Gå til innhold

Poppsilopp skal plutselig ha tvillinger ❤️


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Måtte lese litt gjennom dagboka di på ny (lenge siden jeg har vært innom), ettersom jeg selv skal i gang med første ICSI-forsøk nå og trengte å lese en solskinnshistorie. Blir så glad av å lese her. :biggrin: Tenk at du er så langt på vei allerede!

Hun jordmoren hørtes ikke noe trivelig ut! Skjønner ikke hvorfor enkelte av dem skal være så negativt innstilt, man hører jo mange rare historier. Du får gi deg selv en klapp på skuldra fordi du vet du har vært flink! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en idiot av en jordmor :( Skjønner du blir både lei deg og sint! Håpløst når folk som jobber med mennesker ikke har sosial kompetanse. 

:klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årgh.. Jeg blir så sint på dine vegne. Sånne damer bør jobbe bak en skjerm med minimalt tilgang på en telefon :opplyser: 

Skal du ta glukosebelastningen fordi baby er litt stor eller?

Og det at overvektige har økt sjanse for sv.dia er bare en myte. På sykehuset sier de overvekt KAN være en utløsende faktor. Men det er aldri blitt bevist. Sv.dia er hormonelt!! Og kun hormonelt!! De jeg møter på sykehuset med samme dritten som meg er ikke tjukke. Eneste som er der som er tjukk er meg :ler: Og jeg tviler på det hadde hjulpet om jeg slanket meg 20 kg før jeg ble gravid igjen. Så ho kan gå og ta seg en gedigen bolle!!!

Ligger du langt over streken med symfysemålet?

Og siden ho er et hespetre kan du jo spør om å få komme inn til ei annen neste gang. Man skal ikke føle det sånn. Viktig å ha grei kjemi når man skal prate masse fødselsprat også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det mulig?! Syns jeg altfor ofte leser om sånne jordmødre her på KG, og jeg blir like sjokkert hver gang. Jeg skjønner jo også at sjansen for at mors kosthold er dårlig er større når hun er overvektig, men hva skjedde med å snakke litt rundt kosthold og høre hva mor sier før man begynner å anta ting? Du har jo vært kjempeflink og bare gått opp 4 kilo, det betyr at du gjør ting riktig! :klem: 

Tusen takk for forståelsen! :) Det hjelper på :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lese litt gjennom dagboka di på ny (lenge siden jeg har vært innom), ettersom jeg selv skal i gang med første ICSI-forsøk nå og trengte å lese en solskinnshistorie. Blir så glad av å lese her. :biggrin: Tenk at du er så langt på vei allerede!

Hun jordmoren hørtes ikke noe trivelig ut! Skjønner ikke hvorfor enkelte av dem skal være så negativt innstilt, man hører jo mange rare historier. Du får gi deg selv en klapp på skuldra fordi du vet du har vært flink! :) 

Så koselig at du har orket å lese hele dagboka! :nigo: Kjekt å kunne bidra med litt glede :) Spennende med med forsøk! Har du dagbok jeg kan følge deg i? Husker ikke om jeg har vært innom:blink: (får skylde på gravidtåka :fnise:). Krysser i hvertfall fingrene for deg! :hjerte: Kan jeg spørre hva som er grunnen til at dere trenger hjelp?

Det føles i hvertfall ikke så gøy nei. Men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en idiot av en jordmor :( Skjønner du blir både lei deg og sint! Håpløst når folk som jobber med mennesker ikke har sosial kompetanse. 

:klemmer: 

Takk for klem og forståelse :) Er godt når noen forstår :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Årgh.. Jeg blir så sint på dine vegne. Sånne damer bør jobbe bak en skjerm med minimalt tilgang på en telefon :opplyser: 

Skal du ta glukosebelastningen fordi baby er litt stor eller?

Og det at overvektige har økt sjanse for sv.dia er bare en myte. På sykehuset sier de overvekt KAN være en utløsende faktor. Men det er aldri blitt bevist. Sv.dia er hormonelt!! Og kun hormonelt!! De jeg møter på sykehuset med samme dritten som meg er ikke tjukke. Eneste som er der som er tjukk er meg :ler: Og jeg tviler på det hadde hjulpet om jeg slanket meg 20 kg før jeg ble gravid igjen. Så ho kan gå og ta seg en gedigen bolle!!!

Ligger du langt over streken med symfysemålet?

