AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #421 Skrevet 19. februar 2017 http://www.dagbladet.no/nyheter/offentlige-ansatte-trues-pa-nett-vi-gar-etter-hele-naere-slekten-til-alle-i-det-norske-barnevern/67108845 Ser at dette kommer fra Facebookgruppen "barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet ". Skjønner ikke hva som får folk til å holde på sånn, hva godt skal komme ut av det? Hvordan kan folk som er så lite opptatt av folks personvern og privatliv samtidig være gode, trygge forbilder for barna sine? Ser de ikke selv hvor feil dette er? Helt sjokkert jeg! Anonymkode: 0ae5b...73b 3
Gjest Tutte Skrevet 19. februar 2017 #422 Skrevet 19. februar 2017 36 minutter siden, slagelse skrev: Barnevernet har undersøkelsesplikt. Dette har jeg gjentatt gang på gang uten at dette er blitt tatt til følge. Undersøkelsesplikten er slik at man skal undersøke FØR man fatter vedtak. Hvis hun hadde stått frem hadde hun allerede da mistet barnet. Skal hun utsette barnet for det traumet? Hvor er det du har funnet at det ikke har blitt gjort undersøkelser denne saken?
slagelse Skrevet 19. februar 2017 #423 Skrevet 19. februar 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.dagbladet.no/nyheter/offentlige-ansatte-trues-pa-nett-vi-gar-etter-hele-naere-slekten-til-alle-i-det-norske-barnevern/67108845 Ser at dette kommer fra Facebookgruppen "barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet ". Skjønner ikke hva som får folk til å holde på sånn, hva godt skal komme ut av det? Hvordan kan folk som er så lite opptatt av folks personvern og privatliv samtidig være gode, trygge forbilder for barna sine? Ser de ikke selv hvor feil dette er? Helt sjokkert jeg! Anonymkode: 0ae5b...73b Ser ikke du hvor feil det er å ta fra barn fra skikkede foreldre? Hvor traumatisk er ikke det for barn? Hvis det er riktig å gjøre det, så skal du komme en saklig begrunnelse for at det er riktig å utsette barn for traumer i statlig regi. 1
slagelse Skrevet 19. februar 2017 #424 Skrevet 19. februar 2017 16 minutter siden, Tutte skrev: Hvor er det du har funnet at det ikke har blitt gjort undersøkelser denne saken? Jeg spurte deg også et spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2017 #425 Skrevet 19. februar 2017 Problemet med BV i dag er at det gjøres for dårlige kontroller av rutinene. De har for mye makt, med for lite sikkerhetsjekker og gode nok rutiner. Det er mange som er flinke, og som har et ønske om å hjelpe. Det finnes de som ikke er det og derfor må man ha et bedre system for å fange opp dårlige avgjørelser gjort av BV. Anonymkode: 9322b...eab 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #426 Skrevet 20. februar 2017 3 timer siden, slagelse skrev: Det er ikke mitt problem at du syns at det er greit å støtte et korrupt barnevernet . Nei heldigvis, du har nok av andre problemer å hanskes med, stakkars. Anonymkode: 90328...3e4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #427 Skrevet 20. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer ikke? At du får BV etter deg? Åjo, det kan du få!!! Hovmod står for fall! Anonymkode: b96c1...8d1 Hvorfor skal jeg få barnevernet etter meg da? Nå er jeg spent Anonymkode: 90328...3e4
Gjest Tutte Skrevet 20. februar 2017 #428 Skrevet 20. februar 2017 50 minutter siden, slagelse skrev: Jeg spurte deg også et spørsmål. Det er et spørsmål jeg ikke kan besvare da jeg ikke har sett de opplysningene du legger ut om denne saken noe sted. Derfor spurte jeg deg slik at jeg kan lese om det selv å svare deg etter det. Hvor har du funnet det du vet om denne saken, at BV ikke har gjort undersøkelser osv? Prøver igjen.
