Gå til innhold

Barnevern. Tv 2.

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, slagelse skrev:

Den dagen barnevernet viser respekt for barnets vilje og beste skal de få min respekt. Dette inkluderer at barnevernet skal utføre ærlig arbeid, undersøke sakene grundig før de fatter sine vedtak. Da skal barnevernet få min respekt. 

Heeerregud gir du deg aldri? De fleste oppegående mennesker er uenige med deg, deal with it. Barnevernet tar uendelig mange fler gode avgjørelser enn dårligere. Ta med deg konspirasjonsteoriene dine et annet sted og plag noen andre 

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Nappetass1 skrev:

Heeerregud gir du deg aldri? De fleste oppegående mennesker er uenige med deg, deal with it. Barnevernet tar uendelig mange fler gode avgjørelser enn dårligere. Ta med deg konspirasjonsteoriene dine et annet sted og plag noen andre 

De fleste oppegående mennesker foretar undersøkelser når man blir utsatt for uærlig arbeid. Deal with it. Og lyv meg opp i ansiktet. Ta med deg løgnene dine et annet sted og plag de med det istedet. 

Skrevet
10 minutter siden, Nappetass1 skrev:

De fleste mennesker som tror de er oppegående, tror de er det fordi de IKKE har noen erfaring med BV - og vet derfor at de tror best. Logisk ikke sant?

Anonymkode: b96c1...8d1

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De fleste mennesker som tror de er oppegående, tror de er det fordi de IKKE har noen erfaring med BV - og vet derfor at de tror best. Logisk ikke sant?

Jeg har erfaringen :) . 

Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du strengt tatt ingen forutsetninger for å påstå, du vet ikke hvilke erfaringer jeg har. Det tyder på at jeg har å gjøre med et ikke fullt så oppegående menneske. Logisk, ikke sant? ;)

Endret av Nappetass1
  • Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, slagelse skrev:

Jeg har erfaringen :) . 

Det vet jeg :) 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Nappetass1 skrev:

Det har du strengt tatt ingen forutsetninger til å påstå i mitt tilfelle, du vet ikke hvilke erfaringer jeg har. Logisk, ikke sant? ;)

Jeg har vel den samme forutsetningen som deg - som hevder de fleste "oppegående" er uenig med noen som faktisk har egenerfaring.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel den samme forutsetningen som deg - som hevder de fleste "oppegående" er uenig med noen som faktisk har egenerfaring.

La oss si at du har erfaring med barnevernet, og jeg også. Det gjør meg ikke til mindre oppegående enn deg at min eventuelle erfaring er positiv og din negativ. Poenget er at det rett og slett er flere som synes instansen gjør en god jobb, som rimelig er, siden det tross alt ofte er foreldre som er fratatt sine barn som går ut hardt mot dem på Internett, vel vitende om at de ikke kan forsvare seg. Man hører jo selvsagt lite om solskinnshistoriene, slik er det med alt. Det er jo dét som er normen! Så altså.. nei. Hele tråden er bare surr

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, Nappetass1 skrev:

La oss si at du har erfaring med barnevernet, og jeg også. Det gjør meg ikke til mindre oppegående enn deg at min eventuelle erfaring er positiv og din negativ. Poenget er at det rett og slett er flere som synes instansen gjør en god jobb, som rimelig er, siden det tross alt ofte er foreldre som er fratatt sine barn som går ut hardt mot dem på Internett, vel vitende om at de ikke kan forsvare seg. Man hører jo selvsagt lite om solskinnshistoriene, slik er det med alt. Det er jo dét som er normen! Så altså.. nei. Hele tråden er bare surr

Poenget er at barnevernet gjør ikke en god jobb i flere tilfeller som du påpeker. Barnevernet skriver løgner i sine rapporter, forfalsker dokumenter og trikser med tall for at det skal se ut som at de gjør en god jobb. Hvis du hadde sett mine papirer og fått min historie ville du forstått at min familie ble lurt. Og når du snakker om at foreldre og familier går ut i sosiale medier og i aviser og tv kanaler, så kan jeg fortelle deg at mange av disse har blitt lurt og opplevd maktmisbruk i regi av barnevernet. Når man har opplevd slike ting, så er det faktisk normalt å gå til media for å belyse overgrep. Det er det oppegående mennesker gjør. Man sørger for å gjøre sitt for at slikt ikke skal skje andre. Hvis du mener at barnevernet skal misbruke sin stilling i samfunnet så forventer jeg din saklige begrunnelse for dette. Oppegående mennesker finner seg ikke i å bli tråkket på. 

Skrevet
1 minutt siden, Nappetass1 skrev:

Poenget mitt er at ingen er mer eller mindre oppegående uansett hva en hevder. Det er naturlig at egen erfaring påvirker synet en har, eller om de har tillit. Til BV, altså. Og det er et faktum at de like gjerne kan skjule seg bak det de kaller taushetsplikt, hvis de faktisk har gjort feilvurderinger de ikke vil være ved. 

