Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, lille_frosk skrev:

Så godt å høre at du har fått utbytte av fødselsforberedende kurs! Det er jo helt gull og virkelig verdt timene hvis det gjør at du går fra å være redd til å være mer spent på fødselen. Det kommer nok til å bli en flott opplevelse tror jeg! :Nikke: Krysser fingrene for deg, og håper du får en kjempefin helg!

Det var vel verdt både timene og pengene, så det kan abefales! Håper det blir en flott opplevelse, men jeg kjenner at jeg er litt nervøs altså :P Mannen er utålmodig, jeg er ikke egentlig det, og etter en liten runde :sengekos: fikk jeg litt murringer, så gjett hvilken gravid litt nevrotisk dame som sprang rundt å pakket fødbaggen klokken 1.30 i natt? :sjenert: Det var meg ja :fnise:  Takk for kryssede fingre Frosken :hjerte: Jeg nyter helgen og koser meg med Tour de ski :nigo: Håper du får en fin helg også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke grue deg til fødsel altså. De er utrolig flinke på KK synes jeg. Jeg ble så utrolig godt ivaretatt! :) Jeg gruet meg kjempe mye jeg også, og gråt flere ganger fordi jeg hadde lest så utrolig mye dritt om KK. Det her kommer til å gå kjempe bra. Hvis du lurer på noe så kan du jo sende meg en PM? Har jo nettopp født på KK :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltsild skrev:

Du trenger ikke grue deg til fødsel altså. De er utrolig flinke på KK synes jeg. Jeg ble så utrolig godt ivaretatt! :) Jeg gruet meg kjempe mye jeg også, og gråt flere ganger fordi jeg hadde lest så utrolig mye dritt om KK. Det her kommer til å gå kjempe bra. Hvis du lurer på noe så kan du jo sende meg en PM? Har jo nettopp født på KK :) 

Tusen takk for fint innlegg Saltsild :hjerte: ! :)  Jeg er egentlig ikke så bekymret for KK, er mer selve forløpet. Tror grunnen til at jeg er nervøs er at jeg ikke har kontroll over situasjonen. Jeg vet liksom ikke hva som skal skje. Og så er jeg jo også litt redd for smertene. Men jeg får prøve å ta det som det kommer, og ikke stresse meg unødvendig mye opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Poppsilopp skrev:

Tusen takk for fint innlegg Saltsild :hjerte: ! :)  Jeg er egentlig ikke så bekymret for KK, er mer selve forløpet. Tror grunnen til at jeg er nervøs er at jeg ikke har kontroll over situasjonen. Jeg vet liksom ikke hva som skal skje. Og så er jeg jo også litt redd for smertene. Men jeg får prøve å ta det som det kommer, og ikke stresse meg unødvendig mye opp. 

Ja, det er ganske normalt det altså. Man mister jo all kontroll, men jeg er helt sikker på at det kommer til å gå fint. Jeg er verdens største pingle ovenfor mye smerte, men jeg gleder meg til å føde neste gang :) Synes det var en spesiell og god opplevelse, om enn litt i overkant vond innimellom. Du trenger ikke stresse, dette klarer du kjempe bra :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjalp det å tenke at det er 60.000 fødsler i Norge hvert år, at de fleste velger å gjøre det minst en gang til og at når fødselen er i gang er det faktisk utrolig kort tid til man får møte babyen sin. :hjerte: Min fødsel var kort og veldig intens (rakk ikke mer enn en slurk vann mellom riene), men jeg ville gladelig født igjen en gang i mnd i ni mnd enn å være gravid på nytt. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, juliane skrev:

For meg hjalp det å tenke at det er 60.000 fødsler i Norge hvert år, at de fleste velger å gjøre det minst en gang til og at når fødselen er i gang er det faktisk utrolig kort tid til man får møte babyen sin. :hjerte: Min fødsel var kort og veldig intens (rakk ikke mer enn en slurk vann mellom riene), men jeg ville gladelig født igjen en gang i mnd i ni mnd enn å være gravid på nytt. :jepp: 

Betryggende altså! Særlig når det kommer fra en som har det såpass ferskt i minnet!

