Gå til innhold

Rett eller galt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor vil du at han skal ha samvær når han mishandler gutten?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Kanskje det kan være greit å tillate samvær så barnet ikke lager seg noe idealbilde?

Gjest GamlemorTex
Skrevet
Hvorfor vil du at han skal ha samvær når han mishandler gutten?

Jeg er ikke enig med deg i at han mishandler ungen. At han har utsatt barnet for noe forferdelig og utilgivelig er det derimot ingen tvil om. Og med en gang jeg fikk vite om denne episoden stoppet jeg naturligvis samværet umiddelbart, og ga beskjed om at det ikke ville bli noe samvær med mindre vi gjennomførte en sivilisert meklingsrunde. Via denne meklingsrunden var det mine intensjoner å få belyst hva han selv tenker om hvordan man skal behandle barn, og også få meklerens og fars samboers hjelp til å få far til å innse at han må endre sin oppførsel.

Nå ble det slik at far stakk av siste gang vi var der. Slik jeg ser det fordi han ikke tålte å få sannheten fortalt, altså ved at noen -ikke jeg- fortalte han at slik oppførsel er uaktuell når en har med barn å gjøre.

Min sønn er klar i sin tale. Han vil være sammen med pappa. Men han er enda klarere på at han ikke vil være sammen med pappa før pappa har lært å oppføre seg.

Min jobb som god forelder er å være lydhør for mitt barns ønsker, og samtidig ivareta barnets sikkerhet.

Det vil derfor ikke bli noen som helst form for samvær uten at mine krav er på plass, slik at alle vet hvordan de skal forholde seg i enhver situasjon.

Far til 2

Kan du vennligst lese nedenstående grundig og med lupe slik at vi alle er sikre på at du får det med deg:

* Ja barnet sier det har opplevd skremmende episoder. Jeg er derimot litt skeptisk til hvordan bostedsforelder har håndtert denne saken ettersom hun ikke har fått vurdert barnet etter hendelsen som beskrives.

Hva i all verden -og nå gjentar jeg meg selv- er det jeg har skrevet som får deg til atter engang å påstå dette? Vær grundig trygg på at mitt barns psykiske helse er godt ivaretatt. Jeg blir igrunn litt provosert når du hele tiden maler på det samme selvom du har fått svar på dette tidligere i tråden.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg orker ikke lese alle sidene, men jeg har vært innom tråden innimellom. Tex, jeg støtter deg 150%! Synes du har gjort det riktige. Du får bare prøve å overse enkelte innlegg/brukere som ikke gidder å sette seg inn i saken og som antar i det uendelige.

Tex trenger ikke komme med alle detaljer, noe bør være privat. Derfor ser jeg ingen grunn til å diskutere om barnets psyke ivaretas. Saken dreier seg om det vr rett eller galt å ta mobilen. Hold dere til saken!

Og Tex, kan du ikke registrere deg igjen!

Gjest Anonymous
Skrevet

en 7 åring er for liten til å ha mobil.Jeg har 4 barn,og har satt 12 års aldersgrense på mobil.To av de har mobil og de må betale ringekortene selv av ukepengene.

Skrevet
Jeg orker ikke lese alle sidene' date=' men jeg har vært innom tråden innimellom. Tex, jeg støtter deg 150%![/quote']

:enig_animasjon:

Gjest Anonymous
Skrevet

Neimen er du borte Tex? Registrer deg og stå for din rett!

Gjest far til 2
Skrevet

Jeg beklager gamlemorTex.

Men forrige gang du "ropte" kom du også med feilinformasjon, noe du delevis tilstod senere. Tiltross for at du også da hadde gjenntatt deg selv flere ganger med annen informasjon.

Far til 2

Kan du vennligst lese nedenstående grundig og med lupe slik at vi alle er sikre på at du får det med deg:

Hva i all verden -og nå gjentar jeg meg selv- er det jeg har skrevet som får deg til atter engang å påstå dette? Vær grundig trygg på at mitt barns psykiske helse er godt ivaretatt. Jeg blir igrunn litt provosert når du hele tiden maler på det samme selvom du har fått svar på dette tidligere i tråden.

