Gå til innhold

Barnevern. Tv 2.

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, GoldenLioness skrev:

Hvordan VET du at du har rett fordi det har vært avdekket et par saker de siste årene der bv har gjort feil? Hvor er dokumentasjonen?

1. Jeg ba om saklig begrunnelse. Den fikk jeg ikke.

2. Samarbeidet mellom barnevernet og sakkyndig er tett. Barnevernet har sine sakkyndige de tar inn i sakene. Dette uten å informere foreldrene om at de har rett til å godkjenne eller ikke godkjenne den sakkyndige. Hvis sakkyndig sier seg uenig med barnevernets konklusjon vil ikke den sakkyndige få flere oppdrag av barnevernet. Det er gode penger bare i et oppdrag. Minstebeløpet på et oppdrag for barnevernet er på 60.000 kroner. Noen sakkyndige har fått 154000 for et oppdrag hos barnevernet. 

3. Barnevernet skriver mange løgner i sine dokumenter. De kan finne på å skrive om møter, detaljerte beskrivelser om møter. Og det til tross for at møtene ikke har funnet sted. De kan også skrive om evnetester, lojalitetstester og funksjonstester på barna. I ettertid kan det vise seg at testene aldri har blitt tatt og at barna ikke har vært på barnevernkontoret i det hele tatt - dette til tross for at barnevernet skriver det som ser ut til å være troverdige referater. 

Ettersom jeg ikke fikk den saklige begrunnelsen jeg etterlyste regner jeg med at det ikke vil være mulig å få. Da bør det heller være tilstrekkelig å godta sannheten om barnevernet og den etatens maktmisbruk. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt off topic her men er det noen som vet når barnevernet bruker begrepet ¨kognitiv¨ svikt? Slik jeg skjønte det så ut fra TV2 så betydde det IQ fra 100 -70 (altså alt som er under normalt til lettere utviklingshemmet). Men jeg har også lest i noen studier hvor ¨kognitiv¨ blir brukt på alt som har med dårlige eksekutive funksjoner (inkludert ADHD og Asperger diagnoser) samt dysleksi.

På grunn av at jeg har en sønn som får hjelp fra PPT pga. en språkvanske så ble jeg faktisk litt bekymret for hans vegne når han en dag blir voksen og dersom han får barn. Hva om barnevernet blir koblet inn og det kommer opp at han har fått hjelp fra PPT en gang i løp av sine barneår. 

Jeg er sikker på at barnevernet gjør mye bra, men at det også trengs mer fagkompetanse på de lokale barnevernkontorene. Barn og oppvekst er i seg selv et ganske vidt felt hvor jeg mener det kreves både mye bred og spisset kompetanse som jeg vanskelig kan se blir dekket av bare èn eller to fagrupper. 

Anonymkode: 1cbca...aa3

• Liker 3
Skrevet
På 12.2.2017 den 23.23, AnonymBruker skrev:

Dette er kjempebra skrevet!! Hva f... Feiler det folk som har et så stort behov for å ta bv, uansett? Tv2 skulle vært  beskyttet mot seg selv, makan til dårlig  reportasje om bv  og statistisk. 

Anonymkode: 0f1a6...364

Brukeren som du siterte kjenner til en sak, AB. At det finnes mange mørketall innenfor BV sier seg selv da det er mennesker som jobber innenfor etaten. Mennesker gjør feil hele tiden. Jeg synes at det er bra at Tv2 undersøker og finner mangler hos en etat som alltid bruker taushetsplikt som argument i alle saker! Barnevernet bør selvfølgelig ikke bli avviklet men det bør skje en endring! 

Skrevet
18 timer siden, GoldenLioness skrev:

Om alle de "urettferdige" som har blitt behandlet av Barnevernet er stordelen av dem som hyler høyest på Facebook gruppen så er det med god grunn at mange av de barna har blitt tatt. Har sett mange tilfeller av foreldre som burde blir kastrerte/steriliserte og aldri hatt rettighetene til å i det hele tatt få barn. 

Heller fjerne et barn for mye og så kunne finne ut at det var feil enn de barna som må vokse opp med foreldre som voldtar, mishandler, sulter og utsetter barna psykisk terror. Foreldre som tror de har et eierskap ovenfor barna fordi og setter egne behov foran barna(uten at de selvsagt vil innrømme det).

"Heller fjerne et barn for mye for så å finne ut av at det var feil"?!! Nei, det rettferdiggjør ingenting! For en grusom uttalelse! 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke glem alle de korrupte lærerne og barnehageansatte som melder foreldrene til barnevernet. Da bør vi jo legge ned alle skolene og barnehagene også, da eller?