Og siden ho er et hespetre kan du jo spør om å få komme inn til ei annen neste gang. Man skal ikke føle det sånn. Viktig å ha grei kjemi når man skal prate masse fødselsprat også :) 

først nå fant jeg ut at det gikk an å sitere flere innlegg :murvegg:Jaja :P Skal ta den glukosebelastning fordi jeg har bmi over 27. Der ser du ja. Føler jordmødre er fryktelig opphengt i vekt. Skjønner jo at de skal snakke om det, men det kan jo bli for mye også. Har jo vært på kontroller tidligere i svangerskapet, men da hos legen min. Hun har i tillegg jobbet mange år på KK, og hun har jo tydeligvis ikke ment det er noen grunn til å ta den. Men jeg har ingen problem med å ta den altså, skal bli litt spennende å høre hvordan hun forklarer at han er stor hvis det viser seg at bs mitt er fint :fnise: Og skulle det være noe i veien så er det jo bare kjempe bra å finne ut av det. 

 

Takk for nyttig informasjon :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ei kjerring! det er så utrolig dårlig gjort, og ikke minst uprofesjonelt å snakke sånn til pasientene sine. fatter ikke at det er mulig! kjenner jeg blir skikkelig sur og skuffa på dine vegne. tenk å møte et sånt hespetre når du er på ditt mest sårbare?? du vet jo selv at du er overvektig, du trenger ikke høre det fra jordmor også. jeg er så provosert.

jeg hadde verdens greieste jordmor under svangerskapet, og vi snakket ofte om vekt og sånne ting, og jeg fikk kun skryt fordi jeg prøvde å holde meg aktiv, og for at jeg ikke raste opp i vekt. det burde du også få! 4 kg på 7 mnd er kjempebra! jeg la på meg 9 kg tilsammen i svangerskapet, og det var visst på grensen til hva som var greit siden jeg var overvektig. så 4 kg er jo supert :) håper du klarer å se forbi den kjerringa der, og heller nyte det at du er frisk og sprek i svangerskapet.

 

heier på deg, og gleder meg til lille bebisen skal kave sin vei ut i verden :) kanskje han kommer på samme dag som M?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en jordmor... Jeg var borti det samme men byttet jordmor. Du skal ikke godta det. Du fortjener ikke å bli snakket til sånn. Noen jordmødre tror de er guds gave til gravide altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter sånn pris på at dere tar dere tid til å skrive til meg :hjerte:

 

for ei kjerring! det er så utrolig dårlig gjort, og ikke minst uprofesjonelt å snakke sånn til pasientene sine. fatter ikke at det er mulig! kjenner jeg blir skikkelig sur og skuffa på dine vegne. tenk å møte et sånt hespetre når du er på ditt mest sårbare?? du vet jo selv at du er overvektig, du trenger ikke høre det fra jordmor også. jeg er så provosert.

jeg hadde verdens greieste jordmor under svangerskapet, og vi snakket ofte om vekt og sånne ting, og jeg fikk kun skryt fordi jeg prøvde å holde meg aktiv, og for at jeg ikke raste opp i vekt. det burde du også få! 4 kg på 7 mnd er kjempebra! jeg la på meg 9 kg tilsammen i svangerskapet, og det var visst på grensen til hva som var greit siden jeg var overvektig. så 4 kg er jo supert :) håper du klarer å se forbi den kjerringa der, og heller nyte det at du er frisk og sprek i svangerskapet.

 

heier på deg, og gleder meg til lille bebisen skal kave sin vei ut i verden :) kanskje han kommer på samme dag som M?

Tusen takk for gode ord Missdior :klemmer: 

Du skal ikke se bort i fra det nei :fnise:  Jeg hadde jo også OUL samme dato som deg. Når lillegutt da i tillegg kanskje skal hete det samme som din lille gutt så virker det jo skikkelig som at jeg bare hermer etter alt du har gjort! :ler: 

 

For en jordmor... Jeg var borti det samme men byttet jordmor. Du skal ikke godta det. Du fortjener ikke å bli snakket til sånn. Noen jordmødre tror de er guds gave til gravide altså. 

