AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #541 Skrevet 5. mars 2017 På 2.3.2017 den 19.50, AnonymBruker skrev: Da blir barna tilbakeført til foreldrene Anonymkode: a79a5...9b1 Det er jo det som mange ganger ikke skjer selv om feil blir oppklart. Du snakker om hvordan det skal være, men vet trolig at det ikke stemmer. Enten lyver du eller så er du uvitende. Dumt å være uvitende og samtidig påståelig. Enda dummere å lyve. Anonymkode: 6e66b...712 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #542 Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det som mange ganger ikke skjer selv om feil blir oppklart. Du snakker om hvordan det skal være, men vet trolig at det ikke stemmer. Enten lyver du eller så er du uvitende. Dumt å være uvitende og samtidig påståelig. Enda dummere å lyve. Anonymkode: 6e66b...712 Jeg har også vært i kontakt med barnevernet og nei, de fjernet ikke barna. Vi fikk veiledning Anonymkode: a79a5...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #543 Skrevet 5. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det som mange ganger ikke skjer selv om feil blir oppklart. Du snakker om hvordan det skal være, men vet trolig at det ikke stemmer. Enten lyver du eller så er du uvitende. Dumt å være uvitende og samtidig påståelig. Enda dummere å lyve. Anonymkode: 6e66b...712 Er ikke alltid nei, men det er da mange barn som blir flyttet hjem igjen og også de barna som var veldig små da de ble flyttet. Anonymkode: 2c775...093
slagelse Skrevet 5. mars 2017 #544 Skrevet 5. mars 2017 (endret) På 5.3.2017 den 11.46, AnonymBruker skrev: @slagelseDu ber oss hele tiden om saklig begrunnelse, men jeg har ikke sett snurten til saklige begrunnelser fra deg. Kanskje du burde starte med deg selv først? Anonymkode: a79a5...9b1 Når du og dere andre forsvarer barnevernet uten å kunne med god nok begrunnelse pluss at dere ikke vil besvare spørsmål, så er det å forvente at dere kommer med saklig begrunnelse for deres påstander. Jeg vet hva jeg prater om og da ber jeg om det. Endret 8. mars 2017 av slagelse
slagelse Skrevet 5. mars 2017 #545 Skrevet 5. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo det som mange ganger ikke skjer selv om feil blir oppklart. Du snakker om hvordan det skal være, men vet trolig at det ikke stemmer. Enten lyver du eller så er du uvitende. Dumt å være uvitende og samtidig påståelig. Enda dummere å lyve. Anonymkode: 6e66b...712 Nettopp. Problemet med tilbakeføringssaker er at barnevernet vil ikke tilbakeføre barna til foreldre - på tross av at foreldrene stort sett er skikkede omsorgspersoner. Argumentet barnevernet bruker er tilknytningen til fosterforeldrene enda barna vil hjem. 1
slagelse Skrevet 5. mars 2017 #546 Skrevet 5. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: (Ikke meg du skrev til) Selvsagt må barnevernet gjøre en bedre jobb. Feil skal ikke skje. Her må det gjøres drastiske forbedringer. Å avvikle barnevernet og starte på nytt er ikke løsningen, da vil det skje enda flere feil. Barnevernet gjør mye riktig, nå må de gjøre enda mer riktig og jobbe mot 0% feil. Anonymkode: be7b0...5ee Det er ingen tvil om at vi er nødt til å starte på nytt når det gjelder barnevern og legge opp et annet system som tar hånd om hele familien. Per nå er terskelen for høy i forhold til å ta barn fra skikkede og egnede foreldre. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #547 Skrevet 5. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke alltid nei, men det er da mange barn som blir flyttet hjem igjen og også de barna som var veldig små da de ble flyttet. Anonymkode: 2c775...093 Nei. Er barna for små når de blir tatt, blir de ikke tilbakeført pga tilknytning. Jeg kjenner en konkret sak hvor BV tapte i retten, men bare det eldste ble tilbakeført. Spedbarnet, som havet hos andre fosterforeldre måtte bli der fordi biologisk mor var blitt en fremmed. Anonymkode: b96c1...8d1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #548 Skrevet 5. mars 2017 11 minutter siden, slagelse skrev: Når du og dere andre forsvarer barnevernet uten å kunne med god nok begrunnelse pluss at dere ikke vil besvare spørsmål, så er det å forvente at dere komme med saklig begrunnelse for deres påstander. Jeg vet hva jeg prater og da ber jeg om det. Jeg vet også hva jeg prater om Anonymkode: a79a5...9b1 2
