Gå til innhold

Barnevern. Tv 2.

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, jabx skrev:

Hva slags fornying, helt konkret? Vennligst redegjør for nøyaktig hva som må gjøres annerledes.

BV altså. Det er et gammeldags organ med verdier og "oppdragelse" som de kaller det som de har tatt med seg i fra 70-tallet. 
Situasjoner og livssituasjoner utvikler og forandrer seg, men det ser ikke ut til at dette organet gjør. De tviholder på verdier som for mange ikke går an å forholde seg til. Hvis det kan kalles verdier i det hele tatt. Det er vanskelig å svare på når BV er såpass hemmelige om seg selv og mener de og eventuelt alle som er rammet av en situasjon de visst nok kan hjelpe unger med ikke har lov til å fortelle folk om BV og hva jobben til BV går ut på f.eks, men altså, det kommer jo an på hva slags personer man treffer der, som i alle andre tilfeller i livet. Dette blir egentlig bare generelle svar som kunne gjelde hvem som helst.

Anonymkode: 3a2ac...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

BV altså. Det er et gammeldags organ med verdier og "oppdragelse" som de kaller det som de har tatt med seg i fra 70-tallet. 
Situasjoner og livssituasjoner utvikler og forandrer seg, men det ser ikke ut til at dette organet gjør. De tviholder på verdier som for mange ikke går an å forholde seg til. Hvis det kan kalles verdier i det hele tatt. Det er vanskelig å svare på når BV er såpass hemmelige om seg selv og mener de og eventuelt alle som er rammet av en situasjon de visst nok kan hjelpe unger med ikke har lov til å fortelle folk om BV og hva jobben til BV går ut på f.eks, men altså, det kommer jo an på hva slags personer man treffer der, som i alle andre tilfeller i livet. Dette blir egentlig bare generelle svar som kunne gjelde hvem som helst.

Anonymkode: 3a2ac...e09

Hvilke verdier, helt konkret, er det du mener BV har tatt med seg fra 70-tallet? 

Anonymkode: 9be3e...07f

• Liker 2
Gjest GoldenLioness
Skrevet

Det er dessverre klin umulig å nå igjennom til disse propaganda anti-barnevern menneskene som ser på kronikker fra partiske sjeler som "bevis" og "dokumentasjon". Kan ligge godt diskutere med en gråstein eller en vegg.  

Jeg har sagt mitt. Barnevernet er der nettopp for barna. 

Ikke for foreldre som lever i vrangforestillinger og ikke klarer å skille sak og person eller for skadeskutte spurver som helt klart burde bli fulgt opp av psykolog.

Ha en fin dag! :blomst:

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Alice i Eventyrland, mod

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, GoldenLioness skrev:

Det er dessverre klin umulig å nå igjennom til disse propaganda anti-barnevern menneskene som ser på kronikker fra partiske sjeler som "bevis" og "dokumentasjon". Kan ligge godt diskutere med en gråstein eller en vegg.  

Ikke for foreldre som lever i vrangforestillinger og ikke klarer å skille sak og person eller for skadeskutte spurver som helt klart burde bli fulgt opp av psykolog.

Du kan ikke nå igjennom til ofre eller venner av disse, med å lage en falsk fasade på Barnevernet.

Folk som engasjerer seg mot galskapen gjør det fordi de er involvert som offer, nær slekt eller bekjent av disse. Svært mye stygt om Barnevernet bobler jo opp til overflaten om dagen. Sannheten kommer for dagen takket være muligheten for å dele de fæle opplevelsene med mange, på en enkel måte.
Slikt forsøkes jo å skjules bak en falsk fasade, men det fungerer dårlig når folk ser med egne øyne at det ikke stemmer.

At Barnevernet er ment for å verne barna er jo bare en "overskrift", mens sannheten er at makten dette "vernet" har misbrukes i en gegiden barnevernsindustri, hvor resultatet er stor fortjeneste for visse involverte.

Anonymkode: 6e66b...712

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke nå igjennom til ofre eller venner av disse, med å lage en falsk fasade på Barnevernet.

* * *

Anonymkode: 6e66b...712

Bravo!

Kunne ikke si bedre  clap-animated-animation-clap-smiley_zps523d9ea5.gif~c200

Når jeg tenker på hvordan de ofisielle i Nord Korea avviser kritikk av vestlige samfunnet, forestiller meg samme rhetorikk som opponenten din bruker.

Anonymkode: 110af...bf8

Skrevet
8 timer siden, GoldenLioness skrev:

Det er desverre umulig å nå igjennom til bv tilhengere som har bestemt seg for å forsvare et korrupt barnevern. Da er det altså blitt barnevern å ta barn fra foreldrene sine uten beviselige grunner til det, og dette har det gått prestisje i. Og da er jo barne"vernet" der for barna ;) . Hvis du oppriktig mener at dette er et bra barnevern så bør du kunne komme opp med en saklig begrunnelse for dette. Sannheten kommer til å komme frem en dag. Da har jeg sagt mitt til deg. Ha en fin dag. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, GoldenLioness skrev:

Skulle gjerne gitt denne kommentaren 1000 likes. Vrangforestillinger  høres riktig ut i denne sammenhengen. Den dagen bv motstandere kommer  med argumenter på hvordan bv skal jobbe og hvordan dette skal være til barnets Beste, vil det være intressangt å gå i den debatten. Argumentet med tiltak i hjemmet er dessverre ikke en ny endring og er ikke godt nok argument. 

