Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

2 timer siden, PrøveSola skrev:

Jeg testet på nytt i dag og fortsatt gravid 😍 og nå uten tvil!

 

20170716_093248.jpg

Ååå!! Gratulerer så mye!! 😃 Var det jeg sa at det kommer til å gå raskere med nr 2 for da har du vært gravid tildligere! Glad på din vegne!! 😊

Jeg er 12 dpo og har litt spotting, hatt siden 10 dpo... Skjønner ikke hvorfor spottingen begynner så tidlig, gjorde det sist mnd også. Men dette er nok et tegn for meg at mensen melder seg og at pp17 kan begynne! Litt lei nå.. 🙁

 

 

Anonymkode: e1202...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Gakkepus skrev:

Fant ut i går at jeg er gravid...Jøss... visste ikke at det kunne gå så fort. :)

Gratulerer 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Nikkan skrev:

Gratulerer 😊😊😊

Takker! Veldig nytt, dette! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gakkepus skrev:

Oi, jeg fikk ikke med meg, at du er gravid! Fantastisk! :) Gratulrer.  Jeg fikk 23/3 :P

Å så gøy 😄❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ååå!! Gratulerer så mye!! 😃 Var det jeg sa at det kommer til å gå raskere med nr 2 for da har du vært gravid tildligere! Glad på din vegne!! 😊

Jeg er 12 dpo og har litt spotting, hatt siden 10 dpo... Skjønner ikke hvorfor spottingen begynner så tidlig, gjorde det sist mnd også. Men dette er nok et tegn for meg at mensen melder seg og at pp17 kan begynne! Litt lei nå.. 🙁

 

 

Anonymkode: e1202...353

Tuuuusen takk 😘😘 Ja du sa det du. Jeg hadde jo et håp om det men trodde ikke det skulle gå sååå fort 😁 

Åh ja det skjønner jeg veldig godt 😔 er så rar situasjon å være i, for det er en super spennende og positiv tid, samtidig som det er fryktelig utmattende og trist hver gang man ikke får positiv test. Og husker hvor fælt jeg syntes det ble etter hvert at alle rundt meg fikk til på første eller andre forsøk. Nå har jeg opplevd begge deler og det er veldig merkelig.

Masse lykke til ❤ heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mellia skrev:

Oi er det sant , dette gir jo håp da , jeg har også stikksmerter og rare rare murringer hmm . Hvordan gikk det med testen ? Den digitale?? 

Ååå så spennende 💕 kanskje det er en liten spire hos deg å!! Hold oss oppdatert ☺

Ja tusen takk 😊 ble så glad når den digitale også var positiv. Da hadde jeg det liksom svært på hvitt 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen 😊 

Ny her innpå, og ny som prøver. Er nettopp i vår 3 prøve periode. Er nå på dag 14, og tror og håper jeg har eggløsning imorgen 🙏🏻 Tar eggløsningstest hver dag til omtrent samme tid, men ingen utslag ennda. Fikk sterkere på fredag enn hva jeg gjor Igår og idag 🙄 Tror dere det har noe å si? 

Har jevnt og trutt kos, så håper det klaffer for oss og selvsagt for alle dere andre og 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Lene25 skrev:

Hei alle sammen 😊 

Ny her innpå, og ny som prøver. Er nettopp i vår 3 prøve periode. Er nå på dag 14, og tror og håper jeg har eggløsning imorgen 🙏🏻 Tar eggløsningstest hver dag til omtrent samme tid, men ingen utslag ennda. Fikk sterkere på fredag enn hva jeg gjor Igår og idag 🙄 Tror dere det har noe å si? 

