Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Gøy at du har begynt å kjenne litt til det som skjer selv om det kan være litt ubehagelig :) Det er uansett godt å vite at sprøytene gjør nytten.

Skjønner godt du syns det er trist at moren din har dratt :( Da min mamma dro måtte jeg kjempe med tårene fordi det var skikkelig tungt og tiden fløy avgårde da hun var på besøk.

Det kan være ganske tøft emosjonelt denne prosessen. Jeg hadde det ganske vanskelig med de to forsøkene og humøret var et mareritt, var som PMS som for meg har vært ganske ekstremt pga hormonstyr. Det siste forsøket så var jeg egentlig bare lei og hadde gitt litt opp :P Derfor utnyttet vi at vi hadde en uke ferie mens vi holdt på med forsøket og besøkte alt av fornøyelsesparker, dyrehager osv for å få tiden til å gå. Det hjalp veldig, så anbefaler deg å gjøre litt koselige og morsomme ting hvis du orker :)

Det med medisiner er alltid moro :P Jeg måtte gjemme mine på jobb i kjøleskapet :P

Et glass eller to med vin skal gå helt fint så tidlig :) Greit å slippe mistanker kanskje..

Håper du slipper billig unna med allergi... Allergi er aldri moro.

Ja, det er veldig greit å kjenne noe :) Da føler jeg på en måte at det skjer noe inni der! Takk for at du er så forståelsesfull :kose: da føler jeg med ikke like sprø :fnise:

Svoger kom ikke hit allikevel, så da ordnet det seg. Ga selvfølgelig ikke beskjed om at han ikke kom, og sånne ting syns jeg er så irriterende :bond:

Kos deg med et glass eller to, det fortjener du! Og allergi er noe dritt.. Kjenner meg igjen! Det er helt grusomt.

Det ble to glass vin og en liiiten velkomstdrink på 6 timer, så jeg regner med det gikk fint ja :) Allergi er virkelig noe dritt ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag skal vi på UL på Hausken! :hoppendeglad: Er veldig spent på hvordan jeg har respondert på medisinene. Håper for all del at det har gått sånn som det skal.

Feiringen på lørdag var kjempe kjekk, svigerfar gliste fra øre til øre hele dagen :nigo:

Og i dag har hunden bursdag! 7 år allerede :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Frøkenanonym :kose:

OBS, OBS! Klageinnlegg på vei!

Det gikk ikke helt som forventet i dag. Følte legen hadde det veldig travelt, så jeg vet ikke akkurat hvor mange follikler det var, men de var i hvertfall ikke store nok. Største var på 11 mm, og de skal være minst 18 mm. Det var det jeg var litt redd for, jeg føler ikke jeg har følt at det har skjedd noe særlig. Nå skal jeg øke dosen på Menopur fra 150 IE til 225 IE frem til fredag, da skal jeg på ny UL. Så uttak blir tidligst neste mandag. Fikk meg en liten knekk etter resultatet. Vet at det bare er snakk om en uke fra eller til, men det er så fryktelig tungt at ingenting går sånn som det skal. Føler kroppen motarbeider meg på alt. I tillegg ble det 4500,- i ekstra utgifter på medisin.

Kjøpte med en pose med Toro brownie og vaniljeis på vei hjem. Så nå skal jeg trøstespise! :nigo:

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med slike nyheter, men vi får krysse alt vi har for at folliklene har vokst seg store til neste ul! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt Poppsilopp, men det er veldig normalt. Her gikk det også veldig tregt, selv med høye doser så gikk fort 14-16 dager med medisiner, minst.

Den gode nyheten er at det faktisk har skjedd noe og at det er flere eggposer for det er et veldig godt grunnlag.

Nå fikk jeg veldig lyst på brownies ;):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Missdior! :kose:

Det var veldig godt med brownies, så det kan jeg skjønne Askmeagain :nigo:

Fornuften i meg sier jo at det ikke er noe problem. Fikk jo beskjed på den første konsultasjonen at noen trenger litt mer stimulering før de er klar, så jeg viste jo om det. Men jeg håpte jo selvfølgelig at det skulle være klart nå. Hadde det vært bekymringsfullt så hadde han sikkert sagt det. Takk for at du deler dine erfaringer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det ny ulyralyd! Er kjempe spent :nigo: Krysser alle fingre for at det skal være klart til eggutak på mandag!