slagelse Skrevet 20. februar 2017 #429 Skrevet 20. februar 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei heldigvis, du har nok av andre problemer å hanskes med, stakkars. Anonymkode: 90328...3e4 At du velger å støtte et korrupt barnevern er opp til deg. Men det at du klarer å komme opp med saklig begrunnelse for hvorfor det er greit er klare beviser på at du har ikke noen grunner til det. Det ser man også på hvordan du skriver .
slagelse Skrevet 20. februar 2017 #430 Skrevet 20. februar 2017 (endret) 28 minutter siden, Tutte skrev: Det er et spørsmål jeg ikke kan besvare da jeg ikke har sett de opplysningene du legger ut om denne saken noe sted. Derfor spurte jeg deg slik at jeg kan lese om det selv å svare deg etter det. Hvor har du funnet det du vet om denne saken, at BV ikke har gjort undersøkelser osv? Prøver igjen. Hvorfor sier du da at barnevernet hadde god grunn til å ta det barnet? Ettersom det ikke ble gjort undersøkelser og du "glemte" å nevne at moren var blitt rusfri. Tidligere rusproblemer og det at hun var et barnevernsbarn en gang i tiden betyr ikke at hun ikke kan ta vare på barn. Det er mange som kommer seg videre i livet. Da skal ikke fortid innhente en på grunn av at barnevernet bare finner på at de skal ta et barn. Svar på spørsmålet du ble stilt. Endret 20. februar 2017 av slagelse
Gjest Tutte Skrevet 20. februar 2017 #431 Skrevet 20. februar 2017 13 minutter siden, slagelse skrev: Hvorfor sier du da at barnevernet hadde god grunn til å ta det barnet? Ettersom det ikke ble gjort undersøkelser og du "glemte" å nevne at moren var blitt rusfri. Tidligere rusproblemer og det at hun var et barnevernsbarn en gang i tiden betyr ikke at hun ikke kan ta vare på barn. Det er mange som kommer seg videre i livet. Da skal ikke fortid innhente en på grunn av at barnevernet bare finner på at de skal ta et barn. Svar på spørsmålet du ble stilt. Skrev at BV hadde grunn til å ta barnet fordi moren hadde holdt seg skjult i 5 uker og BV fryktet at hun hadde oppsøkt gammelt rusmiljø. Dette var hva som ble fortalt i videoen. Så ingenting om at BV ikke hadde gjort undersøkelser, så derfor lurte jeg på hvor du har sett det? Besvarer ikke spørsmål som du kommer med ut fra ingenting.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2017 #432 Skrevet 20. februar 2017 Var inne på denne Facebooksiden det snakkes så mye om. Mange personer som deler sine triste historier om hvordan de er feilvurderte og har fått feil diagnoser. Som oftest lett psykisk utviklingshemming. Etter å ha lest innleggene deres og tatt en scroll nedover facebookprofilen deres så tenker jeg at det jammen er bra at vi har et barnevern som tar hensyn til barna og ikke disse idiotene som selvfølgelig ikke skjønner hvorfor barna er blitt tatt fra dem. "Jeg verken drikker eller driver med vold eller rus". For hvis du ikke gjør dette så har barna alt de trenger i en omsorgsperson! Håpløst at de har en arena hvor de kan fyre hverandre opp. En samlingsplass hvor alle de tilbakestående menneskene kan sutre over at de ikke får beholde barna sine. Takk og lov for barnevernet, å være foreldre er ikke en menneskerett! Anonymkode: b1a59...cc8 3
slagelse Skrevet 20. februar 2017 #433 Skrevet 20. februar 2017 (endret) 1 time siden, Tutte skrev: Skrev at BV hadde grunn til å ta barnet fordi moren hadde holdt seg skjult i 5 uker og BV fryktet at hun hadde oppsøkt gammelt rusmiljø. Dette var hva som ble fortalt i videoen. Så ingenting om at BV ikke hadde gjort undersøkelser, så derfor lurte jeg på hvor du har sett det? Besvarer ikke spørsmål som du kommer med ut fra ingenting. Du tuller nå? Mener du at det er en god å ta barn bare fordi at de rømmer fra barnevernet? Er du klar over at det er mange som rømmer fra barnevernet? Jeg var et av de barna som rømte fra barnevernet. Og jeg vet om flere bekjente som har rømt fra barnevernet. Det holder ikke å frykte at de har oppsøkt rusmiljø, man skal vite dette sikkert før man fatter vedtak. Dette går under undersøkelsesplikt. Jeg besvarer ikke spørsmålet ditt før du har vært seriøs nok til å komme med ditt saklige svar. Og jeg minner deg om at det å ha erfaring med barnevernet og å "vite" hva barnevernet er, det er to forskjellige ting. Endret 20. februar 2017 av slagelse
