slagelse Skrevet 18. februar 2017 #341 Skrevet 18. februar 2017 1 time siden, Snuppi skrev: Åtte saker skal opp i meneskerettsdomstolen i Strasbourg og du forsvar en etat som tydeligvis ikke er kompetent. Disse åtte sakene er ikke enestående. Enkelte saksbehandlere i BV er ikke kompetente nok til å ha denne type jobb! Du innbiller deg altså at mennesker som jobber i barnevernet er perfekte? Støttes. Legg og merke til at advokat Gro Hillestad Thune som satt som dommer i Strasbourg sier at dette er en ekstrem advarsel til norsk barnevern ettersom det var så mange saker som skal opp der innenfor et felt. 1
slagelse Skrevet 18. februar 2017 #342 Skrevet 18. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har til gode å se at noen skriver at bv er perfekt, hva med å ikke se ting så svart/hvitt? Har du kilder til disse 8 sakene? Eller er det saker hvor foreldrene mener at det er Ok å mishandle ungene sine pga kulturell og tradisjonelle normer fra hjemlandet?Er du klar over at når du jobberi skoleverket og mistenker at et barn ikke har det greit hjemme så er du pliktet til å melde ifra? Med den holdningen til bv du har, så høre det bekymringsfullt ut at barn som sliter skal kunne få rett hjelp. Anonymkode: 0f1a6...364 http://www.tv2.no/a/8928710/ Med den holdningen du har til barnevernet er det bekymringsfullt at du støtter den etaten som tar barn uten at det er beviselige årsaker til det. Da skal altså barnevernet fortsette å bryte menneskerettighetene og ødelegge familier. 1
Gjest Snuppi Skrevet 19. februar 2017 #343 Skrevet 19. februar 2017 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har til gode å se at noen skriver at bv er perfekt, hva med å ikke se ting så svart/hvitt? Har du kilder til disse 8 sakene? Eller er det saker hvor foreldrene mener at det er Ok å mishandle ungene sine pga kulturell og tradisjonelle normer fra hjemlandet?Er du klar over at når du jobberi skoleverket og mistenker at et barn ikke har det greit hjemme så er du pliktet til å melde ifra? Med den holdningen til bv du har, så høre det bekymringsfullt ut at barn som sliter skal kunne få rett hjelp. Anonymkode: 0f1a6...364 Du kan selv velge å ikke innse at BV har feilet. Disse sakene som skal opp er nevnt i media og det er alvorlig! En norsk dommer som jobber i Strasbourg har uttalt i media at dette er en alvorlig beskjed til Norge! Har du virkelig ikke fått dette med deg? Jeg har jobbet i skoleverket i mange år og har opplevd at barn er blitt sendt tilbake til overgriper gang på gang! Jeg er fullstendig klar over plikt om å melde i fra! Hvor i helvete ble det av bv da?! Endret 19. februar 2017 av Snuppi
Gjest Snuppi Skrevet 19. februar 2017 #344 Skrevet 19. februar 2017 16 minutter siden, slagelse skrev: Støttes. Legg og merke til at advokat Gro Hillestad Thune som satt som dommer i Strasbourg sier at dette er en ekstrem advarsel til norsk barnevern ettersom det var så mange saker som skal opp der innenfor et felt. Nettopp!
