Gå til innhold

Rett eller galt?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er helt ufattelig at ikke moderatorene gjør noe som helst  :evil:

Hvorfor skal de gjøre noe med denne tråden? Fordi svarene ikke støtter opp om den som starten den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Klart man skal ytre meningen sine og ja , jeg er klar over at dette er internett :ler: , men poenget mitt er at jeg ser på som mer "alvorlig" at man er så krasse i kritikken mot en foreldre ( spiller ingen rolle om det er mor eller far) når det kommre til å kun ville ens barns beste.

Hadde jeg lagt inn en oppskrift her og en kokk hadde kritisert fremgangsmåten og kalt meg en elendig kokk- vel , det hadde jeg nok klart og svelge, men hadde jeg lagt inn et innlegg som omhandlet mitt barn og fått 10 sider med svar hvor mange av de er ekstremt kritiske og ikke minst mye av " sånn kan man ikke gjøre, eller dette er ikke ditt barns beste" da hadde jeg blitt lei meg og som nevnt før .

Jeg håper det er feiet godt foran egen dør

Med fare for å ikke ha lest alle innleggene, men her inne er det vel kun en som direkte har kritisert andres evne til å være forelder, og det er Tex:

Dette at jeg ler av Far til 2 har også tydeligvis engasjert hans tilhengere. Jeg må innrømme at jeg til stadighet både ler av ham og rister på hodet, og priser meg lykkelig for at det ikke er han som er far til mine barn

Men det er vel ikke så viktig. For han kjenner du vel ikke. Og ja, feing for egen dør, bjelker i øynene og glasskår under føttene etter steinkasting i glasshus, gjelder nok mange her inne, men dette er et av de få skikkelig lavmål angrepene jeg har sett her inne. Resten kan tilsynelatende virke som det, men det har vært på grunn av premissene som ble lagt til grunn i starten av. Premisser som har blitt endret underveis. Ikke rart det dukker opp mange tolkninger av hva som egentlig skjedde da. Noe man bør forvente på et internettforum.

Gjest Toantine
Skrevet
Med fare for å ikke ha lest alle innleggene, men her inne er det vel kun en som direkte har kritisert andres evne til å være forelder, og det er Tex

Bør man ikke lese hele tråden før man uttaler seg om noen har sagt sånn eller slik?

Gjest Anonymous
Skrevet

Bør man ikke lese hele tråden før man uttaler seg om noen har sagt sånn eller slik?

Jeg vet hun skre det, og har lest 95% av innleggene. Selv har jeg ikke sett noen direkte angrep på andres foreldreegenskaper annet enn hva jeg siterte. Tok med disclameren som et forbehold om at jeg i forbifarten ikke hadde fått med meg noe mer.

Gjest ikke innl *Fiona*
Skrevet

Til Gjest som mener jeg tilhører ekstremiteten, du kan umulig ha lest alle mine innlegg om slike saker, siden jeg faktisk ikke har noen bestemt mening om en svart hvitt løsning på samværssaker. Uten at det i det hele tatt er tema her, for øvrig. Jada, kan både spissformulere og harselere, men det er alltid to sider av saken - og jeg har aldri aldri aldri fortalt noen hva som er fasiten på en deling - jeg har tvert i mot sagt at å skjære alle løsninger over en kam uten å ta hensyn til omstendigheter, er latterlig og trangsynt, og for barnas del direkte katastrofalt - UANSETT om man tar utgangspunkt i tradisjonell helgeordning, todeling eller hva.

Etterlyser fortsatt et intelligent nyansert innlegg fra flere pappaer, enn Far til 2, som vel ikke har så mye nytt å bringe på banen enn hva han alltid kommer med i slike saker, desverre noe ensidig. Det kunne vært morsomt om en oppegående pappa hadde sagt: "Fedre skal vise ansvar og skikkelig oppførsel overfor barna sine, og holde konfliktene unna barna." og liknende innlegg. Kjenner flere pappaer som ville synes både Tex' eks og ymse andre fedre her er en smule på jordet når de kjører sitt pubertale kommunikasjonsmønster pga at de har alle piggene ute og heller vil ri prinsipper enn å se enkelthistorier om barnets beste - som dette i utgangspunktet var.

Aldri opplevd Tex som særlig hårsår her inne heller, så det er neppe grunnen til at hun har trukket seg.

Gjest Far til 2
Skrevet
...

Etterlyser fortsatt et intelligent nyansert innlegg fra flere pappaer, enn Far til 2, som vel ikke har så mye nytt å bringe på banen enn hva han alltid kommer med i slike saker, desverre noe ensidig. Det kunne vært morsomt om en oppegående pappa hadde sagt: "Fedre skal vise ansvar og skikkelig oppførsel overfor barna sine, og holde konfliktene unna barna." og liknende innlegg. Kjenner flere pappaer som ville synes både Tex' eks og ymse andre fedre her er en smule på jordet når de kjører sitt pubertale kommunikasjonsmønster pga at de har alle piggene ute og heller vil ri prinsipper enn å se enkelthistorier om barnets beste - som dette i utgangspunktet var...