Har jevnt og trutt kos, så håper det klaffer for oss og selvsagt for alle dere andre og 💕

Ofte må man teste 2 ganger den dagen det blir litt sterkere strek. Lh-toppen kan være kort og derfor ikke slå ut dersom man tester en gang daglig😊 Hvis den ikke blir sterkere igjen nå før tr kommer ville jeg gått ut i fra at det var i nærheten av når testen var sterkest. Det har stemt hos meg i hvert fall👍🏼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Somre skrev:

Ofte må man teste 2 ganger den dagen det blir litt sterkere strek. Lh-toppen kan være kort og derfor ikke slå ut dersom man tester en gang daglig😊 Hvis den ikke blir sterkere igjen nå før tr kommer ville jeg gått ut i fra at det var i nærheten av når testen var sterkest. Det har stemt hos meg i hvert fall👍🏼 

Aah..🙄 Da får jeg bare vente og se.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt i dag jeg også gitt 😊 mye blanda følelser merker jeg men håper så inderlig at spiren sitter denne gangen :Nikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Slenger meg med her, selv om vi ikke har begynt prøvingen helt ennå. Planlegger å slutte helt med prevansjon etter neste mens, altså om 4 uker. Jeg er i midten av 20-årene. Jeg og samboer har ikke barn fra før av. Jeg sluttet på p-piller for et år siden og vet at jeg har eggløsning, så er veldig spent på hvor lang tid prøvingen kan ta. Har ikke noe hastverk med å bli gravid, men håper på en positiv test iløpet av 2017 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, LineG skrev:

Testet positivt i dag jeg også gitt 😊 mye blanda følelser merker jeg men håper så inderlig at spiren sitter denne gangen :Nikke:

Ååå gratulerer 😄💕 så gøy at vi er så mange nå samtidig ☺ Ja jeg og føler på mange ulike følelser. Er så redd for at det ikke skal gå bra, men prøver å tenke positivt. Vi hadde ul i uke 6 sist for å sjekke at det var hjertelyd og sånn da. Skal ringe og bestille time til uke 6 i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, alle som er blitt gravide!! Håper at alt går fint videre også :)

Selv sitter jeg med tanker om denne prøvingen, som vi ikke har kommet i gang med ennå (er på dag 6 i syklusen). Om ca 2 uker har jeg eggløsning, sier appen jeg har lastet ned. Så da er det bare å kjøre på!

Tankene mine går i det økonomiske. Jobbsituasjonen min, som er litt uavklart. Jeg har et jobb-engasjement frem til jul, men etter det må jeg søke ny jobb. Hvor populært er det å ansette en som er gravid, liksom. Men det er vel NAV som utbetaler foreldrepenger, og ikke arbeidsplassen? Tenk hvis jeg får tilbud om fast stilling på min nåværende arbeidsplass, men så må jeg ut i permisjon etter kort tid?

Mange bekymringer, som kanskje ikke er relevant i denne tråden ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Selma1984 skrev:

Gratulerer, alle som er blitt gravide!! Håper at alt går fint videre også :)

Selv sitter jeg med tanker om denne prøvingen, som vi ikke har kommet i gang med ennå (er på dag 6 i syklusen). Om ca 2 uker har jeg eggløsning, sier appen jeg har lastet ned. Så da er det bare å kjøre på!

Tankene mine går i det økonomiske. Jobbsituasjonen min, som er litt uavklart. Jeg har et jobb-engasjement frem til jul, men etter det må jeg søke ny jobb. Hvor populært er det å ansette en som er gravid, liksom. Men det er vel NAV som utbetaler foreldrepenger, og ikke arbeidsplassen? Tenk hvis jeg får tilbud om fast stilling på min nåværende arbeidsplass, men så må jeg ut i permisjon etter kort tid?

Mange bekymringer, som kanskje ikke er relevant i denne tråden ;) 

Skjønner tankegangen din. Jeg er litt sånn at skal vi liksom sette livet våres på vent pgr jobb situasjon ol? 

Jeg for min del blir ikke yngre, og har ikke tenkt at sånne ting skal stoppe meg i evnt det å få barn 😊 

Har og noen bekjente som fikk tilbud om fast jobb når de var gått ut i permisjon, så muligheten er jo der 😄 

Anonymkode: 7715c...4a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Selma1984 skrev:

Gratulerer, alle som er blitt gravide!! Håper at alt går fint videre også :)

Selv sitter jeg med tanker om denne prøvingen, som vi ikke har kommet i gang med ennå (er på dag 6 i syklusen). Om ca 2 uker har jeg eggløsning, sier appen jeg har lastet ned. Så da er det bare å kjøre på!

