Gjest Pet Skrevet 13. desember 2004 #141 Skrevet 13. desember 2004 De som har vært endel på dette forumet vet at Far til 2 forsvarer far nærmest kategorisk i alle saker som dreier seg om konflikter, samvær, omsorg, bidrag etc etc. Tar man opp et sånt tema her må man regne med å få lange innlegg fra den kanten. Sånn er det bare.
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #142 Skrevet 13. desember 2004 Du må jo nødvendigvis uttale deg på bakgrunn av de opplysningen som foreligger da, ikke tenke deg til andre mulige slutninger!! Hva slags forum skulle vi fått om vi måtte innhente andre kilder og versjoner før vi kunne svare på et innlegg? Man må vel anta at vedkommende forteller som det er?
Titti72 Skrevet 13. desember 2004 #143 Skrevet 13. desember 2004 Trenger ikke god dømmekraft for å innse at en far som SPIKRER sin sønn inn på rommet har en skrue løs... Eller er kanskje dette normal oppdragermetode?
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #144 Skrevet 13. desember 2004 De som har vært endel på dette forumet vet at Far til 2 forsvarer far nærmest kategorisk i alle saker som dreier seg om konflikter' date=' samvær, omsorg, bidrag etc etc. Tar man opp et sånt tema her må man regne med å få lange innlegg fra den kanten. Sånn er det bare.[/quote'] Ja, og det syns jo jeg er veldig merkelig da. Det er jo ganske opplagt at det finnes på både dårlige mødre og dårlige fedre...Man må jo ta hensyn til saken, ikke kjønn.. Jeg syns det virker som Far til 2 driver "lobbyvirksomhet" for far under påskudd av at man skal ta hensyn til barnet. Beklager Far til 2, men det er slik jeg oppfatter innleggene dine.
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #145 Skrevet 13. desember 2004 Du må jo nødvendigvis uttale deg på bakgrunn av de opplysningen som foreligger da' date=' ikke tenke deg til andre mulige slutninger!! Hva slags forum skulle vi fått om vi måtte innhente andre kilder og versjoner før vi kunne svare på et innlegg? Man må vel anta at vedkommende forteller som det er?[/quote'] Nei, man må ikke ta det som skrives for god fisk, for skildringene har en tendens til å forverre seg i neste innlegg etter at en perosn ikke får den oppmuntrende tilbakemeldingen hun/han hadde håpet på. Det skjedde også i dette tilfellet. Mor her har fokus på å fortelle om mobiltelefonen 7 åringen fikk, og "glemte" liksom i farten å fortelle at årsaken til at far kom med mobilen, var fordi han var nektet besøksrett etter å ha spikret ungen inn i på et rom!!!! En så viktig opplysning tror jeg ingen holder hemmelig.
Gjest Melk Skrevet 13. desember 2004 #146 Skrevet 13. desember 2004 Dette er internett. Det betyr: -vi vet ikke ALT, hverken på den ene eller andre siden -man får kommentarer på det man skriver på godt og vondt -ikke alle kjenner familiehistorier til brukere like godt som andre -det vil alltid være ulike meninger Å tro noe annet er naivt.
Gjest Pet Skrevet 13. desember 2004 #147 Skrevet 13. desember 2004 Jeg synes ikke det er merkelig, bare noe man må ta med i betraktning når man skriver innlegg som dreier seg om de sakene - hvis det er innleggene hans det har blitt så mye oppstyr av i denne tråden.
Gjest Litjmæ Skrevet 13. desember 2004 #148 Skrevet 13. desember 2004 Blir oppgitt jeg. Helt utrolig hvordan en del folk kan dra egne konklusjoner og dømme i hytt og pine uten å kjenne til hele historien, bry seg om å spørre, eller gidde å høre etter når man faktisk får svar. Selvfølgelig får folk ha egne meninger - det er vel litt av poenget med et diskusjonsforum, men skal man argumentere, så bør man også være villig til å lytte mener nå jeg. Og for ordens skyld, Tex: Jeg mener du har gjort riktig i denne saken, hvis du fortsatt gidder å lese denne tråden ...
