Gå til innhold

Barnevern. Tv 2.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, slagelse skrev:

Nei. Barnevernet har undersøkelsesplikt. Dette innebærer at de skal undersøke saken FØR de fatter vedtaket. Hadde Barnevernet fulgt loven ville ikke det skjedd. 

Av og til kan det være for sent hvis de venter til de er ferdige med undersøkelsene

Anonymkode: a79a5...9b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Av og til kan det være for sent hvis de venter til de er ferdige med undersøkelsene

Så da mener du at det er riktig å ta feil barn? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, slagelse skrev:

Så da mener du at det er riktig å ta feil barn? 

En tar aldri "feil" barn. En tar det barnet som trenger beskyttelse fra foreldre som ikke vet bedre

Skrevet

En tar aldri "feil" barn. En tar det barnet som trenger beskyttelse fra foreldre som ikke vet bedre

Så da er det altså aldri feil å skrive løgner i rapportene og vedtakene om hvorfor de tok barna? Så viser det altså at barna hadde det bra hjemme og det ikke var noe galt med verken bolig og klimaet i familien? De trengte altså beskyttelse fra skikkede og egnede foreldre. Dette her skjer og det skjer oftere enn at det skal være tilfeldig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, slagelse skrev:

Så da er det altså aldri feil å skrive løgner i rapportene og vedtakene om hvorfor de tok barna? Så viser det altså at barna hadde det bra hjemme og det ikke var noe galt med verken bolig og klimaet i familien? De trengte altså beskyttelse fra skikkede og egnede foreldre. Dette her skjer og det skjer oftere enn at det skal være tilfeldig. 

Da blir barna tilbakeført til foreldrene

Skrevet

Da blir barna tilbakeført til foreldrene

Nei. Da er det plutselig snakk om tilknytningen til fosterforeldrene på tross av at barna vil hjem til foreldrene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg er for barnevernet. Men å si at de aldri gjør feil var da litt voldsomt.

Anonymkode: be7b0...5ee

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Alice i Eventyrland, mod

Gjest Snuppi
Skrevet
På 2.3.2017 den 19.04, Honey Dew skrev:

Støtter

Du støtter? Du har da ikke noe grunnlag for å kunne støtte i det hele tatt!  

Regner med at du også har fulgt videre med i media angående fylkesmannen  i Oppland? 

Lite støttende link til deg angående bv.

http://www.tv2.no/nyheter/8965718/

Gjest Snuppi
Skrevet
På 2.3.2017 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Regner med at du også har fulgt videre med i media angående bv og fylkeskesmannen i Oppland. 

Skrevet (endret)
7 timer siden, Snuppi skrev:

Du støtter? Du har da ikke noe grunnlag for å kunne støtte i det hele tatt!  

Regner med at du også har fulgt videre med i media angående fylkesmannen  i Oppland? 

Lite støttende link til deg angående bv.

http://www.tv2.no/nyheter/8965718/

Jeg bestermmer selv hvem eller hva jeg støtter

Endret av Honey Dew
  • Liker 4
Skrevet
På ‎2017‎-‎03‎-‎02 den 19.00, slagelse skrev:

Og hva med barnevernets ansatte? Kan ikke de også oppføre seg som idioter? Tror ikke du at det er traumatiserende for barn å ikke få lov til å ha kontakt med hverandre? Av respekt for de barna så tror jeg du skal være forsiktig med å forsvare barnevernets handlinger. Det er mange av disse menneskene som har gått til erstatningssaker mot barnevernet for måten de er blitt behandlet på. Jeg skjønner at du ikke bryr deg om hva jeg sier der, men du trenger å høre det. For den tankegangen du har der er forkastelig, pinlig og nedrig overfor de barna som er ødelagte. Det er barnas beste vi skal ha som første prioritet. 

Nei det har du ikke. Du har dine egne, voksne, sårede følelser du vil forsvare. Og andre voksne sine følelser, ikke barna. De driter dere en lang marsj i.