Tankene mine går i det økonomiske. Jobbsituasjonen min, som er litt uavklart. Jeg har et jobb-engasjement frem til jul, men etter det må jeg søke ny jobb. Hvor populært er det å ansette en som er gravid, liksom. Men det er vel NAV som utbetaler foreldrepenger, og ikke arbeidsplassen? Tenk hvis jeg får tilbud om fast stilling på min nåværende arbeidsplass, men så må jeg ut i permisjon etter kort tid?

Mange bekymringer, som kanskje ikke er relevant i denne tråden ;) 

Takk ❤

Det blir spennende å se fremover da. 

Jeg forstår godt bekymringene dine. Sist hadde jeg fast jobb. Denne gangen er jeg student og jobber deltid. Lurer på hvordan jeg skal klare skole samtidig som å være gravid. Men tenker at alt ordner seg på et vis ☺ Og barn er noe jeg ikke ønsker å utsette siden det er en så stor gave i livet ❤ 

Jeg og vet om folk som har fått jobber enda de er gravide 😊 lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, strawberry skrev:

Hei! :) Slenger meg med her, selv om vi ikke har begynt prøvingen helt ennå. Planlegger å slutte helt med prevansjon etter neste mens, altså om 4 uker. Jeg er i midten av 20-årene. Jeg og samboer har ikke barn fra før av. Jeg sluttet på p-piller for et år siden og vet at jeg har eggløsning, så er veldig spent på hvor lang tid prøvingen kan ta. Har ikke noe hastverk med å bli gravid, men håper på en positiv test iløpet av 2017 :)

Hei Strawberry☺ velkommen! Og lykke til med prøvingen neste mnd ☺☺ Hold oss oppdatert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer til alle dere med positiv test :) Virker som det er mange!

Jeg er på dag 9 etter el i dag.  Venter mensen på fredag, men forhåpentligvis uteblir det.

Dette er første gang vi prøver. Vi har snakket om å få barn lenge, men nå endelig har vi begynt å la det skje. Vi er enige om å ha et avslappet forhold til det og ikke være helt sånn "nå lager vi barn". Joda, jeg later som jeg er avslappet og trodde jeg skulle være det. Men allerede på dag 8 etter el så tok jeg en test. På dag 9 etter el tok jeg en test både på morgenen og løpet av dagen ble jeg så overbevist om at jeg var gravid så jeg tok like så greit en test på kvelden også. Haha, må jo bare le av meg selv, føler meg litt smågal. 

Nå har jeg bestemt meg for å ikke teste før onsdag og helst ikke før torsdag! 

Utrolig hvor utålmodig jeg plutselig ble, men er vel noe med det at det er så mange dager der man faktisk ikke har peiling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle som har testet positivt :) , her har jeg test dag til helgen , håper det gir positivt svar .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Alvea skrev:

Gratulerer til alle dere med positiv test :) Virker som det er mange!

Jeg er på dag 9 etter el i dag.  Venter mensen på fredag, men forhåpentligvis uteblir det.

Dette er første gang vi prøver. Vi har snakket om å få barn lenge, men nå endelig har vi begynt å la det skje. Vi er enige om å ha et avslappet forhold til det og ikke være helt sånn "nå lager vi barn". Joda, jeg later som jeg er avslappet og trodde jeg skulle være det. Men allerede på dag 8 etter el så tok jeg en test. På dag 9 etter el tok jeg en test både på morgenen og løpet av dagen ble jeg så overbevist om at jeg var gravid så jeg tok like så greit en test på kvelden også. Haha, må jo bare le av meg selv, føler meg litt smågal. 

Nå har jeg bestemt meg for å ikke teste før onsdag og helst ikke før torsdag! 

Utrolig hvor utålmodig jeg plutselig ble, men er vel noe med det at det er så mange dager der man faktisk ikke har peiling. 

Takk Alvea ☺ kanskje du er en av oss om noen dager 💕

Ja man blir helt tullete. Fordi man naturligvis får et håp hver gang, og automatisk begynner å lete litt etter symptomer hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre om alle som er blitt gravide denne måneden :) Kanskje det klaffer for meg også i juli. Vi begynte prøvingen denne måneden og el var forrige uke. Så nå teller jeg dagene til jeg kan ta en test. Vet jo at de fleste må bruke mer enn en måned, men har likevel et lite håp om at det sitter :)

Vi er begge i starten av 30årene og det er vårt første barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...