Gjest GamlemorTex Skrevet 14. desember 2004 #201 Skrevet 14. desember 2004 Og dette var meg, litt vrient å huske at jeg ikke er medlem lenger Her kommer det tydeligvis an på øyet som ser. Det er enda tydeligere at du må ha ikke bare teskje men millimetermedisinskje for å fatte poenget, som jeg syns jeg har vært klar på hele tiden, nemlig at ungen vil ha kontakt mer far, men overhodet ikke før han har lært å oppføre seg ordentlig. Tydeligere er jeg ikke istand til å si det...... HEGE:
Gjest GamlemorTex Skrevet 14. desember 2004 #202 Skrevet 14. desember 2004 Det er da meg som er de to siste gjestene, det er vrient å huske at jeg ikke er konstant innlogget lengre Og når man ikke kan endre blir det lett kluss.....
Gjest GamlemorTex Skrevet 14. desember 2004 #206 Skrevet 14. desember 2004 Jeg kunne også lagt til informasjon om at fra min sønn var ett til han var fire ville ikke far ha noe som helst samvær i det hele tatt og at jeg løp beina av meg etter han for at min sønn skulle få de samværssmulene far fant det for godt å ofre der og da. Jeg kunne ha sagt at jeg har mast frem tre tidligere meklingsrunder for å forsøke å få til en samværsordning, der far halvparten av gangene ikke har møtt og den andre halvparten har møtt og ikke sagt stort i det hele tatt. Jeg kunne ha sagt at far prioriterer å dra på jobb de aller fleste gangene min sønn er der på samvær og overlater til sin samboer å ta vare på ham. Jeg kunne ha fortalt at det er hun som gir han mat, vasker klærne hans og kjøper julepresanger, hun som ringer når far har lovet men ikke gidder, og hun som ringer meg dersom en avtale må endres. Da jeg laget denne tråden var det mobiltelefonspørsmålet jeg ville ha belyst. Men faktisk har denne tråden gitt meg enda sterkere tro på at det jeg gjør er rett, og at jeg uten tvil bør stole på min magefølelse når det gjelder min sønns forhold til sin biologiske far. Gudskjelov har han en real mannerollemodell i min ektemann. For øvrig - og dette skriver jeg bare fordi jeg vil være ekkel og pirkete: JEG har bare nektet samvær i to uker, det er far som ikke gidder å oppføre seg slik på mekling at mekleren anbefaler en samværsavtale FAR har faktisk nektet sin sønn samvær i flere år allerede.
Gjest Far til 2 Skrevet 14. desember 2004 #207 Skrevet 14. desember 2004 Nå skjønner kansje du også hva jeg mener med at det stadig kommer frem ny informasjon som passer for anledningen slik jeg sier på side 8 i denne diskusjonen. Far til 2
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #208 Skrevet 14. desember 2004 Nå skjønner kansje du også hva jeg mener med at det stadig kommer frem ny informasjon som passer for anledningen slik jeg sier på side 8 i denne diskusjonen. Far til 2 Men du har jo ennå ikke skjønt poenget. Sakens kjerne var mobiltelefonen, ikke noe annet.
Gjest Anonymous Skrevet 15. desember 2004 #209 Skrevet 15. desember 2004 Nå skjønner kansje du også hva jeg mener med at det stadig kommer frem ny informasjon som passer for anledningen slik jeg sier på side 8 i denne diskusjonen. Far til 2 Nå får du gi deg, om du konsekvent tror at Tex lyver og kommer med ny informasjon "tilpasset" situasjonen så kan du la være å svare syns jeg. Ettersom jeg ser det er du kun ute etter å pirke, og ikke å gi et ordentlig svar. Foreksempel dette med tidsperspektivet. Du holder fast ved dine 5 måneder, Tex sier noe annet. Du sier selv at om noen kan motbevise dine påstander (som egentlig burde være helt unødvendig, du må faktisk forholde deg til info som du får!) så skal du godta det. Men, du gjør jo ikke det, du kverner på det samme. Hva slags "bevis" er godt nok da Far til 2?
Gjest Pjusk Skrevet 15. desember 2004 #210 Skrevet 15. desember 2004 Far til 2 : Ta deg sammen! Du bare kverulerer nå!! Hva mener du Tex skal gjøre når hun kommer med en konkret problemstilling vedr. barnet sitt. Først gi bakgrunnsinformasjon i detalj om hele hans syvårige liv? Hun har vel mer enn tydlig belyst at biologisk far ikke er en trygg omsorgsperson, men derimot en som skaper problemer ved samvær med sønnen. Hva slags videre informasjon trenger du? Tex: Vanskelig å svare deg, men jeg har fulgt litt med å deg på KG, og mht. exen høres det ut som om du har gjort det riktige. Og uansett hva slags forhold guttungen hadde hatt til sin far: En mobiltelefon er han altfor ung til å ha!!