Om jeg skulle synke ned på samme nivå, så burde man kalle dere for barnehatere, ikke barneverns-hatere. For det er ungene dere til syvende og sist skader. IKKE ansatte i BV.

Du svarer jo aldri og kommer alltid med samme argumenter som går i sirkel. Men gjør et forsøk.

Hva synes du man skal gjøre da, når barn blir seksuelt misbruk, mishandlet så de havner hos legen, blir utsatt for psykisk terror av sine nærmeste? Når barn DØR på grund av handlingene til foreldrene?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/barnemishandling/annenhver-maaned-drepes-eller-mishandles-et-barn-til-doede/a/10004923/

http://www.dagsavisen.no/innenriks/psykisk-vold-er-verst-1.283457

• En 28 år gammel kvinne står i Oslo tingrett tiltalt for drap og grov mishandling av sin ett og et halvt år gamle datter.
  • I forrige uke ble også et foreldrepar i Rana i Nordland siktet for legemsbeskadigelse med døden til følge etter at den tre år gamle gutten deres døde 2. mars.
  • Samme uke ble en kvinne siktet for å forsøke å ta livet av sin to år gamle sønn ved å gi ham narkotiske tabletter på Sandvika Storsenter.
  • Det er anslått at mellom fem og ti barn dør hvert år i Norge av påførte skader. I to til fem av tilfellene er skadene påført av omsorgspersoner.
  • Den siste omfangsundersøkelsen av vold mot barn ble gjort i 2007 av Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring (NOVA).
  • Andelen som oppga minst ett tilfelle av fysisk vold fra en forelder, var 25 prosent.
  • Kilder: NOVA og Dagsavisen
  • Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Nei det har du ikke. Du har dine egne, voksne, sårede følelser du vil forsvare. Og andre voksne sine følelser, ikke barna. De driter dere en lang marsj i.

Om jeg skulle synke ned på samme nivå, så burde man kalle dere for barnehatere, ikke barneverns-hatere. For det er ungene dere til syvende og sist skader. IKKE ansatte i BV.

Du svarer jo aldri og kommer alltid med samme argumenter som går i sirkel. Men gjør et forsøk.

Hva synes du man skal gjøre da, når barn blir seksuelt misbruk, mishandlet så de havner hos legen, blir utsatt for psykisk terror av sine nærmeste? Når barn DØR på grund av handlingene til foreldrene?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/barnemishandling/annenhver-maaned-drepes-eller-mishandles-et-barn-til-doede/a/10004923/

• En 28 år gammel kvinne står i Oslo tingrett tiltalt for drap og grov mishandling av sin ett og et halvt år gamle datter.
  • I forrige uke ble også et foreldrepar i Rana i Nordland siktet for legemsbeskadigelse med døden til følge etter at den tre år gamle gutten deres døde 2. mars.
  • Samme uke ble en kvinne siktet for å forsøke å ta livet av sin to år gamle sønn ved å gi ham narkotiske tabletter på Sandvika Storsenter.
  • Det er anslått at mellom fem og ti barn dør hvert år i Norge av påførte skader. I to til fem av tilfellene er skadene påført av omsorgspersoner.
  • Den siste omfangsundersøkelsen av vold mot barn ble gjort i 2007 av Norsk institutt for forskning om oppvekst, velferd og aldring (NOVA).
  • Andelen som oppga minst ett tilfelle av fysisk vold fra en forelder, var 25 prosent.

Dette

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Hva syns du man skal gjøre når barnevernet fanger opp slike ting, men velger å skrive i sine rapporter at det er til barnas beste å bo i slike hjem? Og hva syns du man skal gjøre når barn dør som følge av hva de opplever hjemme og barnevernet var klar over det? Mener du at det er til barnas beste at barnevernet lar de bo hjemme da? Også har vi de tilfellene hvor barnevernet tar barna ut. Mener du at det er til barnas beste å bli revet ut av armene på kjærlige foreldre som er i stand til å ta vare på dem? Da forventer jeg sin saklige begrunnelse for dette. 