slagelse Skrevet 19. februar 2017 #345 Skrevet 19. februar 2017 (endret) 5 minutter siden, Snuppi skrev: Du kan selv velge å ikke innse at BV har feilet. Disse sakene som skal opp er nevnt i media og det er alvorlig! En norsk dommer som jobber i Strasbourg har uttalt i media at dette er en alvorlig beskjed til Norge! Har du virkelig ikke fått dette med deg? Jeg har jobbet i skoleverket i mange år og har opplevd at barn er blitt sendt tilbake til overgriper gang på gang! Jeg et fullstendig klar over plikt om å melde i fra! Dette har jeg også sett. Jeg var også dette barnet som ble sendt tilbake til voldelig hjem gang på gang. Ble også hentet med rå politimakt med barnevern og sendt tilbake. Så når bv tilhengerne her inne sier at barnevernet ikke har feilet er blank løgn. Jeg vet om flere også som har opplevd lignende situasjoner. Vet også om en familie som har mistet omsorgen for barna på grunn av at lege ikke ville utrede barna for adhd. Barnevernet beskyldte da foreldre for omsorgssvikt. Endret 19. februar 2017 av slagelse
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #346 Skrevet 19. februar 2017 5 minutter siden, slagelse skrev: Dette har jeg også sett. Jeg var også dette barnet som ble sendt tilbake til voldelig hjem gang på gang. Ble også hentet med rå politimakt med barnevern og sendt tilbake. Så når bv tilhengerne her inne sier at barnevernet ikke har feilet er blank løgn. Jeg vet om flere også som har opplevd lignende situasjoner. Vet også om en familie som har mistet omsorgen for barna på grunn av at lege ikke ville utrede barna for adhd. Barnevernet beskyldte da foreldre for omsorgssvikt. Så du selv har vært utsatt for omsorgssvikt? Og bv mener at du ikke kan være forelder for egne barn? Har du bearbeidet egne traumer og hvordan påvirket de traumene hvordan du møtet barna dine? Anonymkode: 0f1a6...364 1
Gjest Snuppi Skrevet 19. februar 2017 #347 Skrevet 19. februar 2017 10 minutter siden, slagelse skrev: Dette har jeg også sett. Jeg var også dette barnet som ble sendt tilbake til voldelig hjem gang på gang. Ble også hentet med rå politimakt med barnevern og sendt tilbake. Så når bv tilhengerne her inne sier at barnevernet ikke har feilet er blank løgn. Jeg vet om flere også som har opplevd lignende situasjoner. Vet også om en familie som har mistet omsorgen for barna på grunn av at lege ikke ville utrede barna for adhd. Barnevernet beskyldte da foreldre for omsorgssvikt. Veldig trist å lese. Håper at det du har det bra med tanke på det som du har opplevd. Jeg vet at barnevernet hjelper mange barn, men det hjelper ikke de som blir urettferdig behandlet. Jeg er for at vi skal ha et barnevern men det må endringer til da det ikke er godt nok.
slagelse Skrevet 19. februar 2017 #348 Skrevet 19. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så du selv har vært utsatt for omsorgssvikt? Og bv mener at du ikke kan være forelder for egne barn? Har du bearbeidet egne traumer og hvordan påvirket de traumene hvordan du møtet barna dine? Anonymkode: 0f1a6...364 Jeg har ikke barn. Og for å svare på ditt spørsmål så er det slik at når barnevernet griper inn, men unnlater å gjøre det de skal så er det faktisk barnevernet som utsetter en for omsorgsvikt. Du må også huske at hvis tidligere bv barn får barn så kommer barnevernet automatisk inn i livet ditt igjen. Andre saker i rettsapparatet har en foreldrelsesfrist, men har du vært i barnevernet har du fått en livslang dom. Selv om man har bearbeidet traumer og fått et normalt liv, så har du stor sjanse for å miste barna dine til barnevernet. Hvem er det da som utsetter barna for omsorgsvikt? Jeg vet at du sannsynligvis ikke stilte dette spørsmålet til meg for å være vennlig, men for å bruke det som et argument for at jeg angivelig ikke har "virkelighetssans". Har fått spørsmålet før og påfølgende argumenter, så den er ikke ny. Du må huske på det at erfaringer og å vite er to forskjellige ting. Når man har erfaring med noe, så vet man hvordan dette fungerer. De på utsiden som støtter barnevernet har som oftest ikke erfaring og kan derfor selvfølgelig ikke vite hvordan det systemet er. 2
slagelse Skrevet 19. februar 2017 #349 Skrevet 19. februar 2017 Akkurat nå, Snuppi skrev: Veldig trist å lese. Håper at det du har det bra med tanke på det som du har opplevd. Jeg vet at barnevernet hjelper mange barn, men det hjelper ikke de som blir urettferdig behandlet. Jeg er for at vi skal ha et barnevern men det må endringer til da det ikke er godt nok. Takk for det . Jeg har skaffet meg et godt liv og har det veldig bra. Jeg har begynt å engasjere meg for at våre barn i dag skal unngå det samme hos barnevernet. Rettssikkerheten er ikke god nok, og barnevernet unnlater å snakke med barna. Dette er et stort problem jeg ser igjen hos flere.
Gjest Snuppi Skrevet 19. februar 2017 #350 Skrevet 19. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du selv har vært utsatt for omsorgssvikt? Og bv mener at du ikke kan være forelder for egne barn? Har du bearbeidet egne traumer og hvordan påvirket de traumene hvordan du møtet barna dine? Anonymkode: 0f1a6...364 Du er særdeles ufin ovenfor @slagelse. Hvorfor er du så ufin? Har du barn selv? Har du kjennskap til Bv? Er du et godt forbilde? Du er jo veldig drømmende i uttalelsene dine.
