Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Etter mange år hvor jeg kun har vært leser i diverse prøve-dagbøker og gravid-dagbøker hopper jeg i det og starter en prøve-dagbok selv  :sjenert:

 

Litt om vår historie:

 

Jeg er 21 og mannen er 28. Vi har vært sammen i 7 år og bodd sammen i 5 år. I 2013 giftet jeg meg med mannen i mitt liv :hjerte: I januar 2012 sluttet jeg med prevensjon, og vi har siden den gang vært aktive prøvere. Etter å mer eller mindre ha fortrengt tanken på at noe kunne være galt, og grudd meg i nesten to år til å gå til legen siden jeg var så ung, kom vi endelig i gang med utredning. Eller vi ble i hvertfall henvist til utredning. Jeg trodde at når vi da kom til, skulle alt gå relativt fort, men vi ventet ett halvt år bare på å komme til gynekolog (hadde jeg skulle gjort det om igjen, hadde jeg lett betalt de 1500,- det hadde kostet å gå privat for å få fortgang på ting). 

 

For å gjøre en lang historie kort, så har vi siden den gang gjennomgått flere undersøkelser, sædprøver, blodprøver og en operasjon. Vi er ikke særlig fornøyd med oppfølgingen vi har fått i det offentlige, noe som mest sannsynlig skyldes min alder. Etter å ha vært att og fram i det offentlige, bestilte vi en time hos Klinikk Hausken. Der vi ble 100 ganger klokere etter en konsultasjon, enn alle timene i det offentlige til sammen. Vi fikk vite at sædprøvene til mannen viste nedsatt antall svømmere, og resultatene etter innvendig ultralyd sammen med mine uregelmessige sykluser tyder på at jeg har PCOS. Vi fikk også bekreftet at det at vi (spesielt jeg) er unge er en stor fordel, og at hvis vi hadde ventet særlig mye lengre så ville sjansene for at vi skal lykkes gått ned. Sammensetningen av mannens nedsatte svømmere og min PCOS gjør at vi skal i gang med ICSI. Det er fastsatt at jeg skal i gang med kort regime, og har allerede fått resept på alle medisinene jeg trenger.

 

Av litt forskjellige grunner kommer vi ikke til å sette i gang med dette før til våren, men det nærmer seg med storm-skritt. Selv om det kommer til å bli en berg og dal-bane for både kroppen og sikkert forholdet, så skal det bli utrolig deilig, og etter år med blenda-hvite tester, utallige pp, og enda flere tårer å endelig komme i gang.

 

Dette ble veldig langt, og litt rotete. Men sånn blir det når tanker skal ned på papiret :fnise: 

 

_____________________________________________________________________________________________________

 

 

Oppdatering

 

  • Side 7 fikk jeg positiv test :strix: Etter tre års prøving klaffet det for oss på 1. ICSI forsøk. Så hvis alt går etter planen vil lille bøllefrø komme til verden i begynnelsen av februar (foreløbig termin 4. februar :hjerte:)

 

  • 4. februar, på termin, kom verdens skjønneste lille gutt til verden :hjerte: På side 25 begynner tegnene på fødselen.

 

  • Side 29 begynner starten på planleggingen av prøving på lillebror eller lillesøster. Vi skal i gang med fryseforsøk i oktober :hjerte: 
Endret av Poppsilopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om jeg gleder meg veldig til vi skal begynne ICSI (forklaring) behandlingen til våren, så er det noe i meg som synes det er veldig skummelt. For fra vi fant ut at vi ikke kom til å få dette til på egenhånd så har jeg på en måte slått meg til ro med at da går det sikkert i hvertfall når vi får hjelp. Nå blir det på en måte sånn som når man begynner prøvingen, man håper og tror at det skal klaffe med en gang. Og selv om skuffelsen fortsatt kommer når jeg nå tar en test og den er like hvit som alltid, så er den allikevel ikke like ille som når jeg fortsatt håpte og trodde at det skulle gå av seg selv. Selv om vi fikk beskjed om at det ser ut som at det kommer til å gå fint når vi får hjelp, så sitter det en frykt inni meg at hvis dette ikke går heller, hva er da veien videre.

Det er rart hvordan den fineste og mest naturlige tingen i verden som det å få barn skulle bli så vanskelig. Og siden jeg er relativt ung, så føler jeg at forståelsen blant andre er mye mindre. Det mange sliter med å forstå er at selv om vi er unge, så er det å prøve å få barn i 3 år uten resultat, like vondt for oss.

