Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

Mensen er 9 dager for sein. Skulle ha den forrige søndag. Tok test forrige søndag og onsdag forrige uke. Begge blendahvite. Idag tok jeg en ny test, mest fordi jeg irriterte meg over at mensen aldri kom. Trodde syklusen var helt på jorde etter avslutning med prevensjon. Testen slo ut og jeg er litt sjelven. Skal kjøpe en digital test i dag. For har jo ingen anelse av hvor langt jeg evt er på vei. Dette var litt skummelt også! Trodde sjansen for denne mnd var gått 😋 Men veldig glad også!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, 

Slenger meg på denne tråden:-)

Jeg(29) og mannen(31) skal forsøke å bli gravide nå og det er både skummelt og spennende:-) Jeg tok ut kobberspiralen 10.juli, og har en litt lenger syklus ca. 35 dager, så skal ha eggløsning nå til helgen. Har noen av dere brukt den eggløsningstesten fra clearblue? som viser om du har eggløsning? skikkelig dyr, men tenker jeg skal sjekke i dag, fredag og søndag for å forsikre meg om faktisk eggløsning. Har vært gravid en gang tidligere med annen partner men tok dessverre abort, så håper bare ikke jeg blir straffet for det og at jeg aldri kan bli gravid nå. kjenner jeg er så spent og glad, men også redd - på en gang! 

uansett, spennende å lese om alles erfaringer i denne tråden:-) Superglad på alles vegne som både prøver og har fått det til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Rubinen skrev:

Så kjedelig... Krysser fingrene for deg at det fungerer neste periode 🤞

Takk :) 

1 time siden, lisske skrev:

Mensen er 9 dager for sein. Skulle ha den forrige søndag. Tok test forrige søndag og onsdag forrige uke. Begge blendahvite. Idag tok jeg en ny test, mest fordi jeg irriterte meg over at mensen aldri kom. Trodde syklusen var helt på jorde etter avslutning med prevensjon. Testen slo ut og jeg er litt sjelven. Skal kjøpe en digital test i dag. For har jo ingen anelse av hvor langt jeg evt er på vei. Dette var litt skummelt også! Trodde sjansen for denne mnd var gått 😋 Men veldig glad også!

Gratulerer så mye :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lisske skrev:

Mensen er 9 dager for sein. Skulle ha den forrige søndag. Tok test forrige søndag og onsdag forrige uke. Begge blendahvite. Idag tok jeg en ny test, mest fordi jeg irriterte meg over at mensen aldri kom. Trodde syklusen var helt på jorde etter avslutning med prevensjon. Testen slo ut og jeg er litt sjelven. Skal kjøpe en digital test i dag. For har jo ingen anelse av hvor langt jeg evt er på vei. Dette var litt skummelt også! Trodde sjansen for denne mnd var gått 😋 Men veldig glad også!

Da var det vel en "mening" med at du måtte ta en test til da - gratulerer så mye ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miamia23 skrev:

Hei, 

Slenger meg på denne tråden:-)

Jeg(29) og mannen(31) skal forsøke å bli gravide nå og det er både skummelt og spennende:-) Jeg tok ut kobberspiralen 10.juli, og har en litt lenger syklus ca. 35 dager, så skal ha eggløsning nå til helgen. Har noen av dere brukt den eggløsningstesten fra clearblue? som viser om du har eggløsning? skikkelig dyr, men tenker jeg skal sjekke i dag, fredag og søndag for å forsikre meg om faktisk eggløsning. Har vært gravid en gang tidligere med annen partner men tok dessverre abort, så håper bare ikke jeg blir straffet for det og at jeg aldri kan bli gravid nå. kjenner jeg er så spent og glad, men også redd - på en gang! 

uansett, spennende å lese om alles erfaringer i denne tråden:-) Superglad på alles vegne som både prøver og har fått det til:-)

Masse lykke til fremover!! :) *krysser fingrene*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, lisske skrev:

Mensen er 9 dager for sein. Skulle ha den forrige søndag. Tok test forrige søndag og onsdag forrige uke. Begge blendahvite. Idag tok jeg en ny test, mest fordi jeg irriterte meg over at mensen aldri kom. Trodde syklusen var helt på jorde etter avslutning med prevensjon. Testen slo ut og jeg er litt sjelven. Skal kjøpe en digital test i dag. For har jo ingen anelse av hvor langt jeg evt er på vei. Dette var litt skummelt også! Trodde sjansen for denne mnd var gått 😋 Men veldig glad også!

