Gjest New Girl Skrevet 16. februar 2017 #241 Skrevet 16. februar 2017 Legge ned hele barnevernet fordi de gjør feil? Legge ned hele rettsvesenet og politietaten fordi noen blir dømt uskyldig også da? Sette inn tiltak for å sørge for at lignende ting ikke skjer igjen? Absolutt. Legge ned hele barnevernet? Galskap.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #242 Skrevet 16. februar 2017 10 minutter siden, slagelse skrev: Dette er ikke korrekt. Min kilde er fra advokat. Så der bommet du kraftig med din argumentasjon. Det hjelper lite at din kilde er advokat når informasjonen ikke stemmer. Feil er feil. En offentlig ansatt saksbehandler har ikke lov til å motta provisjon, og spesielt ikke saksbehandlere i Barnevernet. Du kan spørre enhver advokat om dette, om det er den gruppen du har din lit til. :-) Anonymkode: f19b2...c42
slagelse Skrevet 16. februar 2017 #243 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det hjelper lite at din kilde er advokat når informasjonen ikke stemmer. Feil er feil. En offentlig ansatt saksbehandler har ikke lov til å motta provisjon, og spesielt ikke saksbehandlere i Barnevernet. Du kan spørre enhver advokat om dette, om det er den gruppen du har din lit til. :-) Anonymkode: f19b2...c42 Når man får lagt frem beviser for at dette skjer, så tror jeg du skal være forsiktig med å slå fast at dette ikke skjer i barnevernet. For fakta er også fakta. Det skjer det ene lovbruddet etter det andre i denne etaten. Hvorfor prøver du å forsvare et korrupt barnevern?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #244 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, slagelse skrev: Når man får lagt frem beviser for at dette skjer, så tror jeg du skal være forsiktig med å slå fast at dette ikke skjer i barnevernet. For fakta er også fakta. Det skjer det ene lovbruddet etter det andre i denne etaten. Hvorfor prøver du å forsvare et korrupt barnevern? Tror din virkelighet ikke er sammen med de fleste andres. Kan du dokumentere at de ansatte i Barnevernet får provisjonslønn ut fra jobbingen de gjør overfor sakkyndige? Hvis du kan dokumentere dette så blir dette legendarisk i Norges historie. Anonymkode: f19b2...c42 1
slagelse Skrevet 16. februar 2017 #245 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror din virkelighet ikke er sammen med de fleste andres. Kan du dokumentere at de ansatte i Barnevernet får provisjonslønn ut fra jobbingen de gjør overfor sakkyndige? Hvis du kan dokumentere dette så blir dette legendarisk i Norges historie. Anonymkode: f19b2...c42 Det er vel heller din virkelighet som ikke vil stemme overens med hva som faktisk foregår i barnevernet. Hvorfor forsvarer du et korrupt barnevern? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #246 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror din virkelighet ikke er sammen med de fleste andres. Kan du dokumentere at de ansatte i Barnevernet får provisjonslønn ut fra jobbingen de gjør overfor sakkyndige? Hvis du kan dokumentere dette så blir dette legendarisk i Norges historie. Anonymkode: f19b2...c42 Glemte å nevne: disse er offentlig ansatte. De mottar lønnsslipp fra kommune og/eller stat. Da skulle den provisjonen du snakker om være i disses arbeidsavtaler og man vil kunne se provisjonen av lønnsslippen. Du tuller jo så du tror det selv. Anonymkode: f19b2...c42 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #247 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, slagelse skrev: Det er vel heller din virkelighet som ikke vil stemme overens med hva som faktisk foregår i barnevernet. Hvorfor forsvarer du et korrupt barnevern? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. Du hevder at offentlig ansatte saksbehandlere i barnevernet mottar provisjoner - bevisbyrden ligger jo på deg: du får bevise dette da. Så tullete... Anonymkode: f19b2...c42 1
slagelse Skrevet 16. februar 2017 #248 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du hevder at offentlig ansatte saksbehandlere i barnevernet mottar provisjoner - bevisbyrden ligger jo på deg: du får bevise dette da. Så tullete... Anonymkode: f19b2...c42 Igjen jeg spør jeg deg: Hvorfor forsvarer du et korrupt barnevern?
