slagelse Skrevet 15. februar 2017 #161 Skrevet 15. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ligger store penger i bv, dette er ikke tull og tøys. Anonymkode: 5d77c...751 Ja, det gjør det. Og dokumentasjon på dette har jeg lagt ut i diskusjonen her. Et annet råd er å la være jabx være i fred og ignorere brukeren. Jeg har sett at denne brukeren ikke bare forsøpler barnevernsdiskusjoner, men også andre diskusjonstråder på KG. Jabx er et nett-troll, så det er bare et godt råd fra meg . 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #162 Skrevet 15. februar 2017 På 14.2.2017 den 14.40, AnonymBruker skrev: Om det ble gjort en undersøkelse som viste at 98% av barnevernets fremferd bestod i ond frarøvelse av barn uten grunn, med dokumentasjon på at det foregikk helt bevisst fra de involvertes side, så ville fortsatt folk her inne forsøke å forsvare barnevernet med å stadig hevde at vi trenger barnevernet og "tenk på de stakkars barna osv". Nettopp - tenk på de stakkars barna som uten grunn er blitt skadet av Barnevernet, og foreldrene som har traumer resten av livet fordi de vet at det skjedde uten grunn, eller basert på falske beskyldninger eventuelt helt tåpelige bagateller. Dette skjer. Det er jo ikke uten grunn at folket reiser seg for å fjerne denne svulsten av en etat, med demonstrasjoner som går langt utenfor Norges grenser med store reaksjoner. Tror dere folket reiser seg for moro skyld? Barnevernet er en etat som har tilgang på store penger, og systemet trigger utbetalinger til et omfattende system som bare vil ha mer, og i alle fall ikke klarer å stenge sin egen pengekran. Advokater, sakkyndige, fosterhjem - både private hjem og private selskaper profitterer sterkt på dette syke systemet. De har fått lov(?) til å drive dette på i stor grad hemmelig basis, og kan oftest slippe å uttale seg om noe som helst ved å skylde på taushetsplikt. Hvem tror at det innen dette systemet ikke foregår samarbeid og planlegging på kammerset? Private selskaper/investorer har forlengst oppdaget dette milliard-markedet og setter opp barnevernsinstitusjoner og oppbevaringsplasser (mødrehjem?) osv i stor stil. Ved å være involvert på flere områder får man kontroll og mulighet for å påvirke at Hvor mange har fått med seg at mødrehjem fungerer som noe annet enn det mor og barn tror det er? Der kan de observeres i uker og måneder og spesifikke småfeil som moren gjør noteres nøye ned for å brukes som argumenter for å ta barna til slutt. Barn er blitt salgsvare og det kompliserte store systemet som suger til seg pengene klarer ikke å stoppe dette på egenhånd. Anonymkode: 6e66b...712 Noen trenger serisøst en realitycheck! Har du dokumentasjon på alt dette svada du kommer med? Anonymkode: 0f1a6...364 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 15. februar 2017 #163 Skrevet 15. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei. Jeg har ikke barn. Jeg var det barnet som hadde trengt barnevernet, så jeg tror ikke du skal beskylde meg for å finne opp fra egen fantasi eller lyve når jeg vet at jeg sier sannheten om barnevernet. Saklig begrunnelse - på forhånd takk. Si sannheten, ellers er du og jeg ferdig med vår diskusjon. Jeg diskuterer ikke med løgnere. Anonymkode: a39df...004 Hvordan er jeg en løgner? Det er jo trist at barnevernet ikke fanget deg opp. Merkelig logikk at du vil at de skal legges ned når du tydeligvis trengte hjelp. Det et jo ikke tvil om at du sliter med vrangforestillinger om hvordan barnevernet fungerer med alle disse ideene du har oppi hodet ditt og med måten du skriver på så burde du få hjelp. Du har jo tydeligvis psykiske problemer du burde nøste opp i med alle disse anti barnevern propaganda uttalelsene dine. Det er ikke for sent. Jeg skjønner ikke hva begrunnelser du vil ha? Jeg spør deg om bevis på de påstandene du gang på gang kommer med....