Gjest Far til 2 Skrevet 15. desember 2004 #212 Skrevet 15. desember 2004 ... Foreksempel dette med tidsperspektivet. Du holder fast ved dine 5 måneder, Tex sier noe annet. Du sier selv at om noen kan motbevise dine påstander (som egentlig burde være helt unødvendig, du må faktisk forholde deg til info som du får!) så skal du godta det. Men, du gjør jo ikke det, du kverner på det samme. ... Det er jo akkurat det med å forholde seg til den foreliggende informasjonen jeg gjør når jeg snakker om at barnet har mistet samvær i 5 månder. Informasjonen er basert på det som har blitt sagt i saken. Jeg får ikke 2 + 2 til å bli 5, slik Tex sier det blir. Og kansje jeg bør ta litt selvkritikk for noe av det som jeg har sagt i diskusjonen. I hovedsak fordi det ikke har direkte relasjoner til mobiltelefonen som ble fratatt barnet. Men jeg er altså overbevist om at barnets behov for samvær er mye viktigere enn noe annet. Og at problemet rundt mobiltelefonen kunne vært borte om foreldrene hadde fått til den komunikasjonen som er nødvendig. Jeg mener med andre ord at Tex og hennes ex har gjort noen feil i håndteringen av denne saken fra starten av. Jeg tror ikke dette er spesielt for dem. Jeg har selv gjort flere feil de senere årene mht de konfliktene som har oppstått mellom min egen ex og meg. Jeg synes imidlertid det er viktig å forsøke å lære noe av disse feilene. Hvis Tex og hennes ex også lærer noe av den pågående konflikten kan kansje barnet bli spart for ytterligere konflikter. Og kansje mobiltelefonen aldri hadde blitt overlevert om barnet hadde den kontakten med faren som jeg tror barnet ønsker. Isteden blir det slik at begge parter skal trumfe gjennom eget markeringsbehov. Ex til Tex ved å ikke akseptere samværsavtale og "nekte å være barnevakt". Tex ved å trumfe gjennom samværsnekt for barnet, kombinert med at hun sier at det ikke er ulovlig. Hun har rett i det. Det er ikke ulovlig å gjenomføre samværstrenering. Og av samme grunn er det tusenvis av barn og fedre som ikke forstår at myndighetene kan akseptere slike handlinger. Men mobiltelefonen er og blir bare en liten brikke i den voksenkonflikten som sansynligvis har pågått over lang tid. Jeg synes partene (både han og henne) burde "løfte blikket" og forsøke å gjøre noe med det grunnleggende problemet (som altså ikke er mobiltelefonen gutten fikk av faren for å holde kontakt med han). Far til 2
Gjest *Fiona* Skrevet 15. desember 2004 #213 Skrevet 15. desember 2004 barnets behov for samvær er mye viktigere enn noe annet Også fremfor trygghet og velvære? den kontakten med faren som jeg tror barnet ønsker. :o Hvem har latt være å ha samvær her fra begynnelsen? Er du så til de grader himmelropende blind for de feilene noen fedre gjør at du ALLTID må la barna betale regningen for dette, i setdet for faren som faktisk må forventes å ta ansvar for egne handlinger? Det er ekstremt spesielt å være så opphengt i dette... Jeg er glad jeg med hånden på hjertet kan si at både eksen og jeg bare har ett mål sammen, og det er vår sønns velvære. Hva det koster oss å ofre selv skjenker vi ikke en tanke. Og han ville ALDRI ha gitt guttungen en mobil uten å høre med meg først! Og omvendt! Jeg setter mer pris på det enn noen sinne etter denne tråden, og kan bare sende medlidende tanker til alle dem som ikke har ekser det er mulig å ha en VOKSEN ANSVARSFULL dialog med. :evil:
Gjest Pet Skrevet 15. desember 2004 #214 Skrevet 15. desember 2004 Ser at denne tråden nå sklir helt ut. Vil bare oppsummere min mening: Jeg synes ikke Tex skulle tatt fra ham telefonen, men latt den være på til bestemte tider og la den være en telefon som bare far ringte til. Jeg synes det var unødvendig å gi så mye info som hun har gjort her hvis hun ikke ville ha tilbakemeldinger/kritikk på det. Jeg synes det er rart at hun sliter og strever med å få til en samværsavtale med en far som sperrer sønnen inne på et rom. Det er barnemishandling.
