Gå til innhold

Barnevern. Tv 2.


Gjest Supersol

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye penger i bv, de går etter de svakeste. Bv lov sier: alle tiltak prøvd først.

Anonymkode: 5d77c...751

Men for helvete da. Svar på det jeg faktisk skriver: Hvilke økonomiske motiver skulle BV ha for å overta omsorgen når det er en ren utgiftspost for dem?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe jeg forbinder med taushetsplikt. Åpenhet er derimot veldig bra,det forebygger saker som er ute i media stadig vekk.

Anonymkode: 5d77c...751

Jeg snakket om taushetsplikt. Du begynte å snakke om kompetanseheving. Kan du gi faen i å svare på det jeg skriver hvis du ikke har noe relevant å komme med?

Åpenhet? Så vi skal gi faen i barnas rettigheter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Hvilket foreldrepar? Foreldreparet der man kun har deres tomme påstander frontet gjennom løgnaktig kampanjejournalistikk på TV2?

Loven sier: Tiltak skal gjennomføres FØR omsorgsovertagelse.

Anonymkode: 5d77c...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal noen redgjøre noe som helst for deg? alle tiltak skal utprøves før omsorgsovert, når ikke det blir gjort bryter de loven. De vil ha en endring selv, ikke bra for folk som jobber i bv med mye hets.

Anonymkode: 5d77c...751

Når noen påstår at det trengs store endringer så skulle man tro at de faktisk har gjort seg opp noen tanker om hvilke endringer som trengs.

Hvis ikke kommer de jo bare med vag svada.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet mye, hvilke utdannelse jeg har er likegyldig. Alle som jobber med mennesker vet at gode relasjoner, åpenhet og kunnskap er bra for å forebygge konflikter.

Fordi jeg har jobbet med det i en årrekke og fordi jeg er faglig dyktig;)

Anonymkode: 5d77c...751

Med andre ord: Du har ikke peiling. Ren synsing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Jeg snakket om taushetsplikt. Du begynte å snakke om kompetanseheving. Kan du gi faen i å svare på det jeg skriver hvis du ikke har noe relevant å komme med?

Åpenhet? Så vi skal gi faen i barnas rettigheter?

Nei,barn skal ha rettigheter, de er de kjæreste vi har. Samtidig så skal jo bv følges.

Slik du snakker til meg er ikke greit, du må tåle at andre har mer kompetanse enn deg selv.

Anonymkode: 5d77c...751

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, jabx skrev:

Det er bare tull. Det handler om mennesker her, og da vil det alltid kunne skje feil. Man vil aldri kunne gjøre det feilfritt, så målet må være å ha systemer og prosedyrer som gjør det minst mulig sannsynlig med feil.

Men din holdning om at det ikke er rom for feil i det hele tatt er ikke i tråd med hverken virkeligheten eller lovverket.

Det er ingenting i lovverket som tillater feil, så det er i hvertfall tull. Kan ikke se hvorfor en IKKE skal tilstrebe en så lav feilrate som mulig. BV har stort forbedringspotensiale, og det er mange måter og komme dit på. Det er hinsides all fornuft at vi skal godta at noen ofres pga systemsvikt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Med andre ord: Du har ikke peiling. Ren synsing.

Du har ikke peiling, mangler nødvendig livserfaring og er rigid. 

Anonymkode: 5d77c...751

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Loven sier: Tiltak skal gjennomføres FØR omsorgsovertagelse.

Anonymkode: 5d77c...751

Hva i all verden er det du snakker om? Du siterer et innlegg der jeg spør hvilket foreldrepar det er snakk om, og du svarer med noe babbel om loven?

Forøvrig: Hørt om hastevedtak?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Det er ingenting i lovverket som tillater feil, så det er i hvertfall tull. Kan ikke se hvorfor en IKKE skal tilstrebe en så lav feilrate som mulig. BV har stort forbedringspotensiale, og det er mange måter og komme dit på. Det er hinsides all fornuft at vi skal godta at noen ofres pga systemsvikt.

Nettopp, snakk om ødelagte liv her. 

