Gå til innhold

Rett eller galt?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes vi burde avslutte denne tråden. Tex har ikke bare meldt seg ut av debatten, hun har til og med meldt seg ut av kg.. :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Debatten er viktig uansett, hvem den gjelder, så jeg syns den kan fortsette.

Rart om noen melder seg ut fordi de ikke får de svarene man håper på, da burde man ikke ha lagt opp til en debatt i det hele tatt.

Og i denne tråden er det jo minst like mange støtte erklæringer som alt annet.

Skrevet

Den "gefühlen" jeg nevnte som gjaldt mammaer (la oss se bort fra at det finnes mange menn som er sammen med mor til barna sine som innrømmer at dama har en sjette sans når det gjelder ungeen som han ikke har selv. La oss se bort fra det et øyeblikk, for det var egentlig ikke poenget mitt der.) gjelder vel også pappaer som har hovedomsorgen. Den forelderen som har barnet mest, vil vel strengt tatt kjenne barnet best. I dette tilfellet gjelder det altså en mamma.

Vi kan godt ta en diskusjon om kvinnelig intuisjon og hvrdan menn og kvinner oppfatter ting. Men det er ikke regnet som saklig, og det er for såvidt uinteressant også, så lenge de sterkeste av Tex's motstandere her først går hardt ut og deretter blir litt flatere i tonen når de er bedt om begrunnelse, og da straks med masse forbehold som at "dette vet vi strengt tatt ikke" og "vi vet ikke dette helt sikkert".

"Saklig" debatt, på de premissene som liksom etterlyses her? Jada. De kommer naturlig den dagen mennesker ikke har evnen til å føle og tenke lenger. I mellomtiden leser jeg bare fortsatt at far tydelig har et slingringsmonn i egenskap av å være far som jeg ikke akkurat kan se er "saklig" begrunnet her enda...

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg synes vi burde avslutte denne tråden. Tex har ikke bare meldt seg ut av debatten' date=' hun har til og med meldt seg ut av kg.. :roll:[/quote']

ja det er rart :roll:

Som jeg skrev tidligere ( og det spiller ingen rolle om man er enig med TEX eller ikke) makan til tråd og makan til dømmende mennesker.

Foreldre rollen er noe av det vasnkeligeste som finnes.

Jeg kjenner ingen som KAN den 100%, men ifølge mange av svarene her inne skulle man tro at mange av dere mener at dere har den perfekte oppskriften. Håper dere har feiet for egen dør før dere kritiserer noen til de grader som det blir gjort her.

Her det noe som man forsvarer med nebb og klør så er det ungene sine og de valgene man gjør for dem.

Som sagt- jeg håper inderlig det er feiet skinnede rent foran døren deres

Gjest Anonymous
Skrevet

Som sagt- jeg håper inderlig det er feiet skinnede rent foran døren deres

Skinnende rent er det nok ingen som har det, men det er stor forskjell fra det å ha noen kaniner her og der, og det å nekte barnet ditt omgang med sin far.
Skrevet

De fleste som har skrevet i denne tråden er da helt enige med Tex og støtter henne! Å være uenig er da ikke det samme som å være fordømmende! Skal de som ikke er enige i avgjørelsen hennes bare holde kjeft??? Hun spør jo hva vi mener!

Gjest Anonymous
Skrevet

Synes man skal være jævlig forsiktig med å utale seg om andres avgjørelser uten at det er skinnede blank polert.

Hvorfor mener du ar du overhodet har noen rett til og dømme andre i deres oppgave å prøve å oppdra og passe på ungene sine

Gjest Anonymous
Skrevet
De fleste som har skrevet i denne tråden er da helt enige med Tex og støtter henne! Å være uenig er da ikke det samme som å være fordømmende! Skal de som ikke er enige i avgjørelsen hennes bare holde kjeft??? Hun spør jo hva vi mener!

Jeg henviser til de som har vært mest på kritiske- uansett - dette er ingen " forsvare " tex" tråd- men jeg er helt sjokka over alle de som mener de er " bedre" en andre når det kommer til foreldre rollen- som sagt tidligere- finnes det noe mer sårt

Gjest ik innl *Fiona*
Skrevet

Har problemer med å se hvordan enkelte klarer å vri dette helt rundt til å dreie seg om at mor er slem mot far, men det er så klassisk at det oser.

