo være ustabil syklus og så..:Fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 og mannen min er 35. Vi har vært gift i 10 år snart. Mannen min har aldri ønsket å bli far og det har vært et svært vanskelig tema mellom oss i mange år. For noen år siden traff vi bristepunktet og hadde noen økter med ekteskaprådgivning og litt tid fra hverandre.

 

Heldigvis, lærte vi å kommunisere bedre og fant tilbake til hverandre igjen. Vi ble etterhvert enige om at vi skulle prøve å få barn. Vi begynte å prøve i september 2016 og det har ikke skjedd noe enda. 

 

Det har vært ganske tøft da kroppen min, som ALLTID har vært regelmessig med 28 dagers syklus, plutselig ble helt spinnvill. Jeg har nå en svært uregelmessig syklus som er utrolig slitsomt. Jeg har prøvd eggløsning tester, men har nå prøvd å valgt å distansere meg litt fra det igjen, da det ble for altoppslukende. 

 

Har vært sykemeldt i ca 6 måneder på grunn av en tøff jobbsituasjon, så jeg har hatt nok å styre med i tillegg til "prøve-situasjonen". 

 

Det positive i alt er at jeg og mannen har aldri hatt det bedre og vi nyter en fantastisk sommer sammen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei 🙂 

Er på pp 13 nå, prøver på nr 2. Forrige gang prøvde vi i 3,5år før det klaffet SPONTANT på egenhånd syklusen etter et mislykket IVF forsøk. 

Har veldig lyst på nr 2. Får sjeldent EL, selv om jeg har kjempe regelmessige sykluser. 

Bruker FEMAR for første gang denne syklusen. Er 10 dager siden PÅVIST EL (tok tester) så er superspent! Men fikk EL veldig tidlig, bare 11 dager etter første dag mens. Forventer mens om en ukes tid / men spent om Femar har klusset til noe. Haha.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!  Slår meg sammen med dere i prøvetiden. 36 år, er i gang prøving på nr 2. Hadde håpet på å bli raskt gravid denne gangen - og holde hele veien til mål,  men vi er nå inne i pp 7. 

Det tok nøyaktig 3 år fra vi startet å prøve på nr 1 til h*n ble født. På den tiden rakk jeg to sa,  en ma og en kjemisk (i løpet av 1 år) før spiren satt. Utredning for habituell abort viste ingenting som kunne forklare at jeg gang på gang mistet,  men overraskende nok ble mannen erklært infertil. Vi fikk tilbud om IVF men vi ønsket å prøve litt til på egen hånd. Jeg hadde jo tross alt blitt gravid flere ganger før. Etter et halvt år ba vi om hjelp. Jeg rakk akkurat ikke å starte på medisiner den første syklusen,  og jaggu var det bra for i denne syklusen flyttet en liten luring inn i magehuset og ble boende ut leieperiode og litt til. 

Begynner å bli litt utålmodig nå,  men jeg vet jo at det kan ta tid. Har veldig lyst å klare det på egen hånd denne gangen også,  men vi får se hva vi gjør og hvor lenge vi tør å vente. Vi blir ikke akkurat yngre. Ganske sikker på at pp7 gikk i vasken pga ferie og dårlig timing,  men har som alltid et ørlite håp. Et par dager igjen til ikm. 

Heia oss som prøver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker "folk flest" eggløsningstesten, og hvis dere har det tidligere- følte dere det hjalp da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt slimprat forut, be aware.

Et søk på google fortalte meg at man kan estimere eggløsning ut i fra slim/utflod fra skjeden og konsistens på denne. Er det flere som beregner eggløsning på denne måten, eller er det ganske vanlig å bruke penger på eggløsningstester?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi også i gang snart er på siste dag i mens i dag  og krysser fingrene for August mnd , jeg fikk sjikkelig TR og da mener jeg virkelig full blødning , har ikke hatt dette på nesten 9 mnd bare spottet litt og hatt lite mensen kansje pga manglende el  , så godt å se at første kuren på femar/letrozol har hjulpet meg i gang ihvertfall med å fikse litt på systenet innvendig .

 Jeg tror at jeg hadde el ca på syklus dag 17 forrige mnd , håper at el kommer tidligere denne mnd er det noen på femar/letrozol som har merket at den kommer tidligere når man er på dose nr 2 feks ?  

Appen på mobilen min mener jeg er fruktbar fra 5 august til 10 august altså fra syklus dag 12 tom 17 , men problemet er at mannen reiser pga jobb, så vi har bare mulighet til å legge inn aksjer tom syklus dag 15 , etter det blir han kansje vekke til Desember 😞😞, så dette MÅ bli mnd våres ellers må vi vente super lenge før neste prøving 😔.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, miamia23 skrev:

Bruker "folk flest" eggløsningstesten, og hvis dere har det tidligere- følte dere det hjalp da? 

