Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Mellia skrev:

Takk for svar jeg er på dag 21 i syklusen i dag , El kan vel ikke væresåsein eller hva? Merker det stikker litt i høyre eggstokk området hmm 

Da vil jeg tro at du har hatt el for ca 1 uke siden ☺ jeg hadde skikkelig rare stikkesmerter og litt murringer i 2.5 dag 1 uke etter el nå som jeg fikk positiv 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, PrøveSola skrev:

Takk ❤ jeg tok en test til fra rfsu nå og den ble også positiv. Den første har en mye tidligere strek nå 😊

Ja men kanskje du har lite hcg hormon enda. Slik at du fortsatt får en liten blødning og ikke slår ut på tester enda 😊 kan fortsatt være et lite håp da, siden du har så mange tydelige symptomer.

Gratulerer så masse ❤️ Nei, det var ordentlig mensen med smerter og alt dessverre, men da er det bare å krysse fingrene neste måned 🤞 Jeg finner ikke den flo appen som sier når man har eggløsning jeg 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Rubinen skrev:

Gratulerer så masse ❤️ Nei, det var ordentlig mensen med smerter og alt dessverre, men da er det bare å krysse fingrene neste måned 🤞 Jeg finner ikke den flo appen som sier når man har eggløsning jeg 🤔

Åja så synd. Men ja da satser vi på beste for dere neste mnd 😘

Den heter flo og er bilde av en rosa fjær. Man legger inn hele syklusen og kan legge inn påminnelse på p-piller (ikke så aktuelt for oss da haha), vitamintabletter, el tester, graviditetstester, også er det veldig mye detaljer som om man har hatt sex, hvordan utfloden er, følelser, symptomer osv. Gratis app. Jeg har Android og ei venninne av meg som anbefalte meg den har Apple. ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RFSU - Test ofte

Noen som har erfaring med denne før ikm?

Jeg leste på nettsiden at den skal brukes på eller etter den uteblitte menstruasjons første dag.

Jeg tok den i dag 9 dpo og den var blendahvit.

Lurer på om jeg skal stikke ned på apoteket å kjøpe en test som gir utslag tidligere. Noen tips? 

Anonymkode: d2e66...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

RFSU - Test ofte

Noen som har erfaring med denne før ikm?

Jeg leste på nettsiden at den skal brukes på eller etter den uteblitte menstruasjons første dag.

Jeg tok den i dag 9 dpo og den var blendahvit.

Lurer på om jeg skal stikke ned på apoteket å kjøpe en test som gir utslag tidligere. Noen tips? 

Anonymkode: d2e66...123

Apotek 1 sin A1 test er best i test ☺☺ prøv den 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2017 den 21.58, PrøveSola skrev:

Hei Runnershigh😊

Å var dere så heldige og kom så fort i gang med ivf? Det er veldig bra da. Jeg har 2 venninner som har vært gjennom det også men tok ca 2 år før første ivf fra hele prosessen med prøver, gu, lap osv. 

Ååå krysser fingrene for at det går nå på 2. forsøk 😀❤ Går fort til oktober nå.

Så kosleig du synes det 😀😀 er så fint når alle er i samme båt :kose:

Ja, føler oss heldige som fikk startet opp så raskt. Jeg var utredet for PCOS lenge før vi planla barn, så vi visste allerede om min manglende eggløsning før vi startet :)  Vi startet derfor opp med  Femar/ Letrozol i første syklus. Etter og ha prøvd dette frem til jul uten resultat, så ble vi henvist IVF. Og da gikk det heldigvis ikke mer enn drøye to måneder før første samtale med fertilitetsklinikken. 

Gleder oss til å komme i gang med neste forsøk. Skal prøve å få tiden til å gå raskt, men nå føles det ut som en liten evighet 🙉 Mangler litt tålmodighet i denne prosessen kjenner jeg 😅

Anonymkode: bd25a...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, PrøveSola skrev:

Dere jeg testet meg i dag. I dag skal mensen egentlig komme, men ingen tegn til den. Jeg har veldig uregelmessig syklus så ingen sjokk. Men jeg tok en test i dag tidlig og det er en svaaaaak strek der ❤ men tror egentlig ikke på det. Er det bare jeg som ser den? Eller er den positiv? Jeg hadde veldig svakt utslag sist jeg var gravid med datteren min også. 

Den er veldig svak, men tok en test for 6 dager siden også (for det var 10 dager etter el) og den var det ikke antydning til noe strek enda jeg gransket den nøye hehe.

