Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

23 uker i går :strix:

 

Jeg kjenner bevegelser jevnlig hver dag, men i natt var det så mye bevegelser at jeg nesten skvatt til :fnise: Hele magen bevegde seg i alle retninger. Og det er så koselig  :rodmer:

 

Så til noen mindre hyggelige detaljer :fnise:  Har vært forstoppet og treg i magen siden vi kom fra ferie. Og det er så frustrerende  :sur:  Man føler seg så oppblåst og fæl. Begynte på Laktulose i går, og nå er det mer fart i magen, heldigvis :nigo: Og det var godt, for jeg begynte nesten å bli helt desperat. Prøvde også Microlax, men siden problemet ikke var der nede, men i hele systemet så gjorde det noe annet enn å være ubehagelig altså! Jeg tror dessverre også jeg har fått hemoroider  :sjokkert: Ikke mye, bare litt, men nå er jeg livredd for at det skal bli verre, og at det skal blir værende slik for alltid!  :unsure: Er virkelig ikke alle ting med graviditeten som er like gøye altså!  :kjefte:

 

Men i tillegg til Laktulose og Microlax fikk jeg også med med noe mye kjekkere fra apoteket, nemlig babyboxen :nigo: Det var hun på apoteket som spurte om jeg hadde fått den, og så fikk jeg den selv om det er over tre måneder til termin. Alltid kjekt med gratis ting  :hoppe:

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi elsker alt som er gratis :nigo:

 

Ikke noe gøy med forstoppelse. Jeg hater det. er nesten aldri forstoppet, så vet ikke helt hvor jeg da skal gjøre av meg :bond:

 

Bra det hjalp litt da :) Pass på å ikke presse om ikke du får det til. Da kan du presse på deg flere hemorider :sjenert: Og det er ikke noe man vil ha. :(

 

23 uker allerede.. Jeg tenker WOW så langt du har kommet. Og glemmer at jeg faktisk hele tiden henger 4 uker etter deg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for noen svigermødre dere har! Det hadde jeg aldri tolerert. ... Heldigvis har jeg fine svigerforeldre :) Tror det hadde vært tungt hvis ikke så jeg misunner dere ikke deres.. :(

Hurra for 23 uker og babybox!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når du klokken ett om natten står med skjeia i isboksen fordi du har lest deg til at det hjelper mot sute oppstøt, og du har Gaviscon, men is fristet mer :fnise:

Kakaoen: jeg er heller aldri forstoppet, så da blir man ekstra desperat!

Lillemy: Koselig med folk som hopper med meg :strix:

Ikke bare er svigermor sprø, men det viser seg nå at det mest sannsynlig er hennes feil at jeg er forstoppet, for hun kokte ikke risen skikkelig når hun lagde mat!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooog det er mest sannsynlig derfor jeg har sureoppstøt/refluks nå fordi jeg ble forstoppet av den risen hennes! :sintoppgittforbanna-smiley: (Er på mobilen og husker ikke passende sinte ikoner i hodet 😁)

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig velger man is fremfor Gaviscon! :jepp: Samboeren min bare gliste av meg hver gang jeg dro frem isboksen: "Huff, den halsbrannen altså!" ;)

Hvis du ikke er så fan av Gaviscon (jeg hatet det og måtte dele tabletten i to for å få den ned), vil jeg anbefale den tyggisen som heter Link. Smaker nesten som vanlig tyggis! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet du er gravid når du klokken ett om natten står med skjeia i isboksen fordi du har lest deg til at det hjelper mot sute oppstøt, og du har Gaviscon, men is fristet mer :fnise:

Kakaoen: jeg er heller aldri forstoppet, så da blir man ekstra desperat!

Lillemy: Koselig med folk som hopper med meg :strix:

Ikke bare er svigermor sprø, men det viser seg nå at det mest sannsynlig er hennes feil at jeg er forstoppet, for hun kokte ikke risen skikkelig når hun lagde mat!!!

 

Hahaha skikkelig søtt å velge is fremfor medisin :P  :skratte:

 

Hadde hun ikke kunnet lag mat hadde hun ikke sluppet til på kjøkkenet her. Gjennomkokt og gjennomstekt er jo ekstra viktig nå. Ikke trenger du mer ubehag enn nødvendig heller vil jeg tippe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha skikkelig søtt å velge is fremfor medisin :P  :skratte:

 

Hadde hun ikke kunnet lag mat hadde hun ikke sluppet til på kjøkkenet her. Gjennomkokt og gjennomstekt er jo ekstra viktig nå. Ikke trenger du mer ubehag enn nødvendig heller vil jeg tippe??

