Gå til innhold

Rett eller galt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er ikke enig med deg i at han mishandler ungen. At han har utsatt barnet for noe forferdelig og utilgivelig er det derimot ingen tvil om. Og med en gang jeg fikk vite om denne episoden stoppet jeg naturligvis samværet umiddelbart, og ga beskjed om at det ikke ville bli noe samvær med mindre vi gjennomførte en sivilisert meklingsrunde. Via denne meklingsrunden var det mine intensjoner å få belyst hva han selv tenker om hvordan man skal behandle barn, og også få meklerens og fars samboers hjelp til å få far til å innse at han må endre sin oppførsel.

Nå ble det slik at far stakk av siste gang vi var der. Slik jeg ser det fordi han ikke tålte å få sannheten fortalt, altså ved at noen -ikke jeg- fortalte han at slik oppførsel er uaktuell når en har med barn å gjøre.

Min sønn er klar i sin tale. Han vil være sammen med pappa. Men han er enda klarere på at han ikke vil være sammen med pappa før pappa har lært å oppføre seg.

Min jobb som god forelder er å være lydhør for mitt barns ønsker, og samtidig ivareta barnets sikkerhet.

Det vil derfor ikke bli noen som helst form for samvær uten at mine krav er på plass, slik at alle vet hvordan de skal forholde seg i enhver situasjon.

Far til 2

Kan du vennligst lese nedenstående grundig og med lupe slik at vi alle er sikre på at du får det med deg:

Hva i all verden -og nå gjentar jeg meg selv- er det jeg har skrevet som får deg til atter engang å påstå dette? Vær grundig trygg på at mitt barns psykiske helse er godt ivaretatt. Jeg blir igrunn litt provosert når du hele tiden maler på det samme selvom du har fått svar på dette tidligere i tråden.

hei

vordan kan du ikke kalle det og lokke gutten inne på et rom med planker for et barnemisshandling

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor da?

hei

det er ganske mange palsdesr det det det

hilsen

Skrevet
Du driver en vanvittig flisespikking her.

Jeg har sagt hele tiden at jeg stoppet samværet med umiddelbar virkning da jeg fikk vite om episoden, og at far kunne få igang samværet like umiddelbart ved å kalle inn til mekling.

At far ikke syns det haster så veldig med mekling er ikke ensbetydende med at jeg har hindret samvær, snarere at far ikke syns det hastet så veldig.

Så når jeg sier at jeg har nektet samvær i fem uker så mener jeg nektet samvær i fem uker, all den dag jeg ga far klar beskjed om at det bare var å kalle inn til mekling så skulle han få samvær. Men at far ikke gidder å anstrenge seg så veldig, det får du legge på hans kappe, ikke min.

Forøvrig skjønner ikke jeg åssen du kan få fra september til oktober til å bli fem måneder, uansett hvem som ikke har løftet fingrene sine.

Jeg har forøvrig ringt far så godt som hver dag i fjorten dager for å få vite om han kunne tenke seg å komme og hente julegaven som sønnen har laget til han og samboeren, uten at han har giddet å gi meg noe svar.

hei

poenget er at sist sa du to uker, og jeg gidder ikke gå inn i en diskujon om hvemsom har ksylda uansett så er du og ansvarlig vis ventetiden på et familkivernkontor gjrø at det har tatt al den tiden det ahr tatt

hilsen

Skrevet
Endelig flere som har gjennomskuet den manipulerende retorikken? Det var ikke for tidlig...

hei

hva mener du med manipulerende retorik, jeg syns han er fin men jeg er enig i at han har vert ensidig her nå, og jeg syns og tex harfroandret mye på dethun har sakt gjennom tråden

hilsen

Skrevet
Hvorfor er det så vanskelig å diskutere sak i dette tilfellet?

Er det fordi Tex er godt likt?

Er det fordi vi kvinner bør/skal/må støtte hverandre "mot" mannen? Av prinsippielle grunner?

Her applauderes det fordi en debattant ikke gidder mer.

Fordi denne debattanten går i mot en populær debattant.

Fordi denne debattanten er en mann.

Men jeg skjønner det ikke:

Far til 2 har mange gode poeng.

Tex har mange gode poeng.

Men det er ikke til å komme unna at de er i ulik ende av skalan.

Som far med vanskelig ex.

Som mor med vanskelig ex.

Dette har vi bare deres ord for.

Kanskje er det Far til 2 og Tex som er den vanskelige part...? :ler:

Tenk om det er Far til 2 og Tex som er hverandres exer...? :ler:

Bare tuller.

Men jeg er imidlertid overbevist om at Tex og Far til 2 sine exer synes at de er den rimelige part. :wink:

Det er ikke lett å diskutere sak her på kvinneguiden.

Og dette heter jo kvinneguiden.

Jeg har blitt beskyldt for å være farget av min livssituasjon.

Og det er jeg.

Hvem kan si med hånden på hjertet at de ikke er det?

Etter å ha tenkt på denne problemstillingen noen dager har jeg kommet fram til at jeg ville ikke fratatt min 7 år gamle sønn sin mobiltelefon som han fikk fra sin far.Grunn: Han er en 50% produkt av meg.

Men det vil jo si at han er et 50 % produkt av sin far også.

Den mannen som var toppen i forelskelsens sus bør få annet enn å si enn bare å betale bidrag.

Jeg valgte selv å få barn med min eks.

Tex med sin.

Far til 2 med sin.

Og dette er noe vi må bare leve med!

I gode og vonde dager.

Da får det jo heller være opp til far å skape trygghet mellom seg og sin sønn.

Og la sønnen være den som læres opp til å håndtere sin far/mor.

Vil ikke sønnen ta telefonen når far ringer?

Da er det opp til far å rette opp i mistilliten.