Gjest Snuppi Skrevet 19. februar 2017 #351 Skrevet 19. februar 2017 3 minutter siden, slagelse skrev: Takk for det . Jeg har skaffet meg et godt liv og har det veldig bra. Jeg har begynt å engasjere meg for at våre barn i dag skal unngå det samme hos barnevernet. Rettssikkerheten er ikke god nok, og barnevernet unnlater å snakke med barna. Dette er et stort problem jeg ser igjen hos flere. Kjekt å høre at du har et godt liv så bra at du engasjerer deg og bruker opplevelsene dine på denne måten! Veldig bra
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #352 Skrevet 19. februar 2017 3 minutter siden, slagelse skrev: Du må også huske at hvis tidligere bv barn får barn så kommer barnevernet automatisk inn i livet ditt igjen. Andre saker i rettsapparatet har en foreldrelsesfrist, men har du vært i barnevernet har du fått en livslang dom. Selv om man har bearbeidet traumer og fått et normalt liv, så har du stor sjanse for å miste barna dine til barnevernet. Det er riktig at barnevernet ofte automatisk kommer inn i bildet til tidligere barnevernsbarn når de får barn selv, men at du kaller dette en "livslang dom" viser bare at du overdramatiserer. Det er ingen livslang dom, men livslangt tilbud om hjelp. Selv om man er aldri så frisk og oppegående, kan man ha traumer eller problemer som kommer til overflaten når man får barn. Jeg har ei venninne som var i samme situasjon (innom bv som barn/ungdom og fikk dem på døra når hun selv ble mor), og hun mistet ikke barna. Barnevernet sjekket at barna hadde det de trengte, bodde greit og at foreldrene klarte å utføre jobben som forelder tilfredsstillende. Da det viste seg at det var både økonomiske problemer og noen problemer med renhold, ble heller ikke barna tatt fra dem. De fikk vaskehjelp og tvungen lønnstrekk, og ble fulgt opp til ting ordnet seg. Da økonomien kom i orden, huset og barna var rene og velstelte og barnevernet ikke lenger fant noe å ta tak i, hadde de bare sporadisk kontakt med dem. Det som er så typisk både media og diskusjoner her inne, er at det alltid fokuseres på foreldrene. "Stakkars moren og faren", liksom. Det er alltid de voksne som er synd på, fordi de ikke får det som de vil ha det. Fordi barnevernet griper inn mot foreldrenes og halve bygdas vilje. Venner og bekjente av foreldrene hiver seg på gråtekoret og roser foreldrene opp i skyene. Men hvem gråter for barna og tar deres behov med i regningen? Svært få, og det er der barnevernet tar ansvar. Noen ganger bommer de og gjør feil, men de fleste ganger gjør de helt rett. Noen foreldre innser at det var riktig avgjørelse, mens noen klamrer seg til offermentaliteten sin og sutrer videre i media. Fordi de tenker på seg selv og egne behov, fremfor barna. Man skal vite ganske mye om en sak før man kan uttale seg, så jeg tror enkelte her inne skal roe litt ned på antakelsene sine om saker de faktisk ikke kjenner alle sidene av. En ganske søkt sammenligning, men ikke glem at selv psykopater beskrives som kjempefine mennesker av kollegaer, venner og bekjente. Det er kun deres aller nærmeste som vet sannheten. Sånn er det med noen foreldre også. På utsiden er de kjempesnille og flinke, men innenfor husets fire vegger foregår det kritikkverdige ting. Denne unge dama sier det som det er:http://www.dagbladet.no/nyheter/hovedpersonen-i-dette-var-faktisk-ikke-meg-men-det-uskyldige-lille-barnet-mitt/67043172 Hun nevner også noe viktig: at det burde ha vært et "foreldrevern". Ikke for å unngå at barnevernet blander seg, men for å ivareta foreldrenes psykiske helse og støtte den gjennom vanskelige tider. Anonymkode: 90328...3e4 1