Anonymkode: 0f1a6...364

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, slagelse skrev:

Det spørsmålet skulle du stilt til barnevernet. For det er et veldig godt spørsmål - som du stiller til feil gruppe. Som slik: `Barnevernet skal være der for de barna som ikke blir ivaretatt. Når skal barnevernet innse dette?`

Det er det de gjør

Anonymkode: a79a5...9b1

Skrevet

Hvis barnevernet kommer til en familie og blir møtt med konspirasjonsteorier, så, ja...

Anonymkode: be7b0...5ee

Skrevet (endret)
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne gitt denne kommentaren 1000 likes. Vrangforestillinger  høres riktig ut i denne sammenhengen. Den dagen bv motstandere kommer  med argumenter på hvordan bv skal jobbe og hvordan dette skal være til barnets Beste, vil det være intressangt å gå i den debatten. Argumentet med tiltak i hjemmet er dessverre ikke en ny endring og er ikke godt nok argument. 

Anonymkode: 0f1a6...364

Den dagen bv tilhengerne kan komme med saklig argument på hvorfor et korrupt system som henter barn uten en god begrunnelse skal jeg høre på dem :) . Problemet til bv tilhengerne er at de ikke har noen gode eller saklige argumenter for å beholde barnevernet slik det er i dag. Og det er bemerkelsesverdig hvor enkelt det er å parkere dere og vinne diskusjoner. 

Endret av slagelse
  • Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnevernet kommer til en familie og blir møtt med konspirasjonsteorier, så, ja...

Den dagen du kommer inn i systemet til barnevernet og etterhvert får lese dine dokumenter, så tror jeg den pipen får en annen lyd. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, slagelse skrev:

Den dagen du kommer inn i systemet til barnevernet og etterhvert får lese dine dokumenter, så tror jeg den pipen får en annen lyd. 

Men du mener seriøst at ALLE i barnevernet er korrupte og kun ute etter å få "provisjon" på barnefjerning?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du mener seriøst at ALLE i barnevernet er korrupte og kun ute etter å få "provisjon" på barnefjerning?

Mener du seriøst at barnevernet gjør en god jobb når de tar barn fra foreldre uten grunn og ikke gjort sine forpliktede undersøkelser? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke alle.

Noen er bare naive, andre er dumme, og noen er redde for å miste jobben sin.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig ikke alle.

Noen er bare naive, andre er dumme, og noen er redde for å miste jobben sin.

Hva med de som redder barn fra å bli ødelagt?

• Liker 1
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som redder barn fra å bli ødelagt?

Det er ikke ofte. Slik systemet fungerer nå, så er det korrupsjon mellom barnevernet og de sakkyndige. De sakkyndige blir oppnevnt av barnevernet. På et oppdrag kan en sakkyndige tjene minimum 60000 kroner og opptil 154000 kroner. Disse psykologene tjener opptil 2 millioner kroner i året. Saksbehandleren i barnevernet får provisjon og kan tjene opptil 600000 kroner i året. Når en sakkyndig sier seg enig med barnevernet får de flere oppdrag, men hvis de sier seg uenig får de ikke flere oppdrag. Det er oppdrag for barnevernet som gir den høyeste lønnen hvis du ikke er organisasjonspsykolog. I 2010 kunne fosterforeldre tjene mellom 300000 og 400000 kroner i året. Nå er nok denne lønnen forhøyet ettersom dette var syv år siden.  

Endret av slagelse
Skrevet

Har du lenke til dokumentasjon på at få barn blir rettmessig tatt?

Skrevet
22 minutter siden, slagelse skrev:

Det er ikke ofte. Slik systemet fungerer nå, så er det korrupsjon mellom barnevernet og de sakkyndige. De sakkyndige blir oppnevnt av barnevernet. På et oppdrag kan en sakkyndige tjene minimum 60000 kroner og opptil 154000 kroner. Disse psykologene tjener opptil 2 millioner kroner i året. Saksbehandleren i barnevernet får provisjon og kan tjene opptil 600000 kroner i året. Når en sakkyndig sier seg enig med barnevernet får de flere oppdrag, men hvis de sier seg uenig får de ikke flere oppdrag. Det er oppdrag for barnevernet som gir den høyeste lønnen hvis du ikke er organisasjonspsykolog. I 2010 kunne fosterforeldre tjene mellom 300000 og 400000 kroner i året. Nå er nok denne lønnen forhøyet ettersom dette var syv år siden.  

En offentlig ansatt saksbehandler får ikke provisjon!!

Her har du misforstått.

Anonymkode: f19b2...c42

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En offentlig ansatt saksbehandler får ikke provisjon!!

Her har du misforstått.

Anonymkode: f19b2...c42

Dette er ikke korrekt. Min kilde er fra advokat. Så der bommet du kraftig med din argumentasjon. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...