Hvor lenge skal en mamma prøve før det er lov å være oppgitt over far og sette noen betingelser? Hvor mange ganger skal en pappa få svikte uten at det blir reagert?

Skrevet

Hvorfor mener du ar du overhodet har noen rett til og dømme andre i deres oppgave å prøve å oppdra og passe på ungene sine

Jeg dømmer ingen. De fleste som skriver inn her ønsker et synspunkt på et eller annet og det får de.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg dømmer ingen. De fleste som skriver inn her ønsker et synspunkt på et eller annet og det får de.

Den kommentaren var ikke til deg- svaret til deg kom lengere ned- jeg svarte gjest samtidig som du skrev ditt innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Herregud da menneske, les hva du skriver, så skjønner du hvor dumt det du skrabler ned er.

Dette er en diskusjonsside på internett, her kan folk komme med sine meninger på andres innlegg akkurat når det måtte passe dem. Å være uenig er ikke det samme som å være fordømmende (forømmende må være KG's mest missbrukte ord), men det betyr å ha et annet syn.

Nei, ingen av oss vet alt i denne saken, så derfor brude vi ha holdt kjeft hele gjengen, både de som stoler på at Tex gjengir alt korrekt, og de som kanskje tror det finnes en annen variant av hendelsesforløpet. Men hva slags diskusjonsforum ville man da ha fått på KG?

Gjest Anonymous
Skrevet
Herregud da menneske, les hva du skriver, så skjønner du hvor dumt det du skrabler ned er.

Skrevet som en sann gjest :ler:

Dette er en diskusjonsside på internett, her kan folk komme med sine meninger på andres innlegg akkurat når det måtte passe dem. Å være uenig er ikke det samme som å være fordømmende (forømmende må være KG's mest missbrukte ord), men det betyr å ha et annet syn.

Nei, ingen av oss vet alt i denne saken, så derfor brude vi ha holdt kjeft hele gjengen, både de som stoler på at Tex gjengir alt korrekt, og de som kanskje tror det finnes en annen variant av hendelsesforløpet. Men hva slags diskusjonsforum ville man da ha fått på KG?

Her har man ikke bare vært førdømmende. Les hele tråden en gang til.

Uansett JEG synes det er usmakelig

Gjest Anonymous
Skrevet
Har problemer med å se hvordan enkelte klarer å vri dette helt rundt til å dreie seg om at mor er slem mot far' date=' men det er så klassisk at det oser.[/quote'] Jada, like klassisk som at mødre tar sin "hevd" i barna, og legger ut for hele verden hvor dårlig barnefaren oppfører seg, slik at hun kan få hindret samværet.

Hvor lenge skal fedre få kjempe for å få treffe sine barn? Hvor langt må en far gå i kampen før mor innser at barnet ikke er hennes? Mødre kan til og med trenere samvær etter at far har fått idømt samværsrett via en domstol uten at det får konsekvenser for barnemoren å trenere samværet.
Gjest Far til 2
Skrevet

Hei Fiona.

Jeg regner med at du regner meg som "en av Tex's sterkeste motstandere".

La meg da først si at jeg ikke er "en motstander av Tex" men at jeg i denne konkrete saken setter spørsmålstegn ved fokuset og måten saken er håndtert på.

Jeg er selv skeptisk til mobiltelefoner til barn i denne aldersgruppen. Det er derfor ex'en (bostedsforelder) som har kjøpt dette. Men når gutten først har fått mobiltelefon av faren (i det tilfellet som diskuteres) for at de skal holde løpende kontakt synes jeg fortsatt det er galt å frata han denne. Det kan tross alt ikke være lett for en 7-åring å forstå hvorfor han samtidig er blitt fratatt alt samværet med faren sin.

Jeg tror slett ikke Tex er en dårlig mor. Men når hun legger ut et spørsmål slik som i denne saken må hun også regne med kritiske bemerkninger fra de som ikke er enig i måten den er håndtert på.

På samme måte er også jeg inneforstått med at jeg kan få litt pepper for mine meninger. Det må jeg kunne akseptere. Hvis ikke ville jeg ikke kunne gått inn i et diskusjonsforum som dette.

Jeg har ikke kommet med nedsettende karakteristikker. Jeg har ikke fordømt henne som en dårlig mor. Jeg har hele veien forsøkt å diskutere sak hvor jeg har holdt meg til den konkrete informasjonen som forelå.