20170715_122132.jpg

Jeg syns jeg ser en strek til!! ;) Håper det er sant og vi kan gratulere deg :) 
*krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Sorry for at jeg blander meg, men ville bare anbefale Ovia-appen til alle. Den er veldig detaljert og morsom å bruke under prøving. Du kan plotte inn symptomer, mens, eggløsning, påminnelser osv. I appen har du en "feed" som oppdateres hver dag med artikler å lese, tips og info om hva som skjer med kroppen i syklusen. Også teller den ned til eggløsning, IKM og testedag. Den finnes for både prøvere, gravide og nybakte foreldre. 

Takk for meg og lykke til, alle sammen! :nigo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut i går at jeg er gravid...Jøss... visste ikke at det kunne gå så fort. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, føler oss heldige som fikk startet opp så raskt. Jeg var utredet for PCOS lenge før vi planla barn, så vi visste allerede om min manglende eggløsning før vi startet :)  Vi startet derfor opp med  Femar/ Letrozol i første syklus. Etter og ha prøvd dette frem til jul uten resultat, så ble vi henvist IVF. Og da gikk det heldigvis ikke mer enn drøye to måneder før første samtale med fertilitetsklinikken. 

Gleder oss til å komme i gang med neste forsøk. Skal prøve å få tiden til å gå raskt, men nå føles det ut som en liten evighet 🙉 Mangler litt tålmodighet i denne prosessen kjenner jeg 😅

Anonymkode: bd25a...c77

Åja, men så bra dere fikk så raskt hjelp. Når var neste ivf? ☺ 

Ja tiden går sykt sakte når man venter og venter 😤 du får finne deg en hobby å holde på med så lenge. Går håpe tiden går raskere enn du tror 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gakkepus skrev:

Fant ut i går at jeg er gravid...Jøss... visste ikke at det kunne gå så fort. :)

Å gjorde du!? 😀😀😀 Gratulerer så mye 💕 hva har du regnet ut som termin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, PrøveSola skrev:

Å gjorde du!? 😀😀😀 Gratulerer så mye 💕 hva har du regnet ut som termin? 

Takk! :D veldig spent.  Jeg vet ikke hvordan jeg regner termin :(  Er helt grønn jeg, da. Tenker april.  Er det lurt å laste ned en applikasjon kanskje.... Vet ikke når jeg kommer meg til legen, men regner med at iløpet av uken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Gakkepus skrev:

Takk! :D veldig spent.  Jeg vet ikke hvordan jeg regner termin :(  Er helt grønn jeg, da. Tenker april.  Er det lurt å laste ned en applikasjon kanskje.... Vet ikke når jeg kommer meg til legen, men regner med at iløpet av uken!

Ja last ned gravid og barn appen gratis ❤ den er norsk. Da kan du legge inn første dag med mens denne syklusen for å finne termin. Jeg fikk 24/3 ☺

Endret av PrøveSola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PrøveSola skrev:

Ja last ned mot og barn appen gratis ❤ den er norsk. Da kan du legge inn første dag med mens denne syklusen for å finne termin. Jeg fikk 24/3 ☺

Oi, jeg fikk ikke med meg, at du er gravid! Fantastisk! :) Gratulrer.  Jeg fikk 23/3 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, PrøveSola skrev:

Da vil jeg tro at du har hatt el for ca 1 uke siden ☺ jeg hadde skikkelig rare stikkesmerter og litt murringer i 2.5 dag 1 uke etter el nå som jeg fikk positiv 😍

Oi er det sant , dette gir jo håp da , jeg har også stikksmerter og rare rare murringer hmm . Hvordan gikk det med testen ? Den digitale?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, PrøveSola skrev:

Jeg testet på nytt i dag og fortsatt gravid 😍 og nå uten tvil!

 

20170716_093248.jpg

Så bra :) gratulerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tweet skrev:

Hei! Sorry for at jeg blander meg, men ville bare anbefale Ovia-appen til alle. Den er veldig detaljert og morsom å bruke under prøving. Du kan plotte inn symptomer, mens, eggløsning, påminnelser osv. I appen har du en "feed" som oppdateres hver dag med artikler å lese, tips og info om hva som skjer med kroppen i syklusen. Også teller den ned til eggløsning, IKM og testedag. Den finnes for både prøvere, gravide og nybakte foreldre. 

Takk for meg og lykke til, alle sammen! :nigo:

Takk for tips skal laste den ned nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PrøveSola skrev:

Jeg testet på nytt i dag og fortsatt gravid 😍 og nå uten tvil!

 

20170716_093248.jpg

Gratulerer så mye 😍😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...