Gå til innhold

Barnevern. Tv 2.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper ikke din definisjon av kjærlige foreldre og dokumentforfalskning fra etaten, da du ikke har definert det. Et blogg innlegg er ikke en sikker kilde, ikke statistikk fra 2014 heller. Jeg kunne ikke bry meg mindre om du opplever min argumentasjon som bom, det handler om at noen mener at bv skal legges ned, uten å forklare hvordan man skal hjelpe barna hvis så skjer. Skulle tro at å være bv motstander er noe religiøst man plutselig finner ut av. Trist greier. 

Anonymkode: 0f1a6...364

Jeg kjøper heller ikke dine useriøse kommentarer. Du har ikke klart å besvare mitt spørsmål på en saklig måte, ei heller komme med svar på hvorfor du støtter et barnevern som skriver fantasihistorier som ikke holder mål med virkelighet. Skulle nesten tro selv at bv tilhengere er noe religiøst man plutselig finner ut av. Det er synd. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, slagelse skrev:

Du bommet kraftig med din argumentasjon. Så ja, de står fast. Og helt ærlig, hvem er det som skal snakke barnas sak når barnevernet går inn og tar de uten beviselige grunner til det? Er ikke dette foreldrene? Foreldrene har som øverste ansvar å beskytte barna mot farer, noe som også inkluderer barnvernet når de kommer inn og splitter barna på falske grunnlag. Hvis man takker nei til "nødvendig" hjelp fra barnevernet så mister du som regel omsorgen - på tross av at familien ikke har behov dem. 

Og når det gjelder undersøkelsesfase hos barnevernet. Barnevernet har undersøkelsesplikt. Barnevernet har også plikt til å ivareta det biologiske prinsipp fremfor beredskapshjem og fosterhjem. I de fleste saker forsømmer barnevernet dette. De går heller inn for omsorgsovertakelse og plasserer barna i beredskapshjem med tanke på fosterhjem. Hvis dette er snakk om flere søsken kan ikke disse barna forvente å få sammen, ei heller få lov til å ha kontakt. Når disse barna blir voksne og henter ut sine dokumenter er det mange som blir tatt på sengen av hva barnevernet har fabrikert av historier om dem og øvrig familie. Jeg vet det. Jeg har opplevd dette selv og har sett mange tilfeller hvor dette er skjedd. Derfor skal du være forsiktig med å være så bastant i dine uttalelser. 

Og dette sludderet hvor du sier at du har like mye rett som meg er reinspika løgn. Det sier seg selv at jeg vet hva jeg snakker om. 

Det siste du er sier om at barnevernet ikke er der for deg lenger når du blir voksen er en spesiell uttalelse. Det å si at barnevernet er der for barna er tullete. Når har barnevernet vært der for barna? Når barnevernet forfalsker dokumenter, skriver den ene løgnen etter den andre og fatter vedtak uten å ha solide grunner til det. Er det barnevern? Er det barnevern å fjerne barna fra oppegående og kjærlige foreldre? 

Du skrev: - "Det finnes nok noen mennesker i bv som burde ha hatt en annen jobb, men at barnevernet generelt sett består av psykopater er en uttalelse du får stå for selv. Det sier seg selv at dette er en sterk overdrivelse basert på et sterkt ensidig syn på saken."
Jeg står for mine uttalelser. Og for å ha dette fullstendig klart for deg, jeg vet hva jeg prater om i motsetning til deg. Og du får ikke respekt av å ha en slik ovenfra og ned holdning som du viser i ditt innlegg. Det er ingen tvil om at du bommer med argumentasjonen din. Med tanke på at du sier at du har erfaring med barnevernet, så bør du faktisk vise til din kunnskap. Jeg har lest hva du viser til. Da er merkelig at du skriver på en måte som indikerer at du ikke har kunnskapen eller erfaringen. 

Herregud kvinne, nå må du roe ned! Jeg prøvde å diskutere saklig med deg men du er jo helt besatt av tanken på at barnevernet er et stort og stygt troll som går inn for å ødelegge familier, og at du vet alt og andre vet ingenting.
Du virker rett og slett besatt og desillusjonert, og jeg aner hvorfor du har et trøblete forhold til barnevernet.

Jeg gir opp, du får bare sitte der og tro du vet så mye bedre enn alle andre, og lulle deg inn i fantasihistorier om den store stygge ulven BV som kommer og ødelegger normale, velfungerende familier. God bedring, håper du får den hjelpen du trenger!

Anonymkode: 90328...3e4

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du, problemet er jo at de ikke tror at dette skjer. Om noen viser til noe konkret, så er det ALLTID noe vi ikke vet, eller at det handler om foreldre uten selvinnsikt. Og et blogginnlegg, ETT - skrevet av en psykisk syk - støtter dette. 