slagelse Skrevet 5. mars 2017 #549 Skrevet 5. mars 2017 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet også hva jeg prater om Anonymkode: a79a5...9b1 Det er det veldig lite som tyder på. Når du sier at barna alltid blir tilbakeført til foreldre når det er skjedd feil, så er det desverre lite som tyder på at du vet hva du prater om. Endret 5. mars 2017 av slagelse 1
slagelse Skrevet 5. mars 2017 #550 Skrevet 5. mars 2017 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Er barna for små når de blir tatt, blir de ikke tilbakeført pga tilknytning. Jeg kjenner en konkret sak hvor BV tapte i retten, men bare det eldste ble tilbakeført. Spedbarnet, som havet hos andre fosterforeldre måtte bli der fordi biologisk mor var blitt en fremmed. Anonymkode: b96c1...8d1 Da er den biologiske tilknytningen ikke blitt hensyntatt av barnevernet. Og det er den biologiske tilknytningen som skal være det man skal jobbe etter. Hvor er barnas beste i at de ikke skal få lov til å kjenne sin egen familie? Endret 5. mars 2017 av slagelse 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #551 Skrevet 5. mars 2017 24 minutter siden, slagelse skrev: Det er det veldig lite som tyder på. Når du sier at barna alltid blir tilbakeført til foreldre når det er skjedd feil, så er det desverre lite som tyder på at du vet hva du prater om. Hvis du leser litt ovenfor her, ser du at jeg også har vært i kontakt med barnevernet og jeg har bare hatt positive erfaringer Anonymkode: a79a5...9b1 1
slagelse Skrevet 5. mars 2017 #552 Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du leser litt ovenfor her, ser du at jeg også har vært i kontakt med barnevernet og jeg har bare hatt positive erfaringer Anonymkode: a79a5...9b1 Jeg har kjempet mot barnevernet i mange år og vet hva prestisje for barnevernet er. Ydmykhet finnes ikke der. Og da når noen påstår at barnevernet bare gjør en god jobb, så forventer jeg en saklig begrunnelse på det. Er det barnas beste å bli fratatt egnede foreldre? Er det barnas beste å bli plassert i forskjellige fosterhjem og ikke få lov til å ha kontakt med hverandre? Slike ting er traumatisk og starten på en stygg og ensom kamp. Hvordan er traumer barnas beste? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #553 Skrevet 5. mars 2017 10 minutter siden, slagelse skrev: Jeg har kjempet mot barnevernet i mange år og vet hva prestisje for barnevernet er. Ydmykhet finnes ikke der. Og da når noen påstår at barnevernet bare gjør en god jobb, så forventer jeg en saklig begrunnelse på det. Er det barnas beste å bli fratatt egnede foreldre? Er det barnas beste å bli plassert i forskjellige fosterhjem og ikke få lov til å ha kontakt med hverandre? Slike ting er traumatisk og starten på en stygg og ensom kamp. Hvordan er traumer barnas beste? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. Det er bedre å jobbe sammen med dem, enn å slåss mot dem. Anonymkode: a79a5...9b1 1
slagelse Skrevet 5. mars 2017 #554 Skrevet 5. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er bedre å jobbe sammen med dem, enn å slåss mot dem. Anonymkode: a79a5...9b1 Det er det ikke når barnevernet jobber mot barnas beste og ikke for. Når deres begrunnelse ikke er basert på undersøkelser, men kun synsinger skrevet basert på deres egen fantasi på kontoret så har foreldre ansvaret for å beskytte barna mot dem. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #555 Skrevet 5. mars 2017 På 20.2.2017 den 23.40, AnonymBruker skrev: For hva som helst. En bekymringsmelding er nok, og en slik kan alle sende. Ikke tro du er noe bedre. Anonymkode: b96c1...8d1 Hva skal de sende bekymringsmelding på? At jeg ikke har barn men likevel uttaler meg om bv på nett? Ok Hadde jeg hatt barn og fått bekymringsmelding som jeg visste var uberettiget, hadde jeg samarbeidet så godt som mulig med bv. Det er det normale folk gjør. Det er dem med svin på skogen som slår seg vrang og kaller barnevernet korrupte barnestjelere. Anonymkode: 90328...3e4 4