Jeg har vel ikke brukt de ordene du bruker, men jeg har blandt annet sagt at også far bør sluke noen kameler i denne saken og at det bør være mulig med en samværsavtale.

Jeg er forøvrig helt enig i at også fedre skal "vise ansvar og oppføre seg skikkelig" som du sier. Og det å holde konfliktene unna barna er et svært viktig punkt.

Men da jeg kom med mitt første innlegg sa jeg noe om at jeg syntes Tex hadde overreagert og at jeg hadde forståelse for at pappan ble sint da barnet og han har blitt fratatt samværet i ca 5 mnd. Jeg tror at også mødre ville reagert om de var blitt fratatt samvær på samme måte som det barn og barnefaren har blitt.

Far til 2

Gjest Anonymous
Skrevet

Etterlyser fortsatt et intelligent nyansert innlegg fra flere pappaer, enn Far til 2, som vel ikke har så mye nytt å bringe på banen enn hva han alltid kommer med i slike saker, desverre noe ensidig. Det kunne vært morsomt om en oppegående pappa hadde sagt: "Fedre skal vise ansvar og skikkelig oppførsel overfor barna sine, og holde konfliktene unna barna." og liknende innlegg.

Nå er det vel kanskje ikke så fryktelig mange pappaer inne på kvinneguiden, da.

Og det er ikke bare pappa(er) som har virket ensidig i denne tråden. Trengs fort to skyttergraver for å få til en slik krig ;)

Gjest Anonymous
Skrevet
[Men det er vel ikke så viktig. For han kjenner du vel ikke. Og ja, feing for egen dør, bjelker i øynene og glasskår under føttene etter steinkasting i glasshus, gjelder nok mange her inne, men dette er et av de få skikkelig lavmål angrepene jeg har sett her inne. Resten kan tilsynelatende virke som det, men det har vært på grunn av premissene som ble lagt til grunn i starten av. Premisser som har blitt endret underveis. Ikke rart det dukker opp mange tolkninger av hva som egentlig skjedde da. Noe man bør forvente på et internettforum.

:roll: Jeg kjenner overhode ikke tex :-? , og hvis du hadde vist litt emr om meg hadde du hatt kjennskap til at jeg faktisk veldig ofte er uenig med henne.

Skrevet

Jeg har ikke lest igjennom hele tråden.

Ikke orker jeg det heller... :wink:

Men min mening er:

En 7 åring er for ung til å ha mobil.

Desverre er det er del 7 åringer som har mobil.

Jeg synes ikke at far kan utstyre et barn med mobil mot mors vilje.

Men som mor vet jeg ikke om jeg hadde tatt den fra barnet heller...

Men igjen - dette er bare min mening...

Mayamor

Gjest Far til 2
Skrevet
...

Men som mor vet jeg ikke om jeg hadde tatt den fra barnet heller...

Men igjen - dette er bare min mening...

Mayamor

En digresjon rundte det du skriver Mayamor.

Det virker nesten som at du ber om unskyldning fordi du mener det du gjør. Dette synes jeg er helt feil. Du trakaserer ingen med din mening. Du snakker ikke nedverdigende om andre med din mening. I det hele tatt angriper du ingen.

Likevel ber du nesten om unskyldning.

Desverre ser jeg noen blir forsiktige med å si sin mening om det er slik at en skal angripes for å ha andre meninger enn noen enkeltpersoner/"den harde kjerne".

I dette tilfellet er jeg enig fra A til Å med Mayamor. Andre ganger er jeg det sansynligvis ikke. Men uansett bøt vi alle få si vår mening om vi ikke angriper person men sak.

Far til 2

Gjest Toantine
Skrevet
............ han har blitt fratatt samværet i ca 5 mnd. Jeg tror at også mødre ville reagert om de var blitt fratatt samvær på samme måte som det barn og barnefaren har blitt.

Far til 2

Du gir deg ikke med disse fem månedene dine. Hva vet du om ikke ungen bare er glad til for å slippe å være hos far som tydeligvis både er ustabil og smårar?

Skrevet

Det vet han ingenting om. Derfor litt irriterende å lese alle generaliseringene her, som er med utgangspunkt i en lykkelig deling han kjenner til selv, og ikke i Tex sitt tilfelle.

Sånne tråder pleir å dukke opp med jevne mellomrom, men det er ofte en moderator innom og minner om hva den handler om. Usikker på hvorfor det ikke skjer her.

At folk er uenige og skriver ulikt er noe som må påregnes på et debattforum, det er vel ikek så lett å regulere typen innlegg egentlig, det er jo masse innlegg å holde seg oppdatert på... innbiller meg det må være heldagsjobb...

Gjest Toantine
Skrevet

Det ser jo ikke ut til at Tex syns denne debatten er så ille, så det kan jo hende at det er derfor de ikke foretar seg noe. Jeg syns egentlig at det har vært lite moderering på Kg den siste tiden, kanskje de er inne i en ny tid på modereringsfronten..... :wink:

Men det blir en annen diskusjon.

Gjest Far til 2
Skrevet

Du gir deg ikke med disse fem månedene dine. Hva vet du om ikke ungen bare er glad til for å slippe å være hos far som tydeligvis både er ustabil og smårar?