Husk, det er barnas beste vi alle skal ha som første prioritet. Da forventer jeg at du også viser til å skulle ha dette som første prioritet. Per nå har du ikke det ettersom du forsvarer barnevernet. 

Skrevet
4 timer siden, Honey Dew skrev:

Jeg bestermmer selv hvem eller hva jeg støtter

Jepp det gjør du. Du vil ikke fortelle hvorfor du støtter et korrupt barnevern. Og det på tross av at du har fått muligheten til å gi en saklig begrunnelse. Den muligheten har du fortsatt. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, slagelse skrev:

Hva syns du man skal gjøre når barnevernet fanger opp slike ting, men velger å skrive i sine rapporter at det er til barnas beste å bo i slike hjem? Og hva syns du man skal gjøre når barn dør som følge av hva de opplever hjemme og barnevernet var klar over det? Mener du at det er til barnas beste at barnevernet lar de bo hjemme da? Også har vi de tilfellene hvor barnevernet tar barna ut. Mener du at det er til barnas beste å bli revet ut av armene på kjærlige foreldre som er i stand til å ta vare på dem? Da forventer jeg sin saklige begrunnelse for dette. 

Husk, det er barnas beste vi alle skal ha som første prioritet. Da forventer jeg at du også viser til å skulle ha dette som første prioritet. Per nå har du ikke det ettersom du forsvarer barnevernet. 

Og førsteplassene for å tillegge andre meninger, går til....

Slagelse

Gratulerer. Vel fortjent:nordvesta:

• Liker 2
Skrevet
På 15.2.2017 den 19.25, AnonymBruker skrev:

- Mer åpenhet om hvordan bv jobber

- Lengre utdannelse 

- Strengere krav til personlig skikkenhet

- Kompetanseheving ( forskning, også på bokstavdiagnoser )

- Nyere litteratur, mye av det de har nå er utdatert

Anonymkode: 5d77c...751

"Mer åpenhet" er ekstremt vagt. Taushetsplikten er absolutt.

Hva slags krav til personlig skikkethet?

Kompetanseheving på diagnoser? Det er vel strengt tatt psykolog/psykiater som skal ha kompetanse på slikt.

Listen din utgjør uansett ingen endring av BV. Det du snakker om er samme BV som jobber på samme måte, men med enkelte justeringer på krav/kompetanse. Du kunne like gjerne slengt inn at de burde ha lavere terskel for omsorgsovertakelse, at det biologiske prinsipp bør forkastes fullstendig, osv.

Det finnes ingenting i verden som er perfekt, inkludert BV. Når noen sier "BV må forandres" så innebærer det noe annet enn finjusteringer på det man har fra før.

Skrevet
På 15.2.2017 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Veldig synd for de barna og foreldene som blir utsatt for "feil".

Definitivt, men det er ikke noe som er praktisk mulig å endre på. Det er alltid rom for feil, og man kan aldri være 100% sikker. Med din holdning ville ingen mishandlede barn ha fått hjelp.

Skrevet
På 15.2.2017 den 19.27, AnonymBruker skrev:

Det er ikke babbel, det er hentet fra en lovsamling.

Hva så? Det har, som påpekt, ingenting med diskusjonen å gjøre. Dessuten driver du selektiv sitering fordi du ikke tar med muligheten for hastevedtak.

Du feiler totalt som vanlig.

Skrevet
På 15.2.2017 den 19.28, Kontormus skrev:

Nå forenkler du veldig. BV har et regelverk de må forholde seg til. Det er ikke alltid de gjør det. Herregud, dette har vi diskutert ørten ganger før. Nå du liksom skal diskutere BV så blir du helt krakilsk, helt ute av stand til å møte andres argumentasjon på annen måte enn å kalle dem for løgnere og synsere. Vi vet alle at du stiller i samme kategori.

Jeg forenkler ikke veldig. Jeg avslører bløffingen din. Hvem har sagt at BV ikke har et regelverk? Er du med i verdensmesterskapet i tåkeprat og avsporinger?

At du synes jeg er slem og fæl fordi jeg konfronterer slike som deg med løgnene deres er jeg ikke så bekymret for.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...