Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tippet riktig :) Gratulerer med gutt og 19 uker :hoppe:

 

Det gjorde du  :danse: Tusen takk :nigo:

 

Glemte helt i min trøtthet i går å fortelle om ultralyden. Vi måtte jo komme igjen fordi lillegutt var så aktiv på OUL på fredag at jordmoren ikke fikk gode nok bilder av hjertet. Vi var bare glad til for en bonustitt :) Alt var bra med hjertet, og han var skikkelig aktiv i dag også. Første vi så var at han holdt opp hånden med ansiktet så vi så hver eneste lille finger :rodmer:  Som jordmorden forklarte så øver de seg på å bruke muskler og ben, hun sa at det så ut som at han ville reise seg når han lå på magen og tråkket og tråkket :P  Så det blir nok en aktiv liten gutt dette :fnise:

 

Etter at jeg hadde kledd på meg og hun skulle oppsummere så ser plutselig mannen at det stod feil navn på skjermen, så hun hadde registrert alle målene på en annen. Så da måtte jeg opp igjen på benken, så måtte hun gjøre alt på nytt en gang til :fnise: Så nå har han blitt mål tre ganger på en uke, og alt ser fortsatt bra ut. Så det er jo litt trygt :)

 

Mannen blir bare mer og mer giret. Hver gang han snakker til lillegutt i magen sier han hvor mye han gleder seg til han kommer, og at han skulle ønske han kunne komme med en gang. Så det er ingen tvil om at pappaen gleder seg i hvertfall  :rodmer:

 

Edit: må også legge til at jeg i skrivende stund sitte i senga å jobber med en oppgave, og kjenner at han dunker meg i magen. Det er så deilig å kjenne at han er inni der :hjerte: Kan godt være jeg snart blir lei, når ribbeina er så såre at det gjør vondt :P Men inntil videre er det veldig koselig :)

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det høres så herlig ut!! Deilig å få sett han såpass mye da :) Og det virker så herlig å kjenne spark :hjerte:

Håper du har en fin helg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh det høres så herlig ut!! Deilig å få sett han såpass mye da :) Og det virker så herlig å kjenne spark :hjerte:

Håper du har en fin helg :hoppe:

 

Det er utrolig gøy å se han så tydelig :nigo: Å kjenne spark er bare helt herlig :hjerte: Gled deg :)

 

----------------------------------

 

 

Nå er jeg over halveis :strix: 20+1 i dag :nigo: På lørdag reiser vi til Mallorca! Det skal bli så deilig med en uke med sol og varme  :hoppendeglad:  :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Da var vi kommet hjem igjen til Norge :) Har hatt en nydelig tur  :sol: Sol, varme, bading, god mat og godt selskap. Gjør godt for kropp og sjel :nigo: Magen vokser også, mannen går rundt og kaller meg for kula si :fnise: og i morgen er jeg i uke 22 :hjerte:

 

Kjenner mye liv nå. I går sparket han så hardt at jeg så det på utsiden, og det er så koselig  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å komme hjem til kalde norge?? :fnise:

Så gøy med spark. Er så kult når man kan se det på magen og ikke minst når man kjenner jeg på utsiden. Jeg er sååå utålmodig etter å kjenne noe på utsiden. Men denne inni her virker til å være mye roligere enn mini. Har en feelin av at h*n ligger mot ryggen og sparker også. For det er fint lite jeg kjenner synes jeg. Hender det kommer noen dunk nedover ved utgangsdøra :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å komme hjem til kalde norge?? :fnise:

Så gøy med spark. Er så kult når man kan se det på magen og ikke minst når man kjenner jeg på utsiden. Jeg er sååå utålmodig etter å kjenne noe på utsiden. Men denne inni her virker til å være mye roligere enn mini. Har en feelin av at h*n ligger mot ryggen og sparker også. For det er fint lite jeg kjenner synes jeg. Hender det kommer noen dunk nedover ved utgangsdøra :hoho:

 

Alltid godt å komme hjem, men jeg kunne godt ha hatt noen dager til i varmen :nigo: Det er skikkelig koselig  å kjenne det på utsiden, så jeg skjønner du er utålmodig :P Men det kommer tidsnok, og jeg tenker at det kommer nok den tiden når enn nesten er lei alle sparkene :fnise:

 

