Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

19 timer siden, Alvea skrev:

Gratulerer til alle dere med positiv test :) Virker som det er mange!

Jeg er på dag 9 etter el i dag.  Venter mensen på fredag, men forhåpentligvis uteblir det.

Dette er første gang vi prøver. Vi har snakket om å få barn lenge, men nå endelig har vi begynt å la det skje. Vi er enige om å ha et avslappet forhold til det og ikke være helt sånn "nå lager vi barn". Joda, jeg later som jeg er avslappet og trodde jeg skulle være det. Men allerede på dag 8 etter el så tok jeg en test. På dag 9 etter el tok jeg en test både på morgenen og løpet av dagen ble jeg så overbevist om at jeg var gravid så jeg tok like så greit en test på kvelden også. Haha, må jo bare le av meg selv, føler meg litt smågal. 

Nå har jeg bestemt meg for å ikke teste før onsdag og helst ikke før torsdag! 

Utrolig hvor utålmodig jeg plutselig ble, men er vel noe med det at det er så mange dager der man faktisk ikke har peiling. 

Haha, jeg skjønner deg godt!! Vi har ikke begynt å prøve engang, men en gang når mensen ikke kom til riktig tid så tok jeg test etter test, gjerne flere ganger daglig, ble smågal til slutt. Bare jeg så en minste antydning til strek så kunne jeg stå i evigheter og kikke på den :fnise: Viste seg at jeg ikke var gravid, at ebaytestene og hjernen min lurte meg litt med de supersvake strekene og mensen var forsinket av andre årsaker. Etter dette sa jeg at neste gang jeg tror jeg ikke får mensen til riktig tid så skal jeg ikke være like på tuppa. Men joda, det skjedde noen måneder senere også, og jeg ble like gal da. Og vi har ikke begynt å prøve engang, blir spennende hvordan det blir da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen! Skal si det føles rart å skrive her inne, men endelig gikk samboer med på å kutte ut p-pilla :alice: Er 26 år gammel og samboer er 25 år gammel. Vært sammen i 8,5 år nå, så nå tenker vi at vi begynner å bli klare for bebbis! Tok min siste p-pille forrige lørdag, 8.juli, og fikk mensen torsdag 13.juli. Regner med mensen blir borte i løpet av idag/morgendagen da jeg pleier å ha det i 5 dager. Blir skikkelig spennende å begynne å prøve! Spent på når eggløsning kommer og om det skjer fort eller treigt. Kan jeg være heldig å få eggløsning om ca 1.uke? Lastet ned flo appen i går og den sier jeg skal få eggløsning den 26.juli. Men det er vel om jeg har normal syklus (28 dager?) osv og ikke gått på pillen? Har gått på mercilon, mensen har alltid vært regelmessig, det var den før jeg begynte på p-piller også (ganske sikker på det). Er egentlig litt lost på dette om sykluser, eggløsning osv.. :laugh::laugh: 

Endret av Sitronmelis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Hei alle sammen! Skal si det føles rart å skrive her inne, men endelig gikk samboer med på å kutte ut p-pilla :alice: Er 26 år gammel og samboer er 25 år gammel. Vært sammen i 8,5 år nå, så nå tenker vi at vi begynner å bli klare for bebbis! Tok min siste p-pille forrige lørdag, 8.juli, og fikk mensen torsdag 13.juli. Regner med mensen blir borte i løpet av idag/morgendagen da jeg pleier å ha det i 5 dager. Blir skikkelig spennende å begynne å prøve! Spent på når eggløsning kommer og om det skjer fort eller treigt. Kan jeg være heldig å få eggløsning om ca 1.uke? Lastet ned flo appen i går og den sier jeg skal få eggløsning den 26.juli. Men det er vel om jeg har normal syklus (28 dager?) osv og ikke gått på pillen? Har gått på mercilon, mensen har alltid vært regelmessig, det var den før jeg begynte på p-piller også (ganske sikker på det). Er egentlig litt lost på dette om sykluser, eggløsning osv.. :laugh::laugh: 

