Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

Jeg er 27 år, og har prøvd siden august 2015. Verken jeg eller samboer har barn fra før, og håper snart det er vår tur. :) Så langt har dessverre ingenting skjedd.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen og jeg er 24 år, har ett barn på 8 måneder, og har nettopp startet prøvingen☺️

Anonymkode: ce95e...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/7/2017 den 0.50, AnonymBruker skrev:

Hadde du mangel på el ettersom du måtte prøve pergo? Øker det sjanser for å bli gravid selv om man ellers har el? :) har lyst til å begynne å prøve noe som kan fungere for meg hvis ikke vi er heldige å få klaff i sommer! 

Jeg er 2 dpo imorgen 😀 Synes det er like spennende i dpo land selv etter 15 pp bak meg 😅 Mistet håpet.. Men er spent hver gang forde. Tenker bestandig at nåå har det klaffet, så tar jeg meg selv i at hvorfor å hva er sjansen for det, etter så lang tid -,-  jeg bruker el tester! Gjort nesten hele veien! Så har hatt klaff å sex før og på og etter positive test hver gang ! Håper det hjelper med ferie og tanker på noe annet i sommer! Reiser bort til uka og kanskje kommer jeg hjem gravid! Hehe, greit å være optimist! Må oppdatere hverandre underveis da 😁 Du er vel 8 dpo nå? Da kan jo egget ja festet seg nå da! Så spennende! Pleier du å teste eller venter du å ser om mensen kommer? :) 

Anonymkode: e1202...353

Nei jeg hadde tydelig el hver mnd. Brukte cbfm så vet akkurat når jeg hadde det og fikk max utslag hver syklus. Men vi måtte prøve pergotime tabletter i minst 3 mnd for å få lov til å sende inn søknad om ivf for å bli satt på venteliste. Jeg har hørt om sykt mange som blir gravide på pergo selv om alt skal være ok med kroppen. Det skal hjelpe til med å øke sjansen for å bli gravid siden de gjør kroppen mer klar og får et ekstra hormom boost😉 jeg ville sagt til legen min at dette vil jeg prøve over ferien. Ingen ting å tape.

Å så spennende da kan det hende det har klaffet nå da ❤ krysser fingrene for dere ☺ Ja det er like spennende når man tester hver gang uansett. 

Hehe jeg er nok en som ikke klarer å vente med å teste til ikm. I går var jeg på fest og drakk. Så tok en test fra A1 (siden man kan teste 7 dager etter el) for jeg var da 10 dager etter el. Negativ. Regnet med det da. Er jo fortsatt en uke til ikm. (Har veldig uregelmessig syklus nå om dagen). Jeg bruker appen Flo hver dag. Hørt om den?? Elsker den!! Loggfører alle detaljer også ser den etter mønster slik at man lettere ser når man har el eller ikm. 

Den gangen jeg var gravid med datteren min skulle ikm være på juleaften. Men selv om jeg hadde en skikkelig sterk følelse på at jeg var gravid hadde jeg hatt så mange negative tester etter 3 år så jeg orket ikke å ødelegge juleaften med nok en skuffende test. Så jeg venter med å teste til 1. juledag, 1 dag på overtid. Og da var den svært positiv. Så tror ikke kroppen  min produserer så mye hcg hormon i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/6/2017 den 23.35, Gakkepus skrev:

Jeg er 27 år, gift.  Mannen min er 30 år.  Har prøvd siden....juni 2017 :fnise:

Hei Gakkepus ☺ Spennede å se hvor raskt dere får det til da 😁 kanskje det klaffer allerede i sommer 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/7/2017 den 8.17, junijente skrev:

Jeg er 28 år, samboer som er 27 år:) sluttet med p-piller mars 2016 på grunn av en operasjon, begynte å prøve januar 217. Fikk positiv graviditetstest mars/april 2017, en sa mai..har nå begynt å prøve igjen etter tr kom tilbake :) håper på positiv test iløpet av sommeren:) 

Hei junijente ☺

Så synd med sa i mai, men da vet dere at dere kan bli gravide da ❤ da håper jeg det går raskt for dere nå i sommer 🌞☺ skal du snart teste nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/7/2017 den 8.42, MissW skrev:

Jeg er 25 og samboer 33. Jeg har 1 barn fra før og han har to, men sammen klaffer vi vist ikke så godt😛Prøvd i snart to år og mistet tre ganger. Håper det klaffer snart for kjenner det begynner å gå på følelsene løs når alle rundt begynner å få små🙂

Hei missW😊 

Hvor gammelt er barnet ditt da? ☺

Huff ja det er ikke noe god følelse. Er tøft for et forhold også å gå gjennom. Har du vært hos legen og fått noen hormontabletter, undersøkelser eller noe enda da? 