Gjest Far til 2 Skrevet 13. desember 2004 #149 Skrevet 13. desember 2004 Hei Titti72 Om det ikke er ca 5 mnd slik jeg påstår synes jeg motdebatanten burde komme med argumentasjon som viser feil i mitt resonement/regnestykke. Istedenfor blir det kategorisk påstått at mitt resonemt er feil, uten å påvise hvor feilen ligger. Jeg venter fortsatt på den "feilrapporten". At voksenkonflikter mellom to ex'er automatisk går utover barn er naturligvis feil. Men i dette tilfellet er barnet fratatt 5 MÅNDERS samvær pga denne voksenkonflikten slik jeg ser det. I slike tilfeller mener jeg det går ut over barnet. Og mht å forsvare guttens far så har jeg ikke gjort det. I så fall ber jeg deg forklare hvor jeg har kommet med en slik påstand. Derimot har jeg påpekt at jeg er mot mobiltelefon og at jeg mener faren bør svelge en kamel eller to og inngå samværsavtale. Mine meninger er altså ikke et innlegg for å forsvare fedre generelt. Vi gjør sikkert like ofte feil som mødrene. Jeg tror fortsatt Tex er en god mor, men mener også at hun har overreagert i denne saken. Far til 2
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #150 Skrevet 13. desember 2004 Klart man skal ytre meningen sine og ja , jeg er klar over at dette er internett , men poenget mitt er at jeg ser på som mer "alvorlig" at man er så krasse i kritikken mot en foreldre ( spiller ingen rolle om det er mor eller far) når det kommre til å kun ville ens barns beste. Hadde jeg lagt inn en oppskrift her og en kokk hadde kritisert fremgangsmåten og kalt meg en elendig kokk- vel , det hadde jeg nok klart og svelge, men hadde jeg lagt inn et innlegg som omhandlet mitt barn og fått 10 sider med svar hvor mange av de er ekstremt kritiske og ikke minst mye av " sånn kan man ikke gjøre, eller dette er ikke ditt barns beste" da hadde jeg blitt lei meg og som nevnt før . Jeg håper det er feiet godt foran egen dør
Gjest Melk Skrevet 13. desember 2004 #151 Skrevet 13. desember 2004 hadde jeg lagt inn et innlegg som omhandlet mitt barn og fått 10 sider med svar hvor mange av de er ekstremt kritiske og ikke minst mye av " sånn kan man ikke gjøre, eller dette er ikke ditt barns beste" da hadde jeg blitt lei meg og som nevnt før . Tittelen på tråden er "rett eller galt". Da må man forvente kritikk. Synes man det er for sårt bør man kanskej ikke legge ut slike problemstillinger på internett. Men for all del; folk må jo være høflige. Men det synes jeg de fleste har vært. Imidlertid er det mange (på begge sider) som synser i vei med bakgrunn i egne erfaringer, og det synes jeg igrunnen har lite med saken å gjøre.
Gjest Far til 2 Skrevet 13. desember 2004 #152 Skrevet 13. desember 2004 Ja, og det syns jo jeg er veldig merkelig da. Det er jo ganske opplagt at det finnes på både dårlige mødre og dårlige fedre...Man må jo ta hensyn til saken, ikke kjønn.. Jeg syns det virker som Far til 2 driver "lobbyvirksomhet" for far under påskudd av at man skal ta hensyn til barnet. Beklager Far til 2, men det er slik jeg oppfatter innleggene dine. Til Pet. Jeg forsvarer slett ikke fedre kategorisk. men på et så kvinnedominert forum har jeg forståelse for at det kan virke sånn. Heller ikke i denne saken har jeg forsvart far kategorisk, men isteden sagt at det er feil av ham å ikke akseptere en samværsavtale. Men det er riktig at jeg har satt spørsmålstegn ved om denne avtalen inneholder klausuler som far vanskelig kan godta. Det kommer ikke frem noe informasjon om dette i innlegget til Tex. Men det er langt fra å kategorisk forsvare menn. Til Gjest Jeg synes det er feil å trekke frem beskrivelser som "dårlige mødre" eller "dårlige fedre" tiltross for at en er uenig i en sak. Det er mulig begge er svært så oppegående, men pga deres interne voksenkonflikt fungerer ikke kommunikasjonen dem imellom. Slutninger som gir beskrivelser som "dårlige foreldre" er å trekke det litt langt synes jeg. Og jeg driver ingen "lobbyvirksomhet" for faren i dette tilfellet. Jeg kjenner hverken han, Tex eller andre involverte. Jeg vet ikke hvor de bor og er heller ikke interesert i å vite det. Derimot har jeg altså påpekt noen punkter som jeg mener er feil reaksjonsmønster hos Tex slik saken har fremstått. At mine meninger har skapt så stor røre på dette forumet ville jeg ikke trodd var mulig. Jeg har svart på et spørsmål og argumentert for hvorfor jeg mener det jeg gjør. Far til 2
