Gå til innhold

Barnevern. Tv 2.


Gjest Supersol

Anbefalte innlegg

I dagens samfunn er ingen god nok, har ikke møtt et menneske som ikke har noe.

 

Anonymkode: 5d77c...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I dagens samfunn er ingen god nok, har ikke møtt et menneske som ikke har noe.

 

Anonymkode: 5d77c...751

Joda, barnevernsansatte er alltid gode nok og beste i alt.

Anonymkode: 110af...bf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, makkapakka skrev:

Jeg blir så sint når jeg ser denne serien som tv2 har satt i gang nå. Det er helt greitt hvis disse foreldrene ikke hadde vært normale og hadde hatt en psykisk lidelse. Faktisk i disse to tilfellene har jo mødrene fått en diagnose som ikke stemmer og de har fått motbevist det ved nye tester og leger. Dette blir for sykt, det maktapparatet som barnevernet har der burde blitt avskaffet i 2017. 

Hvis det er på dette grunnlaget barna blir tatt bort fra mødrene, så burde alle disse mødrene som "tror de er syke" og går hjemme uføretrygda og koser seg med barna virkelig blitt satt under lupen til barnevernet. Der har de nok å ta av!

Hvordan vet du at grunnlaget for omsorgsovertakelse var borte? Du har bare fått TV2s løgnaktige versjon av historiene, ikke selve faktagrunnlaget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda, barnevernsansatte er alltid gode nok og beste i alt.

Anonymkode: 110af...bf8

Neida, de er ikke det, de har 3 år på høyskolen som meg ..forskjellen er at jeg er mer ydmyk.

Anonymkode: 5d77c...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, slagelse skrev:

2. Samarbeidet mellom barnevernet og sakkyndig er tett. Barnevernet har sine sakkyndige de tar inn i sakene. Dette uten å informere foreldrene om at de har rett til å godkjenne eller ikke godkjenne den sakkyndige. Hvis sakkyndig sier seg uenig med barnevernets konklusjon vil ikke den sakkyndige få flere oppdrag av barnevernet. Det er gode penger bare i et oppdrag. Minstebeløpet på et oppdrag for barnevernet er på 60.000 kroner. Noen sakkyndige har fått 154000 for et oppdrag hos barnevernet. 

Jeg skjønner ingenting jeg nå. Det påstås at BV tar barn på grunn av økonomiske motiver. Men tiltak og særlig omsorgsovertakelse er jo en ren utgiftspost for BV. De taper massevis av penger for hver omsorgsovertakelse.

Så når det økonomiske blir dratt frem så gir det ingen mening. Hvilke økonomiske motiver skulle BV ha for å overta omsorgen når det er en ren utgiftspost for dem? Man skulle heller tro at BV ventet så lenge som mulig for å spare penger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Hvordan vet du at grunnlaget for omsorgsovertakelse var borte? Du har bare fått TV2s løgnaktige versjon av historiene, ikke selve faktagrunnlaget.

Det var ikke løgn, dette foreldreparet mistet rett til å se sin sønn på livstid (?) Far har ingen diagnose. Ingen hjelpetiltak.

Det bryter med bv loven, den sier klart at alle tiltak skal være utprøvd FØR omsorgsovert.

Anonymkode: 5d77c...751

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, jabx skrev:

Jeg skjønner ingenting jeg nå. Det påstås at BV tar barn på grunn av økonomiske motiver. Men tiltak og særlig omsorgsovertakelse er jo en ren utgiftspost for BV. De taper massevis av penger for hver omsorgsovertakelse.

Så når det økonomiske blir dratt frem så gir det ingen mening. Hvilke økonomiske motiver skulle BV ha for å overta omsorgen når det er en ren utgiftspost for dem? Man skulle heller tro at BV ventet så lenge som mulig for å spare penger.

Mye penger i bv, de går etter de svakeste. Bv lov sier: alle tiltak prøvd først.

Anonymkode: 5d77c...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Men hvordan tjener BV penger på dette? Påstanden var at BV solgte barn for masse penger, men BV får jo ikke et rødt øre her. Tvert imot, det koster dem penger.

Dette er ikke sant, det ligger store penger i bv.

Anonymkode: 5d77c...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du roe deg, du vet like godt som meg at det trengs en kompetanseheving i bv.