 

Du er god som synes det er søtt og ikke bare sprøtt :nigo::kose:

 

Hun burde nok ikke sluppet til heller nei, men hun er liksom ikke rette personen å nekte ting, da blir hun enda sprøere! 

 

 

*****************************

 

Har vært hjemme der vi kommer fra i helgen, og det var kjempe koselig. Fikk tilbragt litt tid med både min og hans familie. Han har familie her vi bor også, så vi bor hos min familie når vi er hjemme. I tillegg er det svigermor vi evt. hadde bodd hos, og på grunn av grunner som dere har fått del i og andre så er det ikke aktuelt å bo hos henne. Men det synes jo hun selvfølgelig ikke noe om, selv måten hun var på når mannen var liten, og fortsatt er på, er grunnen til det så er det jo selvfølgelig vi som er urimelige! Men det var en veldig fin helg i hvertfall :)

 

Denne uken begynte et to ukers tverrfaglig prosjektarbeid på studiet, som er obligatorisk. Og selvfølgelig har jeg klart å få halsbetennelse. Ligger i senga med feber, hodepine og vondt i halsen, og syns synd på meg selv, noe jeg alltid gjør når jeg har feber. Da gråter jeg for absolutt alt :P Kan ta opp igjen dette prosjektarbeidet senere i høst, men det er samtidig med eksamenen jeg skal ta. Så jeg fikk heldigvis ordnet det sånn at jeg skal ta de to ukene neste høst mens jeg er i permisjon. Burde sikkert har presset meg å fått gjennomført det nå, men jeg orker rett og slett ikke. Jeg fungere ekstremt dårlig når jeg har feber! Det værste når man er syk er å vite at man ikke har tid til å være syk, så nå når jeg har vært hos legen, og fått avklart alt med skolen så er jeg ti kilo lettere. Da kan jeg faktisk ligge i senga å synes synd på meg selv :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man syk så er man syk! :opplyser:

 

Sant, sant :) Og akkurat nå er det veldig deilig, for jeg kjenner at jeg ikke hadde vært i form til noe skole.

 

 

********************

Kjøpte mandariner her om dagen, og de var kjempe gode! I det jeg kjente lukten fikk jeg akutt lyst på pepperkaker, så da måtte vi en tur på butikken da :fnise: Og gjett om det var godt! :nigo: Så jeg tror nok mandariner og pepperkaker kommer til å bli min ting i vinter. Og så gir det jo så utrolig julestemning  :nisse:  :rolleyes: Og ja, jeg vet det litt tidlig for den julestemninga, men jeg elsker virkelig jul  :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå mandariner. Elsker de. Men de vi har her nå er ikke sååå gode enda. Må vel vente en mnd før de ordentlige kommer. Jeg skal leve på mandariner :nigo:

 

Denne jula blir så kjedelig og slankende for min del. Kan ikke spise noe julegodt pga diabetesen :( Og jeg som elsker å momse på pepperkakehuset :sjenert: Nå blir det ingenting  :grine:

Er det innafor å lage nytt pepperkakehus til påske?? :lur:

Julebrus også :bond: Den lokale her i byen finnes også i sukkerfri variant da. Så skal nok overleve selv om jeg egentlig ikke liker sukkerfri brus. Med unntak av pepsimax :P

 

Håper formen er bedre i dag. God bedring :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå mandariner. Elsker de. Men de vi har her nå er ikke sååå gode enda. Må vel vente en mnd før de ordentlige kommer. Jeg skal leve på mandariner :nigo:

 

Denne jula blir så kjedelig og slankende for min del. Kan ikke spise noe julegodt pga diabetesen :( Og jeg som elsker å momse på pepperkakehuset :sjenert: Nå blir det ingenting  :grine:

Er det innafor å lage nytt pepperkakehus til påske?? :lur:

Julebrus også :bond: Den lokale her i byen finnes også i sukkerfri variant da. Så skal nok overleve selv om jeg egentlig ikke liker sukkerfri brus. Med unntak av pepsimax :P

 

Håper formen er bedre i dag. God bedring :klemmer:

 

Pepperkakehus til påske er helt innafor  :Nikke:

 

Takk for god bedringsklem :nigo:

**************************

 