Anonymkode: be7b0...5ee

Hvor vil du med innlegget ditt? Barnehager og skoler som melder om omsorgssvikt eller mishandling har da ingenting med tråden å gjøre. 

Skrevet

Det er et gammeldags og et useriøst organ. Jeg har aldri erfart det, og jeg blir forbauset over at noe som det eksisterer i 2017.
Jeg har lest om det, og det minner meg om noe i fra 70-tallet. Det trenger fornying. Gammeldags.

Skrevet (endret)
46 minutter siden, Snuppi skrev:

Hvor vil du med innlegget ditt? Barnehager og skoler som melder om omsorgssvikt eller mishandling har da ingenting med tråden å gjøre. 

Det var et sarkastisk og useriøst innlegg til meg fordi at jeg har skrevet sannheten om barnevernet i denne diskusjonen. Uten å ville det traff brukeren litt spikeren på hodet der og har på den måten møtt seg selv i døren. 

Endret av slagelse
Skrevet
3 minutter siden, slagelse skrev:

Det var et sarkastisk og useriøst innlegg til meg fordi at jeg har skrevet sannheten om barnevernet i denne diskusjonen. Uten å ville det traff brukeren litt spikeren på hodet der og har på den måten møtt seg selv i døren. 

Jeg har jobbet i skolen i mange år og kjenner til Bv på både godt og ondt. Jeg ble provosert over innlegget til denne brukeren. 

Skrevet
12 minutter siden, Snuppi skrev:

Jeg har jobbet i skolen i mange år og kjenner til Bv på både godt og ondt. Jeg ble provosert over innlegget til denne brukeren. 

Det er lov til å bli det. Jeg kjenner til barnevernet via egne erfaringer og andres. Det at barnevernet også kan gjøre noe bra i enkelte tilfeller kan man ikke nekte for, men når man også vet hva de kan være i stand til så er det til å lære av. Når folk oppdager dette, så er det så hårreisende at mange ikke vil akseptere eller innse. Jeg trodde heller ikke at dette var sant før jeg leste mine egne dokumenter. Og det som nå kommer frem på TV2 er jeg desverre ikke overasket over. På mange måter syns jeg er gode nyheter at TV2 drar dette frem i lyset. Det er fantastisk. Desverre er det tragiske skjebner ute og går. Mange barn har mistet sine foreldre og muligheten til å vite hva slags identitet de har. Sånn skal det ikke være. Og det er barnas beste som skal være fokus. 

• Liker 2
Skrevet

Les. https://www.oa.no/debatt/barnevern/forskning/barnevern-jeg-roper-et-varsko/o/5-35-385562

Sånn fungerer barnevernet og deres samarbeid med utvalgte sakkyndige psykologer. Hvis barnevernet har bestemt seg for omsorgsovertakelse(som er vanlig) henter de inn en sakkyndig til å skrive rapporter etter hva de vil. Sakkyndiges rapport er også det som blir dommen i retten. Den sakkyndiges rapport er det som blir vektlagt høyest. Dette til tross for at barnevernet skal prioritere barnas beste og biologisk prinsipp. 

• Liker 3
Gjest GoldenLioness
Skrevet (endret)
5 timer siden, slagelse skrev:

1. Jeg ba om saklig begrunnelse. Den fikk jeg ikke.

2. Samarbeidet mellom barnevernet og sakkyndig er tett. Barnevernet har sine sakkyndige de tar inn i sakene. Dette uten å informere foreldrene om at de har rett til å godkjenne eller ikke godkjenne den sakkyndige. Hvis sakkyndig sier seg uenig med barnevernets konklusjon vil ikke den sakkyndige få flere oppdrag av barnevernet. Det er gode penger bare i et oppdrag. Minstebeløpet på et oppdrag for barnevernet er på 60.000 kroner. Noen sakkyndige har fått 154000 for et oppdrag hos barnevernet. 

3. Barnevernet skriver mange løgner i sine dokumenter. De kan finne på å skrive om møter, detaljerte beskrivelser om møter. Og det til tross for at møtene ikke har funnet sted. De kan også skrive om evnetester, lojalitetstester og funksjonstester på barna. I ettertid kan det vise seg at testene aldri har blitt tatt og at barna ikke har vært på barnevernkontoret i det hele tatt - dette til tross for at barnevernet skriver det som ser ut til å være troverdige referater. 