slagelse Skrevet 20. februar 2017 #434 Skrevet 20. februar 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var inne på denne Facebooksiden det snakkes så mye om. Mange personer som deler sine triste historier om hvordan de er feilvurderte og har fått feil diagnoser. Som oftest lett psykisk utviklingshemming. Etter å ha lest innleggene deres og tatt en scroll nedover facebookprofilen deres så tenker jeg at det jammen er bra at vi har et barnevern som tar hensyn til barna og ikke disse idiotene som selvfølgelig ikke skjønner hvorfor barna er blitt tatt fra dem. "Jeg verken drikker eller driver med vold eller rus". For hvis du ikke gjør dette så har barna alt de trenger i en omsorgsperson! Håpløst at de har en arena hvor de kan fyre hverandre opp. En samlingsplass hvor alle de tilbakestående menneskene kan sutre over at de ikke får beholde barna sine. Takk og lov for barnevernet, å være foreldre er ikke en menneskerett! Anonymkode: b1a59...cc8 Så da mener du at det er ok at vi skal ha et korrupt barnevern? Mener du også forresten at barnevernet skal bruke falske diagnoser for å ta barn? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.
Gjest Tutte Skrevet 20. februar 2017 #435 Skrevet 20. februar 2017 (endret) 1 time siden, slagelse skrev: Du tuller nå? Mener du at det er en god å ta barn bare fordi at de rømmer fra barnevernet? Er du klar over at det er mange som rømmer fra barnevernet? Jeg var et av de barna som rømte fra barnevernet. Og jeg vet om flere bekjente som har rømt fra barnevernet. Det holder ikke å frykte at de har oppsøkt rusmiljø, man skal vite dette sikkert før man fatter vedtak. Dette går under undersøkelsesplikt. Jeg besvarer ikke spørsmålet ditt før du har vært seriøs nok til å komme med ditt saklige svar. Og jeg minner deg om at det å ha erfaring med barnevernet og å "vite" hva barnevernet er, det er to forskjellige ting. Bare la vær og svar. Ditt svar basert på egne konklusjoner det klarer jeg meg fint uten. Det er da mye mer i denne saken enn vi vet. Kanskje moren til og med har skjult seg hos gamle rusvenner. I denne saken vet du ingenting. Og nei, jeg har ingen grunn til å svare deg på spørsmål om noe du selv har konkludert med pga egne erfaringer. I ditt tilfelle var det sikkert med god grunn, men som sagt her vet du ingenting. Ferdig snakket. Endret 20. februar 2017 av Tutte
slagelse Skrevet 20. februar 2017 #436 Skrevet 20. februar 2017 1 time siden, Tutte skrev: Bare la vær og svar. Ditt svar basert på egne konklusjoner det klarer jeg meg fint uten. Det er da mye mer i denne saken enn vi vet. Kanskje moren til og med har skjult seg hos gamle rusvenner. I denne saken vet du ingenting. Og nei, jeg har ingen grunn til å svare deg på spørsmål om noe du selv har konkludert med pga egne erfaringer. I ditt tilfelle var det sikkert med god grunn, men som sagt her vet du ingenting. Ferdig snakket. Jeg vet mer enn du tror. Mine svar er basert på egne erfaringer og andres erfaringer - noe som er sannheten. Det klarer du deg fint uten, fordi at du ikke liker sannheten. Det må jeg bare akseptere. At du ikke kan være saklig nok til å svare på spørsmål sier mer om deg. Og som sagt, jeg vet mer om denne saken enn du liker. Ferdig snakket.