Vi menn har kansje en mer "direkte tone" i vår argumentasjon enn det enkelte kvinner har. Og jeg antar både Tex og andre er fullt på høyde med hvordan "slike som meg" skal håndteres om det oppstår uenighet.

Jeg vil ganske sikkert aldri bli istand til å "diskutere" på samme måte som en del kvinner, men håper likevel på respekt for mine meninger og måten jeg presenterer dem på.

Far til 2

Gjest Anonymous
Skrevet
[uansett JEG synes det er usmakelig

Din oppførsel er jo ikke det spor bedre :-(

Gjest Anonymous
Skrevet

Din oppførsel er jo ikke det spor bedre :-(

På bakgrunn av :klø:

Fordi jeg sier at jeg håper du har polert foran din egne dør.

Vet heller ikke om dette er samme gjesten jeg svarte før- det er litt forvirrede når dere ikke har noe form for nick. ( behøver ikke registrer dere , men iverfall gjest 1. 2 etc)

Skrevet

Må bare velge å overse siste innlegg, da det er åpenbart et innlegg om andre saker og ikke denne spesielt...

Hvor mye har far prøvd i dette tilfellet? Med unntak av å kjøpe mobil til en 7 åring? Bra dømmekraft, altså.

Skrevet

Når Far til 2 sier 5 mnd uten samvær flere ganger og Tex etterpå sier at det er ikke snakk om 5 mnd. Og Far til 2 fortsetter å gnage på det samme beinet videre i flere innlegg da blir jeg oppgitt. Det var IKKE 5 mnd. Hvor tydeligere kan det sies??!!!

Jeg syns at mange mister hodet i noen diskusjoner her inne. Det tillegges tidpunkter og meninger + masse baktanker til et innlegg. Det er ikke mulig, uten å lage en lang avhandling, å beskrive en situasjon helt korrekt så det ikke finnes et eneste mikroskopisk punkt en eller annen kan henge seg opp i.

Guttens far oppfører seg som en unge, tar ikke ansvar og får støtte for det!!! "Stakkars, han overvåkes og nektes "hemmelige" samtaler". Er det noe som ikke tåler dagens lys her?

Gutten behandles langt under lavmål for selv den værste standarden, og noen hyler ut om Tex og exens krangler som går utover et uskyldig barn. Hallo!!!!

Hadde eksen oppført seg som en mann og en pappa så hadde det ikke vært en konflikt. Jeg er dritt lei at innlegg om stakkars fedre som ikke får muligheten til å ha samvær med barnet sitt, og når han har det så oppfører han seg som en idiot. Det finnes mange fedre som ikke skulle hatt barn, akkuratt som det finnes mødre. Ikke "ta" de som faktisk har barnets beste i sinnet når dere kverulerer her inne. Vi er ikke prikkfrie, vi mødre som tenker på barna våres, men vi har barnas beste i våre tanker når vi tar en slik tøff avgjørelse.

Det er ikke "fett" å aldri ha barnefri. Jeg får heller ikke mere i bidrag hvis BF i mitt tilfelle ser barnet mere. Men datteren min har sin trygghet. Og det er viktig for meg.

Mulig dette ble usammenhengende og slitsomt å lese, men jeg er provosert nå. Jeg sliter med en BF som burde ha blitt tvangssterilisert. Han slenger rundt på bygda om hvor fæl jeg er og kjip mot datteren vår, når sannheten er at Barnevernet har rådet meg til ikke å sende min datter til han uten tilsyn. Den versjonen kommer aldri ut. Er ikke det litt typisk?! Jeg gidder ikke å forsvare meg for hans venner. Jeg har ren samvittighet, men den dagen kommer når min datter er stor nok til å ta et oppgjør med han og det gleder jeg meg til. Da kommer min lønn for å ha måttet svelget kameler, tiet om ting, trøster og bortforklart i alle år!

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvor mye har far prøvd i dette tilfellet? Med unntak av å kjøpe mobil til en 7 åring? Bra dømmekraft' date=' altså.[/quote']Det vet vi ingenting om, vi har kun en versjon å forholde oss til. Akkurat på samme måte som bygda Titt72 lever i kun får en versjon av saken.

Beklager, men jeg svelger ikke alt som blir hevdet her like rått når det kun er en side som får uttale seg. Her stemples barnefar som en drittsekk, og det uten at noen kjenner han.

Bra dømmekraft, altså.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...