Jeg er litt misunnelig på den Mallorca-turen altså :P

Og hurra for over halvveis ;)

 

Det kan anbefales  :danse:  Vi var på Alcudia, og stranden der var bare helt fantastisk :nigo:

 

*******************************

 

 

Husker ikke om jeg fortalte at vi har kjøpt sprinkelseng  :klo:  Men det gjorde vi i hvertfall for ett par uker siden. Og i går kjøpte vi dyne, pute, madrass og sengetøy. Har allerede reid på sengen  :rolleyes: Vet at vi må vaske det før lillegutt kommer, men det var så fristende  :sjenert: Det så koselig å se ned nedi den lille sengen, med den søte dynen og puten, og de fine bamsene og vite at snart skal lille gutten vår ligger der  :rodmer:

 

I tillegg kjøpte vi og monterte en stor kommode som skulle på soverommet. Vi holdt på til over tolv i natt, men det ble så koselig :) Fikk også satt inn en god stol ved siden av sprinkelsenga. Tenker det blir greit å ha den der til å sitte å amme i, og gynge han i :) Nå mangler bare stellebord og bilstol av de aller største tingene. Stellebord skal vi kjøpe til uka, har bestemt oss for Hemnes sitt på Ikea. Og bilstol skal vi få av svigers. Tenker det er greit å ha kjøpt inn det meste før jul. Desember og januar er jo måneder med nok utgifter, så da er det greit å ikke få alle utgiftene på en gang. 

 

Dette har vi kjøpt så langt:

- vogn

- sprinkelseng

- madrass

- dyne og pute

- sengetøy

- sprinkelbeskytter

- endel klær

 

Men det er jaggu mye igjen også :fnise: Dere som har gjort det før hvor mye og hva trenger man av sånne småting som kluter, håndklær, og sånne ting?

 

 

Legger også med et magebilde  :rolleyes:

post-35553-0-00675400-1443632402_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin fin mage :strix:

Er så gøy å handle til babyen. Jeg er skikkelig misunnelig på deg som kan handle alt :fnise: Er litt kjedelig å ha alt kjenner jeg :( 

Er heldigvis noen ting vi skal kjøpe da. Men blir ingen handling før oul. Etter oul skal jeg opp på loftet og finne frem nyfødt klærene etter mini. Det er jo nesten som gratis shopping, er det ikke?? :danse :

Jeg skal plukke ut hva som er nøytralt og de blir vasket, resten blir liggende til ungen er født. I tilfelle vi får en gutt :)

 

Har du funnet ut hvilket bilsete dere vil ha? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin fin mage :strix:

Er så gøy å handle til babyen. Jeg er skikkelig misunnelig på deg som kan handle alt :fnise: Er litt kjedelig å ha alt kjenner jeg :(

Er heldigvis noen ting vi skal kjøpe da. Men blir ingen handling før oul. Etter oul skal jeg opp på loftet og finne frem nyfødt klærene etter mini. Det er jo nesten som gratis shopping, er det ikke?? :danse :

Jeg skal plukke ut hva som er nøytralt og de blir vasket, resten blir liggende til ungen er født. I tilfelle vi får en gutt :)

 

Har du funnet ut hvilket bilsete dere vil ha? :)

 

Tusen takk Kakaoen :)

 

Det er veldig gøy :strix: Skulle ønske jeg hadde ubegrenset med penger altså! Og det morsomste er at mannen nesten er den mest ivrige :fnise: Men vi er litt forskjellig på den fronten, han er sånn som mener man skal kjøpe det beste og dyreste av det man trenger, mens ting han får for seg er bortkastet, som for eksempel babynest skal vi ikke bruke en krone på. Mens jeg er flinkere til å finne tilbud og bruke minst mulig, men jeg vil gjerne ha alt :fnise: Så vi har hatt noen diskusjoner :P

 

Er jo enda bedre med gratis shopping da!  :danse:

 

Tror vi skal ha Maxi Cosi, både fordi det kommer godt ut i tester, men også fordi det er lett. Jeg sliter litt med armene mine, og da er det greit at det er så lett som mulig :)

 

*******************************

 