Jeg har redgjort for hvordan jeg kom frem til 5 månder. Jeg har derimot ikke fått noen redgjørelse på hva som er feil. Bare en påstand om at det er feil.

Og når det gjelder om ungen er glad for å slippe å treffe faren har jeg som du sier ingen dokumentasjon for dette. Trådstarter har ikke med en setning nevnt barnets ønsker og behov for samvær på disse 13 første sidene.

Men i de aller fleste tilfellene vil de fleste barn ha et sterkt forhold til begge foreldrene. Og så lenge det ikke er sagt noe annet antar jeg at det er tilfelle her også. Med en så klar fordømming av far som vi har sett her, er jeg ganske sikker på at trådstarter ville fått frem slik informasjon ganske raskt.

Far til 2

Skrevet

Tex har vel for det første meldt seg ut av debatten, og for det andre ser hun vel an svarene litt også - når man har vært her i mange år får man jo litt inntrykk av dem som skriver og hvilke motiver de har.

Gjest Far til 2
Skrevet
Det vet han ingenting om. Derfor litt irriterende å lese alle generaliseringene her, som er med utgangspunkt i en lykkelig deling han kjenner til selv, og ikke i Tex sitt tilfelle...

Desverre kjenner jeg så altfor godt til et tilfelle hvor BARNA (om vi skal ha fokus på dem) slett ikke er så lykkelige over hva de har opplevd.

Men det kan vi ta opp i en annen diskusjon.

Far til 2

Gjest GamlemorTex
Skrevet

Jeg har redgjort for hvordan jeg kom frem til 5 månder. Jeg har derimot ikke fått noen redgjørelse på hva som er feil. Bare en påstand om at det er feil.

Samværet ble stoppet i midten av september, i oktober var vi på to meklinger, 1. november hadde vi siste mekling der far reiser seg og går uten et ord. Fra 1. november og til forrige lørdag hørte vi ikke et ord, og vi har ikke hørt noe siden heller.

Og når det gjelder om ungen er glad for å slippe å treffe faren har jeg som du sier ingen dokumentasjon for dette. Trådstarter har ikke med en setning nevnt barnets ønsker og behov for samvær på disse 13 første sidene.

Min sønn har ingen ønsker om å se faren før han har "blitt snill," så vidt jeg husker skrev jeg det allerede for mange sider siden.

Vær litt mer ærlig og redellig når du argumenterer er du snill.

Gjest Far til 2
Skrevet

Her var det desverre igjen ny informasjon.

I innlegget ditt 6.12. kl.19.08 sier du bl.a.:

Sitat:

"Ja han vil ha kontakt med sin far. Han vil gjerne at pappa skal lære og oppføre seg ordentlig,..."

Jeg forsøker hele tiden å være rederlig i min argumentasjon. Og jeg forsøker hele veien å henvise til konkrete hendelser eller tidsperspektiver. I dette tilfellet tok det "12 sider" med diskusjon før du kom frem til informasjon om når samværstreneringen startet.

Jeg beklager at jeg har irritert deg over å sette spørsmålstegn ved en del av hendelsene. Men ikke mer enn at jeg ønsker at dere skal løse deres voksenkonflikt fremfor å bruke barnet på den måten jeg oppfatter at dere gjør. Jeg synes gutten brukes "for alt han er verd" i den konflikten din ex og du nå utkjemper. Dette tror jeg ikke gutten har godt av på lengre sikt.

Jeg håper derfor dere kommer til enighet, enten gutten beholder mobiltelefonen eller ikke.

Far til 2

Skrevet
Det er helt ufattelig at ikke moderatorene gjør noe som helst :evil:

Vi følger med. Tråden handler om samværsrett, men først og fremst om hvorvidt en syvåring bør ha mobiltelefon, og om det var riktig av Tex å beslaglegge den.

Slikt blir det debatt av, og en debatt består av innlegg for og i mot. Avbrutt av en periode der brukerne heller konsentrerer seg om hvem som sier hva og til hvem og hvorfor, går debatten fortsatt noenlunde på tema. Litt knuffing finnes, men ikke så ille at jeg vil kalle det personangrep.

Etter reglene har vi ingen grunn til å gripe inn enda. Om det da ikke finnes en regel vi har oversett?

Inntil vi finner den, eller det dukker opp regelbrudd, får tråden fortsette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Her var det desverre igjen ny informasjon.

I innlegget ditt 6.12. kl.19.08 sier du bl.a.:

Sitat:

"Ja han vil ha kontakt med sin far. Han vil gjerne at pappa skal lære og oppføre seg ordentlig,..."

Her kommer det tydeligvis an på øyet som ser.

Det er enda tydeligere at du må ha ikke bare teskje men millimetermedisinskje for å fatte poenget, som jeg syns jeg har vært klar på hele tiden, nemlig at ungen vil ha kontakt mer far, men overhodet ikke før han har lært å oppføre seg ordentlig. Tydeligere er jeg ikke istand til å si det......

HEGE: Som du vet er jeg glad i debatter og glad for at dere ikke har kommet med svampen så langt :wink:

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...