Da var man endelig blitt frisk igjen! Hang i lenge dette altså. Ellers har jeg begynt å gå som ei and :fnise: Har begynt å få bekkenplager. Har vært litt på og av, men i går så var jeg helt fin når jeg våknet, men så plutselig ble det bare vondere og vondere. Sleit skikkelig med å få sove i natt for det verket sånn. Er veldig glad i gravidputa mi i hvertfall, for den hjelper litt :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svangerskapsoppdatering uke 25

 

På vei: 25+1

Igjen til termin: 106 dager 
Neste kontroll: har ikke fått time enda men ca i (kalender)uke 47
Innkjøp:

- Vogn

- Sprinkelseng

- Madrass, dyne, pute, sprinkelbeskytter og sengetøy

- Endel klær i str 50-58. Har funnet ut at vi kommer til å få en god del klær, er første barnebarnet på begge sider så det er mange ivrige innkjøpere rundt om, derfor kommer jeg nok ikke til å kjøpe så veldig mye mer før jeg ser hva vi får :)

- Vippestol har vi fått brukt

- Vognpose, skal få låne Voksiposen jeg brukte når jeg var liten. Var litt spent på hvordan den er siden den er over 20 år gammel, men den var veldig fint holdt. For det første så er det jo koselig, og for det andre så sparer vi de kronene :)

Kjønn: Gutt  :babygutt: 
Utålmodig: Er ikke utålmodig nei. Gleder meg veldig til å se han, men får litt panikk når jeg tenker på alt som skal være klart, ikke minst skal jeg være klar. Så det er helt greit at det er noen måneder igjen :P Men pappen derimot er veldig utålmodig, og synes helst han skulle vært her i går

Navn: Er bestemt, tror vi. Men blir holdt hemmelig for alle frem til han kommer ut. Eller min bror vet det, vi måtte liksom si det til noen, og da ble lillegutts fadder et naturlig valg :fnise:
Vektøkning: 3,3 kg
Vann i kroppen: Nei
Melk i brystene: Har sånn gjennomsiktig råmelk når jeg trykker på puppene
Strekkmerker: Har noen strekkmerker fra før av, og den siste uken har dessverre noen av disse begynt å bli rødlige
Hodet ned: Regner ikke med det nei
Tungt: Det er tungt når jeg har vondt i bekkenet. Ellers går det veldig greit. Men jeg merker allerede at det er  litt mer slitsomt å bøye seg ned å ta på sokker for eksempel. Så jeg regner med at magen kommer til å blir mye i veien de neste månedene :P 
Kynnere: Litt, men de er heldigvis som oftest ikke ubehagelige. Har hatt noen ubehagelige etter sex
Hodet festet: nei
Matkick: Har ikke noen veldige matkick for tiden. Men er sånn at plutselig får jeg veldig lyst på noe, og da må jeg virkelig ha det :fnise: Så kan jeg i neste øyeblikk ikke ville ha det i det hele tatt.
Plager: Bekkenet til tider. Har fått veldig treg mage. Og har halsbrann hvis jeg spiser sene store måltider.
Humør: Stort sett veldig bra :) Med mindre jeg er sulten  :sjenert:

 

Høygravid: Nei
Fødselsforventninger: Vet ikke helt hvilke forventninger jeg har til fødselen. Er litt der at jeg vil ta det litt som det kommer. Men det kommer vel mer når det nærmer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gud så slitsomt det er å ha vondt! Når jeg ikke gjør noe i løpet av en dag så har jeg nesten ikke vondt. Men i dag selv om det eneste jeg har gjort er noen ærender, har jeg fryktelig vondt. Bare det å gå gjør fryktelig vondt  :(

 

Ikke gøy med bare klaging, men av og til er det bare sånn  :dry:

 

Men jippi for helg  :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å lese lista di, tror jeg må stjele den gitt :lur:

Hvor har du mest vondt? Bak eller foran? Det er ikke noe gøy nei. Baaare 14-15 uker igjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å lese lista di, tror jeg må stjele den gitt :lur:

Hvor har du mest vondt? Bak eller foran? Det er ikke noe gøy nei. Baaare 14-15 uker igjen :P

Det må du bare gjøre :nigo: jeg har stjelt den fra Frøkenanonym så :fnise:

Jeg har vondt fremme i symfysen og nedover. Når det et skikkelig ille gjør det vondt nedover til leggene. Ikke gøy, men får se det på den lyse siden, jeg trenger ikke å stresse meg på noen jobb. Så jeg har faktisk mulighet til å lytte til kroppen :)