slagelse Skrevet 19. februar 2017 #353 Skrevet 19. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er riktig at barnevernet ofte automatisk kommer inn i bildet til tidligere barnevernsbarn når de får barn selv, men at du kaller dette en "livslang dom" viser bare at du overdramatiserer. Det er ingen livslang dom, men livslangt tilbud om hjelp. Selv om man er aldri så frisk og oppegående, kan man ha traumer eller problemer som kommer til overflaten når man får barn. Jeg har ei venninne som var i samme situasjon (innom bv som barn/ungdom og fikk dem på døra når hun selv ble mor), og hun mistet ikke barna. Barnevernet sjekket at barna hadde det de trengte, bodde greit og at foreldrene klarte å utføre jobben som forelder tilfredsstillende. Da det viste seg at det var både økonomiske problemer og noen problemer med renhold, ble heller ikke barna tatt fra dem. De fikk vaskehjelp og tvungen lønnstrekk, og ble fulgt opp til ting ordnet seg. Da økonomien kom i orden, huset og barna var rene og velstelte og barnevernet ikke lenger fant noe å ta tak i, hadde de bare sporadisk kontakt med dem. Det som er så typisk både media og diskusjoner her inne, er at det alltid fokuseres på foreldrene. "Stakkars moren og faren", liksom. Det er alltid de voksne som er synd på, fordi de ikke får det som de vil ha det. Fordi barnevernet griper inn mot foreldrenes og halve bygdas vilje. Venner og bekjente av foreldrene hiver seg på gråtekoret og roser foreldrene opp i skyene. Men hvem gråter for barna og tar deres behov med i regningen? Svært få, og det er der barnevernet tar ansvar. Noen ganger bommer de og gjør feil, men de fleste ganger gjør de helt rett. Noen foreldre innser at det var riktig avgjørelse, mens noen klamrer seg til offermentaliteten sin og sutrer videre i media. Fordi de tenker på seg selv og egne behov, fremfor barna. Man skal vite ganske mye om en sak før man kan uttale seg, så jeg tror enkelte her inne skal roe litt ned på antakelsene sine om saker de faktisk ikke kjenner alle sidene av. En ganske søkt sammenligning, men ikke glem at selv psykopater beskrives som kjempefine mennesker av kollegaer, venner og bekjente. Det er kun deres aller nærmeste som vet sannheten. Sånn er det med noen foreldre også. På utsiden er de kjempesnille og flinke, men innenfor husets fire vegger foregår det kritikkverdige ting. Denne unge dama sier det som det er:http://www.dagbladet.no/nyheter/hovedpersonen-i-dette-var-faktisk-ikke-meg-men-det-uskyldige-lille-barnet-mitt/67043172 Hun nevner også noe viktig: at det burde ha vært et "foreldrevern". Ikke for å unngå at barnevernet blander seg, men for å ivareta foreldrenes psykiske helse og støtte den gjennom vanskelige tider. Anonymkode: 90328...3e4 Der bommet du kraftig med din argumentasjon igjen. Du skal være forsiktig med å beskylde meg for overdramatisering når du vet det faktum at jeg har rett når jeg snakker om barnevernet. For hvis man sier nei til "livslangt tilbud om hjelp" mister man barna. Og da er det ikke bare foreldrene som lider, men barnet i størst grad. Det som er typisk med diskusjoner her inne og andre steder er at bv tilhengerne beskylder barnevernets ofre for at det er bare foreldrene det er synd på. Det er ikke korrekt at det er kun et bilde på foreldrenes lidelse. Foreldrenes lidelse er der, men det er bare en del av det store bildet. Tenk for et overgrep det er på foreldre, øvrig nettverk og familie at de blir regnet som uskikket til å ta vare på barna uten at det er foretatt undersøkelser. Og ikke minst hvilket overgrep det er mot barna å bli fratatt kjærlige foreldre, stødig familie og øvrig nettverk uten beviselige årsaker. Hvilken oppvekst de får. Og det takket være det som skal være et barnevern. Det er dette systemet du og de øvrige bv tilhengere støtter. Du sier at man skal vite ganske mye om saker før man kan uttale seg. Der har du rett. Og da bør du egentlig roe deg FØR du setter i gang med dine støttende uttalelser om barnevernets arbeid inntil du faktisk vet du har rett. Din sammenligning om pyskopater er faktisk bra. Den kan også anvendes på det som skjer innenfor de fire veggene på barnevernkontorene. Der sitter barnvernets ansatte ved sine datamaskiner og skriver sine rapporter om samvær, undersøkelser, tester og saksmateriale. Når barn blir voksne og henter ut sine dokumenter vil de få sjokk over hva barnevernet skriver om dem og øvrig familie. Dette gjelder også øvrig familie når de får se dette. For barnevernet kan opptre galant og høflig ute i felten overfor familien for så å vende de ryggen når de skriver fabelhistoriene sine. 