Masse lykke til med prøvingen! 😊😊 Håper du ikke får like ustabil sykllus som meg, sluttet i februar, men enda ikke fått tr! Men krysser fingrene for at det blir et lite nurk om ikke så lenge på dere😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Hei alle sammen! Skal si det føles rart å skrive her inne, men endelig gikk samboer med på å kutte ut p-pilla :alice: Er 26 år gammel og samboer er 25 år gammel. Vært sammen i 8,5 år nå, så nå tenker vi at vi begynner å bli klare for bebbis! Tok min siste p-pille forrige lørdag, 8.juli, og fikk mensen torsdag 13.juli. Regner med mensen blir borte i løpet av idag/morgendagen da jeg pleier å ha det i 5 dager. Blir skikkelig spennende å begynne å prøve! Spent på når eggløsning kommer og om det skjer fort eller treigt. Kan jeg være heldig å få eggløsning om ca 1.uke? Lastet ned flo appen i går og den sier jeg skal få eggløsning den 26.juli. Men det er vel om jeg har normal syklus (28 dager?) osv og ikke gått på pillen? Har gått på mercilon, mensen har alltid vært regelmessig, det var den før jeg begynte på p-piller også (ganske sikker på det). Er egentlig litt lost på dette om sykluser, eggløsning osv.. :laugh::laugh: 

Vil anbefale deg å kjøpe eggløsningstester. Jeg pleier å kjøpe billig på ebay :) Etter å ha gått på p-piller fikk jeg først en syklus på 31 dager, deretter en på 48 dager (!!) og deretter har jeg hatt et halvår med sykluser på 28-33. Så det kan nok variere endel, andre får det regelmessig med det samme. Men med eggløsningstester og å sjekke etter symptomer (slimete utflod før/ved eggløsning) kan hjelpe :) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, pippip skrev:

Så hyggelig å høre om alle som er blitt gravide denne måneden :) Kanskje det klaffer for meg også i juli. Vi begynte prøvingen denne måneden og el var forrige uke. Så nå teller jeg dagene til jeg kan ta en test. Vet jo at de fleste må bruke mer enn en måned, men har likevel et lite håp om at det sitter :)

Vi er begge i starten av 30årene og det er vårt første barn. 

Så spennende Pippip ☺☺

Hvilke dag skal du teste? Håper du er en av oss da ❤ oppdater oss da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2017 den 19.35, PrøveSola skrev:

Åja så synd. Men ja da satser vi på beste for dere neste mnd 😘

Den heter flo og er bilde av en rosa fjær. Man legger inn hele syklusen og kan legge inn påminnelse på p-piller (ikke så aktuelt for oss da haha), vitamintabletter, el tester, graviditetstester, også er det veldig mye detaljer som om man har hatt sex, hvordan utfloden er, følelser, symptomer osv. Gratis app. Jeg har Android og ei venninne av meg som anbefalte meg den har Apple. ☺

Tusen takk 😊 Siden jeg tydeligvis har 26 dagers periode og ikke 28 som jeg trodde så var den veldig kjekk 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, PrøveSola skrev:

Så spennende Pippip ☺☺

Hvilke dag skal du teste? Håper du er en av oss da ❤ oppdater oss da. 

IKM er ikke før torsdag/fredag neste uke, så satser på fredagen :) Vi skal reise bort den helgen så er greit å vite om jeg kan drikke litt vin eller ikke:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som har blitt gravide :) , merket noen av dere når dere nærmet dere mens dato , at dere hadde mens murringer eller vondt ? Jeg har en del vondt i sidene ved eggstokkene , men når jeg venter mensen pleier jeg å få vondt i magen det har jeg ikke denne gangen. 

 

Den ene mens appen min sier at jeg venter mens i morgen mens den andre appen min sier søndag:/ . 

Lurer på om jeg skal teste i kveld eller imorgen, hadde egentelig planlagt å vente til helgen men tror ikke jeg klarer det blir så gal av å gå rundt sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! :) 

Vi begynner på siste p-pille brettet i morgen, så er jo ikke prøvere før ut i august, men er så hyggelig å lese om alle dere som er blitt gravide den siste tiden, så ble litt revet med. Gratulerer så masse til dere!

Vi får krysse fingrene for at flere av oss får positive tester ila sommeren/høsten.