Gratulerer så masse :) , dette gir meg litt håp 😊, jeg skulle hatt mensen i går, ingen tegn til den heller , men så har jeg kun blenda hvite tester :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg skulle egt hatt mensen på søndag, men den kom på fredag. aldri fått mensen tidligere før, de to siste gangene var den 7 syv dager forsinket og jeg var bekymret for at jeg var på vei for å miste menstruasjonen (undervekt) når den kom nå to dager for tidlig, så varte den bare 3 dager såvidt ( kun spotting på søndag, og litt spotting i dag tidlig) noen som har vært borti noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg begynt å spotte lyserosa i dag :( er veldig lite , men regner nok med at TR kommer for fult imorgen , er vel sikkert for langt ut til å være en festebødning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Mellia skrev:

Da har jeg begynt å spotte lyserosa i dag :( er veldig lite , men regner nok med at TR kommer for fult imorgen , er vel sikkert for langt ut til å være en festebødning. 

Så kjedelig :( Men da gjelder det å flytte fokuset til neste prøveperiode :) Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ sier appen min at det er på tide å ha seg! :fnise: Annenhver dag, sier folk her. Vi får kjøre på. Utfordringen min er å "lure" mannen til å ikke skjønne at det er systematikk og skjema i det vi driver med, for han kunne sette igang prøving på betingelsen om at det ikke skulle være noe stress. Vi skulle ha et normalt sexliv, ikke forholde oss til eggløsning eller ei. Jeg bare "mhm, jada", så må nok holde mine tanker og apper hemmelig enn så lenge. :plystre:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg også :). (Skrev i prøvere 2017 tråden også  - hva er forskjellen egentlig?)

29 år, og gift med mannen i mitt liv (flaks da gitt :laugh:). Vi har fra før av en sønn på 4 år. Ble jeg gravid 1,5 mnd etter jeg tok ut kobberspiralen. Spent på hvor lang tid det tar denne gangen, det er jo tross alt fem år siden.

Bestemte oss tidligere denne mnd for å prøve på en til, så vet ikke om jeg kan regne denne som første PP? Har innkommende mensen om 2 dager, men ikke sjekket noe i forhold til eggløsning osv. Har egentlig bare tatt hatt oss som vanlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 21.27, Selma1984 skrev:

NÅ sier appen min at det er på tide å ha seg! :fnise: Annenhver dag, sier folk her. Vi får kjøre på. Utfordringen min er å "lure" mannen til å ikke skjønne at det er systematikk og skjema i det vi driver med, for han kunne sette igang prøving på betingelsen om at det ikke skulle være noe stress. Vi skulle ha et normalt sexliv, ikke forholde oss til eggløsning eller ei. Jeg bare "mhm, jada", så må nok holde mine tanker og apper hemmelig enn så lenge. :plystre:

HAHA! Nå lo jeg høyt her. Samme her også, mannen skulle bare vist hvor mye tid jeg bruker på det her nå :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 21.27, Selma1984 skrev:

NÅ sier appen min at det er på tide å ha seg! :fnise: Annenhver dag, sier folk her. Vi får kjøre på. Utfordringen min er å "lure" mannen til å ikke skjønne at det er systematikk og skjema i det vi driver med, for han kunne sette igang prøving på betingelsen om at det ikke skulle være noe stress. Vi skulle ha et normalt sexliv, ikke forholde oss til eggløsning eller ei. Jeg bare "mhm, jada", så må nok holde mine tanker og apper hemmelig enn så lenge. :plystre:

Hehehe kjenner meg igjen der :) Mannen min har ikke skjønt er det nå er litt system på når vi har sex, han er bare veldig fornøyd med at det skjer oftere:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble faktisk overrasket over hvor trist jeg ble da jeg fikk mensen forrige uke. Var så sikker på at jeg var gravid, men jeg må ha innbilt meg alle symptomene. Håper det blir litt lettere etterhvert, utrolig kjipt hvis jeg skal bli like skuffet hver eneste måned hvis dette tar lenger tid enn jeg har regnet med. Hvordan er det for dere som har prøvd noen måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pippip skrev:

Jeg ble faktisk overrasket over hvor trist jeg ble da jeg fikk mensen forrige uke. Var så sikker på at jeg var gravid, men jeg må ha innbilt meg alle symptomene. Håper det blir litt lettere etterhvert, utrolig kjipt hvis jeg skal bli like skuffet hver eneste måned hvis dette tar lenger tid enn jeg har regnet med. Hvordan er det for dere som har prøvd noen måneder?