Anonymkode: b96c1...8d1

Problemet er det at det skjer. Men du vil ikke høre. Det er ikke mitt problem. 

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud kvinne, nå må du roe ned! Jeg prøvde å diskutere saklig med deg men du er jo helt besatt av tanken på at barnevernet er et stort og stygt troll som går inn for å ødelegge familier, og at du vet alt og andre vet ingenting.
Du virker rett og slett besatt og desillusjonert, og jeg aner hvorfor du har et trøblete forhold til barnevernet.

Jeg gir opp, du får bare sitte der og tro du vet så mye bedre enn alle andre, og lulle deg inn i fantasihistorier om den store stygge ulven BV som kommer og ødelegger normale, velfungerende familier. God bedring, håper du får den hjelpen du trenger!

Hvis du snakker om hvorfor jeg har "trøblete" forhold til barnevernet og hvorfor du skjønner det så tror jeg du må tenke deg om en gang til. For den dagen du får barnevernet inn i din familie og får se i ettertid hva de har gjort, skrevet og forfalsket av dokumenter vil du få sjokk. Og det er faktisk slik at man ikke vil tro det før man opplever det selv. Derfor kvitterer jeg til deg: God bedring og lykke til den dagen du også får se dette. Og jeg tror ikke du skal beskylde meg for å være besatt før du selv ser virkeligheten av barnevernets arbeid. Ikke vær så sneversynt. Det vil lønne seg for fremtiden. Sannheten kommer frem en dag. Det vet vi alle sammen. 

Endret av slagelse
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, slagelse skrev:

Hvis du snakker om hvorfor jeg har "trøblete" forhold til barnevernet og hvorfor du skjønner det så tror jeg du må tenke deg om en gang til. For den dagen du får barnevernet inn i din familie og får se i ettertid hva de har gjort, skrevet og forfalsket av dokumenter vil du få sjokk. Og det er faktisk slik at man ikke vil tro det før man opplever det selv. Derfor kvitterer jeg til deg: God bedring og lykke til den dagen du også får se dette. 

Det skjer ikke, så du får kvittere så mye du vil ;)

Skrevet

Det er ikke mitt problem at du syns at det er greit å støtte et korrupt barnevern ;) . 

Skrevet

jeg er 26 år og har sett veldig mange tilfeller forresten hvor foreldre virkelig feiler....og i alle aldre. eks kjæresten min vil jeg si har lave moraler og dårlig oppførsel/oppdragelse...fant dette ikke ut før senere i forholdet.....moren hennes har virkelig failet som foreldre. og faren jobber 24/7 og er ikke tilstede værende.de er begge over 50..så godt voksen....slike folk skulle aldrig hatt barn og da bør barnevernet gripe inn..både min ex og søskene hennes er veldig annerledes og unormale på en negativ måte. det påvirker skolegangen deres og deres egen personelig utvikling....

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, slagelse skrev:

Problemet er det at det skjer. Men du vil ikke høre. Det er ikke mitt problem. 

Du blander AB'ene. Jeg vet hva du snakker om, jeg har sett lest referater hvor de omtaler gjenstander/inventar som ikke finnes. Om noen forteller noe, blir dette en "innrømmelse". Jeg vet også om et konkret tilfelle foruten Natasha-saken, der hvor BV har klusset med dato for å oppnå noe. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du blander AB'ene. Jeg vet hva du snakker om, jeg har sett lest referater hvor de omtaler gjenstander/inventar som ikke finnes. Om noen forteller noe, blir dette en "innrømmelse". Jeg vet også om et konkret tilfelle foruten Natasha-saken, der hvor BV har klusset med dato for å oppnå noe. 

Ok :) .

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjer ikke? At du får BV etter deg? Åjo, det kan du få!!! ;) Hovmod står for fall!

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg har 7 saker fra Norge som må behandles...:

http://www.dagbladet.no/nyheter/offentlige-ansatte-trues-pa-nett-vi-gar-etter-hele-naere-slekten-til-alle-i-det-norske-barnevern/67108845

Anonymkode: f19b2...c42

Ifølge TV2 og tidligere dommer Gro Hillestad Thune i Strasbourg er det 8 saker. Dette blir ifølge henne betegnet som et ekstremt alvorlig varsel til norsk barnevern. 

Skrevet
1 time siden, slagelse skrev:

Jeg kjøper heller ikke dine useriøse kommentarer. Du har ikke klart å besvare mitt spørsmål på en saklig måte, ei heller komme med svar på hvorfor du støtter et barnevern som skriver fantasihistorier som ikke holder mål med virkelighet. Skulle nesten tro selv at bv tilhengere er noe religiøst man plutselig finner ut av. Det er synd. 