Jeg koste meg også med touren i helgen, pluss skiskyting! Sistnevnte er jeg usikker på om gravide burde se så mye på med tanke på evt. blodtrykksstigning :fnise: Hvordan har mandagen din vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 11. januar 2016 at 7.57, Saltsild skrev:

Ja, det er ganske normalt det altså. Man mister jo all kontroll, men jeg er helt sikker på at det kommer til å gå fint. Jeg er verdens største pingle ovenfor mye smerte, men jeg gleder meg til å føde neste gang :) Synes det var en spesiell og god opplevelse, om enn litt i overkant vond innimellom. Du trenger ikke stresse, dette klarer du kjempe bra :hjerte:

Veldig betryggende å høre Saltsild :):hjerte: 

Den 11. januar 2016 at 15.07, juliane skrev:

For meg hjalp det å tenke at det er 60.000 fødsler i Norge hvert år, at de fleste velger å gjøre det minst en gang til og at når fødselen er i gang er det faktisk utrolig kort tid til man får møte babyen sin. :hjerte: Min fødsel var kort og veldig intens (rakk ikke mer enn en slurk vann mellom riene), men jeg ville gladelig født igjen en gang i mnd i ni mnd enn å være gravid på nytt. :jepp: 

Jeg har også tenkt det, jeg mener dette har jo blitt gjort i tusenvis av år, så jeg skal nok få det til jeg også :fnise: Godt dere kommer med betryggende ord :hjerte: 

Den 11. januar 2016 at 18.30, lille_frosk skrev:

Jeg koste meg også med touren i helgen, pluss skiskyting! Sistnevnte er jeg usikker på om gravide burde se så mye på med tanke på evt. blodtrykksstigning :fnise: Hvordan har mandagen din vært?

Det kan bli farlig spennende ja :fnise: 

Har hatt besøk av min bror siden søndag, og på mandag var vi en tur på føden, skal fortelle litt mer lenger nede :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg nok snart stryke ut litt optimistiske meg :fnise: 

Tippeliste:strix: :

Popsilopp: 15.01 

Lille frosk: 20.01

Popsilopp mannen: 28.01

Kakaoen: 01.02

Askmeagain89: 03.02

ivf-termin: 04.02

j86: 05.02

Juliane: 06.02

LilleMy og Shinigami: 10.02

Kaffemor: 14.02

Nå er jeg i uke 37, og lillegutt vil ikke være prematur hvis han skulle bestemme seg for å kommer :nigo: Var en tur på føden på mandag fordi jeg hadde kjent lite liv. Alt var heldigvis bra, og selvfølgelig begynte han å hoppe og danse som bare det når jeg ble koblet på CTG-registreringen. Jeg ble liggende en stund på registreringen fordi de hjertelyden droppet veldig en periode. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg blitt sendt hjem, men da ville de ta en UL bare for å sjekke opp i det. Alt var fint på ultralyden, og han ble estimert til å være 2900, noe som var helt på snittet. Greit å vite at han ikke var veldig stor. Jeg ble skikkelig svimmel og uggen når jeg lå på benken. Legen målte og målte, så jeg tørte først ikke å si noe, men til slutt så var det rett før jeg svimte av. Så da måtte jeg bare gi beskjed. Det var visst veldig vanlig som høygravid, fordi man får trykk på vena cava. Mannen stakkar var kjempe nervøs før vi kom opp å han begynte å bevege seg veldig, jeg følte egentlig på meg at det ikke var noe galt. Men det at han var stille kombinert med at mannen var veldig bekymret gjorde at det var greit å sjekke opp i det. Du så bare fargen kom tilbake i ansiktet hans når han så magen hoppet :hjerte: 

Vi har hatt besøk av min bror fra søndag til i går, så jeg har ikke hatt tid til å oppdatere meg hverken i min egen, eller andres dagbøker. Veldig koselig med besøk, da får man liksom tankene litt over på noe annet enn at fødselen snart kan skje. Og etter at meg og mannen så to sesonger med jormødrene på NRK på lørdag, hadde vi nok godt av andre input :fnise: Ble en avslappende uke med kortspill, god mat og tvserier. Akkurat som før. Han var ofte på besøk før, ikke så ofte nå, så det er veldig koselig at vi fikk litt tid når før lillegutt kommer. 

Ellers går vi nå her å venter. Det kan jo være lenge igjen enda, men så vet man liksom at kan skje når som helst. Formen er overraskende bra. har mer energi enn jeg har hatt på lenge. Var faktisk ute å måkte snø før i dag. Med snøfreser altså, men det var tungt nok det altså :P  Ting begynner å bli veldig tungt, føler meg som en strandet hval når jeg skal snu meg. Men energien er der. Så på søndag tenkte jeg å få til en kinotur med en venninne. Så er jeg merkelig nok litt ambivalent til om jeg håper han kommer før eller ikke. Fordi jeg trives så veldig godt som gravid. Jeg rett og slett stortrives, og er faktisk redd jeg kommer til å savne det :fnise: Men regner med at når jeg har gutten vår i armene så overlever jeg nok det savnet der.