Gjest Far til 2 Skrevet 13. desember 2004 #153 Skrevet 13. desember 2004 ... ... Hadde jeg lagt inn en oppskrift her og en kokk hadde kritisert fremgangsmåten og kalt meg en elendig kokk- vel , det hadde jeg nok klart og svelge, men hadde jeg lagt inn et innlegg som omhandlet mitt barn og fått 10 sider med svar hvor mange av de er ekstremt kritiske og ikke minst mye av " sånn kan man ikke gjøre, eller dette er ikke ditt barns beste" da hadde jeg blitt lei meg og som nevnt før . Jeg håper det er feiet godt foran egen dør Hei Gamle Alex. Innlegget var slik jeg så det ment som et spørsmål hvor hun ønsket tilbakemelding om andre mente hun gjorde rett eller galt. Det var på ingen måte en oppskrift for hvordan barn (eller samværsforeldre for den del) bør "behandles". Jeg mener jeg har svart på spørsmålet som var utgangspunktet og argumentert for hvorfor jeg mener det jeg gjør. Istedenfor å diskutere saken har dette utviklet seg til en "personkrig" hvor alle parter skal taes. De som er uenig får sitt pass påskrevet. Det samme gjør vel de som er enig. Det hadde vært en styrke for forumet om vi som deltar her hadde klart å holde oss til sak fremfor person. Far til 2
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #154 Skrevet 13. desember 2004 [istedenfor å diskutere saken har dette utviklet seg til en "personkrig" hvor alle parter skal taes. De som er uenig får sitt pass påskrevet. Det samme gjør vel de som er enig. Det hadde vært en styrke for forumet om vi som deltar her hadde klart å holde oss til sak fremfor person. Far til 2 Helt enig med deg :-)
Gjest GamlemorTex Skrevet 13. desember 2004 #155 Skrevet 13. desember 2004 Jeg kan ikke annet enn å riste på hodet når jeg ser makan til hugging frem og tilbake i denne tråden. For det aller første: Jeg har slettet min profil på KG fordi jeg ønsket det, ikke hverken på grunn av denne tråden eller andre tråder, men fordi jeg ønsket rett og slett å slette min profil, noe jeg har tenkt på siden jeg giftet meg for et halvt år siden. Grunnen til at det ble denne helgen var helt tilfeldig. Jeg var vel ikke kjent for å stikke mine meninger under en stol og har vel vist at jeg har tålt mye igjennom de årene jeg har vært medlem her. Grunnen til at jeg skrev klabb og babb i det første inlegget var rett og slett at jeg ikke ønsket fokuset på den siden av saken i denne tråden, men ville ha belyst hvorvidt det var rett eller galt av meg å ta en mobil fra en syvåring, når hovedtrekkene i vår situasjon var slik de ble beskrevet. Far til 2: du og disse fem månedene dine, jeg har svart deg på dette før, og dersom du har behov for å vite min nøyaktige kalender for å forholde deg til denne tråden foreslår jeg at du finner deg noe annet å gjøre. Når det gjelder mitt barns psykiske helse kan jeg igjen forsikre alle om at den er grundig ivaretatt Jeg har ingen problemer med at folk er uenige med meg, og som pedagog vet jeg at det finnes like mange former for barneoppdragelse som det finnes foreldre. Jeg vet at den som vet best for sitt barn er den som er der for barnet i det daglige, og jeg har satt min fulle lit til meg selv i den sammenhengen. Etter mange års kamp for å få til et ok samvær for min sønn, er det nå nummeret før jeg gir opp. Det er grenser for hvor mange kameler jeg kan svelge for å kunne ivareta rollen som en god mor og oppdrager. Vær trygge på at jeg ikke sender barnet mitt fra meg dersom jeg er det aller minste engstelig for at barnet mitt ikke skal ha det bra. Og dersom en vil fortsette denne tråden håper jeg at en vil holde seg til temaet som er hvorvidt det er rett eller galt å ta fra en syvåring en mobiltelefon h*n har fått i gave av den ene forelderen bak den andres rygg, der det er mye klabb og babb, og omsorgsforelderen er motstander av at så små barn skal ha mobil. Have a nice
Jinx Skrevet 13. desember 2004 #156 Skrevet 13. desember 2004 Jøss Hvor ble det av takhøyden ? Har moderatorene dratt på juleferie ?? 100% enig med deg Tex !!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #157 Skrevet 13. desember 2004 Jøss Hvor ble det av takhøyden ? Har moderatorene dratt på juleferie ?? 100% enig med deg Tex !!!!! Det har jeg spurt om en par ganger også, men det er vist ulike regler for ulike brukere. Synes vi skal la Tex avsluttet denne debatten med sitt siste innlegg