Har vært plaget med kronisk senebetennelse i armer og håndledd i mange år. Har fått beskjed om at det mest sansynlig er noe revmatisk, men at de ikke vet hva enda. De siste ukene har det vært ekstra ille. Var hos legen i går, og hun sykemeldte meg i to uker. Hun mente at det kunne være en kombinasjon av medisnene og den psykiske påkjenningen som gjør det verre nå. I tillegg mente hun at det var viktig å ikke gjøres kroppens påkjenninger verre. I tillegg så kan jeg jo ikke ta NSAIDs heller nå. Selv om det er veldig dumt å ikke jobbe, så er det greit å vite hva jeg skal forholde meg til nå. Jeg jobber deltid (ufrivillig) så jeg vet ikke hvordan jeg skal jobbe før uken kommer. Da slipper jeg å tenke på hvordan alt passer sammen med vakter osv. Så får kanskje betennelse roet seg ned også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også fortelle noe rart. For hver dag som går så blir det verre og verre å stikke. Jeg gruer meg mer nå enn før, og jeg synes det er vondere også. Lurer på om det er fordi det var veldig spennende i begynnelsen, men det er mer rutine nå. Og at jeg derfor får mer tid til å grue meg. Merkelig er det hvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også hende at stoffene gjør huden mer ømfintlig kanskje? Det at det gjør vondere å stikke? Høres vondt ut med håndleddene, sikkert lurt å ta det litt ekstra med ro ja :) Masse lykke til på ultralyd i dag! Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir gjerne veldig ømt etterhvert så helt naturlig at du kjenner det bedre. To sprøyter hver dag minimum og på magen så blir det fort ømt. Prøv å finne nye steder på magen hver gang og bytt side er mitt tips.

Hvordan er formen og humøret? Har du vært på ul i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at dere titter innom :)

Var på ul i dag. Det var mange follikler men kun to som er store nok. Jeg skal ta medisin i to dager til så blir det uttak på tirsdag. Forhåpentligvis har flere vokst til den tid, men det hørtes ut som de trodde det ble med de to. Selv om det bare var to så anbefalte de at vi skulle fortsette og ikke avbryte. Som hun sa så er det sånn at selv om noen får ut 20 egg og bare ett par overlever, så kan andre få ut bare ett som overlever og som fester seg.

Det var en skikkelig nedtur at det bare er to, men vi er begge innstilt på å fullføre. Så får vi heller ta det som det kommer. Men det jeg lurer på som jeg glemte å spørre om er om forsøket går som avbrutt hvis ingen overlever til innsett.

Det var vikarlege det i dag fra Haukeland. Og det merket vi stor forskjell på. Arne er vanligvis veldig diskre, slå av lyset og gir meg en papirduk som jeg kan ha over meg. Så får mannen alltid sitte ved siden av. I dag var det opp på benken og spre beina i full belysning. Og mannen måtte sette seg i helt andre enden av rommet. Så er fortsatt veldig glad vi valgte Hausken :)

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uttaket over. Fikk ut fem egg :strix: Da gikk det bedre enn vi var innstilt på :nigo: Forteller litt mer senere, er litt ruset på morfin enda :fnise: så tror jeg skal sove litt mer.

Det var vondt, men heldigvis ikke så vondt som fryktet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er uttaket over. Fikk ut fem egg :strix: Da gikk det bedre enn vi var innstilt på :nigo: Forteller litt mer senere, er litt ruset på morfin enda :fnise: så tror jeg skal sove litt mer.

Det var vondt, men heldigvis ikke så vondt som fryktet :)

Så spennende, og bra at det gikk bedre enn ventet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uttaket over. Fikk ut fem egg :strix: Da gikk det bedre enn vi var innstilt på :nigo: Forteller litt mer senere, er litt ruset på morfin enda :fnise: så tror jeg skal sove litt mer.

Det var vondt, men heldigvis ikke så vondt som fryktet :)

Så bra! Da går det helt sikkert veien :) jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :strix:

Masse lykke til! Dette går nok bra skal du se :) Krysser fingrene for fine befruktede egg til morgendagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for lykkeønskinger og heiing søte Askmeagain89, Saltsild og Idja :kose:

Litt om dagen i går

Vi skulle være på klinikken 8.30, og dagen startet med at vi forsov oss. Vi skulle kjøre 7.30, og 7.18 våknet vi. Var litt panisk stemning i heimen da :fnise: Men vi rakk det fint. Jeg tok pillecocktailen jeg fikk på ul-dagen som inneholdt morfin, paracet og kvalmestillende. Når vi kom frem kjente jeg godt effekten av disse. Følte meg rett og slett skikkelig full. Hadde egentlig gruet meg veldig til uttaket, men takket være sterke medisinene så var jeg egentlig helt rolig. Vi fikk utdelt ett rom med seng og en stol, måtte av med alle klærne utenom BH, og fikk på meg en morgenkåpe.