Jeg har lest meg frem til at det er ok å begynne på folat samtidig som man begynner på det siste pillebrettet. Noen som har erfaringer rundt dette, og når jeg evt bør begynne?   - Takk for alle svar. :) 

 

Endret av Chara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Chara skrev:

Hei på dere! :) 

Vi begynner på siste p-pille brettet i morgen, så er jo ikke prøvere før ut i august, men er så hyggelig å lese om alle dere som er blitt gravide den siste tiden, så ble litt revet med. Gratulerer så masse til dere!

Vi får krysse fingrene for at flere av oss får positive tester ila sommeren/høsten.

Jeg har lest meg frem til at det er ok å begynne på folat samtidig som man begynner på det siste pillebrettet. Noen som har erfaringer rundt dette, og når jeg evt bør begynne?   - Takk for alle svar. :) 

 

Samme har jeg lest, at man kunne starte på folat når man begynte å prøve. Bestilte folat og eggløsningstester i går. Kan jeg begynne å ta folat når de kommer i postkassa? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mellia skrev:

Til alle dere som har blitt gravide :) , merket noen av dere når dere nærmet dere mens dato , at dere hadde mens murringer eller vondt ? Jeg har en del vondt i sidene ved eggstokkene , men når jeg venter mensen pleier jeg å få vondt i magen det har jeg ikke denne gangen. 

 

Den ene mens appen min sier at jeg venter mens i morgen mens den andre appen min sier søndag:/ . 

Lurer på om jeg skal teste i kveld eller imorgen, hadde egentelig planlagt å vente til helgen men tror ikke jeg klarer det blir så gal av å gå rundt sånn. 

Jeg er så utålmodig av meg og så jeg hadde testet i morgen tidlig, men jeg hadde så mange tegn så jeg var sikker på at den satt, men har en annen sykdom som spilte meg et lite puss dessverre. Neste gang skal jeg vente til dagen har jeg bestemt meg for hvis ikke blir det dyrt for aner ikke hvor lang tid det tar. Uansett masse lykke til ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chara skrev:

Hei på dere! :) 

Vi begynner på siste p-pille brettet i morgen, så er jo ikke prøvere før ut i august, men er så hyggelig å lese om alle dere som er blitt gravide den siste tiden, så ble litt revet med. Gratulerer så masse til dere!

Vi får krysse fingrene for at flere av oss får positive tester ila sommeren/høsten.

Jeg har lest meg frem til at det er ok å begynne på folat samtidig som man begynner på det siste pillebrettet. Noen som har erfaringer rundt dette, og når jeg evt bør begynne?   - Takk for alle svar. :) 

 

Folat skal man ta helst et par måneder før graviditeten så de hadde jeg begynt på med en gang. Jeg ventet til første mens etter jeg var ferdig med ppillene. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sitronmelis skrev:

Samme har jeg lest, at man kunne starte på folat når man begynte å prøve. Bestilte folat og eggløsningstester i går. Kan jeg begynne å ta folat når de kommer i postkassa? :)

Ja. Man skal fylle opp lagrene før graviditet så de kan du bare begynne på 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Chara skrev:

Hei på dere! :) 

Vi begynner på siste p-pille brettet i morgen, så er jo ikke prøvere før ut i august, men er så hyggelig å lese om alle dere som er blitt gravide den siste tiden, så ble litt revet med. Gratulerer så masse til dere!

Vi får krysse fingrene for at flere av oss får positive tester ila sommeren/høsten.

Jeg har lest meg frem til at det er ok å begynne på folat samtidig som man begynner på det siste pillebrettet. Noen som har erfaringer rundt dette, og når jeg evt bør begynne?   - Takk for alle svar. :) 

 

Folat kan du ta. Jeg fikk beskjed av legen min at jeg hadde mangel på det og vitamin D eller C (?😂) . Begynte med det ca 1-2 mnd før jeg kastet pillebrettet ✌🏼 

Lykke til 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Rubinen skrev:

Tusen takk 😊 Siden jeg tydeligvis har 26 dagers periode og ikke 28 som jeg trodde så var den veldig kjekk 😀

Så bra 😊 fant ut nå at nå som jeg er gravid kan jeg sette flo appen i gravidmodus. Teller ned til fødsel i stedet da! Kjempe bra app 😊

Lykke til 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mellia skrev:

Til alle dere som har blitt gravide :) , merket noen av dere når dere nærmet dere mens dato , at dere hadde mens murringer eller vondt ? Jeg har en del vondt i sidene ved eggstokkene , men når jeg venter mensen pleier jeg å få vondt i magen det har jeg ikke denne gangen. 

