Gå til innhold

Barnevern. Tv 2.

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er en anonym bruker på et forum, hvordan vet man det ikke er du som løgneren?? At du føler deg urettferdig behandlet er en subjektiv følelse, og jeg syns det er merkelig at du bruker et anonymt forum for å fortelle om den uretten du har blitt utsatt for. Har du brukt noen av de normale organene man bruker når man er blitt feilbehandlet?

Anonymkode: 0f1a6...364

Og du snakker om at jeg er anonym? Hva med deg da? Er ikke du like anonym som meg på dette forumet? Da er vel de løgnene du skriver om hvor fantastiske barnevernet skal være like subjektive. Forskjellen på deg og meg er at jeg forteller sannheten om barnevernet, og jeg tør å gjøre det. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de også. Du er vel klar over at foreldrene lett kan manipulere og skremme barna

Anonymkode: a79a5...9b1

Og du er vel klar over at barnevernet også gjør dette mot barna og skriver i sine rapporter det stikk motsatte av hva barna har sagt. Og det er jo helt greit for deg at barnevernet gjør dette, eller? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oh yes, men det gjør BV også. Det har jeg vært vitne til. Men siden det er de som gjør det, da er det greit?

Anonymkode: b96c1...8d1

Akkurat det tror jeg ikke mye på

Skrevet

Kanskje alle dere som har så "god" peiling på hvordan barnevernet skal drives, burde søke dere jobb der. Slik som dere uttaler dere, ser det ut til at dere kan gjøre en kjempejobb der... :ironi:

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan anse deg selv om heldig som ikke har opplevd dette. Men vi som har erfaring med barnevernet og leser saksdokumentene vet dette. Og det har også kommet frem i Natashasaken på TV2 at barnevernet forfalsket dokument i den saken hvor de endret en dato med et pennestrøk. De brukte også falsk diagnose for å ta fra henne tvillingene. Barnevernet har undersøkelsesplikt og skal undersøke alle opplysninger i en sak før de fatter vedtak. Når det gjelder min sak har barnevernet rapportert om undersøkelser av meg som aldri har funnet sted. De har også skrevet detaljerte rapporter om møter som heller ikke har funnet sted. De har også fattet vedtak på undersøkelser de aldri har gjort. Kan også nevne at de har skrevet mange historier om min personlighet på tross av at vi nesten aldri møttes. Barnevernet er kjent for å ta seg friheter. 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men så ønsker du ikke tro på noe som ikke samsvarer med din mening.

• Liker 1
Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men så ønsker du ikke tro på noe som ikke samsvarer med din mening.

Det er ganske fascinerende hvor lett det faktisk er å parkere bv tilhengere. Det er bare å merke seg. Årsaken til at de fortsetter med sine dårlige og løgnaktige argumenter er fordi at de føler de vil tape ansikt om de ikke fortsetter å sverte barnevern ofre. Det er merkelig at de ikke innser at de allerede har tapt ansikt på tross av dette. Kan og legge til at når jeg har lagt ut solid dokumentasjon på hva jeg har sagt har dette blitt avfeid som vas, sludder og useriøs dokumentasjon. Men når bv tilhengere legger ut blogginnlegg som støtter opp om barnevernet blir dette godt tatt imot som sannferdig dokumentasjon. Da blir altså forskning, barnevern ofres opplevelser ignorert og feid under teppet på tross av at det ligger fleres års forskning bak dette arbeidet. Tenker blant annet på Brennpunkt fra 22. april 2014. 

Endret av slagelse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje alle dere som har så "god" peiling på hvordan barnevernet skal drives, burde søke dere jobb der. Slik som dere uttaler dere, ser det ut til at dere kan gjøre en kjempejobb der... :ironi:

Ja, for akkurat slik argumenterer en som tror at alle offentlige myndigheter gjør alt riktig, for de er jo offentlige. Og så redder de mishandlede spedbarn - og da må de være gode - tvers igjennom.

Da tror du kanskje ikke at det finnes større barn, som er separert fra søsken og som de ikke finner fosterhjem til. De som blir sendt på institusjon for å bo sammen med andre unge som her har mistet grepet. Og at de blir truet med straff hvis de prøver å stikke av?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for akkurat slik argumenterer en som tror at alle offentlige myndigheter gjør alt riktig, for de er jo offentlige. Og så redder de mishandlede spedbarn - og da må de være gode - tvers igjennom.

Da tror du kanskje ikke at det finnes større barn, som er separert fra søsken og som de ikke finner fosterhjem til. De som blir sendt på institusjon for å bo sammen med andre unge som her har mistet grepet. Og at de blir truet med straff hvis de prøver å stikke av?

Konsekvenser er bra. Det hører med til barneoppdragelsen. 