Anonymkode: 5d77c...751

Hva har det med taushetsplikt å gjøre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, fuglekvitter__ skrev:

Det er et gammeldags og et useriøst organ. Jeg har aldri erfart det, og jeg blir forbauset over at noe som det eksisterer i 2017.
Jeg har lest om det, og det minner meg om noe i fra 70-tallet. Det trenger fornying. Gammeldags.

Hva slags fornying, helt konkret? Vennligst redegjør for nøyaktig hva som må gjøres annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snuppi skrev:

Brukeren som du siterte kjenner til en sak, AB. At det finnes mange mørketall innenfor BV sier seg selv da det er mennesker som jobber innenfor etaten. Mennesker gjør feil hele tiden. Jeg synes at det er bra at Tv2 undersøker og finner mangler hos en etat som alltid bruker taushetsplikt som argument i alle saker! Barnevernet bør selvfølgelig ikke bli avviklet men det bør skje en endring! 

Hva slags endring? Vær vennlig å redegjøre for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Hva har det med taushetsplikt å gjøre?

Ikke noe jeg forbinder med taushetsplikt. Åpenhet er derimot veldig bra,det forebygger saker som er ute i media stadig vekk.

Anonymkode: 5d77c...751

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kompetanseheving, lengre utdannelse og krav til skikkenhet og ikke minst åpenhet.

Mennesker med bokstavdiagnoser må få adekvate tiltak, samarbeid, kunnskap og forståelse er bedre enn prestisje, makt og lav kompetanse. Det er jo det alle egentlig vil, samarbeide for barnets beste;)

Anonymkode: 5d77c...751

Hva vet du om kompetanse og utdannelse? Hva mener du med skikkethet?

Åpenhet? BV har taushetsplikt og slik må det være.

Hvilke mennesker med diagnoser må få adekvate tiltak? Hvordan vet du om det får det eller ikke?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes folk som misbruker makt, dersom barn er direkte skadelidende av det så bør barn skjermes. Så, det kommer an på sak og situasjon.

Anonymkode: 5d77c...751

Akkurat, så politiet skal ikke kunne pågripe noen med mindre de er 100% sikre på at vedkommende er skyldig? Med andre ord kan ingen noen gang pågripes før saken er helt ferdig etterforsket?

Eller er det bare barn som skal måtte lide frem til man vet 100%?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Hva slags endring? Vær vennlig å redegjøre for dette.

Hvorfor skal noen redgjøre noe som helst for deg? alle tiltak skal utprøves før omsorgsovert, når ikke det blir gjort bryter de loven. De vil ha en endring selv, ikke bra for folk som jobber i bv med mye hets.

Anonymkode: 5d77c...751

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, når menneskerettighetsdomstolen har en del saker så er det jo noe man bør ta til etterretning. Tror ikke gjør det fordi de synes det er "gøy".

Anonymkode: 5d77c...751

Hva har dette med den selvmotsigende svadaen til BV-haterne å gjøre? Jeg påpekte hvordan barnevernshaterne ikke engang kan bli enige med seg selv. Først påstås det at BV driver med omsorgsovertakelser fordi det er mye billigere enn andre tiltak. Så påstås det at de driver omsorgsovertakelse fordi det er veldig dyrt.

Igjen, hva har disse selvmotsigelsene med menneskerettighetsdomstolen å gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ligger store penger i bv, dette er ikke tull og tøys.

Anonymkode: 5d77c...751

For hvem? Og hva tjener BV på det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke løgn, dette foreldreparet mistet rett til å se sin sønn på livstid (?) Far har ingen diagnose. Ingen hjelpetiltak.

Det bryter med bv loven, den sier klart at alle tiltak skal være utprøvd FØR omsorgsovert.

Anonymkode: 5d77c...751

Hvilket foreldrepar? Foreldreparet der man kun har deres tomme påstander frontet gjennom løgnaktig kampanjejournalistikk på TV2?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Hva vet du om kompetanse og utdannelse? Hva mener du med skikkethet?

Åpenhet? BV har taushetsplikt og slik må det være.

Hvilke mennesker med diagnoser må få adekvate tiltak? Hvordan vet du om det får det eller ikke?

Jeg vet mye, hvilke utdannelse jeg har er likegyldig. Alle som jobber med mennesker vet at gode relasjoner, åpenhet og kunnskap er bra for å forebygge konflikter.

Fordi jeg har jobbet med det i en årrekke og fordi jeg er faglig dyktig;)

Anonymkode: 5d77c...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...