Ikke fordi mor var "vanskelig" - men fordi sønn setter krav til far.

Bor mor og far sammen - er det naturlig at barn snakker like åpent med mor og far.

Hvorfor skal det være annerledes om mor og far bor adskilt?

Et barn er ikke noe en eier:

En har det til låns...

Langt ble visst dette også, men dog uten sitater eller applaudering... :wink:

Mayamor

hei

bra

hilsen

Skrevet
Du velger å se bort i fra årsakene til at noen er godt likt og andre mindre likt, legger jeg merke til.

Jeg liker den som tar ansvar for barna sine. Jeg liker den som TØR å ta ansvar for barna sine, være seg kvinne eller mann, og som gjør det med barnets beste som fokus, og ikke eksen.

Jeg ville etter en del tankevirksomhet fortsatt ikke latt en 7 åring beholde mobilen.

Fordi andel prosenter jeg og faren er av barnet er likegyldig når det kommer til sunn fornuft og regler i hverdagen. Biologi er, som kjent for de fleste, ikke det eneste (eller nødvendigvis viktigste, har man også sett eksempler på) som er avgjørende for om man EGNER seg eller vil, ønsker, kan, evner være noe bra i en annen persons liv.

Du får ingen automatiske privilegier som menneske bare fordi du har prestert å plante en celle. Dette er høyst tilfeldig. Du må fortsatt som voksenperson ta ansvar for deg selv og egne handlinger.

Mann eller kvinne, samværs- eller hovedomsorgsforelder - det blåser jeg i. Tar du vare på ungen din, er jeg velvillig. Oppfører du deg som en drittunge uten tanke for dem du må samarbeide med, er jeg det ikke. Der gjør jeg faktisk ikke forskjell på noen. Hadde situasjonen vært omvendt, som du påpeker godt kunne vært tilfelle, ville jeg ment det samme.

Du må kunne forvente en viss standard av atferd hos voksne mennesker med barn. Uansett.

Meg om det.

hei

syns mayamor svare fint banret er like mye av begge og begge bør ha like mye og si, den ene har ikke noen større rettighet til og besteme en den andre jeg tror maye konflikter er for di at den ene ahr mer rettigheter en den andre i denne tråden har jeg vert enig med tex på grunn av konflikten slik at ikke gutten skal bli brukt mot mor eller gå bak ryggen på mor

hilsen

Skrevet

hei

jeg syns ikke vi menne her inne blir serbehandlet leer dullet med

hilsen

Skrevet
Så kom altså far innom i dag, etter at jeg har ringt ham jevnlig i fjorten dager for å høre om han vil komme og hente julegaven sønnen har laget til han.

Han var her i nøyaktig tjuefem sekunder, smilte ikke en eneste gang og sa knapt nok god jul til ungen sin.

Han spurte ungen hvorfor han ikke svarte på mobilen sin, hvorpå barnet forteller at han får ikke lov til å ringe med den fordi mamma sier at mobiler er skadelige for barn. Jeg sa at jeg syns han burde tatt det opp med meg før han kjøpte telefon og ga den til ungen, slik at vi kunne diskutert det.

Far ble rasende og trampet avgårde uten ett ord.......

"God jul alle sammen, " liksom............... :roll:

hei

jeg blir nesten litt itvil her jeg vis far ikke vil ringe på hustelefoneen fordi han ikke vil snakke med deg burde gutten kanskje få ha kontakt med han på mobiltelefonen menj eg tror jeg holder meg til det jeg sa jeg tror faren for at faren vile ha manipulert med dne er for stor til at jeg ville lat ha nhad den jeg er gald jeg ikke er i situasjonen

uanasett det er syrtgt av deg og skremme han med at den er farlig det har du ingen beviser for, va når han blir eldre og kammeratene hans har den skal han vere redd dme da :evil: , huff for en mor det der biurde du ha tenkt mer igjennom

hilsen

Skrevet

:o Nå har jeg ramlet helt ut av denne tråden....!! Var interessant å følge med en stund, men nå gidder ikke jeg mer....

Gjest På besøk
Skrevet

Det er helt ufattelig at dette for lov til å forsette :o

Skrevet

Vær så snill Tule, ikke sitèr og svar på hver j..... innlegg !!! Det blir jo bare tullete !! Kan du ikke heller prøve å sammenfatte meningene dine i noen få, så slipper vi andre scrolle oss gjennom flere sider du har opprettet uten at noe nytt er blitt tilført debatten.

:roll:

Skrevet
Vær så snill Tule' date=' ikke sitèr og svar på hver j..... innlegg !!! Det blir jo bare tullete !! Kan du ikke heller prøve å sammenfatte meningene dine i noen få, så slipper vi andre scrolle oss gjennom flere sider du har opprettet uten at noe nytt er blitt tilført debatten.

:ler: Som om jeg skulle sagt det selv!! :ler:

Gjest Marianna P
Skrevet

Ja, dette blir for dumt! Og, dette gjør du i alle trådene du svare på Tule. I tillegg er det fryktelig vanskelig å forstå hva du skriver.

Skrevet
Vær så snill Tule' date=' ikke sitèr og svar på hver j..... innlegg !!! Det blir jo bare tullete !! Kan du ikke heller prøve å sammenfatte meningene dine i noen få, så slipper vi andre scrolle oss gjennom flere sider du har opprettet uten at noe nytt er blitt tilført debatten.

:ler:

Syns Pjusk har et godt poeng her ja!! :wink:

Gjest GamlemorTex
Skrevet

Tule, jeg må innrømme at jeg orker ikke å lese et eneste av innleggene dine i denne tråden, så hvis det er noe konkret du lurer på foreslår jeg at du spør direkte om det.

Skrevet

Tråden er lukket. Remyline Moderator

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...