Ettersom jeg ikke fikk den saklige begrunnelsen jeg etterlyste regner jeg med at det ikke vil være mulig å få. Da bør det heller være tilstrekkelig å godta sannheten om barnevernet og den etatens maktmisbruk. 

Igjen så finner du bare opp dette utifra eget hode og fantasi. Hvor er bevisene på alt du påstår? Jeg tør å gjette på at du kanskje har mistet omsorgen for barnet ditt siden du er så anti-barnevernet?

4 timer siden, Snuppi skrev:

"Heller fjerne et barn for mye for så å finne ut av at det var feil"?!! Nei, det rettferdiggjør ingenting! For en grusom uttalelse! 

Jeg sier selvfølgelig ikke at det er ideelt eller ønskelig. Men står det mellom å ta barnet bort fra mor og far pga seriøse bekymringsmeldinger eller IKKE å gjøre det om barnet faktisk blir mishandlet på et eller annet vis så er det faktisk bedre enn alternativet om at barnet blir. I mitt eksempel så hadde jeg en venninne som daglig ble voldtatt av faren sin hun var 6 år. Dette pågikk i årevis. Utenpå var han den "perfekte" far.

Endret av GoldenLioness
Skrevet
5 timer siden, Snuppi skrev:

Hvorfor det? Jeg har ikke noe i mot hverken skole, barnehage eller barnevern. Men prøvde å få slagelsen til å forstå at selv om noen få tar fra han barnet sitt, så betyr det ikke at resten i den etaten er korrupte og at barnevernet bør legges ned. Derfor dro jeg frem skole og barnehage. Selv om mange i skole og barnehage melder fra til barnevernet (korrupte eller ikke korrupte), så kan man jo ikke legge ned alle skolene og barnehagene. Jeg protesterer på generaliseringen til slagelsen. Derfor prøvde jeg å trekke en parallell. Men det var visst ingen som forstod det. Ikke meningen å provosere noen, ihvertfall.

Uansett mange barn som har fått god hjelp fra barnevernet, og som vil trenge de i fremtiden.  Jeg er sikker på at de ikke gladelig bor i sine voldelige hjem for at noen som mener at korrupt barnevern er grunnen til at sitt barn ble tatt skal få fred i sjelen.

• Liker 3
Skrevet
På 12. februar 2017 den 23.08, Zienna skrev:

Det visste jeg ikke at Barnevernet gjorde.  I så fall er det jo flott! 

Men kanskje burde tiltak blitt iverksatt lenge før Barnevernet ble involvert? 

Det ER barnevernet som setter inn tiltak. Til barnets beste. 

Anonymkode: 82da8...dc9

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, slagelse skrev:

På mange måter syns jeg er gode nyheter at TV2 drar dette frem i lyset. 

He he, det er selvfølgelig bra, men...

Litt merkelig at de begynte med disse nyhetene akkurat nå, når sakene har gått til Stasbourg.

Disse kontroversielle ting hadde begynt i barnevernet for minst ti år siden og norske pressen hele veien nektet å belyse noen som helst problem i systemet. Selv Glassjenta kom til syne etter ar barnevernet ble anmeldt.

De bare forbereder folk. Norge sikkert skal bli dømt for de fleste av dem om ikke alle.

Og det sikkert kommer til å bli en overaskelse for de fleste dumme naive nordmenn.

Anonymkode: 110af...bf8

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt off topic her men er det noen som vet når barnevernet bruker begrepet ¨kognitiv¨ svikt? Slik jeg skjønte det så ut fra TV2 så betydde det IQ fra 100 -70 (altså alt som er under normalt til lettere utviklingshemmet). Men jeg har også lest i noen studier hvor ¨kognitiv¨ blir brukt på alt som har med dårlige eksekutive funksjoner (inkludert ADHD og Asperger diagnoser) samt dysleksi.

På grunn av at jeg har en sønn som får hjelp fra PPT pga. en språkvanske så ble jeg faktisk litt bekymret for hans vegne når han en dag blir voksen og dersom han får barn. Hva om barnevernet blir koblet inn og det kommer opp at han har fått hjelp fra PPT en gang i løp av sine barneår. 

Jeg er sikker på at barnevernet gjør mye bra, men at det også trengs mer fagkompetanse på de lokale barnevernkontorene. Barn og oppvekst er i seg selv et ganske vidt felt hvor jeg mener det kreves både mye bred og spisset kompetanse som jeg vanskelig kan se blir dekket av bare èn eller to fagrupper. 