*************

Ellers var det en travel natt i natt. Vi prøvde oss på en kveldstur i høststormen i går. Gikk ikke langt i det hele tatt. Gikk greit å gå så lenge jeg gikk rolig. Men ble nok enda vondere når jeg kom hjem. Etter turen hadde jeg veldig mye kynnere. De var ikke vonde, bare ubehaglige, men de begynte å komme ganske tett. Etter at vi hadde lagt oss hadde jeg 4 stk på ca ett kvarter, så da fant vi ut at jeg skulle ringe føden for å høre hva de sa. De ville ha meg opp for å skjekkes. Så mens klokken gikk fra 3 til 2 i natt satt vi på obs-posten for gravide å ventet på lege. Hun tok både utvendig og innvendig ul. Og alt var heldigvis i skjønneste orden :) Livmorhalsen min var 4 cm, noe som er veldig bra. Og ellers stod alt fint til med lillegutt, som ikke er så veldig liten. Hun tok seg tid til å måle han, og han ble estimert til å allerede være ett kilo :fnise: Noe som var over normalen. Det var han jo også ved forrige ul, så nå begynner jo jeg å bekymre meg for hvor stor han kommer til å ende opp. Han skal jo tross alt ut også, og jeg er bare 160 høy, noe som kan indikere at jeg ikke har så bredt bekken. Men de følger vel ned på sf-målene, så sjekker de vel mer hvis det trengs.

Ellers må jeg bare skryte av de på KK i Bergen, man hører jo så mye negativt i mediene. Men jeg har kun gode opplevelser. Jeg følte virkelig at de tok oss på alvor, og at de gjorde en grundig og god jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra alt var fint med lillemann :) Veldig bra å ta en sjekk for mye eller for lite. Sa ho noe om oppfølging når han er over normalen?

Vet du hva du og mannen veide da dere ble født? Er jo noen som får store babyer fordi pappaene var store :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra alt var fint med lillemann :) Veldig bra å ta en sjekk for mye eller for lite. Sa ho noe om oppfølging når han er over normalen?

Vet du hva du og mannen veide da dere ble født? Er jo noen som får store babyer fordi pappaene var store :)

 

Sa ingenting om noen ekstra oppfølging nei :)  Vi var ganske små begge to. Jeg var 2800 og han var 3400. Så det blir spennende å se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Helt greit at overvektige har en økt rissiko for svangerskapsdiabetes! Men ikke kom her å bare annta at jeg har det, og i tillegg snakke til meg som om jeg tror at Cola og sjokolade er det eneste man bør spise! Da blir jeg forbanna, og dessverre først lei meg. Det er helt greit at det ikke er bra å være overvektig, men nå er det jo ikke sånn at fordi jeg er litt overvektig så er det kun sukker og drit jeg putter i meg. Gu for ei jordmor. Sa også i en litt nedlatende tone at jeg jo er ganske ung. Og når hun spurte om alkoholforbruk så passet hun på å fortelle meg at ting kom til å bli annerledes nå når jeg ble mor, på en sånn måte at det virket som at siden jeg var ung så måtte jeg jo være på flatfylla hver helg! 

Det hele var egentlig  en ganske ubehaglig opplevelse. Det var sånn at hormonell som er jeg måtte kjempe litt med tårene når jeg kom ut. Forstår at jeg kanskje overreagerer, og jeg synes det er veldig bra at de tar ting på alvor, og sjekker opp. Men når det bare blir anntatt at man er sånn og sånn så blir det litt dumt. Jeg spurte også litt om det at han er stor, for legen på kk sa at det evt ble henvist til ul for videre oppfølgning. Men i følge jordmor så var eneste grunnen til at han var stor som hun ville snakke om var blodsukker til mor (lurer på hva hun sier hvis bs mitt er fing), og det var visst ikke vanlig å sjekke opp videre i forhold til størrelse, for det var ikke lenger sånn at det fantest store barn. Så tydeligvis er det kun feite folk som kan få store unger. Sa heller ikke ett ord om det at jeg har vært flink å passe på vekta og hva jeg spiser, og kun har gått opp 4 kg på 7 måneder. Det telte visst ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det mulig?! Syns jeg altfor ofte leser om sånne jordmødre her på KG, og jeg blir like sjokkert hver gang. Jeg skjønner jo også at sjansen for at mors kosthold er dårlig er større når hun er overvektig, men hva skjedde med å snakke litt rundt kosthold og høre hva mor sier før man begynner å anta ting? Du har jo vært kjempeflink og bare gått opp 4 kilo, det betyr at du gjør ting riktig! :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...