Har hatt svigermor på besøk noen dager  :sjokkert: Hun er for så si det sånn, meeget spesiell. Hun kjører bare på på sin måte uten tanke for hva andre synes. Legger seg borti hvordan vi oppdrar hunden vår, og gjør så fryktelig mye rart. Heldigvis gir mannen grei beskjed. Men jeg har allerede begynt å grue meg til hvordan hun blir etter fødselen. Hun har allerede gitt beskjed med ett lite glimt i øyet at i det fødselen er i gang så er hun på vei. Hun bor ikke her, så hun ser nok for seg å flytte inn for en uke og to :bond:Men igjen, heldigvis sier mannen i fra, eller hadde jeg nok blitt helt sprø! Ser også for meg hvordan hun kommer til å legge seg borti hva vi gjør med lillegutt. Hun er veldig for fri oppdragelse når det gjelder alt. En ting er at hun mener noe annet enn oss, men noe annet er det at hun faktisk bare driter i hva vi sier og så gjør hun det hun mener er rett bak ryggen på oss. Total mangel på respekt   :hakeslepp:

 

Det var dagens klaging!  :opplyser:

 

Ellers blir lillegutt sterkere og sterkere for hver dag som går, og det er så kjekt å kjenne  :rodmer:

 

Det er så godt å ikke jobbe i helgene! Var hos legen igjen på torsdag, og fikk beskjed om at hun kommer til å sykemelde meg ut svangerskapet. Da slipper jeg å gå å tenke på det, og det er godt! Har mer enn nok med fulltidsstudier.

 

Mannen har ikke vært hjemme på dagen i dag, og jeg har sovet alt for lenge, støvsugd hele huset, gått tur med hunden, og nå har jeg kost meg på sofaen med Downton Abbey. Snart kommer mannen hjem, så da skal vi nyte lørdagskvelden sammen :)

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maxicosi er et veldig bra sete :) Vi har et etter storebror som vi kommer til å bruke til knøttet også :) Jeg synes egentlig at besafe setene til de små ser best ut. De ser så gode ut å sitte i :P Men de er drit tunge og så store :sjenert:

 

Så gøy at mannen din er så ivrig :rodmer: Er seriøst misunnelig på det. For min bryr seg ikke mer enn en cm :sjenert: Han er nesten lik som sist og har bare himlet med øyene når jeg har kjøpt et par plagg til den lille. Men det stopper ikke meg :hoho: Det hadde vært litt gøyere om han var litt mer engasjert. Navn f.eks har vi ikke snakket om, han er uinteressert forløpig..

Gidder nok ikke bry seg før etter uke 30 når jeg begynner å kommandere :opplyser: Men han har vel i grunnen alltid vært sånn, så det er jo ikke noe nytt :fnise:

 

Og herregud.. Svigermødre :bond: De er og blir en egen rase. Det er bra mannen din er flink til å si ifra til ho. Det er ikke min. Svigermor hører ikke på han, så han har gitt opp å prøve. Og jeg er redd jeg kommer til å klikke en vakker dag :rodmer:

Å ha ho boende hos dere i 1-2 uker rett etter fødselen kan ho jo bare drite i :opplyser: Den tiden er sååå spesiell, og må bare nytes av dere to. Mannen din skal vel ha 2 uker perm? :)

Min svigermor sliter litt med intimgrensene også. Da mini var nyfødt, kanskje en uke gammel, var de på besøk her. Og når jeg skulle amme han skulle ho hjelpe meg å løfte han opp fra krybben hans.. Jeg kjente da det begynte å koke litt. Og når ho skulle hjelpe meg å legge han til puppen, DA smalt det :fnise: 

Ho er også ekspert på dumme kommentarer. Før han skulle ammes så spiste jeg middag og han begynte å bli urolig og smågråte. Da stod hun og dillet med han mens jeg heiv i meg middagen (bokstavlig talt), og når jeg kom for å plukke han opp sa hun: Åååå.. nå kommer mamma og ødelegger denne koselige stunden vi har med hverandre. :kjefte::sur:

 

Litt gøy å høre om andres teite svigermødre også eller?? :P

 

Bra du er sykemeldt videre :klemmer: Må ikke ta på seg for mye. Å gro et menneske er jo arbeid nok :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med shopping. Vi er veldig fornøyd med maxi cosi :)

Ubegrenset med penger hadde vært topp! Bra mannen din er så engasjert, det gjør alt mye koseligere.