Så var det inn på rommet hvor alt foregikk. Der var legen og sykepleieren vi pleier å ha til samtaler og ul,og to til som jeg tror var bioingeniører. Jeg måtte opp i stolen med bena opp (som jeg faktisk begynner å bli vant til nå :ler:) Mannen satt ved siden av meg med hånda klar. Først undersøkte han med ultralyd, og så fort at flere av de eggene som var for små sist hadde vokst seg store nok :nigo: Så tok han frem nålen, som var den største nåla jeg har sett noen sinne. Sikker 30-40 cm lang. Men jeg prøvde å ikke se så mye på den. Fokuserte heller på skjermen som hang på veggen ved siden av meg. Der kunne jeg se hva han gjorde. Så forklarte han at det kom ett stikk når han satt bedøvelsen. Stikket kjente jeg egentlig ikke, men kjente at det stakk og sved når han sprøytet inn bedøvelsen. Han forklarte at jeg kom til å kjenne det når han gikk inn i eggstokken med nåla, men at jeg ikke skulle kjenne så mye når han tok eggene. Men det føltes omvendt ut for meg. Det var når han rotet rundt og fant eggene jeg fikk mest vondt. Da var hånda til mannen veldig god å ha :hjerte: Deretter gjorde han det samme på andre eggstokken. Og så var det over. Det gikk alt i alt ganske fort, og selv om det var vondt, så var det ikke like vondt som jeg hadde fryktet, og det gikk så fort at jeg i dag nesten ikke husker akkurat hvor vondt det var (nå spiller sikkert morfinen en liten rolle i akkurat det med hukommelsen da :fnise:). De fikk 4 egg fra ene eggstokken og 1 fra andre, og flere tomme follikler. Men vi var overlykkelige med det siden vi var innstilt på 2 :nigo:

Så var det inn på rommet igjen og skifte. Burde ha hvilt litt lengre før vi gikk, for når vi gjorde det så ble jeg så uvel, svimmel og kvalm at jeg nesten gikk i bakken. Satt meg faktisk ned på gulvet i gangen. Så da var det bare å gå inn igjen på rommet og hvile mer. Det som gjorde det er rett og slett at jeg reagerer på så sterke smertestillende. Fikk beskjed om at det var vanlig å reagere på medisinen først etter uttaket, for da slapper kroppen ordentlig av, og da reagerer den mye mer. Egentlig så var reaksjonen på medisinen verre enn selve uttaket, men det gikk fint det også. Reiste rett hjem og sov i flere timer. Har vært litt øm og støl og hatt litt stikninger i magen. Men ikke noe verre enn middels sterke menssmerter. Tror det at jeg er vant til å ha sterke smerter ved mensen gjør at jeg tåler sånn type smerte ganske godt. Så da er det også godt for noe i hvertfall.

Sykepleieren ringte før i dag, og 4 av 5 egg er befruktet :strix::hoppendeglad:

Mannen er super oppspilt! Tror det hele ble veldig virkelig for han når han fikk være med og se alt dette. Så i dag når de ringte å fortalte så ble han nesten enda mer glad enn meg :fnise: Det er koselig at han er sånn :rodmer: Jeg føler meg av en eller annen grunn litt avventende, og ikke like giret. Det er virkelig en følelsesmessig berg- og dalbane dette her. Men gleden kommer forhåpentligvis på fredag når vi har satt inn det som potensielt kan bli lille beibien vår :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 4 befruktede egg :strix: håper resten av prosedyren går fint og at dette blir fult treff :) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 4 befruktede egg :strix: håper resten av prosedyren går fint og at dette blir fult treff :) lykke til!

Takk for det Frøkenanonym :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest sannsynlig blitt overstimulert. Begynte å føle meg veldig oppblåst og stinn i magen i går. Det var sånn at det var ubehagelig å gå. Regnet med at det bare var på grunn av uttaket. Men jeg var verre når jeg våknet, så jeg ringte vakttelefonen og snakket med lege. Han spurte etter alder og antall egg. Han mente jeg var overstimulert, men så lenge jeg pustet greit og tisset nok så var det ikke farlig. Jeg fikk jo bare ut fem egg, så jeg trodde ikke det var noe fare for det, men det er visst det allikevel. Så denne nydelige mai-dagen har blitt tilbrakt på sofaen.

Tror nok også det blir dårlig med en fra før litt for trang bunad på 17. mai, med oppblåst mage er nok ikke det det mest behagelige :fnise:

I morgen er det innsett :strix: Er så spent på hvordan embryoene har klart seg. Føler på en måte at jeg har ett forhold til de. De kan liksom bli beibiene våre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...