Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Så bra at fadderuka starten gikk fint. :) Så koselig med annonsering på facebook. Gøy å bli student igjen, tenker jeg! 

 

Det skal bli spennende å studere igjen ja :)

 

Lykke til med skolestart! Jeg vet ikke hvorfor, men jeg ser blått og biler når jeg ser på nicket ditt Poppsilopp :laugh: Så får vi se om jeg er synsk eller bare rar  :fnise:

 

Takk for det Bjørka :) Det blir spennende å se :fnise: Skal jeg putte deg opp på tippelista da? :nigo: 

 

 

**************************

 

 

Har hatt noen litt slitsomme dager i det siste. Sliter til vanlig med litt revmatiske ting, som også gjør at jeg ikke har like mye energi som alle andre. Dette året mellom studier har jeg kun jobbet deltid, ikke frivillig, men det har faktisk passet bra sånn energimessig. Nå når jeg skal både studere fulltid og jobbe, er jeg redd det blir for mye, i tillegg til å være gravid. Denne uken har jeg fått hatt spenningshodepine hver dag etter jobb eller skole, i tillegg har jeg hatt en aktiv periode med betennelser i armer. Skulle vært på jobb i helgen, men det klarte jeg rett og slett ikke. Så jeg var hos legen på fredag, og hun sa klart i fra om at jeg ikke kunne jobbe sånn som jeg var. Mest sannsynlig var det stress og hormoner som gjorde at jeg ble verre. Så jeg ble sykemeldt. I og med at det blir for mye med skole og jobb, har jeg tenkt å kun jobbe ut september, da har jeg opparbeidet meg rett til foreldrepenger. Hun ville egentlig sykemelde meg ut september med en gang, men jeg syns det var litt voldsomt. Så jeg skal ta disse to ukene, så får jeg se hvordan det går da. Men er situasjonen det samme, så må jeg bare bite i det sure eplet å sykemelde meg ut oppsigelsestiden. Men jeg gruer meg fryktelig til det, har enda ikke levert oppsigelse, men jeg ser ikke akkurat for meg at sjefen min blir spesielt glad for hverken oppsigelse eller sykemelding  :(

 

Det er i hvertfall fryktelig slitsomt å ha det sånn som dette. Og så føler jeg meg som en unnasluntrer når jeg ikke klarer å opprettholde det aktivitetsnivået andre har. De kan jo jobbe, studere og til tillegg ha energi til å gjøre masse sosialt utenom, mens jeg har nok med kun studier, og er kjempe sliten når jeg kommer hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du.. Det er noen som er litt freak of nature når de er gravide :opplyser: og de står på og klarer alt. (Har du sett what to expect when your expecting forresten??)

Det er vel mer vanlig og være slik som oss og er helt kjørt etter en lang dag. Jobb og studier og revmatiske plager OG graviditet høres fryktelig slitsomt ut. Ta i mot sykemelding med åpne armer ;) tenk på ditt lange yrkesliv, så er ikke disse 9 mnd mye i det store og det hele. Er ikke verdt å slite seg ut :) det lærte jeg da jeg var førstegangs.

Hvorfor skal du si opp jobben din forresten? :)

Jeg vil tippe jente.. Siden guttelista begynner å bli lengre :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du.. Det er noen som er litt freak of nature når de er gravide :opplyser: og de står på og klarer alt. (Har du sett what to expect when your expecting forresten??)

Det er vel mer vanlig og være slik som oss og er helt kjørt etter en lang dag. Jobb og studier og revmatiske plager OG graviditet høres fryktelig slitsomt ut. Ta i mot sykemelding med åpne armer ;) tenk på ditt lange yrkesliv, så er ikke disse 9 mnd mye i det store og det hele. Er ikke verdt å slite seg ut :) det lærte jeg da jeg var førstegangs.

Hvorfor skal du si opp jobben din forresten? :)

Jeg vil tippe jente.. Siden guttelista begynner å bli lengre :lur:

 

Du er nå god! Takk for koselig svar :blomst: Det er sant, noen kommer tydeligvis fra en annen planet enn meg i hvertfall :fnise: Ja, jeg har sett den, men det er en stund siden. Så jeg tror jeg må se den igjen :)

 

Grunnen til at jeg sier opp er fordi jeg allikevel skal si opp når jeg går i permisjon. Etter permisjonen skal jeg kun studere, og ikke tilbake der jeg jobbet. Baby og studier er nok. Så allerede før jeg ble sykemeldt bestemte jeg meg for å kun jobbe ut september. Jeg tjener såpass lite at jeg faktisk får mer fra kun studielånet enn jeg gjør i jobben, så vi klarer oss på studielån og mannen sin lønn i tre måneder før permisjonen. Jeg kunne jo sikkert bare vært sykemeldt ut svangerskapet, men jeg hadde slitt mer med dårlig samvittighet enn det pengene hadde vært verdt. Så da gjør jeg det bare sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å beholde jobben så du får foreldrepenger? Så kan du si opp jobben når permisjonen nærmer seg slutten? Da får du både støtte fra lånekassen og foreldrepenger istedenfor kun støtte fra lånekassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bedre å beholde jobben så du får foreldrepenger? Så kan du si opp jobben når permisjonen nærmer seg slutten? Da får du både støtte fra lånekassen og foreldrepenger istedenfor kun støtte fra lånekassen.

 

Jeg får foreldrepenger altså :) Når jeg har jobbet ut september har jeg jobber 6 av de siste ti månedene før permisjonsstart. Har snakket med Nav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, sett meg opp på tippelista! :)

 

Will do! :nigo: 

 

Tippeliste

 

Jente       :babyjente: 

- Popsilopp

- Saltsild

- Kaffemor

 

Gutt        :babygutt: 

- Mannen

- j86

- Juliane

- Askmeagain89

- Frøkenanonym

- Bjørka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får foreldrepenger altså :) Når jeg har jobbet ut september har jeg jobber 6 av de siste ti månedene før permisjonsstart. Har snakket med Nav.