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #164 Skrevet 15. februar 2017 2 minutter siden, slagelse skrev: Ja, det gjør det. Og dokumentasjon på dette har jeg lagt ut i diskusjonen her. Et annet råd er å la være jabx være i fred og ignorere brukeren. Jeg har sett at denne brukeren ikke bare forsøpler barnevernsdiskusjoner, men også andre diskusjonstråder på KG. Jabx er et nett-troll, så det er bare et godt råd fra meg . Du er vel ett nettroll du og som spammer denne tråden? Du kan skive så mye du vil om hvor fælt barnevernet er men du er dessvere ikke så veldig overbevisende. Har til gode å se en løsning på de utfordringene barnevernet , fosterforeldre og domstolene har , når det er så mange dårlige foreldre der ute. At du forsvarer de dårlige foreldrene, og i tillegg mener at bv bør legges ned, sier jo sitt om at du ikke tenker på barnets beste. Anonymkode: 0f1a6...364 1
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #165 Skrevet 15. februar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er vel ett nettroll du og som spammer denne tråden? Du kan skive så mye du vil om hvor fælt barnevernet er men du er dessvere ikke så veldig overbevisende. Har til gode å se en løsning på de utfordringene barnevernet , fosterforeldre og domstolene har , når det er så mange dårlige foreldre der ute. At du forsvarer de dårlige foreldrene, og i tillegg mener at bv bør legges ned, sier jo sitt om at du ikke tenker på barnets beste. Anonymkode: 0f1a6...364 Jeg har til gode å se at barnevern tilhengere har beviselige grunner for at de skal ha rett. Og det er bemerkelsesverdig hvor enkelt det er å parkere barnevern tilhengere i diskusjoner . I diskusjonene jeg har vært i har jeg lagt ut dokumentasjon på mine argumenter, men dette har blitt ignorert og ikke lest. Istedet har jeg blitt angrepet på min person på null grunnlag. Så du har nok ikke så mye du skulle ha sagt. Jeg vet hva jeg snakker om, og når det er snakk om vår fremtid, vår neste generasjon som er våre barn så er det i alles interesse at det skal gå dem godt. Barnas beste skal være vår første prioritet. Så jeg kommer til å si sannheten om barnevernet i årene fremover og bruke min stemme til barnas beste. 1
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #166 Skrevet 15. februar 2017 32 minutter siden, GoldenLioness skrev: Hvordan er jeg en løgner? Det er jo trist at barnevernet ikke fanget deg opp. Merkelig logikk at du vil at de skal legges ned når du tydeligvis trengte hjelp. Det et jo ikke tvil om at du sliter med vrangforestillinger om hvordan barnevernet fungerer med alle disse ideene du har oppi hodet ditt og med måten du skriver på så burde du få hjelp. Du har jo tydeligvis psykiske problemer du burde nøste opp i med alle disse anti barnevern propaganda uttalelsene dine. Det er ikke for sent. Jeg skjønner ikke hva begrunnelser du vil ha? Jeg spør deg om bevis på de påstandene du gang på gang kommer med.... Jeg har lagt ut dokumentasjon på hva jeg har fortalt om barnevernet. Men dette har du ikke villet lest. Og du vil ikke imøtegå det du ser at jeg skriver. Og når du påstår at jeg sliter med vrangforestillinger om barnevernet bare fordi at jeg sier sannheten blir det for dumt. Du kjenner ikke meg og vet ikke hvor oppegående jeg er. Å påstå at sannhet er propaganda blir for dumt. Jeg velger å tro at du ikke har erfart barnevernets løgner i papirer, dokumentforfalskninger osv.... Og til opplysning, barnevernet fanget meg opp. Min sak er slik at man vil ikke tro det. Denne linken har jeg lagt ut tidligere i denne tråden. Og det er ikke merkelig logikk å ville at en korrupt etat skal fjernes. Vi skal tenke på hva som er best for våre barn. Og det er på tide å ta dette problemet alvorlig. https://www.oa.no/debatt/barnevern/forskning/barnevern-jeg-roper-et-varsko/o/5-35-385562 https://www.nrk.no/norge/_fosterfamilier-kan-tjene-millioner-1.7250941
