slagelse Skrevet 15. februar 2017 #201 Skrevet 15. februar 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feilaktige diagnoser får dere skylde på legene eller foreldrene som vil ha stønader de egentlig ikke har krav på. Skal man ta ny utredning på folk hver gang psykisk utviklingshemmede par glemmer å ta prevensjonen sin? Jeg er enig i at i tilfeller hvor det faktisk ikke er merkbart for familie, venner, kolleger osv at personen er psykisk utviklingshemmet, så bør en ta en ny utredning før man tar fra de ungene. Med mindre barna er i fare. Anonymkode: be7b0...5ee Barnevernet har undersøkelsespkikt. De skal undersøke om diagnosene er korrekt FØR de iverksetter tiltak. Derfor er det barnevernets ansvar ettersom de foretar omsorgsovertakelse fremfor hjelpetiltak.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #202 Skrevet 15. februar 2017 Akkurat nå, slagelse skrev: Barnevernet har undersøkelsespkikt. De skal undersøke om diagnosene er korrekt FØR de iverksetter tiltak. Derfor er det barnevernets ansvar ettersom de foretar omsorgsovertakelse fremfor hjelpetiltak. Så barnevernet må gå igjennom gjerne flere måneder med utredning, mens moren gjerne glemmer at ungen skal ha mat? Eller lar barnet sove hjemme alene mens hun drar en tur på butikken? Ikke alle overtakelser er pga "rotete hjem" eller "flekkete klær", vet du! Anonymkode: be7b0...5ee 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #203 Skrevet 15. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Et glimrende eksempel på hva journalistikk er! Snakker om at bv vrir og vrenger på sannheten , du gjør akurrat det samme @slagelse. Men stakkars dere ofre for bv, dere er bare uskyldige ofre ikke sant? Anonymkode: 0f1a6...364 Er det faens mulig!? Personen du snakker til var BARNET! Hvordan våger du å ironisere "uskyldig offer"? Dere er faen meg så tjukke i pappen med fjortis-retorikken deres. Det handler ikke om "stakkars mishandlede og voldtatte barn" - så derfor elsker vi Barnevernet som kommer og redder dem, omtrent sånn som prinsen i sin skinnende rustning, ridende på sin hvite hest. Det handler om mer enn svart eller hvitt. Det handler om at barn og familier er uten rettsvern, det handler om at en må bevise sin uskyld - uansett hva de beskyldt for. I motsetning til BV, som kan hevde noe. Enten det faktisk er hold i deres påstand, eller de står på sitt fordi det er viktig å ikke tape ansikt (Noen kunne jo begynne og lure...) En aktiv bruker på KG hevder seg å være barnevernspedag, og vanligvis veldig aktiv i BV-trådene og snakker gladelig om deres fortreffelighet og er belærende om hva vi skal tåle, og ikke. Samme neket forteller i en annen tråd, i et annet underforum, at hun bruker forbudte narkotiske stoffer for å ruse seg. Der har dere Barnevernet deres. Hvertfall én av dem. Og det er mange udugelig synsere blandt dem! Anonymkode: b96c1...8d1 3
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #204 Skrevet 15. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så barnevernet må gå igjennom gjerne flere måneder med utredning, mens moren gjerne glemmer at ungen skal ha mat? Eller lar barnet sove hjemme alene mens hun drar en tur på butikken? Ikke alle overtakelser er pga "rotete hjem" eller "flekkete klær", vet du! Anonymkode: be7b0...5ee De fleste overtakelsene er på grunn av oppdiktede historier som barnevernet produserer. 1
frk91 Skrevet 15. februar 2017 #205 Skrevet 15. februar 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tull. Først og fremst gjør de best for lommebøkene sine. Anonymkode: 110af...bf8 Kom gjerne med bevis på at ansatte i barneverntjenesten får provisjonslønn. For hvis det faktisk er sånn at man får en slik lønn, så må jeg ha blitt lurt da jeg forhørte meg om arbeid i tjenesten og fikk beskjed om at det var +-400k i året. 3
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #206 Skrevet 15. februar 2017 3 minutter siden, frk91 skrev: Kom gjerne med bevis på at ansatte i barneverntjenesten får provisjonslønn. For hvis det faktisk er sånn at man får en slik lønn, så må jeg ha blitt lurt da jeg forhørte meg om arbeid i tjenesten og fikk beskjed om at det var +-400k i året. https://www.oa.no/debatt/barnevern/forskning/barnevern-jeg-roper-et-varsko/o/5-35-385562 Jeg vil ha en saklig begrunnelse på hvorfor du syns det er greit å forsvare en korrupt etat. 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #207 Skrevet 15. februar 2017 1 minutt siden, frk91 skrev: Kom gjerne med bevis på at ansatte i barneverntjenesten får provisjonslønn. For hvis det faktisk er sånn at man får en slik lønn, så må jeg ha blitt lurt da jeg forhørte meg om arbeid i tjenesten og fikk beskjed om at det var +-400k i året. Les nå tråden. Ikke ansatte i BV. Det er snakk om sakkyndige. Og det er allment kjent at svært mange venner/familie av BV-ansatte er lønnede fosterfamilier. Anonymkode: b96c1...8d1 2