sol87 Skrevet 16. februar 2017 #249 Skrevet 16. februar 2017 På 2/13/2017 den 18.47, slagelse skrev: Barnevernet bør legges ned. Det er altfor mange som opplever deres maktmisbruk. Hvem skal forsvare og hjelpe barn som bli mishandlet/utsatt for omsorgsvikt da? 3
slagelse Skrevet 16. februar 2017 #250 Skrevet 16. februar 2017 (endret) 20 minutter siden, New Girl skrev: Legge ned hele barnevernet fordi de gjør feil? Legge ned hele rettsvesenet og politietaten fordi noen blir dømt uskyldig også da? Sette inn tiltak for å sørge for at lignende ting ikke skjer igjen? Absolutt. Legge ned hele barnevernet? Galskap. Galskap å ville fjerne en etat som tar barn uten grunn? Tullete av deg å si at det er galskap å ville fjerne barnevernet. Du må huske på at det er barnets beste vi skal ha som første prioritet. Da hjelper det ikke å ha et system som går inn og tar barn uten grunn. Endret 16. februar 2017 av slagelse
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #251 Skrevet 16. februar 2017 2 minutter siden, slagelse skrev: Galskap å ville fjerne en etat som tar barn uten grunn? Tullete av deg å si at det er galskap å ville fjerne barnevernet. Jeg forstår at noe vondt har hendt deg. Har du mistet omsorgen for barnet ditt? Anonymkode: ba4de...5e0
slagelse Skrevet 16. februar 2017 #252 Skrevet 16. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår at noe vondt har hendt deg. Har du mistet omsorgen for barnet ditt? Anonymkode: ba4de...5e0 Hvorfor spør du om det? Det er ikke mitt problem at bv tilhengerne her inne ikke klarer å forsvare barnevernet .
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #253 Skrevet 16. februar 2017 53 minutter siden, slagelse skrev: Igjen jeg spør jeg deg: Hvorfor forsvarer du et korrupt barnevern? 1 time siden, slagelse skrev: Når man får lagt frem beviser for at dette skjer, så tror jeg du skal være forsiktig med å slå fast at dette ikke skjer i barnevernet. For fakta er også fakta. Det skjer det ene lovbruddet etter det andre i denne etaten. Hvorfor prøver du å forsvare et korrupt barnevern? 50 minutter siden, slagelse skrev: Galskap å ville fjerne en etat som tar barn uten grunn? Tullete av deg å si at det er galskap å ville fjerne barnevernet. Du må huske på at det er barnets beste vi skal ha som første prioritet. Da hjelper det ikke å ha et system som går inn og tar barn uten grunn. 43 minutter siden, slagelse skrev: Hvorfor spør du om det? Det er ikke mitt problem at bv tilhengerne her inne ikke klarer å forsvare barnevernet . Argumentasjonen din er like på plass i dag ser jeg. Du klarer ikke å svare eller bevise noe som helst, retorikken din har jeg hørt før fra en mor som mistet de 3 barna sine grunnet grov omsorgssvikt. I tillegg er hun lettere PU, og hun argumenterer akurrat som deg. Alle som mener noe positivt om bv er slemme, mens hun er bare et stakkars offer oppi alt. Ungene hennes er så store nå at de er sjeleglade for at bv hentet de ut. Hun er 42 og er mentalt som en 12 åring, og lever deretter. Anonymkode: 0f1a6...364 4