Hvis Barnevernet tvangsinnsetter tiltak til dysleksi-foreldre skulle Erna Solberg og kongefamilien ha mistet sine barn? 

Anonymkode: f19b2...c42

• Liker 6
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kognitiv kan være så mangt. Også Asperger og ADHD. Men det er ikke navnet som teller her, men hvor mye vansker personen har, og hvordan dette påvirker ens evne til å ta seg av et barn. En som ikke har et snev av empati kan streve med å lese barnets behov. Eller en som sitter og gamer 40 timer i strekk kan kanskje forsømme et barn, og da er det relevant. Greier en ikke å holde hus eller ivareta sin egen hygiene, så kan det bli vanskelig med et barn. Lese- og skrivevansker vil selvsagt ikke føre til at barnevernet blir koblet inn.

• Liker 5
Skrevet

Å ta en unge på fødestuen, finnes det mere brutalitet enn det i bv? Gå tilbake når misjonen og forsonende holdt på. De tok barna fra foreldrene. De mente de ikke var istand til å ta vare på barna. Historien vil gjenta seg. Norge må svare på mye om noen år,da historien skal skrives på nytt.

Den vanlige mann i gata var helt enig den gangen også. Det var best for barna. 

Dere kjenner til bastøya og dens historie? Folk mente den gang, at det var best for barna. Ja, de som ikke var rammet selv.

Kognetiv svikt, det kan være så mangt . Har du eks vært på Sunnås? Truffet trafikkskadde? Jeg har en bekjent som har vært der. Høyt utdannet, to små barn som hun er alene om.Etter ulykke har hun kognitiv svikt. Er ufør. Ingen kan se på henne hva hun har vært gjennom. Er det grunn til å ta barna fra henne? Hva er forskjellen?være født sånn, eller fått det senere.

Så om du har lærevansker...Det er skremmende hvilke holdninger som er der ute. 

Når ble det eks aldersgrense oppad å få barn. Her stempler bv en far for å være for gammel.  Her bryter de alle lover og regler.

Dette er saker vi ikke ville hørt om,hadde det ikke vært for tv2. Honnør til de.

200 barn pr år. Skremmende. At noen overtakelse er berettiget,men har de vurdert andre i fam ?Det vil komme frem.

Vi skal ikke godta, tro at alt går rett fir seg så lenge du ikke er rammet selv.

Noen mener at det er bedre å ta et barn for mye.  Tenk på hva det innebærer  hva om du plutselig fikk beskjed at ditt barn var fjernet.

Mennesklig feil mener noen, at vi bør godta. Nei, det skal vi ikke. Bv kan ikke jobbe med at det kan skje.

Ille var det før, verre vil det bli om ingen stopper galskapen. Nå er det 8 saker som skal opp i Strasbourg, det er ganske alvorlig fir norge

Anonymkode: d2b2c...030

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis Barnevernet tvangsinnsetter tiltak til dysleksi-foreldre skulle Erna Solberg og kongefamilien ha mistet sine barn? 

Anonymkode: f19b2...c42

Kongefamilien skulle miste barn hvis det hadde vært likestilling i Norge :-D

Gamle mannen har ikke jobbet offentlig eneste dag (går på NAV og kanskje drikker litt?)

Dattera hans hører stemmene (snakker med engelne)

Sønnen hans giftet seg med tidligere narkoman.

Men nei. Kongen er kongen :-)

Anonymkode: 110af...bf8

Skrevet
På 12.2.2017 den 21.26, Supersol skrev:

To stikkord ifra meg: Barnevern Tv 2.

Trenger vel ikke skrive stort mer. Regner med at flere har sett på Tv 2 nyhetene nå.

Denne etaten bør legges ned og det bør opprettes flere straffesaker mot de ansvarlige. Barnevernet fremstår som den nye nazismen slik som de holder på.

Stikkordet er sensasjonsjournalistikk. TV2 lyver for å skape engasjement og dermed få flere seere og klikk.

Jeg la for eksempel merke til hvordan de gjorde et poeng ut av at barnevernet nektet å uttale seg om en sak selv om moren hadde "hevet taushetsplikten". TV2 gir altså faen i at barnet også har rettigheter, og også er beskyttet at taushetsplikten. Det er ikke morens rett å oppheve taushetsplikten på barnets vegne.

Så lenge TV2 får oppmerksomhet gir de en lang helvete i fakta. Det har de vist i alle disse barnevern-løgnhistoriene sine.

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...