Håper dere får en fin helg :strix: 

0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo.. er jo skikkelig innspurt her nå jo :danse: Spennende tider fremover. Regner med full update underveis :hoho: 

Heldig du er som har energi da.. Det hadde vært noe. Skal ikke klage altså, den er her også en dag innimellom :fnise: 

Så bra alt stod bra til med lillegutt. Og absolutt ikke stor i det hele tatt. Så spørs det om man kan stole på målingen da :P Tar de med ei klype salt jeg gitt. De bommer jo stadig den ene og den andre veien ;) 

Fødebagen pakket og alt klart??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kakaoen skrev:

Ooo.. er jo skikkelig innspurt her nå jo :danse: Spennende tider fremover. Regner med full update underveis :hoho: 

Heldig du er som har energi da.. Det hadde vært noe. Skal ikke klage altså, den er her også en dag innimellom :fnise: 

Så bra alt stod bra til med lillegutt. Og absolutt ikke stor i det hele tatt. Så spørs det om man kan stole på målingen da :P Tar de med ei klype salt jeg gitt. De bommer jo stadig den ene og den andre veien ;) 

Fødebagen pakket og alt klart??

Innspurt er alltid spennende, men kan jo enda dra ut i lange tider da :fnise: Ang. oppdatering underveis så må jeg nesten ta det litt som det kommer, men hvis jeg føler for det så skal du ikke se bort i fra det ;) har en mann som synes det å oppdatere noen som helst over nett er ganske teit. Så jeg regner med han hadde begynt å lure hvis jeg hadde livefeed på KG underveis :hoho: Men vi får se :P  Det er sant, vet jo ikke om målingene stemmer, men det gir kanskje en pekepinn i hvert fall :) 

Fødebaggen er pakket og klar, har også laget en liste hvor jeg har haket av det jeg har pakket, så har mannen oversikt over hva som skal puttes oppi før vi reiser. Sånne ting som jeg bruker enda. Toalettsakene har jeg stående i toaletteveske på badet så den er bare å putte oppi. I tillegg er bilsetet montert i bilen. Så jeg er så forberedt som jeg kan bli :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer faktisk på om noe kaaaanskje kan være på gang her. Har den siste halvannen time hatt 3 kynnere som er kjennes ut som menssmerter. Så det kan jo være spennende å se! Eneste er at hvis noe skulle skje i dag, så vil lillegutt dele bursdag med en ganske nær slektning som vi egentlig ikke har noe særlig godt forhold til. Men, men, sånt kan man jo ikke akkurat styre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke så veldig spennende @lille_frosk :plystre: Det dabbet av. Men det er helt klart at noe skjer med kroppen. Var veldig tydelig menslignende smerter som bygget seg opp, for så å forsvinne. Er ikke noe annet å gjøre enn å vente å se. Noe har også skjedd med ansiktet mitt. Har vel fått det berømte fødeansiktet. Ansiktet har rett og slett hovnet litt opp. Har faktisk gått litt ned i vekt siden forrige uke, så det er nok ikke vann. Det var bestemoren til mannen som først påpekte at noe var annerledes meg ansiktet mitt, og hun er sånn som kan se på folk at de er gravide før de vet det selv, så hun har ett øye for sånt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da stryker jeg meg selv ut :P 

Tippeliste:strix: :

Popsilopp: 15.01 

Lille frosk: 20.01

Popsilopp mannen: 28.01

Kakaoen: 01.02

Askmeagain89: 03.02

ivf-termin: 04.02

j86: 05.02

Juliane: 06.02

LilleMy og Shinigami: 10.02

Kaffemor: 14.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på meg selv fremdeles! Synd det ikke skjedde noe mer, men samtidig er det jo bare bra med alle tegn til modning! Jeg innbiller meg at det er bra for fødsel også ;) Ha en kjempefin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

56 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Hvaskjera`???

Her skjer det fint lite :P Mye stikkinger down there plutselig, så jeg tror han har festet seg. Skal på kontroll på torsdag, så det blir spennende å se. Ellers går jeg nå her og venter :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Saltsild skrev:

Jeg gjetter den 27.01!

Da setter jeg deg inn :nigo: 

Tippeliste:strix: :

Popsilopp: 15.01 

Lille frosk: 20.01

Saltsild: 27.01

Popsilopp mannen: 28.01

Kakaoen: 01.02

Askmeagain89: 03.02

ivf-termin: 04.02

j86: 05.02

Juliane: 06.02

LilleMy og Shinigami: 10.02

Kaffemor: 14.02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16. januar 2016 at 18.31, lille_frosk skrev:

Jeg heier på meg selv fremdeles! Synd det ikke skjedde noe mer, men samtidig er det jo bare bra med alle tegn til modning! Jeg innbiller meg at det er bra for fødsel også ;) Ha en kjempefin kveld!

Jeg heier også på deg nå :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...