Kanskje sommeren 2017 er da det klaffer ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7/7/2017 den 23.08, watermeloon skrev:

Jeg blir 25 om få dager, samboer er 27. Vi har ingen barn fra før. Han er steril derfor må vi bruke donor. Vi visste at vi ville trenge hjelp med å få barn, men hadde likevel ikke regnet med at det skille være så vanskelig. Jeg er jo fortsatt ung så det skulle jo være lett... 😒Har prøvd 3 inseminasjonsforsøk og hatt en misslykket ivf. Ruger på ett egg fra nytt ivfførsk nå. Hvis ikke dette går veien har vi ett egg på frys. Skal teste om en uke 😱

Hei watermeloon☺

Ja det er jo en litt mer komplisert prosess for dere da. Synd det ikke har gått til nå, men da krysser vi fingrene for at denne gangen sitter lille spira ❤❤ 

Du må fortelle oss her Hvor da  det går etter testing ☺ klarer du å vente en hel uke eller er du sånn som meg som må bare teste i tilfellet? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/8/2017 den 4.17, Mellia skrev:

Hei :) 

 

Jeg er 30 om noen uker  og mannen 33 , vi har et barn på 2,5 fra før han kom på første forsøk mens nå så har det tatt snart 5mnd ,  har gått på femar for første gang og håper at eggløsningen kommer eller har vært denne uken  , aksjene er begynt å legges inn ihvertfall :fnise:

Hei Mellia☺ 

Oi første forsøk med nr 1 :nori: da var dere veldig heldige da.  Og da regner man sikkert med at det skal gå like raskt når man begynner å prøve på barn nr 2. Femar har ikke jeg hørt om jeg. Er det hormontabletter det også eller? (Sikkert dunt spørsmål hehe).

Hehe ja men nå som aksjene er lagt går det helt sikkert raskt 😁 da må du oppdatere oss om hvordan det går de neste uke 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 :goodbye:

Jeg er 25 og samboeren 24. Slutter på pilla i februar, hadde en SA  i mai så går nå å venter på at kroppen skal komme seg igjen etter det (noe jeg håper skjer snart, da tiden går så sakte). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lemenet skrev:

Jeg er 27 år, og har prøvd siden august 2015. Verken jeg eller samboer har barn fra før, og håper snart det er vår tur. :) Så langt har dessverre ingenting skjedd.. 

Hei Lemenet ☺

Ja da har dere prøvd en god stund dere også ja. Har dere vært hos lege og begynt å gå gjennom alle undersøkelser osv eller? Får håpe det blir sommerbaby da ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen og jeg er 24 år, har ett barn på 8 måneder, og har nettopp startet prøvingen☺️

Anonymkode: ce95e...472

Hei AnonymBruker ☺

Å så spennende 😀 gikk det fort med nr 1? Kanskje dere får to tette da om det går raskt nå ❤ hold oss oppdatert på hvordan det går med deg 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LineG skrev:

 :goodbye:

Jeg er 25 og samboeren 24. Slutter på pilla i februar, hadde en SA  i mai så går nå å venter på at kroppen skal komme seg igjen etter det (noe jeg håper skjer snart, da tiden går så sakte). 

Hei LineG☺

Så synd med sa i mai. Hvor lenge må du vente før dere kan begynne å prøve igjen? Skjønner tiden går fryktelig sakte når man venter sånn. Men kanskje det går raskt når dere prøver igjen ❤ krysser fingrene for at det går bra da. 

Del gjerne når dere starter å prøve igjen også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, PrøveSola skrev:

Hei LineG☺

Så synd med sa i mai. Hvor lenge må du vente før dere kan begynne å prøve igjen? Skjønner tiden går fryktelig sakte når man venter sånn. Men kanskje det går raskt når dere prøver igjen ❤ krysser fingrene for at det går bra da. 