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 19. februar 2017 #354 Skrevet 19. februar 2017 6 timer siden, Snuppi skrev: Jeg kjenner til flere tilfeller der barn er blitt sendt tilbake til overgriperen sin. Åtte saker skal nå opp i Strasbourg da Bv har mildt sagt tråkket i salaten! Hvordan kan det ha seg at enkelte ikke klarer å ta innover seg at mennesker kan gjøre feil? Hvor står det noen steder at bv ikke har gjort feil? De er bare mennesker skrev jeg. Her handler det om at noen vil legge ned hele bv pga personlige årsaker.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #355 Skrevet 19. februar 2017 6 timer siden, slagelse skrev: http://www.tv2.no/a/8928710/ Med den holdningen du har til barnevernet er det bekymringsfullt at du støtter den etaten som tar barn uten at det er beviselige årsaker til det. Da skal altså barnevernet fortsette å bryte menneskerettighetene og ødelegge familier. Du kan ikke vite hvilke bevis som har ført til at barn blir ivaretatt av barnevernet Anonymkode: a79a5...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #356 Skrevet 19. februar 2017 5 timer siden, slagelse skrev: Der bommet du kraftig med din argumentasjon igjen. Du skal være forsiktig med å beskylde meg for overdramatisering når du vet det faktum at jeg har rett når jeg snakker om barnevernet. For hvis man sier nei til "livslangt tilbud om hjelp" mister man barna. Og da er det ikke bare foreldrene som lider, men barnet i størst grad. Det som er typisk med diskusjoner her inne og andre steder er at bv tilhengerne beskylder barnevernets ofre for at det er bare foreldrene det er synd på. Det er ikke korrekt at det er kun et bilde på foreldrenes lidelse. Foreldrenes lidelse er der, men det er bare en del av det store bildet. Tenk for et overgrep det er på foreldre, øvrig nettverk og familie at de blir regnet som uskikket til å ta vare på barna uten at det er foretatt undersøkelser. Og ikke minst hvilket overgrep det er mot barna å bli fratatt kjærlige foreldre, stødig familie og øvrig nettverk uten beviselige årsaker. Hvilken oppvekst de får. Og det takket være det som skal være et barnevern. Det er dette systemet du og de øvrige bv tilhengere støtter. Du sier at man skal vite ganske mye om saker før man kan uttale seg. Der har du rett. Og da bør du egentlig roe deg FØR du setter i gang med dine støttende uttalelser om barnevernets arbeid inntil du faktisk vet du har rett. Din sammenligning om pyskopater er faktisk bra. Den kan også anvendes på det som skjer innenfor de fire veggene på barnevernkontorene. Der sitter barnvernets ansatte ved sine datamaskiner og skriver sine rapporter om samvær, undersøkelser, tester og saksmateriale. Når barn blir voksne og henter ut sine dokumenter vil de få sjokk over hva barnevernet skriver om dem og øvrig familie. Dette gjelder også øvrig familie når de får se dette. For barnevernet kan opptre galant og høflig ute i felten overfor familien for så å vende de ryggen når de skriver fabelhistoriene sine. Man mister ikke barna automatisk nei Anonymkode: a79a5...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #357 Skrevet 19. februar 2017 Diagnosen Lett psykisk utviklingshemmet tilsvarer en mental/kognitiv alder på 9-12 år. Rekk opp hånda den som synes et barn skal vokse opp under omsorgen fra en 9-12-åring... Anonymkode: b038c...08b 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #358 Skrevet 19. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Diagnosen Lett psykisk utviklingshemmet tilsvarer en mental/kognitiv alder på 9-12 år. Rekk opp hånda den som synes et barn skal vokse opp under omsorgen fra en 9-12-åring... Anonymkode: b038c...08b Foreldre som har så lav iq, evner ikke å se sin egen begrensning og tror at alle er ute etter dem som foreldre, når det er barna som skal taes vare på. Anonymkode: a79a5...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #359 Skrevet 19. februar 2017 9 timer siden, Snuppi skrev: Du kan selv velge å ikke innse at BV har feilet. Disse sakene som skal opp er nevnt i media og det er alvorlig! En norsk dommer som jobber i Strasbourg har uttalt i media at dette er en alvorlig beskjed til Norge! Har du virkelig ikke fått dette med deg? Jeg har jobbet i skoleverket i mange år og har opplevd at barn er blitt sendt tilbake til overgriper gang på gang! Jeg er fullstendig klar over plikt om å melde i fra! Hvor i helvete ble det av bv da?! Hva sier om det norske skoletrestammeverket at ansatte banner? Anonymkode: f19b2...c42