Jeg får se hva jeg gjør. Kan godt være jeg kun går til legen min, hun er egentlig veldig flink :) Ja, noen burde tydeligvis ikke vært jordmødre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også byttet jordmor.. Disse kontrollene skal jo være noe positivt, man skal ikke måtte føle det sånn etterpå :/ 

Ååh, det navnet er superfint :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok også byttet jordmor.. Disse kontrollene skal jo være noe positivt, man skal ikke måtte føle det sånn etterpå :/ 

Ååh, det navnet er superfint :hjerte: 

Det er veldg fint :hjerte: Slet skikkelig med navn når vi fant ut at det er gutt vi venter. Hadde mange alternativer til jente, men ingen til gutt. Og så var det noen som foreslo det, og det har egentlig vokst på oss begge for hver dag som går :) Men vi har valgt å ikke fortelle det til noen. Vanskelig nok å finne noe vi to liker, om vi ikke skal ta hensyn til alle andres dårlig skjulte meninger :P Det er liksom ikke navnet man fokuserer på når de ser han for første gang, og i tillegg så er (håper vi) ikke folk så raske med å dele meningenen sine når det faktisk er bestemt at han heter det. 

Har dere noen navn klare? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i tankegangen. Vi kommer nok heller ikke til å dele navnet før han er ute.. 

Dessverre, vi har ikke kommet så langt :sukk: Det er så vanskelig! Heldigvis er det endel uker igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hopper jeg for 3. og siste trimester :strix: Tenk at de 8 cellene vi så på skjermen tidlig i mai, er blitt til gutten vår som blir sterkere og sterkere inni magen for hver dag som går :hjerte: Tenk at det går an å elske noen du ikke har møtt så uendelig mye! Nå etter at bevegelsene blir sterkere og sterkere kjenner jeg enda mer på hvor knyttet jeg er til han. Vi har liksom et eget bånd meg og han :rodmer:

Mannen fikk en verden beste pappa-kopp og et kort til farsdagen, og det kom noen tårer fra pappaen da altså. Han er så god :hjerte: Etter alle de årene mors- og farsdag har vært vonde og såre dager, var det veldig godt å endelig vite at nå blir vi mamma og pappa. Nå er det ikke lenger noen grunn til å være sår. 

Ellers har jeg hatt eksamen i dag. Så utrolig deilig å være ferdig! Det har vært tunge og lange dager, med mye lesing i det siste. Så det å være ferdig er virkelig en lettelse. I tillegg følte jeg at det gikk ganske bra. Så det skal feires med julebrus og pizza til fotballkampen i kveld :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3. semester! :strix: Skjønner veldig godt at de dagene kan ha vært litt ekle for dere... Men heldigvis så er det ikke så lenge igjen å vente :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for det dere :kose: 

 

Forferdelig det som har skjedd i Paris! Det er en skummel, skummel verden vi lever i altså! :hjerte: 

Jeg var på shopping i går. Har etter å ha gått med de få klærne som passer den nå ganske store magen funnet ut at jeg måtte unne meg noen klær som faktisk passer :fnise: Så nå har garderoben fått noen nye medlemmer, og det var veldig deilig! Men du og du så slitsomt det er å shoppe. Var helt ødelagt når jeg kom hjem. Så hele ettermiddagen i går lå jeg på senga med den fantastiske bbhugme mellom bena. Og det gjorde godt for kynnere og vondt bekken. Var egentlig en ganske dårlig dag i går, følte meg bare sliten, feit, irritert, sulten, trist og pjusk. Av og til er verden bare ganske dum.

Mannen er på julebord i dag, så jeg har tenkt å finne med en skikkelig koselig film å se. Lever meg veldig inn i sånne ting som det som skjer i Paris nå, så jeg skal prøve å finne på noe koselig, ikke at jeg skal glemme det, men det er nok greit med en avveksling :) Og så skal jeg lage meg en liten pizza, mannen lagde mange bunner her om dagen som vi har i frysen. Så jeg trenger bare hive på det jeg vil ha på, så har jeg min egne lille pizza med sprø og god bunn :nigo: 

Må bare fortelle om mannen som er ganske så søt av og til, eller egentlig ganske ofte. Selv om jeg kanskje er litt flink å bli irritert på han stakkar :rolleyes: Jeg driver å kaster av meg dyna om natta, men så blir jeg visst kald. Så han våkner flere ganger om natta og spør om jeg er kald, og når jeg svarer ja så tar han på meg dyna, selv om jeg kaster den av meg igjen. Så i dag tidlig sa han at jeg må slutte å kaste av meg dyna. Så sa jeg at han måtte ikke føle at han måtte passe på, men da fikk jeg beskjed om at han kunne jo ikke la meg ligge å fryse sånn :hjerte: :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Haha, så skjønn mannen din er. Ikke verst at han følger med på hvordan du har det på natta heller, min mann våkner bare hvis jeg slår han fordi jeg har mareritt og tror han er farlig (ja, det skjer :ler:). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...