Men vi får starte med friskt mot, tenke positive tanker, og hvertfall ikke ta noen sorger på forskudd. Det er nok sorger om man ikke skal gjøre det også :strix:

Endret av Poppsilopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å følge med her, spesielt når dagboken kan flyttes til graviddelen :strix:

:velkommen: missdior, første følger :nigo:

Håper ikke det tar så lang tid før jeg er der nei :strix: Gleder meg til jeg sitter der med et lite gull sånn som du :rødme: Nyt det :kose:

---------------------------------------

Bruker nok litt mye tid om dagene til å lese å gravidbøker, blir litt tullete av det tror jeg :sjokkert: Da blir man på en måte litt opphengt i dette Det er vanskelig å tenke på annet, men tror det er litt viktig å klare å gjøre andre ting også. Prøver å fokusere på de tingene som er bra med at vi er bare oss to, og nyte den tiden også, selv om det kan være litt vanskelig når man føler at alt man gjør i livet hadde vært bedre med barn. Får prøve å nyte tiden hvor jeg kan ligge på sofaen når jeg vil, spise når jeg vil, dusje når jeg vil, og legge meg når jeg vil, det kommer nok tider hvor jeg kommer til å savne det også ;):ler:

Litt spent på hvor lang denne syklusen blir denne måneden, nå er jeg på syklus dag 20. Syklusen er av og til helt på trynet :sur: den har vært på alt fra over 100 dager, til rundt 30 dager. Så ikke mye stabilt med andre ord. Det gjør det også litt vanskelig i forhold til når jeg skal teste, og har nok svidd av noen 100 tester. For selv om jeg vet at vi sikkert ikke får det til, så går man jo å kjenner på symptomer og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Her skal jeg følge med! Lykke til med prøving!

Hva skjedde i det offentlige da, fant de ut at du hadde PCOS, eller ble ikke det oppdaget før dere gikk over til det private? Kjedelig at det offentlige skal være så himla tregt. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med følgere :nigo: Velkommen skal dere være!

Så spennende! Må følge med her. Lykke til til våren, er jo ikke lenge til det!!

Takk for det :) Det er ikke så lenge til nei, håper tider flyr :biggrin:

Her skal jeg følge med! Lykke til med prøving!

Hva skjedde i det offentlige da, fant de ut at du hadde PCOS, eller ble ikke det oppdaget før dere gikk over til det private? Kjedelig at det offentlige skal være så himla tregt. :/

Så kjekt :)

De fant egentlig ikke ut noen ting. De tok tester, men hadde aldri noen oppfølgning-samtale med oss. Vi tolket svaret på sædprøven selv, men vi visste nok ikke ordentlig hvordan ting var før vi kom til Hausken. Følte det at de ikke tok oss på alvor siden jeg er ung.

Ja, det er kjedelig at det offentlige skal være sånn, men vi er veldig fornøyd med Hausken da :biggrin:

:goodbye: Her vil jeg følge med :nigo:

:goodbye: Koselig at du vil det :) Du har vel forhåpentligvis hendene fulle med din lille snart du :rodmer: Har vært inne og snikt i boka di :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med følgere :nigo: Velkommen skal dere være!

Takk for det :) Det er ikke så lenge til nei, håper tider flyr :biggrin:

Så kjekt :)

De fant egentlig ikke ut noen ting. De tok tester, men hadde aldri noen oppfølgning-samtale med oss. Vi tolket svaret på sædprøven selv, men vi visste nok ikke ordentlig hvordan ting var før vi kom til Hausken. Følte det at de ikke tok oss på alvor siden jeg er ung.

Ja, det er kjedelig at det offentlige skal være sånn, men vi er veldig fornøyd med Hausken da :biggrin:

:goodbye: Koselig at du vil det :) Du har vel forhåpentligvis hendene fulle med din lille snart du :rodmer: Har vært inne og snikt i boka di :rolleyes:

Dumt at det offentlige ikke strekker til, det skulle jo vært unødvendig for dere å måtte gå privat, men bar at dere var så fornøyde med oppfølgingen dere omsider fikk når dere kom til Hausken :Nikke:

Hehe, ja, jeg håper jo det, at hun snart kan ligge på brystet i stedet for inne i magen :hjerter: Så koselig at du har vært innom :nigo: Du er velkommen tilbake i boka mi også :nigo: La ikke du igjen spor også, da? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt at det offentlige ikke strekker til, det skulle jo vært unødvendig for dere å måtte gå privat, men bar at dere var så fornøyde med oppfølgingen dere omsider fikk når dere kom til Hausken :Nikke:

Hehe, ja, jeg håper jo det, at hun snart kan ligge på brystet i stedet for inne i magen :hjerter: Så koselig at du har vært innom :nigo: Du er velkommen tilbake i boka mi også :nigo: La ikke du igjen spor også, da? ^^

Ja det skulle egentlig vært unødvendig, men sånn er det.

Skjønner godt at du gleder deg til det :rodmer: men hadde ikke sagt nei til magen heller :rolleyes:

Må jo inn å sjekke vet du :nigo: har bare vært å snikt foreløbig, men skal gi meg til kjenne :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skulle egentlig vært unødvendig, men sånn er det.