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #360 Skrevet 19. februar 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er riktig at barnevernet ofte automatisk kommer inn i bildet til tidligere barnevernsbarn når de får barn selv, men at du kaller dette en "livslang dom" viser bare at du overdramatiserer. Det er ingen livslang dom, men livslangt tilbud om hjelp. Selv om man er aldri så frisk og oppegående, kan man ha traumer eller problemer som kommer til overflaten når man får barn. Jeg har ei venninne som var i samme situasjon (innom bv som barn/ungdom og fikk dem på døra når hun selv ble mor), og hun mistet ikke barna. Barnevernet sjekket at barna hadde det de trengte, bodde greit og at foreldrene klarte å utføre jobben som forelder tilfredsstillende. Da det viste seg at det var både økonomiske problemer og noen problemer med renhold, ble heller ikke barna tatt fra dem. De fikk vaskehjelp og tvungen lønnstrekk, og ble fulgt opp til ting ordnet seg. Da økonomien kom i orden, huset og barna var rene og velstelte og barnevernet ikke lenger fant noe å ta tak i, hadde de bare sporadisk kontakt med dem. Det som er så typisk både media og diskusjoner her inne, er at det alltid fokuseres på foreldrene. "Stakkars moren og faren", liksom. Det er alltid de voksne som er synd på, fordi de ikke får det som de vil ha det. Fordi barnevernet griper inn mot foreldrenes og halve bygdas vilje. Venner og bekjente av foreldrene hiver seg på gråtekoret og roser foreldrene opp i skyene. Men hvem gråter for barna og tar deres behov med i regningen? Svært få, og det er der barnevernet tar ansvar. Noen ganger bommer de og gjør feil, men de fleste ganger gjør de helt rett. Noen foreldre innser at det var riktig avgjørelse, mens noen klamrer seg til offermentaliteten sin og sutrer videre i media. Fordi de tenker på seg selv og egne behov, fremfor barna. Man skal vite ganske mye om en sak før man kan uttale seg, så jeg tror enkelte her inne skal roe litt ned på antakelsene sine om saker de faktisk ikke kjenner alle sidene av. En ganske søkt sammenligning, men ikke glem at selv psykopater beskrives som kjempefine mennesker av kollegaer, venner og bekjente. Det er kun deres aller nærmeste som vet sannheten. Sånn er det med noen foreldre også. På utsiden er de kjempesnille og flinke, men innenfor husets fire vegger foregår det kritikkverdige ting. Denne unge dama sier det som det er:http://www.dagbladet.no/nyheter/hovedpersonen-i-dette-var-faktisk-ikke-meg-men-det-uskyldige-lille-barnet-mitt/67043172 Hun nevner også noe viktig: at det burde ha vært et "foreldrevern". Ikke for å unngå at barnevernet blander seg, men for å ivareta foreldrenes psykiske helse og støtte den gjennom vanskelige tider. Anonymkode: 90328...3e4 Livslang hjelp fra bv da? 😂 jeg har både lege,marte meo,bup,ppt som har støttet oss i famillien imot bv. Siden jeg har tidligere vært bvbarn selv så har jeg hatt bv på meg i 7 år siden jeg fikk barn selv. Ikke en eneste gang har jeg eller mannen min opplevd at bv har tilbudt oss om hjelp,eneste hjelpe tiltaket dem har komt med er at jeg må ta rusprøver flere mnd i strekk fordi jeg røykte litt hasj når jeg bodde på en av instutisjonene. Vi har alltid hatt med advokat på møterog som selv har opplevd hvor krenkende dette har vært for oss,vi har hatt mange runder der vi har måttet klaget inn bv til fylkesmannen pga løgner og uriktige ting som har blitt skrevet ned i papirene,bv har åpnet undersøkelsessak mot oss uten bekymring og har hele veien brukt "fortiden" min som et argument og fylkesmannen har 2 ganger nektet bv å lage sak og har gitt dem kjeft for å holde på slik som dem gjør. Etter at sønnen min ble syk(vi holder på med utredning) så har både jeg og mannen aktivt jobbet hele veien for at han skal få den hjelpen han trenger og bv har flere ganger ødelagt mye og slitt oss foreldrene ekstra ut med å holde på slikt som dem gjør og alle hjelpe apparatene rundt oss sier selv at det ikke finst en ting og utsette oss for. Anonymkode: 0177d...9e3
Fremhevede innlegg