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #167 Skrevet 15. februar 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen trenger serisøst en realitycheck! Har du dokumentasjon på alt dette svada du kommer med? Anonymkode: 0f1a6...364 Den som trenger det er deg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #168 Skrevet 15. februar 2017 4 minutter siden, slagelse skrev: Jeg har til gode å se at barnevern tilhengere har beviselige grunner for at de skal ha rett. Og det er bemerkelsesverdig hvor enkelt det er å parkere barnevern tilhengere i diskusjoner . I diskusjonene jeg har vært i har jeg lagt ut dokumentasjon på mine argumenter, men dette har blitt ignorert og ikke lest. Istedet har jeg blitt angrepet på min person på null grunnlag. Så du har nok ikke så mye du skulle ha sagt. Jeg vet hva jeg snakker om, og når det er snakk om vår fremtid, vår neste generasjon som er våre barn så er det i alles interesse at det skal gå dem godt. Barnas beste skal være vår første prioritet. Så jeg kommer til å si sannheten om barnevernet i årene fremover og bruke min stemme til barnas beste. Ja det var jo både faglige og godt dokumenterte svar du kom med. Den dagen du må rydde opp etter foreldre som har misbrukt, og utsatt ungene sine for vold så kan du komme tilbake å mene noe konkret om barnevern, fosterforeldre og domstolen. Når det gjelder pengebruk så kan du prøve å være i seriøse fosterforeldre sine sko, å prøve å få et barn som er så ødelagt av foreldrene sine, eller random onkler som har fri tilgang til barna. Å være på jobb 24-7, med luselønn og ingen å lene seg på, fordi bv ikke har penger for å avlaste fosterfamilien (de må brukes til å lønne de som jobber i bv fordi de er overabeidet og underbemanna). Hvis bv hadde hentet barna tidligere ville de ikke vært så ødelagt, så ja til raskere omsorgsovertagelse. Anonymkode: 0f1a6...364 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #169 Skrevet 15. februar 2017 2 minutter siden, slagelse skrev: Jeg har lagt ut dokumentasjon på hva jeg har fortalt om barnevernet. Men dette har du ikke villet lest. Og du vil ikke imøtegå det du ser at jeg skriver. Og når du påstår at jeg sliter med vrangforestillinger om barnevernet bare fordi at jeg sier sannheten blir det for dumt. Du kjenner ikke meg og vet ikke hvor oppegående jeg er. Å påstå at sannhet er propaganda blir for dumt. Jeg velger å tro at du ikke har erfart barnevernets løgner i papirer, dokumentforfalskninger osv.... Og til opplysning, barnevernet fanget meg opp. Min sak er slik at man vil ikke tro det. Denne linken har jeg lagt ut tidligere i denne tråden. Og det er ikke merkelig logikk å ville at en korrupt etat skal fjernes. Vi skal tenke på hva som er best for våre barn. Og det er på tide å ta dette problemet alvorlig. https://www.oa.no/debatt/barnevern/forskning/barnevern-jeg-roper-et-varsko/o/5-35-385562 https://www.nrk.no/norge/_fosterfamilier-kan-tjene-millioner-1.7250941 Ganke syk dokumentasjon du har lagt her! Har du hørt om kildekritikk?? Anonymkode: 0f1a6...364
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #170 Skrevet 15. februar 2017 3 minutter siden, slagelse skrev: Den som trenger det er deg. Ja, det var rette personen å mene noe om det. Anonymkode: 0f1a6...364
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #171 Skrevet 15. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det var jo både faglige og godt dokumenterte svar du kom med. Den dagen du må rydde opp etter foreldre som har misbrukt, og utsatt ungene sine for vold så kan du komme tilbake å mene noe konkret om barnevern, fosterforeldre og domstolen. Når det gjelder pengebruk så kan du prøve å være i seriøse fosterforeldre sine sko, å prøve å få et barn som er så ødelagt av foreldrene sine, eller random onkler som har fri tilgang til barna. Å være på jobb 24-7, med luselønn og ingen å lene seg på, fordi bv ikke har penger for å avlaste fosterfamilien (de må brukes til å lønne de som jobber