Titti72 Skrevet 15. desember 2004 #215 Skrevet 15. desember 2004 Men Pet. Når Tex skriver at far lover å ringe gutten da og da, og det er farens samboer som må ringe for at gutten ikke skal sitte og vente og vente for så og bli skuffet. Synes du da at det skal være ok at de innfører "ringetider" f.eks. hver dag mellom 17.00-18.00 eller mand/tirs/ons/lør mellom 18.00-1900? Vil ikke gutten da bare sitte hjemme på disse tidene og vente på telefon fra far? Hva da når far ikke ringer? Er det så utrolig viktig at han har denne mobilen? Vil det ikke bare bli større konflikter ut av dette? Og muligens litt skyldfølelse for gutten hvis faren sier at "du var jo ikke hjemme når jeg ringte på oppgitt tid"? Og mellom far og mor om gutten skal "holdes inne" i ringetidene? Evnt. med beskyldninger om at mor saboterer hvis gutten er ute og leker denne perioden. Jeg ser bare masse trøbbel med dette og ingen bra tanke overhode. Mulig jeg bare har en kranglete eks men jeg liker å komme problemene i forkant og ikke trøste/ha et heløvete etterpå....
Titti72 Skrevet 15. desember 2004 #216 Skrevet 15. desember 2004 Jeg synes det er rart at hun sliter og strever med å få til en samværsavtale med en far som sperrer sønnen inne på et rom. Det er barnemishandling. Til opplysning så må det ha vært mekling før en kan gå videre til retten ang. samvær.
Gjest Pet Skrevet 15. desember 2004 #217 Skrevet 15. desember 2004 Men Pet. Når Tex skriver at far lover å ringe gutten da og da, og det er farens samboer som må ringe for at gutten ikke skal sitte og vente og vente for så og bli skuffet. Synes du da at det skal være ok at de innfører "ringetider" f.eks. hver dag mellom 17.00-18.00 eller mand/tirs/ons/lør mellom 18.00-1900? Vil ikke gutten da bare sitte hjemme på disse tidene og vente på telefon fra far? Hva da når far ikke ringer? Er det så utrolig viktig at han har denne mobilen? Vil det ikke bare bli større konflikter ut av dette? Og muligens litt skyldfølelse for gutten hvis faren sier at "du var jo ikke hjemme når jeg ringte på oppgitt tid"? Og mellom far og mor om gutten skal "holdes inne" i ringetidene? Evnt. med beskyldninger om at mor saboterer hvis gutten er ute og leker denne perioden. Jeg ser bare masse trøbbel med dette og ingen bra tanke overhode. Mulig jeg bare har en kranglete eks men jeg liker å komme problemene i forkant og ikke trøste/ha et heløvete etterpå.... Det er ikke nødvendig å opplyse gutten om ringetidene. Gi beskjed til faren om når telefonen er på og at gutten tar den hvis han er hjemmme. Har en gutt selv og tror det er relativt uvalig at en 7 år gammel gutt siter inne og venter på telefon fra faren framfor å være ute å leke, hvis ingen har sagt til ham at i kveld ringer kanskje pappa.
Gjest Far til 2 Skrevet 15. desember 2004 #218 Skrevet 15. desember 2004 Jeg er enig at diskusjonen sklir litt ut som Pet sier (hvor jeg skal ta selvkritikk for at jeg var deltagende til at den skle ut). Jeg har samme mening om saken som jeg hadde i mitt første innlegg. Derfor en kopi av dette: "Nå synes jeg du straffer deres sønn altfor hardt Tex. Det er greit at dere har regler hos dere som ikke samsvarer med regler gutten har hos faren. Men å frata han mobiltelefonen slik at han ikke kan ringe er vel litt i hardeste laget. Som andre sier her er det du og faren som har et kommunikasjonsproblem. Ikke bland gutten opp i dette. Når du samtidig med å frata sønnen deres en mobiltelefon også fratar han alt samværet slik du sier grenser dette opp mot en umoden voksenkonflikt hvor barnet brukes for alt det kan være verd. Ikke fortsett krigen på en måte som går utover barnet slik det gjør i dag. Far til 2"
Gjest *Fiona* Skrevet 15. desember 2004 #219 Skrevet 15. desember 2004 Som andre sier her er det du og faren som har et kommunikasjonsproblem. Ikke bland gutten opp i dette. Når du samtidig med å frata sønnen deres en mobiltelefon også fratar han alt samværet slik du sier grenser dette opp mot en umoden voksenkonflikt hvor barnet brukes for alt det kan være verd. Siden du klippet dette fra første innlegg begynner du vel bare på'n igjen. Du får vel lese på nytt igjen da, denne gangen be hjernen oppfatte de tingene som er sagt om far, og så se på det du sier...
starie Skrevet 15. desember 2004 #220 Skrevet 15. desember 2004 Jeg har ikke sett denne tråden før nå. Det at barnefar går bak ryggen til Tex og gir barnet en mobiltelefon hører ikke hjemme noe sted. En syvåring bør ikke ha mobiltelefon i det hele tatt, og jeg mener det er helt rett av Tex å ta denne i fra han. Hvis barnefar virkelig var intreressert i samvær (og ikke bare i å være vanskelig) tror jeg han hadde skrevet under på en samværsavtale.
Fremhevede innlegg