Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

I dag er ikke puppene like ømme som de pleier.  Blir bekymret når noe endrer seg på den måten. Håper virkelig ikke at det er et tegn på at noe ikke er som det skal, men jeg vet jo egentlig at sånne ting kan endre seg fra dag til dag.

 

I dag er det akkurat en uke til vi får vite om alt står bra til med Bøllefrø :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånne ting endrer seg fra dag til dag, og det beste er om man klarer å ikke bekymre seg over det. Vet det er lettere sagt enn gjort! ;) Jeg var jo fullstendig utslått av kvalme og sykemeldt fra jeg var 6 uker på vei, men to dager i uke 8 eller 9 følte jeg meg plutselig mye bedre. Ikke bra, men kastet ikke opp og klarte å få i meg en hel brødskive i en omgang. Og da var jeg plutselig livredd og googlet masse. To dager etterpå spydde jeg flere ganger om dagen igjen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Askmeagain89 :) Så koselig at du stikker innom innimellom babykos ☺️

Det er virkelig ikke fristende her heller, håper ikke det blir sånn 8 måneder til!

Det pleier å bli bedre :) Litt i takt med at formen blir bedre og bekymringene mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Juliane. Sånne ting går i bølger. En dag føler man seg helt topp og neste kan man ligge å spy som en gærning. Puppene mine er helt ute og kjører for tiden. Har sååå vondt! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helt sant, alt er nok bra. Men jeg hadde meg ett lite annfall med nedbrutthet i dag tidlig. Kombinasjonen av at puppene fortsatt ikke er ømme, at jeg ikke måtte opp å tisse i natt og at jeg ikke våknet opp og var i hjelsulten ble rett og slett for mye. Jeg var overbevist om at Bøllefrø var dø. Mannen prøvde så godt han kunne å trøste, men ble til slutt bekymret selv. Men etter litt googling klarte han å få meg til å innse at det er vanlig at symptomer går i bølger. I tillegg kom sulten som bare det igjen, så lille bølle har det nok bra. Men jeg kjenner at det blir lange dager til torsdag!

 

Men i dag er det fredag, la oss nyte det :nigo: og ikke deppe alt for mye :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også legge til at jeg nok var ganske gravid når jeg hadde så lyst på Dumle i går at jeg gikk på butikken, selv om jeg egentlig ikke hadde nok energi til å gå en meter, for å så nesten begynne å grine på butikken fordi de ikke hadde, samtidlig som jeg nesten begynte å grine enda mer når det stakk sånn til i bekkenet mitt at jeg nesten hylte! Det hele endte opp med at jeg kjøpte Toro vaffelrøre og syltetøy, og gikk hjem og lagde det. Ikke hormonell i det hele tatt :plystre:

Endret av Poppsilopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, men det skal jeg få til :) Liker tanken på å lage noe til babyen :hjerte:

Jeg har også mistet all lyst forresten. Håper den kommer tilbake snart, for samboer sin skyld :) Tror det har noe med at det er mye stikninger og ofte føles hele området litt ømt. Det, sammen med en voldsomt slapphet er ikke akkurat oppskriften på lyst :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss fikk ikke opp de siste postene før nå. Ser nå at mitt innlegg så litt malplassert ut.. :sjenert: det var et svar til strikking og manglende sexlyst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til lyst:

Sex er virkelig fantastisk når man er gravid! Omg... Det første tegnet for meg var at lysten ikke forsvant etter EL, meget fornøyd :)

Håndarbeid:

Jeg kommer nok til å sy endel. Både klær, nest og div... Mulig jeg strikker noe og <3

Mine symptomer går også litt opp og ned, blir jo bekymret av og til, men så våkner jeg om morgenen og må snu meg fordi puppene er så vonde at jeg ikke kan ligge på magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en liten KG pause. Får plutselig litt nok  :P

 

I dag var vi på UL og så ett lite bankende hjerte :strix: :strix: Det er nå under 5% sannynlighet for at noe skal gå galt. Så nå er det virkelig på ordentlig! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må også legge til at jeg nok var ganske gravid når jeg hadde så lyst på Dumle i går at jeg gikk på butikken, selv om jeg egentlig ikke hadde nok energi til å gå en meter, for å så nesten begynne å grine på butikken fordi de ikke hadde, samtidlig som jeg nesten begynte å grine enda mer når det stakk sånn til i bekkenet mitt at jeg nesten hylte! Det hele endte opp med at jeg kjøpte Toro vaffelrøre og syltetøy, og gikk hjem og lagde det. Ikke hormonell i det hele tatt :plystre:

 

:fnise:  Åå, det er så gøy med historier om hormonelle damer på butikken! Jeg har hørt om ei (naboen til venninna til broren osv.) som gikk på butikken ens ærend for å kjøpe klementiner, og da de ikke hadde skjelte hun ut kassagutten.