Skulle ønske barnevernet var der da jeg som 10-åring og frem til jeg ble 16, ble seksuelt misbrukt av min alkoholiserte far og min alkoholiserte mor ga meg skylden for dette

• Liker 1
Skrevet
På 16.2.2017 den 16.41, AnonymBruker skrev:

Hvis barnevernet kommer til en familie og blir møtt med konspirasjonsteorier, så, ja...

Anonymkode: be7b0...5ee

Barnevernet er systemet som konspirerer mot folket.
Folk aner jo ikke hvilket onde de havner i klørne på før det er for sent for mange.
Flere og flere skjønner jo nå hvilket profittsystem barnevernet er, med investorer som blir styrtrike på norsk barnevern, dvs. på norske skattepenger som ikke skulle gått til slik svindelvirksomhet.

Anonymkode: 6e66b...712

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Konsekvenser er bra. Det hører med til barneoppdragelsen. 

Skulle ønske barnevernet var der da jeg som 10-åring og frem til jeg ble 16, ble seksuelt misbrukt av min alkoholiserte far og min alkoholiserte mor ga meg skylden for dette

Ingen synes sånne tilfeller skal godtas, om det nå er sant.
Ingen hadde klaget på barnevernet om de tok for seg slike tilfeller. Men nå kommer det jo for en dag, mange tilfeller hvor barnevernet ser ut til å ta barn helt uten grunn, og da blir barn tatt for alltid i mange tilfeller. Det er en logikk ingen kan forstå.
Hva skjedde med muligheten for å hjelpe familier som har mindre ting å slite med, hjelpe barn en periode. Men neida, send inn "terror-politi" og riv ungen ut av armene på gråtende mor. Vekk for alltid i mange tilfeller. Sånt kalles mafia og det skjer i Norge og er grunnen til at mange stiller store og tydelige spørsmål om menneskerettighetene i det "rike fine landet Norge".

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen synes sånne tilfeller skal godtas, om det nå er sant.
Ingen hadde klaget på barnevernet om de tok for seg slike tilfeller. Men nå kommer det jo for en dag, mange tilfeller hvor barnevernet ser ut til å ta barn helt uten grunn, og da blir barn tatt for alltid i mange tilfeller. Det er en logikk ingen kan forstå.
Hva skjedde med muligheten for å hjelpe familier som har mindre ting å slite med, hjelpe barn en periode. Men neida, send inn "terror-politi" og riv ungen ut av armene på gråtende mor. Vekk for alltid i mange tilfeller. Sånt kalles mafia og det skjer i Norge og er grunnen til at mange stiller store og tydelige spørsmål om menneskerettighetene i det "rike fine landet Norge".

Vi fikk hjelp i en periode, da vi følte at våre barn ikke hadde det helt bra. Ingen fjernet barna fra hjemmet og barna er nå fine og harmoniske takket være barnevernets hjelp. Det er bedre å samarbeide med dem enn å motarbeide dem

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk hjelp i en periode, da vi følte at våre barn ikke hadde det helt bra. Ingen fjernet barna fra hjemmet og barna er nå fine og harmoniske takket være barnevernets hjelp. Det er bedre å samarbeide med dem enn å motarbeide dem

Så godt å høre at det er så mange som har positive erfaringer med bv. Selv om bv motstander mener at det er løgn og oppspinn, som jeg mener viser hvorfor etaten gjør som de gjør. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg er jurist, og har tidligere arbeidet med barnevernssaker i en årrekke. I dette arbeidet hadde jeg fullt innsyn i sakene, og det jeg så der var mildt sagt hårreisende. I svært mange saker opplevde jeg en arroganse og maktmisbruk som overhodet ikke hører hjemme hos en offentlig instans. Jeg har i ettertid arbeidet opp mot andre offentlige instanser, som f.eks. skatteetaten og utlendingsmyndighetene. Jeg har aldri opplevd noe i nærheten av det samme der. Så ja, det som har kommet frem i det siste på TV2 er dessverre langt fra unike historier, og er nok bare toppen av isfjellet. Det virker for ille til å være sant, men det er dessverre det. Så etter mitt syn er det veldig bra at dette nå kommer frem og blir satt fokus på. At mange barn blir reddet av barnevernet er det minste vi kan forvente, og er et uholdbart argument for å unngå å rette skarp kritikk mot dem. Systemet og lovverket må gjennomgå en kraftig reform dersom rettssikkerheten til både barn og foreldre skal bli tilstrekkelig ivaretatt.