Anonymkode: 5d77c...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Det er ingenting i lovverket som tillater feil, så det er i hvertfall tull. Kan ikke se hvorfor en IKKE skal tilstrebe en så lav feilrate som mulig. BV har stort forbedringspotensiale, og det er mange måter og komme dit på. Det er hinsides all fornuft at vi skal godta at noen ofres pga systemsvikt.

Feil, lovverket tillater feil. Det står ingenting om at BV må være 100% sikre. For eksempel brukes formuleringer som "når det er fare for at...".

Hvordan kan BV forbedres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Feil, lovverket tillater feil. Det står ingenting om at BV må være 100% sikre. For eksempel brukes formuleringer som "når det er fare for at...".

Hvordan kan BV forbedres?

- Mer åpenhet om hvordan bv jobber

- Lengre utdannelse 

- Strengere krav til personlig skikkenhet

- Kompetanseheving ( forskning, også på bokstavdiagnoser )

- Nyere litteratur, mye av det de har nå er utdatert

 

Anonymkode: 5d77c...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, jabx skrev:

Feil, lovverket tillater feil. Det står ingenting om at BV må være 100% sikre. For eksempel brukes formuleringer som "når det er fare for at...".

Hvordan kan BV forbedres?

Veldig synd for de barna og foreldene som blir utsatt for "feil".

Anonymkode: 5d77c...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, jabx skrev:

Hva i all verden er det du snakker om? Du siterer et innlegg der jeg spør hvilket foreldrepar det er snakk om, og du svarer med noe babbel om loven?

Forøvrig: Hørt om hastevedtak?

Det er ikke babbel, det er hentet fra en lovsamling.

Anonymkode: 5d77c...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

Feil, lovverket tillater feil. Det står ingenting om at BV må være 100% sikre. For eksempel brukes formuleringer som "når det er fare for at...".

Hvordan kan BV forbedres?

Nå forenkler du veldig. BV har et regelverk de må forholde seg til. Det er ikke alltid de gjør det. Herregud, dette har vi diskutert ørten ganger før. Nå du liksom skal diskutere BV så blir du helt krakilsk, helt ute av stand til å møte andres argumentasjon på annen måte enn å kalle dem for løgnere og synsere. Vi vet alle at du stiller i samme kategori.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, jabx skrev:

Men for helvete da. Svar på det jeg faktisk skriver: Hvilke økonomiske motiver skulle BV ha for å overta omsorgen når det er en ren utgiftspost for dem?

Her i artikkel:

https://www.oa.no/debatt/barnevern/forskning/barnevern-jeg-roper-et-varsko/o/5-35-385562

Forklares det.

1. Barnevernkonsulenter (utleide) tjener dobbelt så mye som statlige.

Men de trenger "produktivitet" ("ferdige" saker) for å bli innleid igjen som gjør dem agressive. Derfor omsorgsovertakelse er "billig"

2. Staten betaler alt vedr overtakelsen, Derfor "dyrt".

Anonymkode: 110af...bf8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, jabx skrev:

Hvordan vet du at grunnlaget for omsorgsovertakelse var borte? Du har bare fått TV2s løgnaktige versjon av historiene, ikke selve faktagrunnlaget.

og hvordan vet du at dette ikke er sant?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, frk91 skrev:

Hvem er disse (utenlandske) selskapene som tjener store mengder på omsorgsovertakelse? Om dette er sant må du jo så raskt som mulig ringe VG og få dem til å avdekke dette!!!:ironi:

Hva slags hemmelig system er det man kan komme inn i? Jeg har samarbeidet tett med barnevernet ved flere anledninger i løpet av det siste året men har ikke blitt spurt om å få bli med..

Denne sannheten som du snakker om har flere sider. Selv om en person banker barna sine hver jævla dag, så kan den jo selvfølgelig sitte på Facebook og si at den er verdens beste forelder. Jeg forstår ikke at folk er så naive at de tror på alt folk skriver der. Alle lyver jo der, ingen vil innrømme at de er forferdelige personer. 

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår ikke hva du mener med at "Barnevernet vil tjene penger"? 

Barnevernet er en offentlig drevet etat som får sine inntekter og tilskudd fra det offentlige. Det er ingen bonuser som blir utbetalt til de ansatte eller økonomisk profitt for Barnevernet/de ansatte i dette...