slagelse Skrevet 16. februar 2017 #254 Skrevet 16. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Argumentasjonen din er like på plass i dag ser jeg. Du klarer ikke å svare eller bevise noe som helst, retorikken din har jeg hørt før fra en mor som mistet de 3 barna sine grunnet grov omsorgssvikt. I tillegg er hun lettere PU, og hun argumenterer akurrat som deg. Alle som mener noe positivt om bv er slemme, mens hun er bare et stakkars offer oppi alt. Ungene hennes er så store nå at de er sjeleglade for at bv hentet de ut. Hun er 42 og er mentalt som en 12 åring, og lever deretter. Anonymkode: 0f1a6...364 Problemet med din argumentasjon er at du ikke har holdepunkter eller beviselige grunner til å kunne forsvare et korrupt barnevern. Når man er hos advokat og får lagt man beviser for dette og ser i sine egne dokumenter at barnevernet har produsert løgner om saksgang, møter, hva andre har sagt etc, så har man en sterk sak. Derfor har du et stort problem når du beskylder meg for å ikke klare å svare for meg eller bevise noe som helst. Jeg har lagt frem beviser og dokumentasjon flere steder i dette forumet. Men dette har blitt ignorert og latt som ikke er der. Da er det latterlig å indikere at man skal være utviklingshemmet istedet. At du kan forsvare et korrupt barnevern på tross av å ha fått dokumentasjon sier ganske mye. Jeg har ved flere anledninger bedt deg om en saklig begrunnelse på hvorfor du er for et korrupt barnevern. Denne har du ikke klart å gi. Derfor har du problemer med å svare for deg. Du klarer ikke å komme med saklige begrunnelser. Istedet er det personangrep. Ha en fin kveld.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #255 Skrevet 16. februar 2017 58 minutter siden, slagelse skrev: Hvorfor spør du om det? Det er ikke mitt problem at bv tilhengerne her inne ikke klarer å forsvare barnevernet . Fordi jeg VET at mye av det du sier ikke stemmer. Men jeg blir ikke sint på deg, jeg tenker at du har opplevd noe vondt, og at virkelighetsoppfatningen din kanskje er en forsvarsmekanisme som har oppstått på grunn av dette. Anonymkode: ba4de...5e0 2
slagelse Skrevet 16. februar 2017 #256 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi jeg VET at mye av det du sier ikke stemmer. Men jeg blir ikke sint på deg, jeg tenker at du har opplevd noe vondt, og at virkelighetsoppfatningen din kanskje er en forsvarsmekanisme som har oppstått på grunn av dette. Anonymkode: ba4de...5e0 Jeg vet at dette stemmer. Jeg blir heller ikke sint på deg, men dette viser også at du ikke har erfaring med barnevernet. Og da skal ikke du snakke om min virkelighetsoppfatning . Det er noe annet å være på innsiden av systemet enn utenfor. Det er mange som er uvitende om dette. Når jeg snakket med deg, så ser jeg en person som ikke vet hvordan barnevernet jobber. Det er mange tragiske skjebner og omsorgssvikt som følge av barnevernets arbeid. Trist at du ikke vedkjenner deg det.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #257 Skrevet 16. februar 2017 2 minutter siden, slagelse skrev: Problemet med din argumentasjon er at du ikke har holdepunkter eller beviselige grunner til å kunne forsvare et korrupt barnevern. Når man er hos advokat og får lagt man beviser for dette og ser i sine egne dokumenter at barnevernet har produsert løgner om saksgang, møter, hva andre har sagt etc, så har man en sterk sak. Derfor har du et stort problem når du beskylder meg for å ikke klare å svare for meg eller bevise noe som helst. Jeg har lagt frem beviser og dokumentasjon flere steder i dette forumet. Men dette har blitt ignorert og latt som ikke er der. Da er det latterlig å indikere at man skal være utviklingshemmet istedet. At du kan forsvare et korrupt barnevern på tross av å ha fått dokumentasjon sier ganske mye. Jeg har ved flere anledninger bedt deg om en saklig begrunnelse på hvorfor du er for et korrupt barnevern. Denne har du ikke klart å gi. Derfor har du problemer med å svare for deg. Du klarer ikke å komme med saklige begrunnelser. Istedet er det