Anonymkode: 09343...996

• Liker 4
Skrevet
På 15.2.2017 den 2.30, slagelse skrev:

Det er lov til å bli det. Jeg kjenner til barnevernet via egne erfaringer og andres. Det at barnevernet også kan gjøre noe bra i enkelte tilfeller kan man ikke nekte for, men når man også vet hva de kan være i stand til så er det til å lære av. Når folk oppdager dette, så er det så hårreisende at mange ikke vil akseptere eller innse. Jeg trodde heller ikke at dette var sant før jeg leste mine egne dokumenter. Og det som nå kommer frem på TV2 er jeg desverre ikke overasket over. På mange måter syns jeg er gode nyheter at TV2 drar dette frem i lyset. Det er fantastisk. Desverre er det tragiske skjebner ute og går. Mange barn har mistet sine foreldre og muligheten til å vite hva slags identitet de har. Sånn skal det ikke være. Og det er barnas beste som skal være fokus. 

Jeg har som sagt jobbet i skoleverket en del år og er derfor dessverre ikke overrasket. Jeg er forbannet på enkelte saksbehandlere som ikke fungerer i jobben sin.

Skrevet
På 15.2.2017 den 5.58, GoldenLioness skrev:

Igjen så finner du bare opp dette utifra eget hode og fantasi. Hvor er bevisene på alt du påstår? Jeg tør å gjette på at du kanskje har mistet omsorgen for barnet ditt siden du er så anti-barnevernet?

Jeg sier selvfølgelig ikke at det er ideelt eller ønskelig. Men står det mellom å ta barnet bort fra mor og far pga seriøse bekymringsmeldinger eller IKKE å gjøre det om barnet faktisk blir mishandlet på et eller annet vis så er det faktisk bedre enn alternativet om at barnet blir. I mitt eksempel så hadde jeg en venninne som daglig ble voldtatt av faren sin hun var 6 år. Dette pågikk i årevis. Utenpå var han den "perfekte" far.

Jeg kjenner til flere tilfeller der barn er blitt sendt tilbake til overgriperen sin. 

Åtte saker skal nå opp i Strasbourg da Bv har mildt sagt tråkket i salaten!  Hvordan kan det ha seg at enkelte ikke klarer å ta innover seg at mennesker kan gjøre feil? 

Skrevet (endret)
På 15.2.2017 den 13.11, jabx skrev:

Hva slags endring? Vær vennlig å redegjøre for dette.

Åtte saker skal opp i meneskerettsdomstolen i Strasbourg og du forsvar en etat som tydeligvis ikke er kompetent. Disse åtte sakene er ikke enestående. Enkelte saksbehandlere i BV er ikke kompetente nok til å ha denne type jobb! 

Du innbiller deg altså at mennesker som jobber i barnevernet er perfekte?

Endret av Snuppi
Skrevet (endret)
På 15.2.2017 den 10.56, AnonymBruker skrev:

Kognitiv kan være så mangt. Også Asperger og ADHD. Men det er ikke navnet som teller her, men hvor mye vansker personen har, og hvordan dette påvirker ens evne til å ta seg av et barn. En som ikke har et snev av empati kan streve med å lese barnets behov. Eller en som sitter og gamer 40 timer i strekk kan kanskje forsømme et barn, og da er det relevant. Greier en ikke å holde hus eller ivareta sin egen hygiene, så kan det bli vanskelig med et barn. Lese- og skrivevansker vil selvsagt ikke føre til at barnevernet blir koblet inn.

Anonymkode: be7b0...5ee

Lese -og skrivevansker kan faktisk gå under kognitiv svikt. 

Det som bekymrer meg er diagnosen lettere psykisk utviklingshemmet, som disse legene har stemplet disse kvinnene med som har vært i media. Nyere tester viser at det ikke stemmer!  Hvordan kan det ha seg at BV kan argumentere med usanne opplysninger i retten og vinne? Hva med disse mindre kompetente legene?? Hvorfor kommer de unna med dette?? 

Endret av Snuppi
Skrevet
1 time siden, Snuppi skrev:

Åtte saker skal opp i meneskerettsdomstolen i Strasbourg og du forsvar en etat som tydeligvis ikke er kompetent. Disse åtte sakene er ikke enestående. Enkelte saksbehandlere i BV er ikke kompetente nok til å ha denne type jobb! 

Du innbiller deg altså at mennesker som jobber i barnevernet er perfekte?

Har til gode å se at noen skriver at bv er perfekt, hva med å ikke se ting så svart/hvitt? Har du kilder til disse 8 sakene? Eller er det saker hvor foreldrene mener at det er Ok å mishandle ungene sine pga kulturell og tradisjonelle normer fra hjemlandet?Er du klar over at når du jobberi skoleverket og mistenker at et barn ikke har det greit hjemme så er du pliktet til å melde ifra? Med den holdningen til bv du har, så høre det bekymringsfullt ut at barn som sliter skal kunne få rett hjelp.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...