frk91 Skrevet 15. februar 2017 #208 Skrevet 15. februar 2017 7 minutter siden, slagelse skrev: https://www.oa.no/debatt/barnevern/forskning/barnevern-jeg-roper-et-varsko/o/5-35-385562 Jeg vil ha en saklig begrunnelse på hvorfor du syns det er greit å forsvare en korrupt etat. Før jeg kan gi et svar ønsker jeg en annen "kilde" enn en kronikk skrevet av en selverklært fanatiker som er veldig aktiv på _barnefjern.org_. En slik person klarer jeg ikke å ta seriøst, men jeg begynner å lure på om forfatteren av kronikken vanker inne på KG da det er en del fanatikere her også. Og hvis det faktisk er sant det som står i kronikken så kan jeg ikke forstå at jeg ikke har hørt om at man kan tjene seg rik i barneverntjenesten. Hadde det vært sant så hadde jeg skiftet jobb på dagen 3
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #209 Skrevet 15. februar 2017 Akkurat nå, frk91 skrev: Før jeg kan gi et svar ønsker jeg en annen "kilde" enn en kronikk skrevet av en selverklært fanatiker som er veldig aktiv på _barnefjern.org_. En slik person klarer jeg ikke å ta seriøst, men jeg begynner å lure på om forfatteren av kronikken vanker inne på KG da det er en del fanatikere her også. Og hvis det faktisk er sant det som står i kronikken så kan jeg ikke forstå at jeg ikke har hørt om at man kan tjene seg rik i barneverntjenesten. Hadde det vært sant så hadde jeg skiftet jobb på dagen Jeg klarer ikke å ta deg seriøst når du ikke kan snakke sant om barnevernet. 1
frk91 Skrevet 15. februar 2017 #210 Skrevet 15. februar 2017 18 minutter siden, slagelse skrev: De fleste overtakelsene er på grunn av oppdiktede historier som barnevernet produserer. Har du kilder som kan bevise din påstand? Og gjerne seriøse kilder 3
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #211 Skrevet 15. februar 2017 Akkurat nå, frk91 skrev: Har du kilder som kan bevise din påstand? Og gjerne seriøse kilder Snakk sant først. Hvis du ikke vil det, så skal jeg ha en saklig begrunnelse på hvorfor du forsvarer en korrupt etat som barnevernet. 1
frk91 Skrevet 15. februar 2017 #212 Skrevet 15. februar 2017 Akkurat nå, slagelse skrev: Jeg klarer ikke å ta deg seriøst når du ikke kan snakke sant om barnevernet. Hvor har jeg ikke snakket sant? Var det ikke en kronikk du viste til? Var det ikke skrevet av en selverklært fanatiker? 1
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #213 Skrevet 15. februar 2017 Akkurat nå, frk91 skrev: Hvor har jeg ikke snakket sant? Var det ikke en kronikk du viste til? Var det ikke skrevet av en selverklært fanatiker? Når du forsvarer barnevernet, da viser du at du ikke snakker sant. Dette er en advokat som har vunnet mange saker mot barnevernet hvor han har avdekket mange produserte løgner i deres rapporter. Hvilket ikke er overaskende. 2
frk91 Skrevet 15. februar 2017 #214 Skrevet 15. februar 2017 1 minutt siden, slagelse skrev: Når du forsvarer barnevernet, da viser du at du ikke snakker sant. Dette er en advokat som har vunnet mange saker mot barnevernet hvor han har avdekket mange produserte løgner i deres rapporter. Hvilket ikke er overaskende. Det virker som du tror at absolutt alle ansatte i alle barneverntjenester i landet er samme person. Å skjære alle ansatte i barnevernet over samme kam blir det samme som å si at man hater alle psykiatriske sykehus i hele landet, fordi man kjenner til noen som ble tvangsinnlagt uten grunnlag. 4
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #215 Skrevet 15. februar 2017 Akkurat nå, frk91 skrev: Det virker som du tror at absolutt alle ansatte i alle barneverntjenester i landet er samme person. Å skjære alle ansatte i barnevernet over samme kam blir det samme som å si at man hater alle psykiatriske sykehus i hele landet, fordi man kjenner til noen som ble tvangsinnlagt uten grunnlag. Og det virker som du og mange andre her på KG tar alle foreldre under en kam når dere mener at barnevernet bare skal ta barna fra dem. Er det barnas beste å bli tatt fra sin familie på grunn av løgner i dokumentene? Er det barnas beste å bli fratatt sine foreldre på grunn av diagnoser som ikke stemmer? Er det barnas å bli utsatt for slike traumer som skulle vært unngått? Hvis ja, da forventer jeg en saklig begrunnelse. 1