Honey Dew Skrevet 5. mars 2017 #556 Skrevet 5. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva skal de sende bekymringsmelding på? At jeg ikke har barn men likevel uttaler meg om bv på nett? Ok Hadde jeg hatt barn og fått bekymringsmelding som jeg visste var uberettiget, hadde jeg samarbeidet så godt som mulig med bv. Det er det normale folk gjør. Det er dem med svin på skogen som slår seg vrang og kaller barnevernet korrupte barnestjelere. Anonymkode: 90328...3e4 Dette 1
slagelse Skrevet 5. mars 2017 #557 Skrevet 5. mars 2017 (endret) På 5.3.2017 den 14.37, AnonymBruker skrev: Hva skal de sende bekymringsmelding på? At jeg ikke har barn men likevel uttaler meg om bv på nett? Ok Hadde jeg hatt barn og fått bekymringsmelding som jeg visste var uberettiget, hadde jeg samarbeidet så godt som mulig med bv. Det er det normale folk gjør. Det er dem med svin på skogen som slår seg vrang og kaller barnevernet korrupte barnestjelere. Anonymkode: 90328...3e4 Normale folk som har erfaring med barnevernet er skeptiske når barnevernet kommer. Endret 12. mars 2017 av Nordvesta Innlegg ryddet for spekulasjon 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #558 Skrevet 5. mars 2017 45 minutter siden, slagelse skrev: Da er den biologiske tilknytningen ikke blitt hensyntatt av barnevernet. Og det er den biologiske tilknytningen som skal være det man skal jobbe etter. Hvor er barnas beste i at de ikke skal få lov til å kjenne sin egen familie? Nei, den biologiske tilknytningen var aldri et tema. Besteforeldre ble aldri vurdert selv om de var ressursterke nok. Dette var en slik sak som det gikk prestisje i, og man kan jo undres om BV's behov for å skjule feil, blant annet dokumentforfalskning, var én av grunnene til det. Sistnevnte ble bevist, og BV tapte på alle punkter. Men denne prosessen drog ut over 2-3 år. Bare den eldste ble sendt tilbake til mor. Den minste var det for sent for. Anonymkode: b96c1...8d1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 #559 Skrevet 5. mars 2017 Jeg tror Barnevernet all in all gjør en solid og god jobb! Barn skal være glade for at de har Barnevernet på sin side. Barn har faktisk ingen andre til å tale sin sak. Jeg har hørt om en bekjent som fikk et brev i postkassen om undersøkelse fra Barnevernet hvorpå de ble sjokkert over "falsk bekymring". Men de samarbeidet med Barnevernet, var nysgjerrige på hvorfor i all verden de var utsatt for en bekymringsmelding og det viste seg etter samtale med far og mor at det hele var en gedigen misforståelse. Barnehagen sa ifra om at "disse barna har det supert, de har vært her 100% i 4,5 år og vi kjenner de!" Foreldrene synes det hele ble litt pinlig og veldig overraskende men saken ble raskt henlagt, uten noe mer snakk. Disse bekjente skrøt av Barnevernets ansatte og de fikk et flott inntrykk. De kjente ikke noe til Barnevernet fra før av. Forøvrig var faren kommunetannlege og moren leder. De håndterte bekymringen/undersøkelsen bra men det gikk jo inn på de. Anonymkode: f19b2...c42 2
slagelse Skrevet 5. mars 2017 #560 Skrevet 5. mars 2017 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, den biologiske tilknytningen var aldri et tema. Besteforeldre ble aldri vurdert selv om de var ressursterke nok. Dette var en slik sak som det gikk prestisje i, og man kan jo undres om BV's behov for å skjule feil, blant annet dokumentforfalskning, var én av grunnene til det. Sistnevnte ble bevist, og BV tapte på alle punkter. Men denne prosessen drog ut over 2-3 år. Bare den eldste ble sendt tilbake til mor. Den minste var det for sent for. Anonymkode: b96c1...8d1 Helt sykt. Barnevernet er forpliktet via norsk lov til å vurdere øvrig familie og nettverk som omsorgspersoner om foreldre ikke skal ha omsorgen for barna. Det er barna dette går mest utover. Jeg er ikke overasket over at det går prestisje i sakene. Det er helt normalt. Jeg mener at det er bare tapere i disse sakene. Håper at det er så bra som mulig med familien. Endret 5. mars 2017 av slagelse
Fremhevede innlegg