Gjest GoldenLioness Skrevet 20. februar 2017 #437 Skrevet 20. februar 2017 (endret) 3 timer siden, slagelse skrev: Du tuller nå? Mener du at det er en god å ta barn bare fordi at de rømmer fra barnevernet? Er du klar over at det er mange som rømmer fra barnevernet? Jeg var et av de barna som rømte fra barnevernet. Og jeg vet om flere bekjente som har rømt fra barnevernet. Det holder ikke å frykte at de har oppsøkt rusmiljø, man skal vite dette sikkert før man fatter vedtak. Dette går under undersøkelsesplikt. Jeg besvarer ikke spørsmålet ditt før du har vært seriøs nok til å komme med ditt saklige svar. Og jeg minner deg om at det å ha erfaring med barnevernet og å "vite" hva barnevernet er, det er to forskjellige ting. Du verden så mye du "vet" om alle saker! Er du halvt flue og er på veggen når alle disse sakene gjennomgås? Eller har du evner som er fra en annen verden og bare vet ting. Da vil jeg gjerne ha lottotallene til fredagen Folk som diskuterer med deg her burde ignorere deg for du kommmer ikke med noe annet "bevis" enn kronikker og egen synsing. Du har tydeligvis vært igjennom et eller annet med barnevernet og er utrolig farget av det. Du har gjort deg opp en mening på kún det grunnlaget og så drar du inn at du kjenner mange som har samme erfaring og det er også selvsagt med på "bevisene" dine. Men ikke noe er dokumentert eller overbevisende. Endret 20. februar 2017 av GoldenLioness
slagelse Skrevet 20. februar 2017 #438 Skrevet 20. februar 2017 Akkurat nå, GoldenLioness skrev: Du verden så mye du "vet" om alle saker! Er du halvt flue og er på veggen når alle disse sakene gjennomgås? Eller har du evner som er fra en annen verden og bare vet ting. Da vil jeg gjerne ha lottotallene til fredagen Folk som diskuterer med deg her burde ignorere deg for du kommmer ikke med noe annet kronikker og egen synsing. Du har tydeligvis vært igjennom et eller annet med barnevernet og er utrolig farget av det. Du har gjort deg opp en mening på kún det grunnlaget og så drar du inn at du kjenner mange som har samme erfaring og det er også selvsagt med på "bevisene" dine. Men ikke noe er dokumentert eller overbevisende. Jeg har en god venninne som ikke ble tatt av barnevernet. Hun selv skulle ønske at hun ble det. Etter eget ønske skjedde det da hun var Det hjelper ikke deg å være spydig. Og det hjelper deg heller ikke å beskylde meg for synsing ettersom jeg også har lagt ut dokumentasjon for det jeg har sagt. Det er jo litt merkelig at dere bv tilhengere beskylder min dokumentasjon for å være vas, svada og useriøs når du personlig går god for et blogginnlegg. Det blogginnlegget blir altså godtatt som fakta, men statistikker og forskning på barnevernets arbeid blir altså avfeid. Jeg har også lagt merke til at når dere har lagt ut artikler fra Dagbladet, VG og TV2 som har vært fordelaktig for barnevernet blir dette godtatt som fakta. Men når jeg har gjort det på tross av at det har bevist barnevernets ugjerninger blir det enten ikke kommentert ellers så blir det avfeid som løgnaktig og useriøst. Og da tør du altså å beskylde meg for å være farget - på tross av at jeg har kunnskapen og erfaringen om hvordan barnevernet fungerer. Og vet du, det som er så fascinerende her inne som jeg har påpekt før er hvor lett det er å sette bv tilhengerne på plass og parkere dere. Dere har ingenting å komme med av fakta, men kun synsinger og useriøse innlegg om barnevernets ofre. Og som jeg har sett tidligere så tåler dere ikke å få kritiske spørsmål om barnevernet. Da melder man seg altså bort eller kommer med useriøse personangrep istedet.