Det er også litt merkelig at mange ikke ser at antibarneverntilhengere på diverse Facebookgrupper er desperate mennesker som ikke får lov til å rette opp i feilene de har gjort overfor sine barn. Eller, de feilene som BV hevder de har gjort. 

Jeg syns også at folk flest skal tenke litt over det de leser i mediene. For noen år siden ble to Tyrkiske gutter smulget tilbake til Norge etter at deres biologiske foreldre hadde kidnappet dem tilbake til hjemlandet. Guttene var underlagt landets lover og hadde utreiseforbud. Norsk BV produserte falske dokumenter, dekket alle kostnader for flukt og retur som strakk seg over flere måneder. Og fosterforeldrene ble av BV instruert i hvordan de skulle lyge om hvordan de hadde fått med guttene hjem. 

Ja, nå er/var folk flest glad for at fosterforeldrene fikk med seg barna hjem så fæle som foreldrene var. MEN, poenget er at det etter hvert er kjent at BV brøt loven og forfalsket dokumenter. Da mente de vel at målet helliget midlene. Skal allmuen godta det?

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så disse ungene som har erfaring med bv  har en negativ erfaring med etaten mener du?

http://www.aftenposten.no/norge/Foreldre-siktet-for-grov-barnemishandling-313930b.html

https://www.nrk.no/nordland/foreldre-domt-for-mishandling-av-barna-sine-1.12018649

Anonymkode: 0f1a6...364

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, slagelse skrev:

De fleste oppegående mennesker foretar undersøkelser når man blir utsatt for uærlig arbeid. Deal with it. Og lyv meg opp i ansiktet. Ta med deg løgnene dine et annet sted og plag de med det istedet. 

Du er en anonym bruker på et forum, hvordan vet man det ikke er du som løgneren?? At du føler deg urettferdig behandlet er en subjektiv følelse, og jeg syns det er merkelig at du bruker et anonymt forum for å fortelle om den uretten du har blitt utsatt for. Har du brukt noen av de normale organene man bruker når man er blitt feilbehandlet?

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så disse ungene som har erfaring med bv  har en negativ erfaring med etaten mener du?

http://www.aftenposten.no/norge/Foreldre-siktet-for-grov-barnemishandling-313930b.html

https://www.nrk.no/nordland/foreldre-domt-for-mishandling-av-barna-sine-1.12018649

Typisk at foreldrene er fra Somalia...de ble dømt til å betale kr 100.000,- i erstatning til hvert barn - men dette har jo ingen funksjon da disse somaliske foreldrene ikke har penger..

Stakkar barn.

Anonymkode: f19b2...c42

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Typisk at foreldrene er fra Somalia...de ble dømt til å betale kr 100.000,- i erstatning til hvert barn - men dette har jo ingen funksjon da disse somaliske foreldrene ikke har penger..

Stakkar barn.

I den andre linken er det snakk om unge foreldre..på 22 år...: - / 

Hvordan er det i det hele tatt mulig å skade barn - barnet var bare ett år gammelt! Grusomt. Foreldrene fortjener maksimum straff for livet!

Skrevet
13 timer siden, slagelse skrev:

Den dagen barnevernet viser respekt for barnets vilje og beste skal de få min respekt. Dette inkluderer at barnevernet skal utføre ærlig arbeid, undersøke sakene grundig før de fatter sine vedtak. Da skal barnevernet få min respekt. 

Det gjør de også. Du er vel klar over at foreldrene lett kan manipulere og skremme barna

Anonymkode: a79a5...9b1

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det mener jeg ikke. Mange har gode erfaringer fra BV. Og selvsagt er det ikke ok å mishandle barna sine til døde, hvem syns vel det? Men selv om de gjør en god jobb i det store og hele, er det ikke greit at de begår urett mot noen få.

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør de også. Du er vel klar over at foreldrene lett kan manipulere og skremme barna

Anonymkode: a79a5...9b1

Oh yes, men det gjør BV også. Det har jeg vært vitne til. Men siden det er de som gjør det, da er det greit?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det mener jeg ikke. Mange har gode erfaringer fra BV. Og selvsagt er det ikke ok å mishandle barna sine til døde, hvem syns vel det? Men selv om de gjør en god jobb i det store og hele, er det ikke greit at de begår urett mot noen få.

Det er jeg enig i. Litt om tv2 og forskning http://www.tv2.no/a/3981954 tv2 er blitt felt flere ganger i PFU og det sier jo sitt. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg enig i. Litt om tv2 og forskning http://www.tv2.no/a/3981954 tv2 er blitt felt flere ganger i PFU og det sier jo sitt. 

NRK har blitt felt flere gangen en TV2. Og de har liksom rykte på seg for å være seriøse. Tror ikke en skal legge veldig stor vekt på det, for de fleste mediekanaler har blitt refset i en eller annen sak.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...