frk91 Skrevet 15. februar 2017 #216 Skrevet 15. februar 2017 2 minutter siden, slagelse skrev: Og det virker som du og mange andre her på KG tar alle foreldre under en kam når dere mener at barnevernet bare skal ta barna fra dem. Er det barnas beste å bli tatt fra sin familie på grunn av løgner i dokumentene? Er det barnas beste å bli fratatt sine foreldre på grunn av diagnoser som ikke stemmer? Er det barnas å bli utsatt for slike traumer som skulle vært unngått? Hvis ja, da forventer jeg en saklig begrunnelse. Hvor har jeg noen gang skrevet noe slikt? Jeg synes selvfølgelig ikke at barn skal bli tatt fra sine foreldre uten grunn, heller ikke at noen får diagnoser prakket på seg. Jeg har tidligere prøvd å ha en saklig diskusjon med deg, men du klarer det ikke. Du klarer faktisk ikke å svare på spørsmålene mine. Du klarer heller ikke å se nyansene i denne diskusjonen. Du har bestemt deg for å hate barnevernet, og når du er så bastant, sneversynt og usaklig så klarer jeg ikke å diskutere mer. Du kommer alltid til å hate alt som har med barnevernet å gjøre, og jeg kommer til å se nyansene og vite at barneverntjenesten både har negative og positive sider. 4
Marimba Skrevet 15. februar 2017 #217 Skrevet 15. februar 2017 http://www.bt.no/btmeninger/debatt/Vern-barnet_-ikke-foreldrene-330426b.html 2
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #218 Skrevet 15. februar 2017 (endret) 1 time siden, frk91 skrev: Hvor har jeg noen gang skrevet noe slikt? Jeg synes selvfølgelig ikke at barn skal bli tatt fra sine foreldre uten grunn, heller ikke at noen får diagnoser prakket på seg. Jeg har tidligere prøvd å ha en saklig diskusjon med deg, men du klarer det ikke. Du klarer faktisk ikke å svare på spørsmålene mine. Du klarer heller ikke å se nyansene i denne diskusjonen. Du har bestemt deg for å hate barnevernet, og når du er så bastant, sneversynt og usaklig så klarer jeg ikke å diskutere mer. Du kommer alltid til å hate alt som har med barnevernet å gjøre, og jeg kommer til å se nyansene og vite at barneverntjenesten både har negative og positive sider. Det er bra at du ikke syns at barna skal bli tatt fra sine foreldre på slike grunnlag. Jeg har funnet ut sannheten om barnevernet og har prøvd å ha saklig diskusjon med deg på det. Det har du ikke klart, så da er nok like greit at du og jeg ikke diskuterer dette mer. Det er synd at du har bestemt deg for å forsvare en korrupt etat og ikke vil ta innover deg det som er fakta. Men det er ikke mitt problem. Det er ditt problem. Jeg tror også at du skal være forsiktig med å beskylde meg for å hate barnevernet før du faktisk har spurt om det er et gjeldende fakta. Ha en fin kveld. Og til slutt, ikke kom her og si senere at jeg ikke fortalte deg sannheten. For sannheten har en evne til å komme frem til slutt. Endret 15. februar 2017 av slagelse 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #219 Skrevet 15. februar 2017 34 minutter siden, slagelse skrev: Det er bra at du ikke syns at barna skal bli tatt fra sine foreldre på slike grunnlag. Jeg har funnet ut sannheten om barnevernet og har prøvd å ha saklig diskusjon med deg på det. Det har du ikke klart, så da er nok like greit at du og jeg ikke diskuterer dette mer. Det synd at du har bestemt deg for å forsvare en korrupt etat og ikke vil ta innover deg det som er fakta. Men det er ikke mitt problem. Det er ditt problem. Jeg tror også at du skal være forsiktig med å beskylde meg for å hate barnevernet før du faktisk har spurt om det er et gjeldende fakta. Ha en fin kveld. Og til slutt, ikke kom her og si senere at jeg ikke fortalte deg sannheten. For sannheten har en evne til å komme frem til slutt. Hakk i plata skjønner jeg..Synd at debattene om bv skal handle om meg og mine erfaring og dårlig kildekritikk. Det er vel derfor man ikke kan ta de debattene seriøst. Anonymkode: 0f1a6...364 2
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #220 Skrevet 15. februar 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hakk i plata skjønner jeg..Synd at debattene om bv skal handle om meg og mine erfaring og dårlig kildekritikk. Det er vel derfor man ikke kan ta de debattene seriøst. Anonymkode: 0f1a6...364 Du snakker om hakk i plata ja. Hva da med de 80-85 prosent av brukerne her inne som er bv tilhengere og forsvarer et korrupt barnevern? Hakk i plata? Jeg tillater meg å spørre ettersom det er det som er gjengangeren på KG. Og som jeg har sagt før så er det faktisk ikke så vanskelig å parkere bv tilhengerne med kritiske spørsmål som de ikke evner å svare på. Ingen liker å bli avslørt for sine ugjerninger vet du . 1
Fremhevede innlegg