LilleBille Skrevet 13. desember 2004 #158 Skrevet 13. desember 2004 Og dersom en vil fortsette denne tråden håper jeg at en vil holde seg til temaet som er hvorvidt det er rett eller galt å ta fra en syvåring en mobiltelefon h*n har fått i gave av den ene forelderen bak den andres rygg, der det er mye klabb og babb, og omsorgsforelderen er motstander av at så små barn skal ha mobil. Jeg har ikke blandet meg inn i denne tråden tidligere .. da den allerede var sklidd langt ut .. Men for å svare på spørsmålet om mobil. Det er tull at en 7 åring skal ha mobil. Det er urimelig at en samværsforelder kjøper det til barnet - spesielt om det ikke er avtalt med bostedsforelderen på forhånd. Det at en 7-åring skal ha ansvaret for en såpass dyr ting er i utgangspunktet urimelig overfor barnet. Så lenge barnet har tilgang på vanlig telefon - og mulighet til å ringe - bli ringt til - virker det som om det å kjøpe en mobil til barnet - er en måte å skape en konfliktsituasjon på... da det vel er veldig få som vil la barnet beholde telefonen .. og på denne måten legger faktisk samværsforelder opp til ekstra problemer ... da bostedsforelder blir stående som "den slemme" som tar gaven fra "den snille". Det eneste riktige er selvfølgelig
Gjest Toantine Skrevet 13. desember 2004 #159 Skrevet 13. desember 2004 Det er tull at en 7 åring skal ha mobil. Det er urimelig at en samværsforelder kjøper det til barnet - spesielt om det ikke er avtalt med bostedsforelderen på forhånd. Det at en 7-åring skal ha ansvaret for en såpass dyr ting er i utgangspunktet urimelig overfor barnet. Så lenge barnet har tilgang på vanlig telefon - og mulighet til å ringe - bli ringt til - virker det som om det å kjøpe en mobil til barnet - er en måte å skape en konfliktsituasjon på... da det vel er veldig få som vil la barnet beholde telefonen .. og på denne måten legger faktisk samværsforelder opp til ekstra problemer ... da bostedsforelder blir stående som "den slemme" som tar gaven fra "den snille". Enig med deg, lillebille
Tule Skrevet 13. desember 2004 #160 Skrevet 13. desember 2004 :o Tex, her synes jeg du skal følge magefølelsen din i samarbeid med meklingskontor, familierådgiver, mannen din og de andre oppegående ressursene du har jeg. Ingen her kan sette seg inn i din situasjon. En unge finner ikke bare plutselig opp såpass dramatiske ting uten grunn. Du kjenenr dit barn best faktisk, og merker godt selv hva som er bra for ham eller ikke. Du har som forelder både plikt og rett til å ta vare på ungen din. Synd ikke alle deler det synspunktet, men av og til er prinsipper viktigere enn realiteten, det ser vi jo gang på gang i denne typen debatter. Til Tule som nevnte tvungen deling - om at tvungen deling tvinger foreldre til å samarbeide. Det finnes dem som ikke lar seg tvinge til noe som helst, og da er det ti ganger verre for barnet å bli revet i to. Hadde min eks og jeg ett sekund vært uenige om noe, ville jeg uten å blunke heller overlatt hovedomsorgen til ham enn å dra ungen min gjennom lavmåls gjørme for å "hevde min rett". Det er MANGE måter å ha en fullgod oppvekst på!!! Og bare fordi enkeltpersoner har personlig gode erfaringer med deling, gjør ikke det det allmengyldig. Så lenge det finnes voksne som ikke klarer å skille voksenfølelser og barns oppvekstvilkår, er det grusomt å dømme unger til å leve midt i det hele, og det er sånt som gjør at barn begynner å "please" voksne med historier. Trygge fornøyde unger gjør ikke det. Nå snakker jeg om de tilfellene som er ekstremt vanskelige/umulige selvsagt!! Selvsagt skal man prøve "alt" først - men når kostnaden blir større enn inntekten, så og si, så må det være bedre å stabilisere barnet enn å ri prinsipper for forurettede voksne... For det er vel barna vi fokuserer på her...? hei jeg skjønner ikke helt det du sier jeg skjønner noe av det, vis du var et sekund uenig med farne ville du vel prøve og bli renig, det jeg mener er at mend og legitimere uenighet slik vi gjør i dag så kan det gjøre at det er krig mellom forledrne og banret kanbli brukt mot dem den ene kan bruke banret i krig mot den nadre og barnet kan bli i en tilfelle der det ikke har kontakt med dne en3 og det tror jeg er ti ganger verre, som far til to sa han vokste opp med delt omsorg ogdet var ikke vanlig da forledrene kranglet til og begynne med men etterhvert stabiliserte detseg, jeg tror det er større sjanse ofr at forledrene smaarbeider vis de lbir dømt til det ne vis de kan han en situasjon der de er uenige jeg tor ikke det er bra og vere banr der foreldrene4 krangler og det ikke for ha kontakt med dne andre, jegm ener ikke at alle skal ha fdet slik men jeg emenr det bør bli mulig og dømme delt omsorg, nå vil de og heldigvis knaksje edre loven slik og at al fedre kan få foreldrerettig hilsen
Fremhevede innlegg