At jeg maler på mange av de samme tingene er fordi jeg synes det er informasjon som kommer frem etterhvert som du føler behov for ny argumentasjon.

Far til 2

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg beklager gamlemorTex.

Men forrige gang du "ropte" kom du også med feilinformasjon, noe du delevis tilstod senere. Tiltross for at du også da hadde gjenntatt deg selv flere ganger med annen informasjon.

Hvor da?

Gjest Far til 2
Skrevet

Hvor da?

F.eks. onsdag 8.des. kl. 20.33:

Hva i all verden er det du driver med her...??

Hvem i all verden har prata om fem måneder??

Ikke jeg i alle fall.

Jeg har sagt UKER, UUUKKEEERRRR !!! absolutt hele veien, all den dag vi faktisk hadde siste meklingsmøte 1. november.

Hold deg til fakta, er du snill.

Deretter, tirsdag 14.des kl. 16.44;

Samværet ble stoppet i midten av september' date= i oktober var vi på to meklinger, 1. november hadde vi siste mekling der far reiser seg og går uten et ord. Fra 1. november og til forrige lørdag hørte vi ikke et ord, og vi har ikke hørt noe siden heller.

Du roper ut at samværet har vært stoppet i 5 uker, men samtidig sier du at samværet stoppet i sommer. Deretter endrer du dette til midten av september.

Forstår du nå hva jeg mener med å tilpasse argumentasjonen ?

Om vi skal holde oss til dine sist fremlagte datoer har altså samværet uteblitt i 3 månder (selv om du roper ut 5 uker).

Og om vi holder oss til påstanden din om at samværet ble stoppet "i sommer" tilsier samværsnekten 5 månder (og ikke 5 uker).

Jeg synes du bør holde deg til en versjon slik at vi lettere kan forstå hva som egentlig har skjedd

Far til 2

Gjest GamlemorTex
Skrevet

Du driver en vanvittig flisespikking her.

Jeg har sagt hele tiden at jeg stoppet samværet med umiddelbar virkning da jeg fikk vite om episoden, og at far kunne få igang samværet like umiddelbart ved å kalle inn til mekling.

At far ikke syns det haster så veldig med mekling er ikke ensbetydende med at jeg har hindret samvær, snarere at far ikke syns det hastet så veldig.

Så når jeg sier at jeg har nektet samvær i fem uker så mener jeg nektet samvær i fem uker, all den dag jeg ga far klar beskjed om at det bare var å kalle inn til mekling så skulle han få samvær. Men at far ikke gidder å anstrenge seg så veldig, det får du legge på hans kappe, ikke min.

Forøvrig skjønner ikke jeg åssen du kan få fra september til oktober til å bli fem måneder, uansett hvem som ikke har løftet fingrene sine.

Jeg har forøvrig ringt far så godt som hver dag i fjorten dager for å få vite om han kunne tenke seg å komme og hente julegaven som sønnen har laget til han og samboeren, uten at han har giddet å gi meg noe svar.

Gjest Anonymous
Skrevet
:roll: At du gidder, Far til 2.

Nå gidder jeg ikke mer heller.

Diskusjonen er i realiteten umulig å gjennomføre med stadig ny informasjon, og jeg trekker meg ut nå.

Far til 2

Skrevet

Dette er nesten for godt til å være sant... men det dukker vel opp en ny liknende tråd, og da er vi igang igjen :roll:

Skrevet
*klemmer Embla* :)

Vil på Roma snart!! :sjarmor:

Ikke før du har registrert deg igjen! Roma er KUN for kg-damer! :tunge1::ler: Neeeida vennen! Håper vi får til Roma snart med registrert eller uregistrert Tex! :kose:

Skrevet

Ny informasjon ?

De av oss som ikke leser dette med utgangspunktet at alle mødre pr. definisjon er skurkene, har skjønt dette for lenge siden !

I denne tråden har du virkelig skuffet meg, far til 2. Tidligere har det faktisk virket som du setter barna først.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...