Anonymkode: f19b2...c42


Trodde dette var kjent stoff da har figurert i nyhetene en del ganger.
Da blir det kanskje lettere å forstå hvorfor barn blir tatt uten grunn når det er så store penger for enkelte miljøer/bransjer å hente av norske skattepenger som kvernes igjennom barnevernssystemet - på vei til private lommer.

Husk også at det trigges store summer til kommuner som kjører akuttovertakelse.
Tipper noen ville gjøre store øyne på hva slags summer som flyr over for hvert barn.

Den svenske investorfamilien Wallenberg har gjennom sitt selskap Investor kjøpt det norske helse- og omsorgsselskapet Aleris. Datterselskapet Aleris Ungplan AS driver stort i det norske barnevernet. Selskapet solgte barnevernstjenester for 340,5 millioner i 2008.
http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2010/08/05/114664/gir-wallenberg-business-i-norsk-barnevern


Alt fra fond i London til den styrtrike Wallenberg-familien i Sverige har skjønt at det er penger å tjene på norsk barnevern. Store utenlandske konsern har de siste årene inntatt Norge.
http://www.aftenposten.no/norge/Syv-private-aktorer-har-tjent-550-millioner-pa-barnevern-75384b.html


Barnevern er blitt Big business – under de rød-grønne
Både «røde» og blå ordførere kjøper mye mer privat barnevern, helse– og omsorgstjenester nå enn før de rødgrønne tok makten. Og den den private omsorgsfesten fortsetter. Sju private aktører har tjent 550 millioner på privat barnevern siste fem år. Blant dem er kapitalfond i London og Wallenberg-konsernet i Sverige. Inga Marte Thorkilden (SV) er sjokkert – enda dette har skjedd mens SV hadde ansvaret.
http://steigan.no/2014/11/04/barnevern-er-blitt-big-business-under-de-rod-gronne/


Kva har Wallenberg-familien i Sverige å tilføra norsk barnevern?
Kva særskild interesse for utsette norske born har den styrtrike adelsaktige familien? Når har Wallenberg-familien utmerka seg som mesenar ved å slusa delar av si formue inn i kompetansebygging når det gjeld behova for samfunnets mest utsette og sårbare born?
https://www.sv.no/bergen/vi-mener/oddny-miljeteig-meiner/barnevern-som-big-business/


Forsker: – Hvor er politikerne når barnevernet filleristes i utlandet?
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/01/07/195192433/forsker-hvor-er-politikerne-nar-barnevernet-filleristes-i-utlandet

 

 

 

 

Anonymkode: 6e66b...712

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, jabx skrev:

Men for helvete da. Svar på det jeg faktisk skriver: Hvilke økonomiske motiver skulle BV ha for å overta omsorgen når det er en ren utgiftspost for dem?

 

Se innlegg ovenfor om hvilke store penger det er å tjene på barnevern.
Husk at Barnevernet har dialog hele tiden med disse som profitterer på barnevernsbudsjetter (millarder i året). Barnevernet er oppdragsgiver og dermed kunde(r) av disse profittørene som får lov til å suge ut store overskudd av norske skattebetaleres penger.

Så det er altså mennesker (oppdragstakere) som er i kontakt med mennesker (oppdragsgivere).
En perfekt grobunn for stor korrupsjon.
TV-kanaler som TV2 dokumenter nå at det skjer grunnløse overtakelser og motivene er klinkende klare.
Og dette skjer i en etat som hele tiden hevder taushetsplikt. Veldig beleilig å kunne skjule seg bak sånt.

Anonymkode: 6e66b...712

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, GoldenLioness skrev:

Igjen så finner du bare opp dette utifra eget hode og fantasi. Hvor er bevisene på alt du påstår? Jeg tør å gjette på at du kanskje har mistet omsorgen for barnet ditt siden du er så anti-barnevernet?

 

Nei. Jeg har ikke barn. Jeg var det barnet som hadde trengt barnevernet, så jeg tror ikke du skal beskylde meg for å finne opp fra egen fantasi eller lyve når jeg vet at jeg sier sannheten om barnevernet. Saklig begrunnelse - på forhånd takk. Si sannheten, ellers er du og jeg ferdig med vår diskusjon. Jeg diskuterer ikke med løgnere. 

Anonymkode: a39df...004

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...