 

Den ene mens appen min sier at jeg venter mens i morgen mens den andre appen min sier søndag:/ . 

Lurer på om jeg skal teste i kveld eller imorgen, hadde egentelig planlagt å vente til helgen men tror ikke jeg klarer det blir så gal av å gå rundt sånn. 

I det første svangerskapet med datteren min begynte jeg ned lignende menssmerter noen dager før mensen skulle komme og det fortsatte i gå 14 dager etter positiv test. Tror det er kroppen som begynner å tilpasse seg et svangerskap. 

Denne gangen fikk jeg skikkelig murringer akkurat 1 uke etter el. Dette varte i 2-3 dager. Dagen før jeg skulle ha tanta på besøk og teste kjente jeg meg tungt nederst i magen og oppblåst. Ubehagelig å bøye meg helt ned mot føttene. Begynte å bli lettere trøtt og tisset hele tiden. Så var det positiv test dagen etter 💕 

Så litt forskjellig på meg da. Nå som jeg er 4+5 må jeg tisse hele tiden. Føles som en oppblåst ballong med krig inne i magen 24/7 og begynner å kjenne det i korsryggen. (Veldig tidlig bekkenløsning sist svangerskap).

Skal til legen på torsdag☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, PrøveSola skrev:

Så bra 😊 fant ut nå at nå som jeg er gravid kan jeg sette flo appen i gravidmodus. Teller ned til fødsel i stedet da! Kjempe bra app 😊

Lykke til 😍

Gleder meg til jeg kan gjøre det samme 😀 Gleder meg på dine vegne ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg også henge :) tok ut hormonspiral i juni. Ventet mensen på søndag. Ingen tegn til mensen enda, og to ulike tester er tatt. Blendahvite begge to. Har det ikke veldig travelt (nyutdannet og fått vikariat, dess lenger jeg kan gå i vikariatet dess bedre. Vikarierer pga av svangerskap og barseltid så synes det er litt teit å måtte si fra til slutt at jeg også venter barn. Men prøver å ikke tenke slik). Nå funderer jeg mest på hvorfor mensen ikke dukker opp. Vanskelig å beregne el da. Er forresten 27, samboer er 35. Og jeg har ett barn fra før på 2 år☺️ Ble gravid i pp2 sist, så spent nå. Noen som vet om det tar tid å komme i syklus etter hormonspiral? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, lisske skrev:

Her vil jeg også henge :) tok ut hormonspiral i juni. Ventet mensen på søndag. Ingen tegn til mensen enda, og to ulike tester er tatt. Blendahvite begge to. Har det ikke veldig travelt (nyutdannet og fått vikariat, dess lenger jeg kan gå i vikariatet dess bedre. Vikarierer pga av svangerskap og barseltid så synes det er litt teit å måtte si fra til slutt at jeg også venter barn. Men prøver å ikke tenke slik). Nå funderer jeg mest på hvorfor mensen ikke dukker opp. Vanskelig å beregne el da. Er forresten 27, samboer er 35. Og jeg har ett barn fra før på 2 år☺️ Ble gravid i pp2 sist, så spent nå. Noen som vet om det tar tid å komme i syklus etter hormonspiral? 

Spennende tider i vente da - satse på at mens dukker opp om ikke så lenge 😊 Lykke til!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun hatt sex en gang med utløsning. Dette var den 5. juli. (Det er første prøveperiode og vi prøver ikke kjempehardt). Ellers hopper han av i svingen.

Jeg mener jeg hadde eggløsning rundt den 7. juli. 

Venter mensen på fredag eller lørdag. 21.juli eller 22.juli.

Jeg tok en negativ graviditetstest i går den 18.juli. Morgenurin, rfsu test ofte.

Er håpet ute for denne syklusen da? Jeg tenker at egget burde ha festet seg og begynt å produsere hcg om det ble suksess den 5 juli. 

Skal jeg kaste bort penger på enda en test og ta i morgen? 

Anonymkode: d2e66...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...