Fint å få bekreftet alle sine fordommer om bv motstandere, takk for det. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint å få bekreftet alle sine fordommer om bv motstandere, takk for det. 

Fint å få bekreftet bv tilhengernes fordommer om barnevernets ofre. Takk for det. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her står det om en frisk og normal mor som ble fratatt barnet på døren av politiet og barnevernet mens moren selv var hos frisøren. Hun var villig til å anke til Menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg. Men reportasjen sier ikke noe om hvor lenge denne moren er dømt til å bo med familien som hjalp henne og hvor lenge hun obligatorisk må få hjembesøk go må rapportere til Barnevernet: 

Anonymkode: f19b2...c42

Dette er jo et tilfelle hvor BV hentet barnet med god grunn. Når en mor med rusproblemer fram til hun ble gravid holder seg skjult i 5 uker i frykt for å miste barnet, så sier det seg selv at det virker mistenkelig.

Skrevet (endret)
41 minutter siden, Tutte skrev:

Dette er jo et tilfelle hvor BV hentet barnet med god grunn. Når en mor med rusproblemer fram til hun ble gravid holder seg skjult i 5 uker i frykt for å miste barnet, så sier det seg selv at det virker mistenkelig.

Du glemmer å nevne at mor var blitt rusfri. Barnevernet lot ikke mor få en sjanse til å vise seg som skikket omsorgsperson. Dessuten er ikke denne moren den eneste personen som har rømt fra barnevernet. Når man rømmer fra barnevernet er det bekymringsfullt som du selv sier. Noen av de som rømmer har sine gode grunner. Husk på at vi skal sette barnets beste først. I denne saken vurderte heller ikke barnevernet øvrig familie og nettverk, hvilket de er forpliktet til ifølge norsk lov. I min omgangskrets kjenner jeg et par som er rusavhengig og ruser seg daglig. De er ikke kompetente omsorgspersoner. Men når man er blitt rusfri er det noe annet. Da skal man ikke ha denne livslange dommen på seg som denne moren hadde som tidligere barnevernsbarn og tidligere rusavhengig. Da skal man få muligheten til å prøve seg. 

Endret av slagelse
Skrevet
8 minutter siden, slagelse skrev:

Fint å få bekreftet bv tilhengernes fordommer om barnevernets ofre. Takk for det. 

Jeg har ikke nevnt at du er et offer, men for all del  mine tanker går til de som kan komme med god dokumentasjon på at de er ofre. Og da ikke folk som føler seg som ofre basert på synsing eller føleri og som ødelegger for de som faktisk har vært utsatt for overtramp.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke nevnt at du er et offer, men for all del  mine tanker går til de som kan komme med god dokumentasjon på at de er ofre. Og da ikke folk som føler seg som ofre basert på synsing eller føleri og som ødelegger for de som faktisk har vært utsatt for overtramp.

Så bra. Da regner jeg med at du skikker deg og oppfører deg deretter. 

Skrevet
2 minutter siden, slagelse skrev:

Du glemmer å nevne at mor var blitt rusfri. Barnevernet lot ikke mor få en sjanse til å vise seg som skikket omsorgsperson. Dessuten er ikke denne moren den eneste personen som har rømt fra barnevernet. Når man rømmer fra barnevernet er det bekymringsfullt som du selv sier. Noen av de som rømmer har sine gode grunner. Husk på at vi skal sette barnets beste først. I denne saken vurderte heller ikke barnevernet øvrig familie og nettverk, hvilket de er forpliktet til ifølge norsk lov. I min omgangskrets kjenner jeg et par som er rusavhengig og ruser seg daglig. De er ikke kompetente omsorgspersoner. Men når man er blitt rusfri er det noe annet. Da skal man ikke ha denne livslange dommen på seg som denne moren hadde som tidligere barnevernsbarn og tidlige rusavhengig. Da skal man få muligheten til å prøve seg. 

Ja men hvordan kunne BV vite at denne moren var rusfri? Selv om hun er det, så virker jo det hele veldig mistenkelig når hun skjuler seg. Da er det jo bedre å stå fram å vise seg som den rusfrie personen man har blitt.

Skrevet
6 minutter siden, Tutte skrev:

Ja men hvordan kunne BV vite at denne moren var rusfri? Selv om hun er det, så virker jo det hele veldig mistenkelig når hun skjuler seg. Da er det jo bedre å stå fram å vise seg som den rusfrie personen man har blitt.

Barnevernet har undersøkelsesplikt. Dette har jeg gjentatt gang på gang uten at dette er blitt tatt til følge. Undersøkelsesplikten er slik at man skal undersøke FØR man fatter vedtak. Hvis hun hadde stått frem hadde hun allerede da mistet barnet. Skal hun utsette barnet for det traumet? 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...