i bv fordi de er overabeidet og underbemanna). Hvis bv hadde hentet barna tidligere ville de ikke vært så ødelagt, så ja til raskere omsorgsovertagelse. Anonymkode: 0f1a6...364 Den dagen du må rydde etter barnevernets herjinger hvor de har hentet barn fra foreldre som er egnet og skikket til å vare på dem, lese deres oppdiktede historier, se deres dokumentforfalskninger og deres utbetalinger til de sakkyndige for å få ta barna vil jeg gjerne møte deg. Da blir det veldig spennende å se hva slags argumenter du har for å ta barn fra foreldre som er skikket til å gi sine barn den oppveksten de skal ha. Du vet kanskje ikke at barnevernet er forpliktet til å foreta undersøker rundt familiens nettverk og øvrige familie før de plasserer barna i fosterhjem? Men det er de, for det biologiske skal ha første prioritet. Men barnevernet følger ikke opp der heller. Kom tilbake den dagen du har hatt denne jobben og gi meg gjerne en rapport på hvordan det gikk. Tør du å være så freidig da? 1
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #172 Skrevet 15. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganke syk dokumentasjon du har lagt her! Har du hørt om kildekritikk?? Anonymkode: 0f1a6...364 Har du hørt om fagfolk? 1
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #173 Skrevet 15. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var rette personen å mene noe om det. Anonymkode: 0f1a6...364 Ja. Jeg er faktisk det, for jeg er en av de mange tusen som har opplevd barnevernet. 1
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #174 Skrevet 15. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det var rette personen å mene noe om det. Anonymkode: 0f1a6...364 Her er mer. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDUP11000814/22-04-2014 Denne dokumentaren tar opp samarbeidet mellom barnevernet, sakkyndige og sakkyndiges oppdrag for barnevern og retten. Sånn fungerer dette. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #175 Skrevet 15. februar 2017 1 minutt siden, slagelse skrev: Den dagen du må rydde etter barnevernets herjinger hvor de har hentet barn fra foreldre som er egnet og skikket til å vare på dem, lese deres oppdiktede historier, se deres dokumentforfalskninger og deres utbetalinger til de sakkyndige for å få ta barna vil jeg gjerne møte deg. Da blir det veldig spennende å se hva slags argumenter du har for å ta barn fra foreldre som er skikket til å gi sine barn den oppveksten de skal ha. Du vet kanskje ikke at barnevernet er forpliktet til å foreta undersøker rundt familiens nettverk og øvrige familie før de plasserer barna i fosterhjem? Men det er de, for det biologiske skal ha første prioritet. Men barnevernet følger ikke opp der heller. Kom tilbake den dagen du har hatt denne jobben og gi meg gjerne en rapport på hvordan det gikk. Tør du å være så freidig da? 1 minutt siden, slagelse skrev: Har du hørt om fagfolk? Argumentasjonen din er helt på viddene. Ikke har du hørt om kildekritikk, ikke klarer du å se nyansene av hva faktisk bv har av utfordringer. Du har faktisk ikke klart å argumentere for hvordan bv bør endre seg, men mener på ramme alvor at det er bedre at bv lar unger bli utsatt for grov omsorgsvikt, fordi bv driver med alt det rare du nevner i teksten ovenfor her. Så da er risikoen verdt å ta? Typisk bv motstandere å ikke kunne argumentere godt for seg, men baserer seg på følelser eller synsing. Det foreligger ny forskning, og i tillegg en rekke organisasjoner som har et nyansert bilde av hvordan familier opplever bv arbeid, det gjelder også de familiene som har blitt utsatt for undersøkelser som ikke har vært noe sak. Ikke alle maler fanden på veggen. For at bv skal bli bedre trengs det erfaringer fra folk, på både godt og vondt. Men man når ikke inn med en "vi ønsker å ta bv" holdning eller å henge ut bv eller deres ansatte. Dessvere mangler det for lite reflektere og oppegående stemmer for de som har har blitt utsatt for feilbehandling i bv. Anonymkode: 0f1a6...364