Slutta på p-pillen i fjor høst og fikk positiv test først nå i juni. Jeg var flere ganger sikker på at jeg var gravid. "Ohh, det stikker litt der og kiler her og om jeg står på en fot og rister på hodet så føles det sånn og sånn ut så nå er jeg helt sikkert gravid!" :rolleyes:  Slik holdt jeg på hver syklus. Kjente og analyserte hver minste ting i kroppen. Og ble selvfølgelig kjempeskuffa når testene bare var negative for jeg innbilte meg jo at nå hadde jeg virkelig kjent at jeg var gravid!

Så gikk det over til at jeg ble litt sånn sint/irritert og tenkte "nei vel, drit i det da! Gidder ikke å kjenne etter noe mer og gidder ikke å teste!" :jolie:

Så var det slik en stund hvor jeg kun brukte mensen som ett sikkert tegn på at jeg ikke var gravid. 

Og så BÆNG ble jeg plutselig gravid! Veldig klisjé sånn sett at når jeg først ga F daaaa klaffet alt plutselig. 

Tror det er veldig normalt å bli litt lei seg når man går rundt og håper og fantaserer så mye som man gjør i dagene etter el opp mot ikm. Og selv om dette kanskje føles som en fattig trøst akkurat nå; hold ut! Det vil skje en dag til deg og! Jeg må innrømme at det hjalp å legge vekk testomanien min en stund og ta en mental pause fra alle symptomer og tegn og googling.

Masse lykke til :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 11.7.2017 den 18.56, PrøveSola skrev:

Så bra ☺ Da er det bare å begynne da 😀👍 fortsett å oppdater oss 

Hadde mest sannsynlig EL for et par dager siden, og har hatt samleie både før og etter. Så 11/12.august blir det forhåpentligvis en graviditetstest, om mensen ikke har kommet😁

Anonymkode: ce95e...472

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble avslørt i går :-O sånn her gikk det: 

han: det er for varmt og for sent (å ha seg)

jeg: jo men vi må! (litt for desp der altså..rookie mistake)

han: Hæ, hvorfor?? Sånn har du aldri vært før, blabla..!

Og så rulla det seg på med avsløring av den hemmelige appen, eggløsning (som det viste seg at han hadde svært begrenset kunnskap om), og i det hele tatt. Men han tok det ikke så tungt, ble mest morsomt 😂 

Har eggløsning i dag, så nå er det no mercy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Salmonella skrev:

Slutta på p-pillen i fjor høst og fikk positiv test først nå i juni. Jeg var flere ganger sikker på at jeg var gravid. "Ohh, det stikker litt der og kiler her og om jeg står på en fot og rister på hodet så føles det sånn og sånn ut så nå er jeg helt sikkert gravid!" :rolleyes:  Slik holdt jeg på hver syklus. Kjente og analyserte hver minste ting i kroppen. Og ble selvfølgelig kjempeskuffa når testene bare var negative for jeg innbilte meg jo at nå hadde jeg virkelig kjent at jeg var gravid!

Så gikk det over til at jeg ble litt sånn sint/irritert og tenkte "nei vel, drit i det da! Gidder ikke å kjenne etter noe mer og gidder ikke å teste!" :jolie:

Så var det slik en stund hvor jeg kun brukte mensen som ett sikkert tegn på at jeg ikke var gravid. 

Og så BÆNG ble jeg plutselig gravid! Veldig klisjé sånn sett at når jeg først ga F daaaa klaffet alt plutselig. 

Tror det er veldig normalt å bli litt lei seg når man går rundt og håper og fantaserer så mye som man gjør i dagene etter el opp mot ikm. Og selv om dette kanskje føles som en fattig trøst akkurat nå; hold ut! Det vil skje en dag til deg og! Jeg må innrømme at det hjalp å legge vekk testomanien min en stund og ta en mental pause fra alle symptomer og tegn og googling.

Masse lykke til :blomst:

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne jeg :) 

Jeg og mannen har prøvd i tre år nå, men det er et år siden vi virkelig gikk inn for det og kom til gynekolog. Fikk påvist PCOS light som han kalte det. Jeg har ingen fysiske tegn på PCOS, men jeg sliter med lange sykluser.. Nå er jeg på syklusdag 57. Jeg går på metformin og letrezol. Det er så frustrende å vente 😩 Jeg har ikke tempet tidligere, men tenkte jeg skulle starte nå etter at jeg fikk basaltermometer i posten i går. Håper på EL snart selv om jeg har lang syklus 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...