Åja :) bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey.. Du glemte å sette meg på lista under jente :opplyser::lur:

 

:hakeslepp: Var så opptatt i å svare deg på det andre at jeg rett og lett ikke fikk det med meg  :rolleyes:  :sjenert:  Men nå er du der :nigo: 

 

Tippeliste

 

Jente        :babyjente: 

- Popsilopp

- Saltsild

- Kaffemor

- Kakaoen

 

Gutt         :babygutt: 

- Mannen

- j86

- Juliane

- Askmeagain89

- Frøkenanonym

- Bjørka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotting :nigo: Hvor lenge er det til vi finner ut hvem som tipper riktig?? Premie til vinnerene? :fnise:

 

4. september :nigo: Hæder og ære kanskje? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Over en uke siden jeg har skrevet noe. Det er travelt å bli student igjen. Trives veldig godt med studiene, og føler virkelig jeg har valgt rett :) Men jeg blir veldig sliten av fulle dager hver dag, og kjenner godt at det er helt rett å ikke jobbe i tillegg. Det klarer jeg rett og slett ikke nå. Så jeg må bare jobbe med samvittigheten, for jeg sliter litt med den, når jeg vet at sjefen min mest sannsynlig ikke har forståelse for det i det hele tatt. Men akkurat nå må jeg tenke på hva som er best for den i magen, det er det som er viktigste prioritet nå!

 

Nå er 17 uker på vei :strix: og allerede neste uke skal vi på OUL :nigo: Føler ukene etter uker 12 har flydd av gårde. Heldigvis :) Jeg har begynt å få en synlig kul, som jeg er veldig glad i  :rodmer:  Det er så deilig å både kjenne å se at jeg er gravid. Men liker ikke magen min når jeg ikke har klær på. Magen henger litt etter at jeg gikk ned 20 kilo for en stund siden, og er redd for at magen aldri skal bli ordentlig fin og rund :(

 

Jeg tror jeg at jeg kjente liv i helga. Det var ikke veldig tydelig, men det kjentes ut som noe poppet forsiktig i magen :fnise: Gleder meg veldig til jeg kjenner det tydelig, og ikke minst til mannen får kjenne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har det skikkelig bra for tiden :nigo: Føler jeg er på en veldig bra plass i livet nå; føler jeg har valgt helt rett studie, koser meg veldig med babyen i magen som vokser for hver dag som går, skal til varmere strøk om under en måned, og jeg har en fantastisk og super mann  :rodmer: På mange måter så var det tungt å gå igjennom hele den lange prosessen vi måtte for å bli foreldre, men igjen så føler jeg at vi nå virkelig er klare for dette. Ser på termingruppen min på facebook at det er mange som enten er alene, eller har ustabile forhold, noen der mannen ikke vil ha ungen, osv. Det er nok fysiske og psykiske påkjenninger i ett svangerskap fra før av, det å gå igjennom det i en sånn situasjon må være fryktelig sårt. Så jeg er så glad for at vi er sammen om dette på alle måter.

 

Formen er så som så, og merker jeg er sliten, men det skal jeg leve med :) Var hos legen i går og er sykemeldt ut september, hun mener at både for babyen og min del er det veldig viktig at jeg ikke presser meg for mye. Har også snakket med sjefen min, og forklart at jeg ikke kommer tilbake dit, og hun tok det overraskende bra. Det var 10 kg av skuldrene mine det. 

 

Har kjøpt meg gravidputa BBHugme, og den kan virkelig virkelig anbefales for alle gravide! Den er helt fantastisk. Bærer den med meg fra sofaen til senga, og sover bedre enn jeg har gjort på lenge. Jeg ligger vanligvis halvveis på magen, men det er ganske ubehagelig nå, men det denne er det ingen problemer. Den er litt dyr 1399,- jeg bestilte den på flust.no så jeg kunne bruke litt trumf penger, men det er helt klart verdt det :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å høre at du har det bra. Og ikke lenge til OUL nå :danse:

Har du kjent noe mer liv fra lille? Jeg kjenner og kjenner etter hver dag. Tror jeg merker at det er noe der, for jeg husker jo følelsen godt fra sist. Men ingen spark. Er jo veldig tidlig da, og vanskelig å skille gasskraftverket fra baby :fnise:

 

Hmm.. Tror du jeg får lov til å komme inn i facebookgruppa di for februar? Har nemmelig planer om å føde da :fnise: Har termin 4 mars, men blir ca garantert igangsatt to uker før termin pga svangerskapsdiabetes :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre at du har det så bra! :rodmer:

 

:blomst:

 

Så gøy å høre at du har det bra. Og ikke lenge til OUL nå :danse:

Har du kjent noe mer liv fra lille? Jeg kjenner og kjenner etter hver dag. Tror jeg merker at det er noe der, for jeg husker jo følelsen godt fra sist. Men ingen spark. Er jo veldig tidlig da, og vanskelig å skille gasskraftverket fra baby :fnise:

 

Hmm.. Tror du jeg får lov til å komme inn i facebookgruppa di for februar? Har nemmelig planer om å føde da :fnise: Har termin 4 mars, men blir ca garantert igangsatt to uker før termin pga svangerskapsdiabetes :sjenert:

 

Det nærmer seg nå ja  :danse:  Jeg kjente tydelig romstering i går kveld når jeg lå på senga en stund å kjente etter, kjempe herlig følelse  :rodmer:

 

Skal legge deg til jeg, bare send pm med navnet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...