personangrep. Ha en fin kveld. Når skal du forstå at den DOKUMENTASJONEN du legger til grunn, ikke er verdt noen ting. Det er synsing og ikke FORSKNING ei heller en politirapport eller en utredning av bvs måte å jobbe på. Advokater tjener penger på bv motstandere som blir oppfordret til å kjøre sak på sak , gjerne 2 ganger i året for å prøve å få tilbake ungene eller øke samvær. De eneste som profitterer på det er ADVOKATENE! Og dessuten så bruker bv unødvendige ressurser på saker som er helt opplagte til å tape i nemda, som de kunne brukt til å hjelpe andre barn som trenger det. Jeg trenger ikke å svare for meg, da det er DU som påstår at bv er korrupt. At bv gjør feil er sikkert, men korrupt? NEI! Og det er der din virkelighetsoppfatning kommer inn. Ta deg 20 min til å lese hva faktisk folk mener om bv, så ser du at verden er ikke svart/hvitt. En god kveld tilbake. Anonymkode: 0f1a6...364 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #258 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, slagelse skrev: Jeg vet at dette stemmer. Jeg blir heller ikke sint på deg, men dette viser også at du ikke har erfaring med barnevernet. Og da skal ikke du snakke om min virkelighetsoppfatning . Det er noe annet å være på innsiden av systemet enn utenfor. Det er mange som er uvitende om dette. Når jeg snakket med deg, så ser jeg en person som ikke vet hvordan barnevernet jobber. Det er mange tragiske skjebner og omsorgssvikt som følge av barnevernets arbeid. Trist at du ikke vedkjenner deg det. Der tar du faktisk feil. Jeg har erfaring med god hjelp fra barnevernet. Noen barn fra min slekt måtte av reelle årsaker tas ut fra hjemmet. Jeg ble spurt om å være besøkshjem for dem. Jeg fikk veldig god oppfølging og veiledning, både fra saksbehandler og psykolog. Senere, da forholdene som gjorde at barna ble flyttet ikke var til stede lenger, ble de flyttet hjem igjen. Jeg kjenner ikke din sak, og jeg tror at man på alle yrkesområder vil finne noen inkompetente mennesker. Men at ALLE som jobber i barnevernet er inkompetente, tror du det, hvis du tenker deg nøye om? Jeg synes ikke det er en menneskerett å være foreldre, synes du? Anonymkode: ba4de...5e0 2
slagelse Skrevet 16. februar 2017 #259 Skrevet 16. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Der tar du faktisk feil. Jeg har erfaring med god hjelp fra barnevernet. Noen barn fra min slekt måtte av reelle årsaker tas ut fra hjemmet. Jeg ble spurt om å være besøkshjem for dem. Jeg fikk veldig god oppfølging og veiledning, både fra saksbehandler og psykolog. Senere, da forholdene som gjorde at barna ble flyttet ikke var til stede lenger, ble de flyttet hjem igjen. Jeg kjenner ikke din sak, og jeg tror at man på alle yrkesområder vil finne noen inkompetente mennesker. Men at ALLE som jobber i barnevernet er inkompetente, tror du det, hvis du tenker deg nøye om? Jeg synes ikke det er en menneskerett å være foreldre, synes du? Anonymkode: ba4de...5e0 Hvorfor svarer du for deg på en måte som da indikerer noe annet?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2017 #260 Skrevet 16. februar 2017 1 minutt siden, slagelse skrev: Hvorfor svarer du for deg på en måte som da indikerer noe annet? Hvorfor synes du at svaret indikerer noe annet? Det er mange som er fornøyd med hjelpen de får fra barnevernet, og de fleste av de som melder til barnevernet er faktisk foreldre selv. Hvis du kun samler fakta i fra gruppene til barnevernmotstandere, vil du ikke få flere nyanser. Anonymkode: ba4de...5e0 2
Fremhevede innlegg