Del gjerne når dere starter å prøve igjen også 😊

Har ikke fått noe særlig info om at jeg må vente eller noe, så anser at det går fint å gå rett på prøving med en gang mensen kommer :) er jo en mulighet at det treffer på eggløsningen før mensen og, men ja alt jeg kan gjøre er å vente å se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sølvhjerte
På 6.7.2017 den 21.48, PrøveSola skrev:

Ja det skjønner jeg Sølvhjertet ☺ Pleier du å ha fast syklus? Slik at 4 dager over er uvanlig?

 

Hei Sunnysun ☺

Ja man må dessverre gjøre det men vet hvor sykt vanskelig det føles 😔 du e4 veldig flink om du klarer å la vær å tenke så mye på det da. 

Syklusen min har bare variert med en dag før. Så dette er uvanlig.

Men tr dukket opp nå i kveld :sukk:så da får man bare prøve igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, PrøveSola skrev:

Hei junijente ☺

Så synd med sa i mai, men da vet dere at dere kan bli gravide da ❤ da håper jeg det går raskt for dere nå i sommer 🌞☺ skal du snart teste nå eller?

Ja, det var veldig godt å få det bekreftet:) hadde eggløsning tidligere denne uken, så skal teste ca.17.juli:) håper dagene frem til da går fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, PrøveSola skrev:

Hei Lemenet ☺

Ja da har dere prøvd en god stund dere også ja. Har dere vært hos lege og begynt å gå gjennom alle undersøkelser osv eller? Får håpe det blir sommerbaby da ❤

Vært hos lege ja. Fått innvendig ultralyd, og tatt blodprøver på to ulike dager i syklusen. Fikk tilbakemelding om lave verdier av progesteron pr tekstmelding.  Men ikke fått noe mer infirmasjon fra legen. Ellers var sambo og gjennomførte en spermprøve. Fikk bare tilbake et ark med resultater vi har prøvd å tolke vha Internett.  Så har ikke følt at vi har fått så god oppfølging.. 😕

Drømmen er jo at ting skjer av seg selv snart ❤

Krysser fingrene for at det klaffer snart for dere også☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, LineG skrev:

Har ikke fått noe særlig info om at jeg må vente eller noe, så anser at det går fint å gå rett på prøving med en gang mensen kommer :) er jo en mulighet at det treffer på eggløsningen før mensen og, men ja alt jeg kan gjøre er å vente å se. :)

Okei så bra da ☺ Det blir kjempe spennende!! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sølvhjerte skrev:

Syklusen min har bare variert med en dag før. Så dette er uvanlig.

Men tr dukket opp nå i kveld :sukk:så da får man bare prøve igjen :)

Åja så synd :unsure: Ja er ikke noe annet å gjøre enn å prøve igjen. Men det kan veldig gjerne være at juli er mnd 👍☺ jeg satset på det 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, junijente skrev:

Ja, det var veldig godt å få det bekreftet:) hadde eggløsning tidligere denne uken, så skal teste ca.17.juli:) håper dagene frem til da går fort:)

Ja ikke sant ☺ ååå så spennende :strix:

Venter du helt til 17., eller prøver du litt før? Krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lemenet skrev:

Vært hos lege ja. Fått innvendig ultralyd, og tatt blodprøver på to ulike dager i syklusen. Fikk tilbakemelding om lave verdier av progesteron pr tekstmelding.  Men ikke fått noe mer infirmasjon fra legen. Ellers var sambo og gjennomførte en spermprøve. Fikk bare tilbake et ark med resultater vi har prøvd å tolke vha Internett.  Så har ikke følt at vi har fått så god oppfølging.. 😕

Drømmen er jo at ting skjer av seg selv snart ❤

Krysser fingrene for at det klaffer snart for dere også☺

Oi så dårlig oppfølging dere har fått 😕 det burde dere nesten ringe å klage over. Ikke riktig av de som jobber der når det gjelder en sånn situasjon som er så følsom. Klarte dere å tyde prøvene hans over å Google det eller? 

Be om å bli satt på pergotime. Verdt et forsøk det da 😊 ring og snakk med legen om det igjen, og kanskje bytt lege eller noe om det kan hjelpe. Vet jeg måtte ringe å mase masse selv flere ganger. Du må sikkert gjennom en sånn rutine kikhullsoperasjon for å sjekke det innvendige mer enn ved ul. 

Ja det aller beste er jo at det klaffer naturlig nå i sommer ❤ håper på det for dere. 

Tusen takk 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...