Gjest Varma Skrevet 20. februar 2017 #439 Skrevet 20. februar 2017 (endret) 2 timer siden, slagelse skrev: Det hjelper ikke deg å være spydig. Og det hjelper deg heller ikke å beskylde meg for synsing ettersom jeg også har lagt ut dokumentasjon for det jeg har sagt. Det er jo litt merkelig at dere bv tilhengere beskylder min dokumentasjon for å være vas, svada og useriøs når du personlig går god for et blogginnlegg. Det blogginnlegget blir altså godtatt som fakta, men statistikker og forskning på barnevernets arbeid blir altså avfeid. Jeg har også lagt merke til at når dere har lagt ut artikler fra Dagbladet, VG og TV2 som har vært fordelaktig for barnevernet blir dette godtatt som fakta. Men når jeg har gjort det på tross av at det har bevist barnevernets ugjerninger blir det enten ikke kommentert ellers så blir det avfeid som løgnaktig og useriøst. Og da tør du altså å beskylde meg for å være farget - på tross av at jeg har kunnskapen og erfaringen om hvordan barnevernet fungerer. Og vet du, det som er så fascinerende her inne som jeg har påpekt før er hvor lett det er å sette bv tilhengerne på plass og parkere dere. Dere har ingenting å komme med av fakta, men kun synsinger og useriøse innlegg om barnevernets ofre. Og som jeg har sett tidligere så tåler dere ikke å få kritiske spørsmål om barnevernet. Da melder man seg altså bort eller kommer med useriøse personangrep istedet. Du lyver så du tro det selv, det et ikke samsvar mellom det du skriver i det hele tatt. Jeg siterer; "papirene fra bv viser løgner og at de konstruerer problemer" til "jeg har ikke barn" til "bv sendte meg tilbake til omsorgssvikt" til "jeg er en av de som måtte rømme/skjule meg fra bv". Er du så psykisk syk som du virker? Eller er du bare ute etter oppmerksomhet? Skremmende at du pårober deg å være en representant for barnas stemme. Ingen med sine fulle 5 argumenterer eller lyver slik du gjør. All oppmerksomhet er tydeligvis god oppmerksomhet. Håper ingen tar seg bryet med å svare deg/dere så denne useriøse tråden dør ut. Endret 20. februar 2017 av Varma
slagelse Skrevet 20. februar 2017 #440 Skrevet 20. februar 2017 (endret) 1 time siden, Varma skrev: Du lyver så du tro det selv, det et ikke samsvar mellom det du skriver i det hele tatt. Jeg siterer; "papirene fra bv viser løgner og at de konstruerer problemer" til "jeg har ikke barn" til "bv sendte meg tilbake til omsorgssvikt" til "jeg er en av de som måtte rømme/skjule meg fra bv". Er du så psykisk syk som du virker? Eller er du bare ute etter oppmerksomhet? Skremmende at du pårober deg å være en representant for barnas stemme. Ingen med sine fulle 5 argumenterer eller lyver slik du gjør. All oppmerksomhet er tydeligvis god oppmerksomhet. Håper ingen tar seg bryet med å svare deg/dere så denne useriøse tråden dør ut. Kjenner du meg personlig? Tydeligvis ikke. For hvis du hadde kjent meg personlig så hadde du ikke beskyldt meg for løgn. Kan nesten være slik at man må mistenke deg for å prøve å få meg til å snakke mer om mitt privatliv ettersom du beskylder meg for å lyve om bv dokumenter og det faktum at jeg ikke har barn selv. Ingen med sine fulle fem beskylder andre for å lyve når de ikke kjenner personen selv personlig eller hvis det er opplagt i dagen hva som er fakta eller ikke. Ettersom du er så tøff og beskylder meg for løgn uten å kjenne meg personlig, så forventer jeg din saklige begrunnelse for dette. Det er tydelig at du syns at sannheten om barnevernets arbeid smaker vondt. Og til slutt, det er forskjell på å "vite" og det å ha erfaring. Det vet alle mennesker som er ved sine fulle fem for å bruke dine ord. Og litt påtagelig er det også at jeg fikk rett igjen. Det kom personangrep med en gang. Så der ble poenget mitt bevist nok en gang. Endret 20. februar 2017 av slagelse
Fremhevede innlegg