 

Og over syv uker allerede! Tiden går så fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt dårlig til å oppdatere her gitt :P

 

8 uker i går :strix: Det er så deilig å ha kommet så langt! Kun 4 uker igjen så er jeg 12 uker på vei :nigo: Nå har vi begynt å fortelle det til flere enn de som visste om det fra begynnelsen. Og alle blir kjempe glade, det er så koselig :)  Litt i stuss på når vi skal offentliggjøre det på Facebook. Når har har dere gjort det, og andre hva tenker dere?

 

Humøret har heldigvis begynt å stabilisere seg litt, blir fortsatt lett lei meg, men ikke like fort irritert som tidligere. For det er det som har vært mannen sitt hodebry :fnise: Har vært fæl på å klage på alt mulig rart han gjør, ingenting er liksom godt nok. Og det skjønner jeg er frustrerende. Så får håper jeg klarer å være litt fornuftig å heller sette pris på det som er bra :) Er ikke bare bare å være mann heller når fruen er gravid :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig! Må være godt å være kommet så langt :)

Jeg var forferdelig aggressiv når jeg var gravid... Så han fikk fort høre det hvis jeg var misfornøyd 😒 haha!

Det går nok over og det er jo en grunn til disse irrasjonelle fullstendig legitime følelsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 8 uker! 4 uker går fort altså. :)

Vi har ikke sagt noe på Facebook men jeg oppdaterer sjeldent Facebook eller skriver noe. Det kommer vel ei oppdatering når jeg har pressa ut huleboeren :)

Nei, mannen går gjennom mye når man er gravid. Jeg blir helt irrasjonell innimellom og skal absolutt ha ting på min måte. Jeg tror min har bare gitt litt opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig deilig å ha kommet så langt ja LilleMy :) Håper du er der snart også :hjerte:

Saltsild: ja, på en måte går det fort og på en annen måte fryktelig sent. Men etter jeg begynte å forkusere på litt andre ting så har tiden gått merkbart fortere :)

Kjekt å høre at jeg ikke er helt alene dere :fnise:

Nå har vi ferie, og det er utrolig deilig! :nigo: Vi er på hytta med min familie. Jeg hadde regnet med at det å ikke kunne ta seg ett glass vin ikke skulle være noe problem, men jeg kjenner av og til at jeg savner det. Og spekeskinke har jeg nesten eeenda mer lyst på. Så det er kanskje det at jeg har lyst på alt jeg ikke kan ha.

Jeg får faktisk allerede blank væske fra brystvortene når jeg klemmer på de. Det er ganske tidlig, men det tyder jo på at ting skjer med kroppen, og det er jo kjempe bra :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

I dag er jeg 10 uker på vei :strix: Jubler også for at sexlysten er tilbake  :hoppendeglad:

Formen er veldig fin, har til tider vondt i bekkenet, men ellers føler jeg meg veldig bra :) Det går av og til opp for meg at jeg faktisk bærer på et lite menneske inni meg, og det er ganske fantastisk  :rodmer:  Så blir jeg plustelig irritert på meg selv når jeg av og til blir lei over alt jeg ikke kan spise, eller at jeg kan ta meg ett glass vin, samtidig som jeg hverken ser eller kjenner noe til babyen. Blir skuffet over meg selv, fordi dette er jo det jeg har ønsket meg mer enn alt, og forventet jo da at jeg omtrent skulle sveve på skyer hele tiden når jeg endelig ble gravid. Missforstå meg rett, jeg er veldig glad, og setter utrolig stor pris på at jeg er gravid, men av og til så kjenner jeg ikke den utrolige gleden. Og da føler jeg meg som et dårlig menneske :(  Gleder meg veldig til magen vokser og jeg kan kjenne det lille nurket. Da føler jeg det blir litt mer virkelig. 

 

Nå har vi endelig kommet hjem etter 14 dager på hytten med min familie :) Veldig koselig, men det er jaggu godt å komme hjem etter så lang tid oppå hverandre :fnise:

Endret av Poppsilopp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er forresten Bøllefrø ikke lenger et embryo men et foster :nigo: Og på fredag skal jeg på første svangerskapskontroll :) Hadde dere som har vært igjennom dette før med mannen på første kontrollen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, hurra for foster!!

 

Jeg tok ikke med mannen på vanlige svangerskapskontroller, men han ble med på tidlig ultralyd, OUL og 3d ultralyd senere. I tillegg har han vært med på svangerskapskurs og nå sist i dag på innskriving på føden :nigo: Han føler at han har fått med seg det han har trengt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho, hurra for foster!!

 

Jeg tok ikke med mannen på vanlige svangerskapskontroller, men han ble med på tidlig ultralyd, OUL og 3d ultralyd senere. I tillegg har han vært med på svangerskapskurs og nå sist i dag på innskriving på føden :nigo: Han føler at han har fått med seg det han har trengt.

 

Takk for svar :nigo: Mannen her hadde selv lyst å være med, så da tenker jeg det er er greit :) Han trenger nok ikke, men det er veldig kjekt at han har lyst å være med. Så får vi se hvordan det passer med de andre kontrollene :) 

 

Gikk du til jormor eller lege, eller begge deler? Hvis begge, hva likte du best? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...