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #176 Skrevet 15. februar 2017 11 minutter siden, slagelse skrev: Ja. Jeg er faktisk det, for jeg er en av de mange tusen som har opplevd barnevernet. 6 minutter siden, slagelse skrev: Her er mer. https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDUP11000814/22-04-2014 Denne dokumentaren tar opp samarbeidet mellom barnevernet, sakkyndige og sakkyndiges oppdrag for barnevern og retten. Sånn fungerer dette. Ja, synd at du ikke bruker dine erfaringer til noe konstruktivt. Og det brennpunktinnslaget er ikke forskning. Anonymkode: 0f1a6...364
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #177 Skrevet 15. februar 2017 8 minutter siden, slagelse skrev: Den dagen du må rydde etter barnevernets herjinger hvor de har hentet barn fra foreldre som er egnet og skikket til å vare på dem, lese deres oppdiktede historier, se deres dokumentforfalskninger og deres utbetalinger til de sakkyndige for å få ta barna vil jeg gjerne møte deg. Da blir det veldig spennende å se hva slags argumenter du har for å ta barn fra foreldre som er skikket til å gi sine barn den oppveksten de skal ha. Du vet kanskje ikke at barnevernet er forpliktet til å foreta undersøker rundt familiens nettverk og øvrige familie før de plasserer barna i fosterhjem? Men det er de, for det biologiske skal ha første prioritet. Men barnevernet følger ikke opp der heller. Kom tilbake den dagen du har hatt denne jobben og gi meg gjerne en rapport på hvordan det gikk. Tør du å være så freidig da? Sannheten er at barnevernet har hentet for få barn. Barn som skulle vært plassert hos gode fosterforeldre langt unna foreldrene. Se blant annet på diverse helsestatistikker, rus og kriminalstatistikker. Sannsynligvis har disse folkene vokst opp med en fin familiefasade, men et følelsesmessig og/eller voldelig helvete bak og selvinnsikten til disse "gode" foreldrene har nok ikke vært slik den burde være. Anonymkode: 77b4b...31e 2
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #178 Skrevet 15. februar 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sannheten er at barnevernet har hentet for få barn. Barn som skulle vært plassert hos gode fosterforeldre langt unna foreldrene. Se blant annet på diverse helsestatistikker, rus og kriminalstatistikker. Sannsynligvis har disse folkene vokst opp med en fin familiefasade, men et følelsesmessig og/eller voldelig helvete bak og selvinnsikten til disse "gode" foreldrene har nok ikke vært slik den burde være. Anonymkode: 77b4b...31e Sannheten er at barnevernet har hentet for mange barn og det uten beviselige grunner til det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2017 #179 Skrevet 15. februar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sannheten er at barnevernet har hentet for få barn. Barn som skulle vært plassert hos gode fosterforeldre langt unna foreldrene. Se blant annet på diverse helsestatistikker, rus og kriminalstatistikker. Sannsynligvis har disse folkene vokst opp med en fin familiefasade, men et følelsesmessig og/eller voldelig helvete bak og selvinnsikten til disse "gode" foreldrene har nok ikke vært slik den burde være. Anonymkode: 77b4b...31e Ja, dette er stemmer overens med rapport fra FHI. Anonymkode: 0f1a6...364
slagelse Skrevet 15. februar 2017 #180 Skrevet 15. februar 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, synd at du ikke bruker dine erfaringer til noe konstruktivt. Og det brennpunktinnslaget er ikke forskning. Anonymkode: 0f1a6...364 Det brennpunktinnslaget varer en time. Itillegg er det intervjuer med tre familier, dommere, sakkyndige som snakker om habiliteten til sakkyndige i barnevernoppdrag. De forteller også hva de sakkyndige tjener på et enkelt oppdrag. Og de tar for seg statistikker og forskning på dette. Så beklager for deg, men der dummet du deg ut. 1
Fremhevede innlegg