Åå svigermor.... Skal vi se:

"Hvis du kjøper vogn nå så dør babyen. ***** (mannens navn) jeg kan kjøpe vogn i Sverige neste uke vi. Da dør ikke babyen"

Datteren min var skrubbsulten og hylte. Svigermor: "Neida, jeg kan trøste jeg."

Jeg: "Nei, hun er sulten"

Svigermor: "Ja, vil man ikke så må man. Du skal alltid ha henne når hun gråter."

I dette tilfellet tviholdt hun på lille så måtte nesten dra henne til meg.

Noen ga datteren min til svigermor på navnefesten. Vi står foran alle og datteren mim begynner å hyle (liker ikke fremmede for tiden) Svigermor: "Ja, nå kommer vel ***** og tar henne. Hun tåler ikke at ***** hyler i to minutter engang (hun himler med øyenene."

Jeg: "Riktig" og tar datteren min.

Annen herlig en under svangerskapet. Jeg kastet opp hver dag og hadde derfor ikke den beste matlysten. Svigermor: "Du må spise dette jeg har laget for hvis ikke blir babyen i magen syk. Du spiser helt feil og altfor lite. Se her, ta litt sånn. Kom igjen. Det er utakknemlig å ikke spise maten jeg har laget."

Jeg "Nei takk, jeg spiser når jeg er i form til det og torsk er ikke så godt på vei opp igjen." (svigermor er også tidenes verste på hygiene så jeg ville på ingen måte spise det bakteriebefestede mølet hun lagde. Måtte vaske opp alt da hun hadde dratt for det var fettflekker, krydderrester, fingermerker osv på alt hun hadde rørt.)

På vei hjem fra bryllupet: Svigermor til venninnen min: "Å du er så lik eksen til min sønn. Du er så pen og det var hun også. Hun er så god og snill, akkurat som du. Jeg hadde besøk av moren hennes her en dag, og da sa jeg at hun måtte få datteren til å besøke min sønn."

Det er bare noe. Jeg føler med deg. Unner ingen i verden å ha en fæl svigermor, spesielt fordi man må forholde seg til dem også. Mannen min later alltid som han ikke hører...

Det er godt din står opp for deg for det er virkelig viktig

Godt du er sykemeldt. Nyt freden og roen. Ha en fin kveld.

Endret av Askmeagain89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askmeagain89: :O whaaat. For ei kjerring!! Må jo være et par skruer løs på ho svigermora di?

Vi er nærmeste nabo til mine svigerforeldrene og de største problemene jeg har er at de kan stå og nesten vente på oss ved innkjørselen når vi har vært et sted siden de vil hilse på M. Og at de av og til gir henne kaker /andre ting jeg ikke vil ho skal ha akkurat da! Så jeg kan ikke klage!

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun er ikke helt god nei. Er nok minst et par skruer løs der dessverre :P

Høres ut som problemer man kan leve med blomst12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en fin mage :hjerte:

Haha svigermødre ass.. Bra mannen din sier i fra! Det gjør ting så mye lettere :)

Askmeagain: hjelp.. Det der var drøyt :( uff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxicosi er et veldig bra sete :) Vi har et etter storebror som vi kommer til å bruke til knøttet også  Jeg synes egentlig at besafe setene til de små ser best ut. De ser så gode ut å sitte i  Men de er drit tunge og så store 

 

Så gøy at mannen din er så ivrig :rodmer: Er seriøst misunnelig på det. For min bryr seg ikke mer enn en cm :sjenert: Han er nesten lik som sist og har bare himlet med øyene når jeg har kjøpt et par plagg til den lille. Men det stopper ikke meg.  Det hadde vært litt gøyere om han var litt mer engasjert. Navn f.eks har vi ikke snakket om, han er uinteressert forløpig..

Gidder nok ikke bry seg før etter uke 30 når jeg begynner å kommandere :opplyser: Men han har vel i grunnen alltid vært sånn, så det er jo ikke noe nytt 

 

Og herregud.. Svigermødre :bond: De er og blir en egen rase. Det er bra mannen din er flink til å si ifra til ho. Det er ikke min. Svigermor hører ikke på han, så han har gitt opp å prøve. Og jeg er redd jeg kommer til å klikke en vakker dag :rodmer:

Å ha ho boende hos dere i 1-2 uker rett etter fødselen kan ho jo bare drite i :opplyser: Den tiden er sååå spesiell, og må bare nytes av dere to. Mannen din skal vel ha 2 uker perm? 