Skjønner godt at du gleder deg til det :rodmer: men hadde ikke sagt nei til magen heller :rolleyes:

Må jo inn å sjekke vet du :nigo: har bare vært å snikt foreløbig, men skal gi meg til kjenne :Nikke:

Gleder meg såå på dine vegne til det blir din tur :jepp: For det BLIR din tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tok jeg faktisk en graviditetstest :dry: skjønner ikke egentlig hvorfor jeg ikke sparer testene til de faktisk kan komme til bruk, i tillegg er jeg jo bare på syklusdag 21. Så hva jeg egentlig skulle oppnå med det skjønner jeg ikke helt :klaske: Den var selvfølgelig negativ, den som alle de andre. Lurer på hvor mange slag hjertet kommer til å hoppe over den dagen testen viser to streker! :bolledeig:

Grunnen til at jeg tok en test var fordi jeg har vært så kvalm i det siste. I dag på bussen ble jeg plutselig skikkelige kvalm. Jeg blir bilsyk, men ikke på så korte turer. I tillegg tisser jeg heeele tiden :-P Men det kan også være fordi jeg har begynt å trene og spise mindre og sunnere. Så det kan jo rett og slett være kroppen som kvitter seg med avfallsstoffer. Og dessuten blir man vel ikke akkurat kvalm etter å hvert gravid i noen dager :ler:

Men nå sitter jeg koser meg i sofaen og ser på på tv, koser meg med ett glass vin. Bare fordi jeg kan :nigo: Mannen sover for han skal tidlig på jobb, og jeg har helg :hoppendeglad: Eller jeg skal på jobb noen timer på lørdag, men det er jo nesten helg i hvertfall!

Ha fin kveld alle søte :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg såå på dine vegne til det blir din tur :jepp: For det BLIR din tur :)

Så koselig sagt Lilleninja! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten helg jooo :danse: Jeg syns det teller som helg selv om du skal jobbe litt på lørdag :jepp:

Jeg syns jeg ser du står der med positiv test:

:sjokk::blink::duskedame::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! :nigo:

Årh, bare å tenke på det er jo helt fantastist :strix: og litt trist, men sånn er det. Altså ikke trist å tenke på det egentlig, men trist å tenke på at det enda ikke har skjedd.

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant! :nigo:

Årh, bare å tenke på det er jo helt fantastist :strix: og litt trist, men sånn er det. Altså ikke trist å tenke på det egentlig, men trist å tenke på at det enda ikke har skjedd.

Skjønte at det var det som var trist, ja, og det er jo så urettferdig! :/ Men; en dag, forhåpentligvis snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når har du IKM?

Kjener meg igjen i testetrangen. Selv testet jeg på 9 dpo og 11 dpo. negativt. Da valgte jeg å vente til IKM, men brukte aldri den siste testen fordi mensen kom.

Så nå har jeg en el-test og en g-test og lurer jeg på om jeg bør kjøpe inn flere eller la være å bruke dem.

Tester du mye hver mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du IKM?

Kjener meg igjen i testetrangen. Selv testet jeg på 9 dpo og 11 dpo. negativt. Da valgte jeg å vente til IKM, men brukte aldri den siste testen fordi mensen kom.

Så nå har jeg en el-test og en g-test og lurer jeg på om jeg bør kjøpe inn flere eller la være å bruke dem.

Tester du mye hver mnd?

Jeg vet aldri når IKM er, det er det som gjør at jeg tester :P Jeg har sykluser på alt fra 30 dager til 100 dager. Men det som avgjør om jeg tester er mer følelsen enn om jeg tror jeg skulle hatt mensen. I begynnelsen brukte jeg fryktelig mange tester, nå når jeg egentlig vet at vi ikke får det til selv så tester jeg ikke like mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off jeg må slutte å innbille meg ting :rolleyes: Etter vi hadde :sengekos: i går så har jeg kjent mye rart i området rundt venstre eggstokk. I dag kjenner jeg tydelige stikkinger der, og sånne ting får selvfølgelig hodet mitt til å innbille meg at det kan være noe som foregår. Men uansett om jeg skulle ha blitt gravid i går, så er det vel ikke akkurat fysisk mulig å kjenne det dagen etter :dry: I følge syklus-appen jeg bruker, som regner gjennomsnittslengder og sånt, så hadde jeg eggløsning på fredag, det kan jo vær at jeg har det nå og at det er det jeg kjenner.

Mannen foreslo her om dagen at jeg kanskje i stedet for å gå rett å tømme meg etterpå så kanskje jeg skulle ligge litt i senga med beina opp. (Vakkert syn :laugh:) Syns det er så koselig når han engasjerer seg :rodmer: Han bryr seg jo han også, men han henger seg ikke opp i det sånn som jeg gjør. Og det gjør at jeg ofte føler at han ikke bryr seg. Men det er vel sånn det er, vi er forskjellige. Og det er ikke alltid vi skal forstå de mennene.

Ang. det med å ligge med rumpa høyt :fnise: så gjorde jeg det litt i begynnelsen, men så leste jeg at det ikke hadde så mye for seg. Men har i ettertid funnet ut at det ikke har noe for seg hvis alt er som det skal, men hvis det er problemer med svømmerne så kan det ha noe for seg. Så kaaanskje har det hatt noe for seg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...