Jeg følte at jeg bare ble helt kokko av all den testingen så har gitt opp det , men det er sikkert til stor hjelp for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, VeronicaAmanda skrev:

Heihei 🙂 

Er på pp 13 nå, prøver på nr 2. Forrige gang prøvde vi i 3,5år før det klaffet SPONTANT på egenhånd syklusen etter et mislykket IVF forsøk. 

Har veldig lyst på nr 2. Får sjeldent EL, selv om jeg har kjempe regelmessige sykluser. 

Bruker FEMAR for første gang denne syklusen. Er 10 dager siden PÅVIST EL (tok tester) så er superspent! Men fikk EL veldig tidlig, bare 11 dager etter første dag mens. Forventer mens om en ukes tid / men spent om Femar har klusset til noe. Haha.. :) 

Lykke masse til går på de  samme og er på pp2 med tablettene, etter første kur fikk jeg ihvertfall sjikkelig mensen noen jeg ikke har hatt på lenge , så ser ut som at ting begynner å bli bedre , da jeg hadde el hadde jeg også blitt syk med forskjølelse diare 🙈 og kraftig hoste og jeg tror tom vi hoppet over den dagen jeg mest sannsynelig hadde el , så håper det var derfor det ikke klaffet .  

Blir spennende å se om det klaffer for deg :) jeg krysser fingrene lykke masse til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! :) 

Samboeren er endelig klar for barn, så nå håper vi selvsagt at ting klaffer så raskt som mulig. Vi er 24 år gamle. Jeg sluttet på ppiller for ca. 6 måneder siden, og fikk stabil og regelmessig syklus med en gang. Er inne i 2. pp nå, med EL estimert på førstkommende lørdag. Sist pp fikk jeg en liten blødning 6 dpo, men kun negative tester. Har aldri hatt en sånn blødning før, verken på ppiller eller uten, så håpet selvsagt at det var en festeblødning - men den gang ei. 

Uansett! Er det noen andre spente og utålmodige damer der ute som har noen tips eller triks for å få fart på sakene? Leser blant annet at noen mener at en bør ha sex annenhver dag frem til EL pga. spermkvalitet, mens andre mener at en skal ha sex 1-2 ganger daglig for å "sikre seg"... Noen tanker? 

Jeg er forberedt på at det kan ta tid, og vi er veldig heldige om vi blir gravide raskt! Hilsen spent og håpefull prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, miamia23 skrev:

Bruker "folk flest" eggløsningstesten, og hvis dere har det tidligere- følte dere det hjalp da? 

Jeg bruker EL-test i tillegg til temping. Appen kalkulerer EL basert på temp, men da får jo du først vite etter EL at du har hatt EL, siden tempen stiger når egget har sluppet. EL-test blir positiv 12-36(?) timer før egget slipper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt med et slikt forum. Jeg har så mange tanker! og her ser jeg at det er mange som har de samme tankene

jeg er 26 år, samboer er 28. Vi har snakket om barn i mange år, men omstendighetene har ikke vært helt klar for barn (studie, hybel, økonomi osv) vi har vært sammen i snart 10 år, kjøpte oss bolig i desember 16 og jeg fikk fast jobb i juni i år, etter et år i vikariat. sambo er student, og har 2 år igjen på studiet.

vi startet prøvingen i begynnelsen av juli. jeg ble kjempe stressa, og testa meg hele tiden, tenkte ikke på annet, følte meg oppblåst og hadde sommerfugler i magen. nå er jeg akkuratt ferdig med mens nr 2 etter pilleslutt og håper at det klaffer denne mnd, er så utolmodig. det som er vanskelig er at han er på jobb borte disse 2 mnd, og vi møtes ikke under eggløsning. vi skal møtes i helga, det vil si 5-7 dagen etter mens, da er det vel liten sjangs... jeg har ikke prøvd eggløsningstester. Jeg vet at jeg ikke må tenke så mye på det, men det er helt umulig, tenker og tenker.. ser bare babymager og babyer overalt... 

Anonymkode: 22d26...1ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 år og samboer 25. Nylig begynt å prøve, og har ingen barn fra før.  Er på overtid nå og jeg har ikke gått så lenge mellom menstrausjonene som denne gangen. Sist mensdag var 2 juli. 

Har smerter/murringer men ingen mens. Blir spennende å se hva som skjer! 😄🌸

Anonymkode: 0a560...122

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...