Min svigermor sliter litt med intimgrensene også. Da mini var nyfødt, kanskje en uke gammel, var de på besøk her. Og når jeg skulle amme han skulle ho hjelpe meg å løfte han opp fra krybben hans.. Jeg kjente da det begynte å koke litt. Og når ho skulle hjelpe meg å legge han til puppen, DA smalt det 

Ho er også ekspert på dumme kommentarer. Før han skulle ammes så spiste jeg middag og han begynte å bli urolig og smågråte. Da stod hun og dillet med han mens jeg heiv i meg middagen (bokstavlig talt), og når jeg kom for å plukke han opp sa hun: Åååå.. nå kommer mamma og ødelegger denne koselige stunden vi har med hverandre.   :sur:

 

Litt gøy å høre om andres teite svigermødre også eller?? 

 

Bra du er sykemeldt videre :klemmer: Må ikke ta på seg for mye. Å gro et menneske er jo arbeid nok :opplyser:

 

Er tydeligvis ikke kun jeg som har sprø svigermor nei :fnise:

 

 

Så moro med shopping. Vi er veldig fornøyd med maxi cosi

Ubegrenset med penger hadde vært topp! Bra mannen din er så engasjert, det gjør alt mye koseligere.

Åå svigermor.... Skal vi se:

"Hvis du kjøper vogn nå så dør babyen. ***** (mannens navn) jeg kan kjøpe vogn i Sverige neste uke vi. Da dør ikke babyen"

Datteren min var skrubbsulten og hylte. Svigermor: "Neida, jeg kan trøste jeg."

Jeg: "Nei, hun er sulten"

Svigermor: "Ja, vil man ikke så må man. Du skal alltid ha henne når hun gråter."

I dette tilfellet tviholdt hun på lille så måtte nesten dra henne til meg.

Noen ga datteren min til svigermor på navnefesten. Vi står foran alle og datteren mim begynner å hyle (liker ikke fremmede for tiden) Svigermor: "Ja, nå kommer vel ***** og tar henne. Hun tåler ikke at ***** hyler i to minutter engang (hun himler med øyenene."

Jeg: "Riktig" og tar datteren min.

Annen herlig en under svangerskapet. Jeg kastet opp hver dag og hadde derfor ikke den beste matlysten. Svigermor: "Du må spise dette jeg har laget for hvis ikke blir babyen i magen syk. Du spiser helt feil og altfor lite. Se her, ta litt sånn. Kom igjen. Det er utakknemlig å ikke spise maten jeg har laget."

Jeg "Nei takk, jeg spiser når jeg er i form til det og torsk er ikke så godt på vei opp igjen." (svigermor er også tidenes verste på hygiene så jeg ville på ingen måte spise det bakteriebefestede mølet hun lagde. Måtte vaske opp alt da hun hadde dratt for det var fettflekker, krydderrester, fingermerker osv på alt hun hadde rørt.)

På vei hjem fra bryllupet: Svigermor til venninnen min: "Å du er så lik eksen til min sønn. Du er så pen og det var hun også. Hun er så god og snill, akkurat som du. Jeg hadde besøk av moren hennes her en dag, og da sa jeg at hun måtte få datteren til å besøke min sønn."

Det er bare noe. Jeg føler med deg. Unner ingen i verden å ha en fæl svigermor, spesielt fordi man må forholde seg til dem også. Mannen min later alltid som han ikke hører...

Det er godt din står opp for deg for det er virkelig viktig

Godt du er sykemeldt. Nyt freden og roen. Ha en fin kveld.

 

Som de andre sier, hun høres virkelig ikke god ut altså!  :sjokkert: Lurer på hva det er som får de til å oppføre seg sånn! Heldigvis sier han i fra, ellers vet jeg ikke om jeg hadde holdt ut, for hun er også sånn som kommer på besøk for ett par dager, og hvis vi ikke sier i fra så blir hun gjerne i 3! uker. 

 

Åh, for en fin mage :hjerte:

Haha svigermødre ass.. Bra mannen din sier i fra! Det gjør ting så mye lettere :)

Askmeagain: hjelp.. Det der var drøyt :( uff!!

 

Tusen takk gode Kaffemor :kose: Gleder meg til å se din også  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...